اساتید پیشنهادی:

سریع ترین راه یادگیری زبان چیست؟ 9 نکته یادگیری زبان در کوتاه ترین زمان

معین
معین
پنج‌شنبه, 7 مرداد 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 19676

سریع ترین راه یادگیری زبان: 9 نکته برای یادگیری زبان در کوتاه ترین زمان

آیا شما جزو گروهی از زبان آموزان هستید که علاقه و نیاز به یادگیری زبان دارید اما در عین حال عجله هم دارید؟
حال دلیل شما برای یادگیری یک زبان جدید می تواند یک مصاحبه شغلی باشد یا برای شرکت در یک آزمون بین المللی زبان تصمیم گرفته اید یا حتی برای مسافرت به یک کشور خارجی نیاز به زبان دارید و یا اصلا قصد مهاجرت از ایران را دارید .به هر دلیل که باشد ناگهان با یک تاریخ مشخص مواجه می شوید که ازقضا بسیار هم نزدیک است و شما هم می خواهید هر چه زودتر سطح زبان خود را به سطحی قابل قبول و موجه برسانید.
 

سریع ترین راه یادگیری زبان

اگرچه دوست داریم که همین الان به شما بگوییم که ما یک راه جدید و کوتاه برای یادگیری زبان داریم اما همه می دانیم که پروسه یادگیری به هیچ وجه یک شبه به سرانجام نمی رسد.
اما با این حال در این مقاله روش هایی که می تواند مسیر و پروسه یادگیری یک زبان جدید را کوتاه تر کنند را به شما زبان آموزان معرفی می کنیم.و شما با استفاده از این میان برها از سرعت پیشرفت یادگیری زبان خود شگفت زده خواهید شد .لازم است به این نکتته اشاره کنم که این نکته های برای یادگیری هر زبانی می توانند مورد استفاده قرار گیرند و هر جا که سخن از زبان انگلیسی آمد ،شما می توانید آن را به سایر زبان ها نیز تعمیم دهید.
پس با ادامه این مقاله و آشنایی با این 9 نکته موثر و طلایی برای یادگیری سریع تر زبان همراه ما باشید.

پیدا کردن سریع ترین راه برای یادگیری یک زبان جدید

حال می خواهیم به شما 9 نکته ای را یادآوری کنیم که به یادگیری زبان در کوتاه ترین زمان کمک خواهند کرد.

1. مسیر یادگیری زبان را تا رسیدن به نتیجه نهایی موردنظر خود برنامه ریزی کنید

سریع ترین و ساده ترین راه یادگیری زبان جدید درست مثل رانندگی است ،چراکه اگر ندانید که کجا می خواهید بروید و مقصد خود را ندانید نمی توانید پا روی پدال گاز بگذارید و با نهایت سرعت به طرف آن بروید و به آنجا برسید.
اگربرای یادگیری زبان عجله دارید (که احتمالا چون عجله هم دارید در حال خواندن این مقاله هستید!)احتمالا می دانید که چرا می خواهید زبان یاد بگیرید. همین دلیل یادگیری زبان را وقتی که می خواهید اهداف یادگیری خود را تعریف کنید مدام در ذهن خود داشته باشید.
منظور از تعیین اهداف یادگیری زبان تعریف موارد زیر برای خودتان است:
- سطح زبان و تسلطی که می خواهید به زبان پیدا کنید را تعیین کنید
- هر چند وقت یکبار به طور قطع برای خواندن زبان وقت می گذارید ؟ و برای چه مدت یادگیری را ادامه می دهید؟
- چه زمانی از روز می توانید برای یادگیری زبان وقت بگذارید؟
مثلا در بسیاری از اپلیکیشن های آموزش زبان از جمله اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی تیکا شما می توانید برنامه روزانه خود را برای یادگیری تعیین کنید و حتی مدت زمانی را که برای هر جلسه یادگیری می خواهید وقت بگذارید تعیین کنید و اپلیکیشن در زمان مشخصی که خود شما تعیین کرده اید زمان یادگیری زبان انگلیسی را به شما یادآوری می کند . یادتان باشد در امر یادگیری زبان ،مداومت و پیوستگی بسیار مهم و حیاتی است.

مسیر یادگیری زبان انگلیسی



2. روشی که بیشتر به ویژگی های شخصیتی شما می خورد را برای یادگیری زبان انتخاب کنید

نکته مهم بعدی این است که شما دقیقا چگونه یک زبان خارجی را یاد می گیرید. چرا که وقتی می توانید موفقیت های بزرگی در یک مدت زمان کوتاه بدست بیاورید دیگر چه دلیل دارد که روش هایی را برای یادگیری زبان استفاده کنید که سرعت یادگیری شما را کم کنند؟ در این موارد می خواهید با سرعت هر چه تمام تر روشی سریع برای یادگیری را بکار ببندید.
پیدا کردن بهترین متد و روش متناسب با شما کاملا به ویژگی های شخصیتی شما بستگی دارد. و شناسایی تمایلات خود می تواند نقشی مهم در موفقیت شما داشته باشد.در واقع در این مرحله باید الگوی یادگیری خود را بیشتر بشناسید .

3. یادگیری لغات مهم و کاربردی

یادگیری لغات زبان برای زبان آموزانی که می خواهند هر چه سریع تر یک زبان را یاد بگیرند می تواند سخت ترین مرحله باشد.
گاهی حفظ لغاتی که بی انتها هم به نظر می رسند و به شما گفته شده که باید آن ها را یاد بگیرید به نظر وقت گیرترین بخش در مسیر یادگیری یک زبان جدید می تواند باشد .
اما مهم ترین نکته در یادگیری لغات زبان که باید به شما بگوییم این است که  برای مکالمه و درک صحبت های دیگران برخی لغات بسیار بسیار پر اهمیت تر از برخی دیگر هستند. 
طبق مطالعات انجام شده با یادگیری حدود 2000 لغت پر استفاده و رایج در یک زبان مثلا انگلیسی ،شما قادر خواهید بود 80% هر مطلبی را متوجه شوید. که این بسیار کمتر از 8000 لغتی است که برخی متخصصان زبان ادعا می کنند شما نیاز دارید تا بتوانید کاملا به یک زبان خارجی تسلط پیدا کنید و به سطح مطلوبی (سطح زبان C1 )  برسید.
پس وقتی موضوع یادگیری لغات زبان پیش می آید می توانید به دوره ها و کتاب هایی که به یادگیری لغات مهم و ضروری تاکید دارند رجوع کنید. 
هنگام یادگیری خودآموز زبان خارجی و به خصوص لغات به خاطر داشته باشید که مهم ترین نکته تکرار و مرور لغاتی است که خوانده اید . استفاده از فلش کارت ها هم می تواند در تکرار یک لغت بسیار مفید باشد و به یادگیری هرچه بهتر شما کمک کند.

4. با تمام وجود خود را در زبان غوطه ور کنید

حتما این جمله را بارها و بارها شنیده اید که اگر می خواهید به سریع ترین روش ممکن زبان یاد بگیرید باید در محیط آن زبان قرار بگیرید ، با افراد بومی آنجا صحبت کنید ،فیلم و سریال هایی به آن زبان ببینید و سایر موارد اینچنین.
باید بگوییم که این جمله کاملا درست است ،با این حال ممکن است بسیار از زبان آموزان این امکان را نداشته باشند که مثلا برای یادگیری زبان انگلیسی سفری چند ماهه به انگلیس داشته باشند و یا برای یادگیری زبان فرانسه چند ماه را در شهر پاریس سپری کنند . اما نگران نباشید چرا که روش های گوناگون و بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از همان شهر و کشور خود درمحیط یک زبان خارجی دیگر قرار بگیرید.
روش هایی مثل خواندن سایت ها و مقالات به زبانی که می خواهید یاد بگیرید ، تماشای فیلم و  سریال های آن کشور و آن زبان به همراه زیرنویس، خواندن کتاب های مختلف یا گوش دادن به پادکست های آموزش زبان  و بسیاری دیگر منابع متنوع که امروزه به لطف اینترنت هر چه بیشتر و راحت تر در دسترس همه ما قرار دارند.

"مقاله پیشنهادی : چگونه با فیلم وسریال زبان انگلیسی یاد بگیریم؟"

5. عاشق زبان و فرهنگ آن کشور بشوید

اشاره کردیم که باید خود را در یک زبان غوطه ور کنید و پیشنیاز آن مداومت در یادگیری و میل و اشتیاق شما برای یادگیری است. عشق به آن زبان و فرهنگ آن کشور است که باعث تقویت این پیشنیاز ها می شود. جمله تا حدودی عجیبی بود نه؟ اما وقتی بدانید هورمون عشق (اکسی توسین) که در بدن وجود دارد می تواند به مدت زمان یادگیری زبان و کیفیت یادگیری زبان تاثیر بگذارد متعجب خواهید شد. 
یکی از راه ها این است که عاشق فرهنگ و هنر یک کشور شوید .فرض کنید می خواهید اسپانیایی یاد بگیرید و علاقه خاصی به موسیقی اسپانیایی داشته باشید ، شک نکنید پروسه یادگیری زبان اسپانیایی شما بسیار کوتاه تر خواهد شد.

