اساتید پیشنهادی:

جاب آفر چیست؟

عارفه سالاریه
عارفه سالاریه
دوشنبه, 18 دی 2022

زمان مطالعه : دقیقه

تعداد بازدید : 1345

جاب آفر و راهکارهای آن به همراه مراحل مهاجرت کاری | آکادمی آموزش آنلاین تیکا

این روزها اکثر افراد به دلایل مختلف به دنبال جاب آفر و مهاجرت به کشورهای توسعه یافته هستند. این موضوع را نمی‌توان انکار کرد که کشورهای توسعه یافته که از لحاظ اقتصادی در سطح کیفی خوبی قرار دارند، بازار کار پررونقی هم دارند. از طرف دیگر کشورهای توسعه یافته از لحاظ ارزش ارزی شرایط مطلوبی دارند و همین امر نیز باعث شده افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشورها شوند.

مهاجرت کاری (Job Offer) چیست؟

مهاجرت کاری و جاب آفر

در حوزه مهاجرت job offer به معنای عقد قرارداد استخدامی با یک شرکت خارجی به صورت کاملا رسمی است. در این قرارداد باید شرایط کاری کارمند و کارفرما کاملا واضح و روشن باشد.

مهاجرت از طریق جاب آفر مناسب چه افرادی است؟

اگر قصد کار کردن در یک کشور خارجی را دارید، این روش گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. جاب آفر با اهداف مختلفی ممکن است صادر شود. گاهی حتی میزان تحصیلات فرد متقاضی اصلا اهمیتی ندارد. برای مثال برخی کشورها اقدام به استخدام کارگران و نیروهای کاری ساده بدون سابقه تحصیلات و سابقه کاری در کارخانجات و شرکت‌های خود می‌کنند؛ بنابراین در این مورد خاص داشتن سوابق تحصیلی، سابقه کار در رشته تخصصی و مدرک زبان با نمره بالا اصلا ضرورتی ندارد. کشورهایی نیز وجود دارند که به دلیل کمبود نیروی کار متخصص اقدام به جذب افراد متخصص با سابقه کاری خوب می‌کنند. در این حالت شخص متقاضی باید مدرک تحصیلی یا مدرک فنی حرفه‌ای، مدرک زبان معتبر و سابقه کاری داشته باشد. قوانین کشورهای مختلف در میزان تحصیلات و نوع مدرک زبان با یکدیگر متفاوت است. این روزها کشورها اکثرا نیازمند نیروی کار متخصص در حوزه‌های فنی مهندسی، فناوری اطلاعات و بهداشت و درمان هستند. نکته مهم اینجا است که نیروهای کاری بهداشت و درمان از جمله پزشکان و پرستاران به زبان نیاز بیش‌تری دارند؛ زیرا به طور مداوم و مستقیم با افراد مختلف در ارتباط هستند و حوزه کاریشان بسیار حساس است. کوچکترین اشتباهی ممکن است به از دست رفتن جان یک انسان منجر شود.

شرایط مورد نیاز برای متقاضیان جاب آفر

  1. داشتن مهارت و تخصص کافی در زمینه کاری مورد علاقه‌تان بر اساس استاندارهای بازار کار در کشور مقصد
  2. کشور موردنظرتان باید متقاضی نیروی کاری در حوزه تخصصی شما باشد
  3. داشتن سابقه کاری حرفه‌ای در زمینه کاری مورد تقاضا
  4. اثبات داشتن تحصیلات آموزش فنی و مهارتی

نامه جاب آفر شامل چه بخش‌هایی است؟

  • نام و نام خانوادگی متقاضی
  • نام شرکت یا کارفرمایی که فرد در آن استخدام شده است.
  • مدت زمان قرارداد
  • تاریخ شروع قراداد با کارفرما
  • مشخص نمودن ساعت کاری
  • مشخص نمودن حقوق
  • تعیین میزان حقوق
  • تعیین میزان مالیات
  • شرح کامل وظایف

مراحل دریافت جاب آفر

مراحل و راهکارهای مهاجرت کاری و جاب آفر

مرحله اول: باید کشور مورد نظرتان را انتخاب کنید. شرایط هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. پیش از انتخاب کشور مورد نظر شرایط کاری آن را به طور کامل بررسی کنید. مرحله دوم: باید پیشنهادات شغلی را بر اساس رشته تحصیلی و مهارت‌هایی که دارید دنبال کنید. مرحله سوم: ارسال مدارک.

مدارک لازم جهت اخذ جاب آفر

در گرفتن ویزای کاری دو روش پیش روی شما است که عبارتند از: روش اول: خودتان به صورت شخصی اقدام به دریافت دعوت‌نامه کنید. روش دوم: از طریق موسسات معتبر مهاجرتی اقدام نمایید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که در اخذ نیروی کار همیشه اولویت با افراد محلی است یا کسانی کارت pr دارند یا افرادی که در کشورهای نزدیک کشور مورد نظر هستند. اگر قصد دریافت ویزای کاری را دارید در اسرع وقت ترجمه مدارک زیر را برای شرکت خارجی مورد نظر ارسال نمایید:

  1. تصویر از پاسپورت معتبر
  2. فایل رزومه و سوابق شغلی
  3. گواهی عدم سو سابقه
  4. گواهی معتبر سلامت پزشکی
  5. مدارک مقاطع تحصیلی مختلف
  6. گواهی‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای
  7. سابقه بیمه مرتبط با حوزه کاری
  8. ارائه مدرک زبان معتبر

هزینه‌های مهاجرت از طریق جاب افر

  • هزینه خرید بلیط
  • هزینه مصاحبه حضوری با کارفرما در کشور مقصد
  • همراه داشتن پول کافی برای تامین هزینه‌ها در ابتدای راه
  • اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزا: برای مثال اگر در فکر دریافت ویزای کاری کانادا هستید باید بیش از ۱۳۰۰۰ دلار کانادا هزینه کنید.
  • هزینه دریافت ویزا

مزایای مهاجرت از طریق جاب آفر

  • این روش ارزان­ترین روش مهاجرت است.
  • از آنجایی که در این روش فرد بلافاصله پس از ورود به کشور مقصد مشغول به کار می­شود هیچ دغدغه مالی ندارد.
  • با دریافت ویزای جاب افر می­توانید به ندت طولانی در کشور مقصد اقامت داشته باشید و پس از مدتی ویزای کاری را به اقامت دائم تبدیل کنید.
  • داشتن نمره آیلتس بالا یک امتیاز مثبت است و لزومی به داشتن مدرک زبان نیست.

برای مطالعه بیشتر شما: مهاجرت از طریق ویزای جستجوی کار

جاب آفر اروپا

جاب آفر و مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی

برای بررسی مدارک شما برای اخذ ویزای. کاری اروپا بین ۳۰ تا ۶۰ روز زمان نیاز است؛ زیرا الویت جذب نیروی کار در اروپا با افراد بومی، افراد با اقامت دائم و شهروندان کشورهای اروپایی است. این در حالی است که بررسی درخواست ویزا ۲ تا ۳ ماه به طول می‌انجامد. اگر با درخواست دعوت‌نامه کاری‌تان موافقت شود، ایمیلی به شما ارسال خواهد شد که از طریق آن می‌توانید برای دریافت ویزای شینگن درخواست دهید. اعتبار این ویزا ۱ تا ۲ سال است و اگر قرارداد کاری شما تمدید شود، ویزا را نیز می‌توانید تمدید کنید. پایه حقوق برای مشاغل عمومی معمولا بیش از ۱۰۰۰ یورو در ماه است. نیروی کار خارجی امکان استفاده از مسکن رایگان را در هنگام حضور در اروپا دارد. اگر کارت اقامت شما به مدت ۵ سال تمدید شود، می‌توانید آن را به کارت اقامت تبدیل کنید و پس از گذشت مجموعا ۱۰ سال از حضور در اروپا می‌توانید برای اخذ شهروندی و پاسپورت اقدام نمایید. برای مطالعه بیشتر شما: انواع روش های مهاجرت

مهاجرت کاری و یادگیری زبان در آکادمی آمورش آنلاین تیکا

در این مقاله سعی کردیم تا جای ممکن تمامی نکات مربوط به نحوه اخذ ویزای کاری یا جاب آفر را برایتان شرح دهیم. در مرکز آموزش رایگان آکادمی آنلاین تیکا می توانید مطالب موردنیاز برای یادگیری زبان را مطالعه کنید.

یادگیری زبان با آکادمی آنلاین تیکا

جاب آفر چیست؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

عارفه سالاریه

تولید محتوا

من عارفه ام، کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی خوندم ولی تجربیات کاری و علاقه هام خیلی شبیه تحصیلاتم نیست. به جز علاقم به دنیای مارکتینگ و سئو، مدتی به طور پاره وقت مدرس زبان انگلیسی بودم، هندی بلدم صحبت کنم و زبان فرانسه رو خیلی دوست دارم و دارم یاد می گیرم.

نظرات

user-image

پریسا

عالی بود. تشکر

18 دی 2022

user-image

الهام طالبی

عالی عالی عالی

18 دی 2022