اساتید پیشنهادی:

7 اپلیکیشن برتر تلفظ زبان انگلیسی | مانند یک فرد انگلیسی صحبت کنید!

پرستو غفاری
پرستو غفاری
سه‌شنبه, 3 اسفند 2020

دسته بندی : applications

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 20270

7 اپلیکیشن برتر تلفظ زبان انگلیسی | مانند یک فرد انگلیسی صحبت کنید!

تا حالا متوجه شده اید که تمام مدت یک کلمه را اشتباه تلفظ می کرده اید؟ حتما این احساس را می شناسید که وقتی کلمه ای را از یک فرد بومی می شنوید فکر می کردید تلفظ درستش را می دانید. اما تلفظ او با شما هیچ شباهتی ندارد. شما با خود فکر می کنید: تا به حال چند بار آن کلمه را اشتباه تلفظ کردم؟ یعنی کسی به خانه رفته و به من خندیده؟ وای چرا هیچ کس من رو تصحیح نکرد؟ اما به هر صورت تلفظ متن انگلیسی توسط افرادغیربومی سخت است.

خب، نگران نباشید. همه اشتباه می کنند. اشتباهات بخشی طبیعی از روند یادگیری زبان است. انواع اپلیکیشن تقویت زبان برای تلفظ طراحی شده است. بعلاوه، تلفظ متن انگلیسی کار ساده ای نیست! اپلیکیشن تمرین تلفظ خوب، برنامه ای است که شما را وادار کند یک کلمه را بارها تکرار کنید.
 

روش تمرین با اپلیکیشن تمرین تلفظ


قبل از آنکه به اپلیکیشن های مناسب برای این منظور اشاره کنیم، به یاد داشتن این توصیه ها و ترفندها می تواند بسیار مفید باشد:

یادگیری زبان با استفاده از اپلیکیشن



 

صدای خود را هنگام تلفظ متن انگلیسی ضبط کنید

بعضی اوقات ما دقیقاً متوجه این نیستیم که چه طور تلفظ می کنیم مگر اینکه با دقت به صدای خود گوش کنیم. بنابراین وقتی در حال تمرین تلفظ هستید، صدای خودتان را ضبط کنید و آن را با یک محصول آموزشی مقایسه کنید.


روند یادگیری خود را اجتماعی کنید

اپلیکیشن تمرین تلفظ انگلیسی یک شبه تاثیرگذار نیست. نمی توانید انتظار داشته باشید که تعدادی قاعده را به خاطر بسپارید و سپس به طرز معجزه آسایی قادر به تلفظ درست هر چیز باشید. شما باید بیشتر صحبت کنید و از طرف افرادی که با شما حرف می زنند به انگلیسی بازخورد دریافت کنید. شما میتوانید با دادن لکچر های کوتاه در کلاس شروع کنید. متن انگلیسی لکچر خود را از قبل بنویسید و تلفظ آن را تمرین کنید.

همین حالا یادگیری زبان مورد نظر خود را شروع کنید


از اپلیکیشن تمرین تلفظ استفاده کنید

هر چه بیشتر در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرید، بهتر است. بنابراین هنگامی که از اپلیکیشن تلفظ انگلیسی خود استفاده نمی کنید، برنامه های تلویزیونی به زبان انگلیسی را تماشا کنید و اخبار بی بی سی را دنبال کنید و به نحوه صحبت کردن افراد در آنها توجه کنید. BBC یک اپلیکیشن تمرین تلفظ و لیسنینگ انگلیسی مجزا طراحی کرده است که بسیار مفید است.

 
ویدئوها را مکرر تماشا کنید

 شما فقط با یک بار گوش کردن قادر نخواهید بود که تلفظ درست یک کلمه را به خاطر بسپارید. پس فایل های صوتی و تصویری خود را بارها و بارها پخش کنید تا اینکه مطمئن شوید که درست متوجهشان شدید.  بهترین برنامه تلفظ انگلیسی، برنمه ای است که ویدیوهایی از چهره افراد هنگام مکالمه را نیز در اختیار شما قرار بدهد.
الفبای مصوت بین المللی (IPA) را بیاموزید: یادگیری IPA به خصوص برای غیرانگلیسی زبانان بسیار مفید خواهد بود. همانطور که در جدول IPA  می بینید، صداهای مختلف توسط حروف و نمادهایی ارائه می شوند. به محض اینکه این جدول را حفظ کنید، آماده تلفظ صحیح هر کلمه ای خواهید بود.


8 اپلیکیشن برتر تلفظ زبان انگلیسی سال 2021
 

تعدادی اپلیکیشن برای تمرین تلفظ وجود دارند، که ممکن است انتخاب را برای شما سخت کنند. من فهرستی از 7 اپلیکیشن قدرتمند تهیه کردم که می توانید بر اساس نیازها، اهداف و بودجه خود در میان آن ها جستجو کرده و یکی را انتخاب کنید.