یادگیری زبان و دوست داشتن فرهنگ انگلیسی و فرهنگ آمریکایی



6. بر روی گرامرهای مهم تمرکز کنید

بدون شک یادگیری گرامر زبان در بلندمدت بسیار مهم و حیاتی است و بدون تسلط به گرامر و نکته های ریز آن نمی توان ادعا کرد که یک زبان را به طور کامل مسلط هستیم. اما کسی که با محدودیت زمانی برای یادگیری زبان روبرو است و می خواهد هرچه سریع تر یک زبان جدید یاد بگیرد زمان کافی برای تسلط کامل به زبان را ندارد و مهم تر از آن چنین قصدی هم ندارد!
در بیشتر مواقع یادگرفتن قواعد پایه ای و اصلی مثل نحوه جمله سازی و گرامر زمان ها و نظایر این گرامر های اصلی برای اینکه بتوانید به حد متوسطی برسید کافی است .
یادتان باشد وقتی می خواهید در کوتاه ترین زمان یک زبان را یاد بگیرید ، مهم ترین اصل فهمیدن مکالمه و صحبت های دیگران در کنار فهمیدن صحبت های شما توسط دیگران است و بقیه موارد در رده های بعدی قرار می گیرند.

 7. اشتباهات زیادی بکنید

رمز اصلی یادگیری زبان در کوتاه ترین زمان ،تمرین و تمرین و تمرین است. و هر چه بیشتر تمرین کنید و بیشتر اشتباه کنید بیشتر پیشرفت خواهید کرد. مثلا در هنگام مکالمه حتی اگر درباره کلمه ای شک دارید آن را بگویید واین خیلی بهتر از آن است که اصلا آن را کنار بگذارید . بالاخره صحیح آن را در همان مکالمه یاد خواهید گرفت!
هر چه بیشتر تلاش و تمرین کنید بیشتر یاد می گیرید . و هر چه بیشتر یادبگیرید اعتماد به نفس شما در استفاده از آن مطالب بیشتر خواهد شد و پیشرفت شما در یادگیری زبان سریع تر می شود.

8. دوستان بیشتری پیدا کنید

اگر می خواهید زبان انگلیسی یاد بگیرید ،دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید ،اگر می خواهید فرانسه یاد بگیرید دوستان فرانسوی زبان پیدا کنید و به همین صورت برای سایر زبان ها .قبلا در مقاله 4 رمزتقویت مهارت های انگلیسی درباره روش های پیدا کردن پارتنر زبان صحبت کردیم و چندین روش را برای پیدا کردن پارتنر زبان معرفی کردیم.  
وقتی که هدف شما یادگیری زبان در کوتاه ترین زمان ممکن است ،صحبت کردن با یک انگلیسی زبان مثلا از انگلیس بسیار می تواند به شما کمک کند.  و نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس شما در هنگام انگلیسی صحبت کردن می شود بلکه باعث بالا بردن انگیزه شما در یادگیری زبان هم می شود.

پیدا کردن پارتنر زبان برای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی


 

9. تقلید کنید و به یادگرفتن زبان ادامه دهید

حال فرض کنیم شما می خواهید انگلیسی یاد بگیرید و یک دوست انگلیسی زبان در لندن پیدا کرده اید و درروز چند ساعت با او به انگلیسی مکالمه دارید حال باید در زمان های آزاد خود وقتی را برای مطالعه و تقلید نحوه صحبت کردن و لحن و لهجه او بگذارید .
البته که منظور ما این نیست که هر چیزی را طوطی وار تکرار کنیم اما الگو گرفتن و حتی تقلید از نحوه حرف زدن یک انگلیسی زبان ابزاری قدرتمند در سریع تر یادگرفتن انگلیسی است.

 

 ما در این مقاله 9 نکته برای یادگیری هر چه سریع تر یک زبان را به شما معرفی کردیم . آیا شما تجربه یادگیری زبان در مدت زمانی کوتاه مثلا 3 ماه را داشته اید ؟ تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

با هر روشی که به صورت خودآموز بخواهیم زبان را یادبگیریم ، در طول دوره یادگیری با سوالات زیادی مواجه می شوید . شما زبان آموزان می توانید در آموزشگاه آنلاین زبان تیکا به صورت مجازی و از راه دور به وسیله ویدئو چت به یادگیری زبان بپردازید و رفع اشکال کنید. کافیست به صفحه اساتید زبان بروید و زبان و استاد مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از آن با تعیین روز و ساعت مورد نظر خود ، یادگیری آنلاین زبان را شروع کنید. جهت دریافت یک جلسه آزمایشی رایگان به پشتیبانی تیکا پیام بدهید.  

 

منبع: Busuu

 

 

آموزش آنلاین زبان با اساتید حرفه ای
سریع ترین راه یادگیری زبان چیست؟ 9 نکته یادگیری زبان در کوتاه ترین زمان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات