اساتید پیشنهادی:

دانشگاه‌های انگلیسی زبان فرانسه

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 17 دی 2022

دسته بندی : Students-immigration

زمان مطالعه : دقیقه

تعداد بازدید : 765

دانشگاه‌های انگلیسی زبان فرانسه

کشور فرانسه در غرب اروپا و در نزدیکی دریای مدیترانه واقع شده است. کشور فرانسه در فرهنگ، هنر، علم، تحصیل و اقتصاد زبان‌زد عام و خاص است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی در این کشور زیبا را دارید اما به زبان فرانسوی مسلط نیستید، باید بگوییم انتخاب بسیار خوبی کرده‌اید! کشور فرانسه پر از دانشگاه‌هایی است که از لحاظ سطح علمی در جایگاه بسیار بالایی قرار گرفته‌اند و تدریس در آن‌ها به زبان انگلیسی است.

کیفیت آموزش در کشور فرانسه بسیار بالا است و از همه مهمتر اینکه شهریه دانشگاه‌ها در کشور فرانسه مقرون به صرفه است. برنامه‌های ارائه شده در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان فرانسه بر اساس استاندارد‌های جهانی طراحی شده‌اند. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در فرانسه و معرفی دانشگاه‌های معتبر آن خواهیم پرداخت.

شهرت مثال‌زدنی دانشگاه‌های فرانسه!

مسئله‌ای که باعث شده دانشگاه‌های کشور فرانسه مشهور و مثال‌زدنی باشند، بالا بودن کیفیت دوره‌های تحصیلی ارائه شده در مقابل شهریه‌های عادلانه و مقرون به صرفه آن‌ها است. دانشگاه‌های این کشور ارتباط نزدیکی با صنایع مختلف دارند، این موضوع باعث می‌شود افراد با استعداد در طول مراحل تحصیل وارد بازار کار شوند. همان‌طور که می‌بینید تحصیل در فرانسه یک فرصت بی نظیر است. از همه مهم‌تر اینکه داشتن دانش زبان فرانسه لازم و ضروری نیست. 

برای مطالعه بیشتر: مهاجرت تحصیلی

تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه

درست است که دانشگاه‌های فرانسه انگلیسی‌زبان هستند؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که تمام زندگی شما در دانشگاه خلاصه نمی‌شود و شما باید بخش عمده‌ای از زمان خود را در بین مردم عادی بگذرانید. اغلب مردم در کشور فرانسه به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند؛ بنابراین دانستن اندکی زبان فرانسه برای رفع نیازهای اولیه زندگی و برقراری ارتباط با مردم فکر خوبی است!

انتخاب واحد در دانشگاه‌های فرانسه

اگر در دانشگاه‌های ایران جز اقلیت‌های تحصیلی باشید، در هنگام انتخاب واحد با موانع زیادی روبه‌رو خواهید شد. این اتفاق در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان فرانسه برای شما به عنوان عضوی از گروه اقلیت‌های تحصیلی نخواهد افتاد. نکته مهمی که باید به آن اهتمام ورزید این است که واحدهای فرانسوی‌زبان را انتخاب نکنید. جالب است بدانید امتحانات واحدهای انگلیسی‌زبان نیز به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه

داشتن یک رزومه قوی تاثیر به سزایی در اخذ پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه دارد. علاوه بر داشتن رزومه قوی باید یک سری اسناد و مدارک اولیه را نیز تهیه کنید. این اسناد عبارتند از:

  • مدارک مقاطع تحصیلی مختلف شامل گواهی‌های دانشگاهی و ریزنمرات شما است‌. سعی کنید نمرات درس‌های تخصصی‌تان حداقل ۱۶ باشد.
  • دریافت معرفی‌نامه از اساتید معتبر داخل ایران
  • داشتن کارت شناسایی بین‌المللی
  • ارائه عکس پرسنلی
  • ارائه مدرک زبان معتبر با نمره قابل قبول برای دانشگاه(مثلا حداقل نمره ۶.۵ در آزمون آیلتس)
  • اثبات تمکن مالی لازم برای تحصیل در فرانسه

معرفی دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان فرانسه

در این بخش به معرفی برترین دانشگاه‌های کشور فرانسه که دوره‌های تحصیلی انگلیسی‌زبان ارائه می‌دهند می‌پردازیم.

شماره یک:  Neoma Business School

مدرسه تجارت نئوما از ادغام دو دانشگاه تجارت روئن و دانشگاه تجارت ریم در سال ۲۰۱۳ بوجود آمد. این دانشگاه در حوزه رشته‌های علوم مالی، مدیریت و MBA بسیار قدرتمند است. اگر به رشته‌های نام‌برده علاقه‌مند هستید، اقدام برای اخذ پذیرش از این دانشگاه انتخاب خوبی است!

شماره دو:  Pierre and Marie Curie University

دانشگاه پیر و ماری کوری یکی از مشهورترین و بزرگترین دانشگاه‌های کشور فرانسه است. این دانشگاه مفتخر است که افراد با ارزشی همچون ماری کوری، پیر کوری و هانری بکرل در آن به تحصیل علم پرداخته‌اند. دوره‌های تحصیلی انگلیسی‌زبان در این دانشگاه بسیار منسجم و باکیفیت هستند.

شماره سه:  University of Nantes

این دانشگاه که در شهر Nantes فرانسه واقع شده است، از لحاظ آموزشی در سطح بالایی قرار گرفته است و ده درصد دانشجویان این دانشگاه از مهاجران هستند.

شماره چهار: دانشگاه  Ecole Polytechnique

دانشگاه اکول پلی‌تکنیک  جز قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در کشور فرانسه است. حوزه فعالیت این دانشگاه، علوم فنی است. این دانشگاه جز ۱۲۰ دانشگاه برتر در دنیا است. نکته جالب توجه ارتباط نزدیک این دانشگاه معتبر با دانشگاه پلی‌تکنیک تهران است.

شماره پنج:  Inseec Business School

مدرسه تجارت اینسیک شعبات متعددی در پاریس، لیون، شانگهای و سانفرانسیسکو دارد. این دانشگاه قدمت زیادی دارد و فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۱۹۷۵ آغاز کرده است. این دانشگاه مقصد بسیار مطلوبی برای آن دسته از افرادی است که قصد دارند در یک دانشگاه انگلیسی‌زبان در فرانسه به ادامه تحصیل بپردازند.

شماره شش:  Paris Tech

دانشگاه انگلیسی‌زبان پاریس تک مقصد بسیار مناسبی برای مهندسان است. این دانشگاه با دارا بودن بیش از ۱۱ دانشکده مهندسی از بزرگترین دانشگاه‌های فنی در جهان محسوب می‌شود. این دانشگاه یک مقصد رویایی برای افراد متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه است.

شماره هفت: دانشگاه ISEP (Institute Supérieur d'Agriculture de Lille) 

این دانشگاه در حوزه علوم رایانه فعالیت می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور فرانسه است. این دانشگاه رتبه اول را در میان 174 دانشگاه جهان که در زمینه علوم کامپیوتر فعالیت می‌کنند، دارد.

شماره هشت: دانشگاه تجارت آمریکا

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه در زمینه مدیریت و بازرگانی است. اساتید این دانشگاه در نوع خود بی‌نظیرند و علوم روز را در حوزه تجارت در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. جالب است که برخی از دوره‌های این دانشگاه فقط به زبان انگلیسی ارائه می‌شود!

شماره نه: دانشگاه EBS 

اگر به علم تجارت و اقتصاد علاقه‌مند هستید، این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌ها در زمینه تجارت در اروپا است. دوره‌های تحصیلی انگلیسی‌زبان در این دانشگاه از کیفیت بالایی برخوردار است.

شماره ده: دانشگاه ICS

این دانشگاه نیز در حوزه مدیریت فعالیت می­کند؛ اما جز دانشگاه­های خصوصی در شهر پاریس است. با آنکه دوره­های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه درجه یک هستند؛ ولی متاسفانه شهریه­های این دانشگاه بسیار بالا است و افراد کمی توانایی مالی لازم برای تحصیل در این دانشگاه را دارند.

جهت مطالعه بیشتر: آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های فرانسه

یادگیری زبان در تیکا

همان­گونه که ملاجظه نمودید انتخاب­های زیادی برای تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی وجود دارد. خوش­بختانه اکثر دانشگاه­های کشور فرانسه از سطح آموزشی بالایی برخودار هستند و هزینه تحصیل در آن­ها معقول و مناسب است. همچنین فرانسه کشوری است با فرهنگ غنی و تاریخچه­ای پربار که زیبایی شهرهای مختلف آن خصوصا شهر پاریس بر هیچ­کس پوشیده نیست.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/french

دانشگاه‌های انگلیسی زبان فرانسه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

خیلی کامل و جامع بود. ممنون از شما

18 دی 2022

user-image

الهام طالبی

واقعا عالیه، تیکا شده مرجع مطالعاتی من برای مراحل مهاجرتم، مرسی از این تیم خوب

18 دی 2022