 اپلیکیشن رایگان آموزش تلفظ زبان



 

تلفظ متن انگلیسی از روی عکس

دستیار گوگل میتواند با یک فرمان صوتی سریع از این جهت شما را یاری کند! این خدمات برای کمک به افراد نابینا طراحی شده اند اما به کار سایر افراد نیز می آیند.

با نصب اپیکیشن Goggle Translate شما میتوانید با گرفتن یک عکس، از امکان ترجمه و تلفظ متن آن استفاده کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

اپلیکیشن FluentU

آیا از تماشای ویدئوهای جالب لذت می برید؟ آیا قصد دارید که با ویدئوهای معتبر زبان را فرابگیرید؟ این دو را با استفاده از FluntU با هم ترکیب کنید! FluentU یکی از بهترین و همچنین منحصربه فردترین اپلیکیشن های تلفظ متن انگلیسی موجود است و آنچه که آن را منحصر به فرد می کند این حقیقت است که از یک علم روش شناسی کمک می گیرد که شما را درگیر زبان می کند و در یادگیری شما بسیار مؤثر است. به جای یادگیری زبان با استفاده از رویکرد سنتی حفظ کردن مکرر، FluentU به این معتقد است که شما را در معرض بهترین محتوای صوتی و تصویری انگلیسی قرار دهد و به شما کمک کند که بدون نیاز به کمک یادبگیرید. همانطور که تصور می کنید، این نکته FluentU را به یک منبع بی نظیر برای تمرین تلفظ تبدیل می کند. شما خود را در معرض انگلیسی زبانانی در دنیای واقعی قرار می دهید. FluentU دارای تنوع بسیاری از ویدئوهای جالب مثل گفتگوهای محبوب تلویزیونی، موزیک ویدئوها و تبلیغات خنده دار است.

اپلیکیشن FluentU تمرین تلفظ را برای شما بسیار آسان می کند چرا که دارای متن های تعاملی است. شما قادرید در حین گوش کردن به زبان ویدئوها متن آن را هم بخوانید. بعلاوه، اگر یک کلمه ناآشنا ببینید، می توانید روی آن کلیک کنید و عکس، معنی و مثال های مفیدی را دریافت کنید. می توانید لغات استفاده شده در ویدئوها را با انجام آزمون تمرین کنید. برای مشاهده مثال های بیشتری از لغات زبان انگلیسی ای که در حال یادگیری اش هستید، به سمت چپ یا راست کلیک کنید. بهترین بخش این است که FluentU روند یادگیری لغات شما را ثبت می کند و بر اساس کلماتی که تا به حال آموخته اید، مثال ها و ویدئوهایی را برای شما ارائه می نماید. همه زبان آموزان یک تجربه منحصربه فرد یادگیری خواهند داشت حتی اگر یک ویدئوی مشابه را تماشا کنند. شما می توانید از FluentU بر روی وب سایت از طریق کامپیوتر یا تبلت خود استفاده کنید و یا بهتر از آن، اپلیکیشن را از آیتونز یا گوگل پلی دانلود نمایید.
 

اپلیکیشن ELSA Speak  

چقدر خوب است اگر یک معلم خصوصی انگلیسی داشته باشی که تمام اشتباهات تلفظت را نشان دهد و صبورانه کمک کند که لهجه ات را بهتر کنی؟ خب، یک اپلیکیشن وجود دارد که همه این کارها را می کند. ELSA Speak با تمرکز بر انگلیسی آمریکایی از یک تکنولوژی تشخیص صدا استفاده می کند که به شما کمک می کند تا لغات و عبارات پرکاربرد انگلیسی را به درستی تلفظ کنید. علاوه بر این، دقیقاً همانطور که با یک فرد حقیقی صحبت می کنید، بر نحوه حرکت لب ها و زبان برای ایجاد صدای درست به شما بازخورد می دهد. همچنین شما می توانید برنامه آموزشی تلفظ خود را با استفاده از چالش ها و موضوعات خاص بسازید و پیشرفت خود را دنبال کنید.
 

اپلیکیشن تمرین تلفظ Pronunroid – IPA Pronunciation

قبلاً در همین متن به IPA اشاره کردیم و اگر به یادگیری اش علاقمندید، پس این اپلیکیشن می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. از طریق یک سری بازی های حدس زدنی جالب می آموزید که کدام صدا مربوط به کدام حرف یا نماد می شود. خیلی زود موقع برخوردن به یک کلمه ناآشنا می توانید تلفظش را به درستی حدس بزنید. علاوه بر یادگیری IPA، این اپلیکیشن دارای یک امکان جستجو است که با استفاده از آن می توانید تلفظ هر کلمه ای را که بخواهید، پیدا کنید.


 

یادگیری زا با تیکا شروع کنید

اپلیکیشن English Pronunciation  

بسیاری از ما در تلفظ برخی کلمات دچار مشکل هستیم در حالیکه بقیه را خیلی راحت ادا می کنیم. همواره تعدادی حروف صدادار و بی صدا هستند که باعث دردسر ما می شوند. اگر شما هم مشکل مشابهی دارید، English Pronunciation یک اپلیکیشن عالی برای شماست. با این اپلیکیشن، شما قادر خواهید بود که با اعتماد به نفس و به درستی صداهای مختلف را تلفظ کنید. ابتدا، یک راهنمای دقیق (به همراه عکس) دریافت خواهید کرد که به شما نشان می دهد چگونه باید زبان و فکر خود را به درستی حرکت دهید تا صدای درستی را تولید کنید. همچنین می توانید روی هر کلمه کلیک کنید تا تلفظ درستش را یاد بگیرید و همینطور به ویدئوهای خاص توضیح آواشناسی دسترسی داشته باشید.

مطالعه بیشتر: اپلیکیشن چت کردن به زبان انگلیسی
 

اپلیکیشن Say it: English Pronunciation 

این اپلیکیشن یک تکنیک آموزشی منحصربه فرد را ارائه می دهد که مشخصاً برای زبان آموزان بصری بسیار مناسب است. اگر برای قضاوت تلفظ خود از طریق گوش کردن به صدایتان زیاد اعتماد به نفس ندارید، پس احتمالاً نمایش بصری صدایتان می تواند مفید باشد. ممکن است بپرسید : نمایش بصری؟ اجازه بدهید که توضیح دهم. این اپلیکیشن موج صدای شما موقع گفتن یک کلمه نمایش می دهد. کاری که باید بکنید این است که نمایش بصری موج صدای خود را با موج صدای یک فرد بومی مقایسه کنید. بعلاوه، این اپلیکیشن امکان پایین آوردن سرعت هر فایل صوتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین، اگر می خواهید که تلفظ یک کلمه طولانی مثل Hypothetically را چک کنید، می توانید روی قسمت دشوار آن کلیک کنید تا سرعتش کم شده و برای یادگیری آسان تر شود!

برترین اپلیکیشن های آموزش زبان



 

اپلیکیشن Sounds: Pronunciation app

این یکی معرکه است. چرا که شامل جداول تلفظ کلمات هم به لهجه آمریکایی و هم بریتانیایی می شود. بیشتر اپلیکیشن هایی که تا به حال معرفی کردیم، فقط روی یکی از لهجه های بریتانیایی یا آمریکایی کار می کردند اما با این یکی می توانید بسته به اهداف آموزشی تان بین این دو گزینه انتخاب کنید. بعلاوه، نسخه پیشرفته شامل گزینه های دیگری مثل آزمون های تلفظ، فهرست لغات خاص، ویدئو و تعدادی توصیه برای روان صحبت کردن انگلیسی نیز می شود. تلفظ متن انگلیسی با این اپلیکیشن ممکن میشود.

اپلیکیشن Learn English daily 

این اپلیکشن پیشرفت مهارت های شنیداری و گفتاری شما را به صورت همزمان تضمین می کند. تعداد زیادی مکالمه روزمره که توسط افراد بومی انجام شده اند در آن وجود دارد که می توانید به آنها گوش کنید و یادبگیرید. علاوه بر یادگیری تلفظ صحیح کلمات مختلف، تعدادی لغت مفید را نیز خواهید آموخت و بر روی دستور زبان هم کار می کنید. همچنین این اپلیکیشن دسترسی به یک دیکشنری آفلاین را هم برای شما فراهم می کند. پس اگر به دنبال یک اپلیکیشن همه جانبه هستید که برای یادگیری انگلیسی به شما کمک کند اما تمرکز خاصی بر تلفظ داشته باشد، گزینه درست را پیدا کرده اید.

تنها راه پیشرفت بدون خطای تلفظ متن انگلیسی این است که تا جای ممکن صحبت کردن به انگلیسی را تمرین کنید.بله، وقتی شروع می کنید، اشتباهات زیادی دارید و می تواند خجالت آور باشد. اما نکته مهم این است که از آن اشتباهات بیاموزید. این تنها راه پیشرفت است. هر چه بیشتر صحبت کنید و با دیگر انگلیسی زبانان در تعامل باشید، سریع تر یاد خواهید گرفت. بنابراین به تلاش خود ادامه دهید و امیدتان را از دست ندهید. به زودی درست مثل یک انگلیسی زبان بومی از پسش برخواهید آمد.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا علاوه بر اینکه تمرکز بر روی یادگیری دستور زبان و لغات را داریم، یادگیری تلفظ کلمات نیز برایمان بسیار اهمیت دارد. حرفه ای ترین اساتید در تیکا جمع شده اند تا بهترین نوع آموزش را برای شما ارائه دهند. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا آموزشتان را با تیکا شروع کنید.

 

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
7 اپلیکیشن برتر تلفظ زبان انگلیسی | مانند یک فرد انگلیسی صحبت کنید!

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات