اساتید پیشنهادی:

7 روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

زینب ناصری
زینب ناصری
شنبه, 9 مرداد 2020

دسته بندی : learning-german

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 25412

7 روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

شاید حالا که وقت آزاد بیشتری دارید میخواهید بدون صرف هزینه اضافی زبان آلمانی را یاد بگیرید؟ این ایده عالی برای گذراندن وقت است، چون زبان آلمانی آنقدرها هم سخت نیست و و یک گزینه بسیار معقول برای یادگیری محسوب میشود. یادگیری زبان خارجی به صورت خودآموز تکنیک های خاص خودش را دارد، پس اگر میخواهید قبل از ثبت نام در دوره های آموزش زبان انلاین برای زبان آلمانی توانایی خودتان در یادگیری خود آموز زبان آلمانی را محک بزنید، پیشنهاد میکنیم به خواندن این مقاله ادامه بدهید!
این مقاله برای زبان آموزهایی که در سطح ابتدایی زبان آلمانی هستند بسیار مفید است اما شامل چند راهنمایی مخصوص هم برای زبان آموزهایی که در سطح متوسط یا پیشرفته زبان آلمانی قرار دارند میشود، پس اگر سطح های اولیه زبان آلمانی را پاس کرده اید حتما تا آخر مقاله به خواندن ادامه بدهید و با 7 روش یادگیری زبان آلمانی در منزل آشنا شوید.


بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل برای زبان آموزان مبتدی


1. برای خودتان هدف تعیین کنید

شاید این نکته خیلی واضح به نظر برسد، اما نداشتن یک هدف نهایی که همه سختی های مطالعه زبان آلمانی را توجیه کند باعث میشود انگیزه خودتان را در بلند مدت از دست بدهید.
یادگیری بدون هدف مثل رانندگی بدون دنبال کردن یک مسیر است، شاید در ابتدا سرگرم کننده باشد، اما کمی بعد کسل کننده میشود. پس هدف شما چه پیشرفت در شغل خودتان باشد و چه یادگیری یک سری عبارات ضروری برای شرکت در جشنواره Oktoberfest که هر ساله در آلمان برگزار میشود، حتما یک برنامه مطالعه داشته باشید. این برنامه باید به صورت مکتوب ثبت شود تا دقیقا بدانید از خودتان چه توقعی دارید.

روش های یادگیری زبان آلمانی


 

2. یادگیری زبان را به صورت اصولی شروع کنید

همه مردم پول، زمان و اعتماد به نفس شرکت در کلاس آموزش زبان آلمانی یا امکان مسافرت به این کشور اروپایی را ندارند، اما این به آن معنا نیست که نمیتوانید خودتان را در محیط ایده آل برای یادگیری زبان آلمانی قرار دهید.
اگر میخواهید یادگیری خودتان را اصولی شروع کنید، رزرو یک کلاس آنلاین در آموزشگاه زبان تیکا با یک معلم خصوصی زبان آلمانی میتواند ایده خوبی باشد- با توجه به متحول شدن سیستم آموزش آنلاین، هزینه های تدریس خصوصی کمتر و گزینه های شما برای تدریس آنلاین بیشتر شده است- به علاوه وقتی از پشت میز مطالعه خودتان وارد محیط آموزشگاه زبانی شوید که مختص خودتان و استاد زبان آلمانی منتخب شماست، دیگر نگرانی از بابت حرف زدن در برابر همکلاسی ها را نخواهید داشت، و کلاس دقیقا مطابق با نیازهای شما پیش خواهد رفت.


 

اساتید زبان تیکا

3. مطالعه زبان آلمانی را تبدیل به عادت خودتان بکنید!

حتما شنیده اید که تبدیل کردن یک فعالیت به یک عادت فقط 21 روز طول میکشد، به عبارت دیگر، فقط سه هفته. این برای زبان آموزانی که مشتاق یادگیری زبان آلمانی هستند اما سختی تمرین روزانه جملات و گرامر زبان باعث میشود انگیزه خودشان را از دست بدهند و بگویند :"هیچ وقت از پسش بر نمیام!" خبر خوبی است!  درست مثل باشگاه رفتن که هفته های اول بدنتان ممکن است درد بگیرد، اگر در هفته های اول برنامه آموزش زبان آلمانی بتوانید انگیزه خودتان را حفظ کنید، مطالعه آلمانی برای شما کم کم تبدیل به یک عادت میشود.

4. لغات آلمانی را در عبارات معنی دار یاد بگیرید!

بیایید با یک مثال این قائده را یاد بگیریم: حفظ کردن کلمات Auto به معنای خودرو، فعل Fahren به معنای راندن و حروف ربطی مانند mit به صورت لیست وار آسانتر است، یا با قرار دادن آن ها در یک عبارت آلمانی پرکاربرد و با معنا مثل mit dem Auto fahren  که در گفت و گوهای روزمره هم میتوانید از آن استفاده کنید؟
حالا که این ترفند علمی و کاملا کاربردی را یاد گرفتید، اگر میتوانید معنای عبارت آلمانی بالا را حدس بزنید، برای ما کامنت بگذارید تا به شما بگوییم جواب شما صحیح است یا خیر!

5. آموزش زبان آلمانی را تبدیل به یک کار مفرح و مفید کنید

حفظ انگیزه برای یادگیری زبان آلمانی خیلی مهم است، به خصوص وقتی استاد زبان خصوصی شما یا همکلاسی هایتان در آموزشگاه زبان اطرافتان نباشند تا به شما انگیزه بدهند. پیشنهاد ما به شما این است که استندآپ های کمدی یا موزیک ویدیوهای زبان آلمانی را تماشا کنید، سعی کنید غذاهای آلمانی بپزید  با فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شوید تا خودتان و خانواده تان را هم سرگرم کنید.

آموزش زبان آلمانی


 

دو توصیه برای زبان آموزهای پیشرفته تربرای یادگیری زبان آلمانی

در این قسمت دو توصیه خاص برای زبان آموزهایی داریم که سطح زبان آلمانی آن ها از Guten Morgen و Guten Abend بالاتر است:

6. یادتان نرود خلاقیت کلید پیشرفت در مکالمه به زبان آلمانی است

از هر فرصت ممکن برای وارد کردن زبان آلمانی به زندگی روزمره خودتان استفاده کنید. اگر فقط از یک روش یادگیری آلمانی استفاده میکنید (ویدیوی آموزش زبان، مطالعه کتاب های آموزش زبان آلمانی، چت کردن به زبان آلمانی یا ...) پیشرفت شما بسیار کند خواهد بود و به احتمال زیاد نخواهید توانست از دانش زبان آلمانی خودتان در زندگی واقعی استفاده کنید، پس خلاقیت و امتحان کردن موقعیت های جدید را جدی بگیرید.
یکی از بهترین روش های قرار دادن خودتان در معرض زبان آلمانی واقعی، تماشا کردن برنامه های تلوزیونی آلمانی است. فیلم های سینمای آلمان هم جایزه های بین المللی زیادی از جمله گلدن گلوب را برده اند. فیلم  Toni Erdmann یکی از محصولات شناخته شده سینمای آلمان است که اگر خوره فیلم باشید حتما از دیدن آن لذت زیادی خواهید برد.
یک خبر هیجان انگیز هم برای طرفداران سریال: شبکه نتفلیکس که با بودجه بالا سریال های جذاب و باکیفیت زیادی طولید کرده است، برای اولین بار یک سریال علمی-تخیلی و رازآلود به نام Dark را به زبان اصلی آلمانی منتشر کرده است! برای استفاده هر چه بیشتر از این فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان، حتما از زیرنویس زبان آلمانی استفاده کنید، و فقط در صورتی که زیر نویس زبان آلمانی برای شما کافی نیست سراغ نسخه دو زبانه زیرنویس بروید.

7. برای یادگیری گرامر زبان آلمانی از متدهای به روز استفاده کنید

شاید یکی از ترسناک ترین جنبه های زبان آلمانی گرامر پیچیده و دشوار آن باشد... البته شاید هم این باور کاملا صحیح نباشد! 
یادگیری دستور زبان از روی یک لیست برای هر زبان آموزی  خسته کننده و دشوار خواهد بود، پس ما به شما توصیه میکنیم اگر کمی زبان انگلیسی میدانید و درمورد هزینه برای کلاس خصوصی و تدریس آنلاین مطمئن نیستید، از نرم افزارهای آموزش زبان مثل دولینگو یا همان Doulingo استفاده کنید تا پایه ای ترین جملات و ساختارهای زبان آلمانی را به مرور یاد بگیرید، مطمئن باشید کم کم با همه جنسیت ها و صرف فعل های آلمانی آشنا میشوید و مجبور نیستید از ابتدا یک لیست بلند بالا حفظ کنید.
به نظر شما بهترین روش یادگیری زبان آلمانی چیست؟ تا به حال از آموزشگاه زبان آنلاین برای یادگیری زبان استفاده کرده اید؟ نظرات خودتان را در کامنت ها با ما در میان بگذارید!

 

شما علاقمندان به یادگیری زبان آلمانی می توانید در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا به صورت آنلاین و از طریق ویدئوچت با اساتید آلمانی در تیکا به یادگیری زبان بپردازید و راحت تر از همیشه به صورت مجازی آلمانی یاد بگیرید . 

 

منبع : Busuu

 

 

یادگیری آنلاین زبان آلمانی
7 روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

نام کاربری شما

سلام خوبی عزیزم من میخاهم زبان المانی بخوانم

24 تیر 2022