اساتید پیشنهادی:

آشنایی با همه آزمون های زبان انگلیسی | کدام آزمون زبان را شرکت کنم؟

زینب ناصری
زینب ناصری
چهارشنبه, 12 آبان 2020

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 8027

آشنایی با همه آزمون های زبان انگلیسی | کدام آزمون زبان را شرکت کنم؟

زبان انگلیسی امروزه به یک زبان بین المللی تبدیل شده است و آزمون های زیادی در سراسر دنیا برای سنجش مهارت افراد غیر بومی در زبان انگلیسی برگزار میشود. آزمون های زبان انگلیسی در ایران نیز به طور منظم برگزار میشوند. در عرصه کار و تجارت دانش زبان انگلیسی یکی از اساسی ترین شروط موفقیت به شمار میرود.بسیاری از دروس در دانشگاه های سراسر دنیا به زبان انگلیسی ارائه میشوند. علاوه بر این برای زندگی و کار در کشورهای انگلیسی زبان به یک مدرک معبتر زبان انگلیسی نیاز دارید. در این مقاله قصد داریم انواع مختلف آزمون های زبان انگلیسی را معرفی کنیم.

تافل یا TOEFL

بیشتر متقاضیان تافل، متقاضیان شرکت در دانشگاه های آمریکا هستند. کشور کانادا نیز هم تافل و هم آیلتس را به عنوان مدرک معبتر زبان انگلیسی میپذیرد.

 آزمون  Test of English as a Foreign Language یا TOEFL یکی از محبوب ترین آزمون های زبان انگلیسی دنیا است. در بیشتر موارد، این آزمون به صورت اینترنتی برگذار میشود. نمره کامل در آزمون تافل 120 امتیاز است.
آزمون تافل چهار بخش برای مهارت های چهارگانه زبان دارد و شرکت در آن حدود سه ساعت طول میکشد. بهتر است نیم ساعت پایانی آزمون را به چک کردن پاسخ های خود اختصاص دهید. مدرک تافل دو سال اعتبار دارد.
 در حال حاضر و به علت شیوع کرونا، شما میتوانید از منزل نیز در آزمون تافل شرکت کنید. در این حالت، یک ناظر انسانی به صورت آنلاین بر روند شرکت شما در امتحان نظارت خواهد کرد. برای جزئیات نحوه برگزاری آزمون تافل در خانه، به ادرس زیر مراجعه کنید:
TOEFL iBT® Special Home Edition

مدارک آزمون های تافل و آیلتس هر دو در دانشگاه های آمریکا مورد پذیرش هستند. بیشتر دانشگاه ها برای بیشتر رشته ها نمره تافل 90 تا 100 که معادل سطح B2 در سیستم سطح بندی استاندارد است را قبول میکنند. البته برخی دانشگاه ها در هر یک از چهار مهارت Listening, Speaking, Reading  و Writing نیز امتیاز خاصی را میطلبند. امتیاز 70 تا 90 نیز معادل سطح B1 در زبان انگلیسی است که توسط برخی دانشگاه ها پذیرفته میشود. در عین حال برای تحصیل در رشته هایی همچون ادبیات انگلیسی، نیازمند گرفتن نمره ای بالاتر خواهید بود.

هزینه آزمون تافل

هزینه آزمون تافل بسته به محل برگذاری متفاوت خواهد بود. برای مثال در خود آمریکا قیمت آزمون آیلتس برابر با 205 دلار و در آلمان 255 دلار است. آزمون آیلتس بیش از پنجاه بار در سال برگزار میشود.

آزمون تافل toefl چگونه است


آزمون آیلتس یا IELTS

آزمون زبان انگلیسی آیلتس یکی از رایج ترین آزمون های زبان انگلیسی محسوب میشود. این آزمون در بریتانیا و در کانادا معتبرترین آزمون زبان انگلیسی در نظر گرفته میشود. منابع آمادگی برای آزمون زبان انگلیسی آیلتس در دسترس همه قرار دارند. آیلتس در دو حالت معمولی و آکادمیک برگذار میشود. دانشگاه ها از دانشجویان خارجی مدرک آیلتس آکادمیک را میپذیرند. مدرک آیلتس جنرال بیشتر در اداره های دولتی و ویزای مهاجرتی کاربرد دارد.
تفاوت بزرگ آزمون آیلتس با تافل در این است که بخش مکالمه یا Speaking به صورت حضوری و چهره به چهره انجام میشود. سئوالات آزمون آیلتس نسبت به تافل متنوع تر هستند و شامل سئوالات چهار گزینه ای، نامگذاری نمودار، تطبیق دادن، پاسخ کوتاه و تکمیل جمله میشوند.
آزمون آیلتس حدود سه ساعت طول میکشد. بخش های Reading و Writing هر کدام یک ساعت مهلت دارند. مهلت بخش Listening چهل دقیقه و بخش مکالمه Speaking آیلتس  حدود 11-14 دقیقه است.
نمرات آزمون آیلتس بین 1 تا 9 و با مقیاس نیم نمره ای داده میشوند. نتایج آزمون آیلتس ظرف 13 روز پس از برگزاری آزمون به دست شما میرسد. مدرک آیلتس نیز مانند مدرک تافل دو سال اعتبار دارد.

 
جزئیات آزمون آیلتس ielts


آزمون زبان انگلیسی پیشرفته CAE

آزمون زبان Certificated of Advanced English که توسط دانشگاه کمبریج برگزار میشود، به اندازه تافل و آیلتس رایج نیست. با این حال بسیاری از دانشگاه های بریتانیایی مدرک CAE را از متقاضیان غیر انگلیسی زبان میخواهند. این آزمون همانطور که از نام آن پیداست، تسلط افراد به زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته را میسنجد. مدرک آزمون CAE معادل نمره 7-8 آیلتس در نظر گرفته میشود. یک مدرک معتبر CAE نشان میدهد شما در سطح پیشرفته یا C1 بر زبان انگلیسی تسلط دارید.
آزمون زبان انگلیسی پیشرفته CAE حدود چهار ساعت طول میکشد. این آزمون را میتوان با کامپیوتر و یا به صورت چهره به چهره برگزار کرد. بخش مکالمه انگلیسی این آزمون حدود 15 دقیقه طول میکشد. هر دو شرکت کننده با هم در بخش مکالمه شرکت میکنند و یکی از امتحان گیرندگان به اجرای تست میپردازد و ممتحن دیگر نتایج دو شرکت کننده را ارزشیابی میکند.
نمرات آزمون زبان CAE به صورت رتبه های B2، C، B و A داده میشود. نمره C حداقل نمره قبولی است. بیشتر دانشگاه های انگلیسی نمره B و بالاتر را قبول میکنند. شرکت کنندگانی که موفق به دریافت نمره A یا B شوند، مدرک انگلیسی پیشرفته معادل C1 را دریافت خواهند کرد.


آموزش زبان آنلاین تیکا


هزینه آزمون CAE

با توجه به تغییرات نرخ ارز نمی توانیم قیمت دقیق ریالی را ارزیابی کنیم اما هزینه آزمون CAE معادل 150 یورو است.

آزمون های fce , cae ,آزمون cpe کمبریج


آزمون زبان انگلیسی پیشرفته CPE

مدرک Cambridge Certificate of Proficiency کمبریج از همه امتحاناتی که در بالا نام برده شد پیشرفته تر است. مانند CAE، از این امتحان نیز اغلب برای گرفتن پذیرش دانشگاه های انگلستان استفاده می شود. این تست دانش زبان انگلیسی در سطح C2 (معادل نمره 8.5-9 در آیلتس و نمره 120 آزمون تافل) برگزار میشود.
آزمون زبان انگلیسی CPE حدود چهار ساعت طول میکشد.
این تست را میتوان به صورت حضوری یا از طریق کامپیوتر برگزار کرد. بیشتر مراکز آزمون این تست را به یکی از دو روش ذکر شده اجرا میکنند. سوالات ترکیبی از سئوالات چند گزینه ای، پر کردن جای خالی و تطبیق دادن جواب ها هستند. بخش مکالمه زبان انگلیسی به صورت حضوری با یک آزمون دهنده دیگر و دو ممتحن برگزار می شود. مانند آزمون زبان انگلیسی پیشرفته CPE یکی از امتحان گیرندگان آزمون را اجرا میکند و دیگری شما و فرد آزمون کننده دیگر را ارزیابی می کند.
آزمون زبان CPE در چهار بخش خواندن و استفاده از انگلیسی (90 دقیقه) ، نوشتن (90 دقیقه) ، گوش دادن (40 دقیقه) و صحبت کردن (16 دقیقه) اجرا میشود.

نحوه امتیاز دهی آزمون زبان CPE

نمرات ممکن در آزمون زبان CPE به صورت (از پایین ترین تا بالاترین) C1 ، C ، B یا A. C سطح بندی میشوند. کمترین نمره قبولی است و افرادی که نمره B یا A کسب می کنند گواهی مهارت C2 را کسب می کنند. این مدرک و نمره منقضی نمی شود. بیشتر دانشگاه ها برای پذیرش به درجه C یا بالاتر احتیاج دارند. هزینه این آزمون هم مانند آزمون CAE برابر با 150 یورو است.

آزمون زبان توئیک یا TOEIC

آزمون TOEIC یک آزمون زبان انگلیسی برای سنجش مهارت برقراری ارتباط به زبان انگلیسی است و معمولاً برای مقاصد کاری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت ها ، به ویژه در آسیا، دوست دارند افرادی را استخدام کنند که نمره خاصی در آزمون TOEIC داشته باشند و بتوانند با همکاران یا طرفین انگلیسی زبان کار کنند.
توئیک یک مدرک معبتر زبان انگلیسی است. نمرات TOEIC معمولاً به مدت دو سال اعتبار دارند و شرکت ها ممکن است از افراد بخواهند که پس از استخدام، یا هر دو سال یک بار برای اثبات مهارت های انگلیسی خود ، یک بار در این آزمون شرکت کنند و نشان دهند هنوز از نظر مهارت ارتباط به زبان انگلیسی در همان سطح قرار دارند.

آزمون های بین المللیه زبان انگلیسی



آزمون های OPI و OPIC

OPI و OPIC تست های تسلط به انگلیسی هستند. آنها اغلب در تجارت یا حتی برای معلمان انگلیسی مورد استفاده قرار می گیرند تا سطح انگلیسی صحبت شده خود را ثابت کنند. امتحان OPI با یک امتحان گیرند به صورت حضوری برگذار میشود. اما آزمون زبان انگلیسی OPIC یک تست آنلاین است که در آن دانش آموزان به سؤالات تعیین شده توسط یک کامپیوتر پاسخ می دهند.
اگر نیازی به بررسی مهارتهای دیگر ندارید و فقط علاقه مندید که در مورد سطح انگلیسی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید ، OPI و OPIC روش هایی مناسب برای سنجش مهارت مکالمه شما هستند. OPIC بسیار ارزان تر از OPI است زیرا شرکت در آن نیازی به مراجعه به مرکز آزمون ندارد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر قصد شرکت در هریک از این آزمون های زبان انگلیسی را دارید در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید با بهترین اساتید زبان انگلیسی آشنا شوید. از امکان جلسه آزمایشی رایگان استفاده کنید و ضمن تعیین سطح رایگان آنلاین با مسیر پیشرفت خود در یادگیری زبان بیشتر آشنا شوید.

 

 

استاد آنلاین زبان انگلیسی
آشنایی با همه آزمون های زبان انگلیسی | کدام آزمون زبان را شرکت کنم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات