اساتید پیشنهادی:

مهاجرت از طریق تمکن مالی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 16 دی 2022

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1263

مهاجرت از طریق تمکن مالی

شرایط در دنیای امروزی طوری پیش می‌رود که بسیاری از افراد را مجبور به مهاجرت می‌کند. وجود امکانات سطح بالای رفاهی، شغلی و تحصیلی در برخی کشورها افراد بسیاری مجاب به مهاجرت می‌کند. راه‌های متفاوتی برای مهاجرت به یک کشور وجود دارد. یکی از راه‌های مهاجرت به یک کشور خارجی، مهاجرت از راه تمکن مالی است. به جرأت می‌توان گفت این روش یکی از آسان‌ترین و کم‌دردسرترین روش‌های مهاجرتی است.

این روش با نام‌های دیگری همچون اقامت خودحمایتی نیز شناخته می‌شود. کشورهای بسیاری وجود دارند که این روش برایشان پذیرفته شده است. در این مقاله به بررسی شرایط کلی لازم، مدارک و اسناد مورد نیاز، مزایا و معایب این روش خواهیم پرداخت.

اقامت خودحمایتی(تمکن مالی) چیست؟

ویزای خودحمایتی، تمکن مالی، خوداتکایی یا سرمایه‌داری یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی است که اخیرا با استقبال افراد زیادی مواجه شده است. با مهاجرت از طریق خودحمایتی، اجازه کار نخواهید داشت. اگر شخص سرمایه‌داری هستید، می‌توانید از این روش کم‌دردسر برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم استفاده کنید. لازمه استفاده از این روش ارائه گواهی تمکن مالی است. گواهی تمکن مالی شما باید اثبات کند که شما سرمایه‌ای حداقل به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ (یک میلیارد) تومان دارید.

مهاجرت از طریق تمکن مالی مناسب په افرادی است؟

مهاجرت از طریق تمکن مالی

روش مهاجرت تمکن مالی برای آن دسته از افرادی مناسب است که سرمایه نسبتا قابل توجهی در بانک دارند. این افراد از طریق دریافت سود بانکی، دریافت اجاره ملک یا حقوق بازنشستگی کسب درآمد می‌کنند. در حقیقت این روش مناسب اشخاصی است که بدون کار کردن نیز می‌توانند مخارج زندگی خود و خانواده‌شان را تأمین کنند.

کشورهایی وجود دارند که این امکان را به شما می‌دهند تا پس از اخذ اقامت از راه تمکن مالی مشغول به کار شوید و درآمد اضافی کسب نمایید. برخی کشورها حضور حداقل ۶ ماه را اجباری کرده‌اند؛ یعنی پس از آنکه ویزای تمکن مالی را دریافت نمودید، باید به مدت ۶ ماه در کشور مقصد حضور داشته باشید تا ویزای شما برای دور بعد تمدید شود. پس از گذشت ۵ تا ۷ سال زندگی در این کشورها شما می‌توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید.

مدارک لازم برای مهاجرت خودحمایتی چیست؟

هر کشوری قوانین و شرایط خاص خود را برای اقامت از طریق تمکن مالی دارد؛ اما ارائه برخی اسناد و مدارک در همه کشورها مشترک است.

در این بخش به بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای تمکن مالی می‌پردازیم:

  • ارائه پاسپورت با اعتبار حداقل یک سال
  • ارائه گواهی عدم سو سابقه
  • ارائه گواهی مبنی بر سلامت جسم
  • ارائه رسید حساب بانکی (بانک باید مورد تایید کشور مقصد باشد.)
  • ارائه اسناد و مدارک ازدواج
  • ارائه مدارک شناسایی افراد خانواده
  • ارائه مدرک بیمه
  • ارائه گواهی محل زندگی

مزایا و معایب مهاجرت از طریق تمکن مالی

مزایا و معایب مهاجرت از طریق تمکن مالی به شرح زیر است:

مزایای مهاجرت از راه تمکن مالی

  • برای اخذ اقامت نیازی به انتقال سرمایه نیست.
  • امکان اخذ اقامت هم برای شخص متقاضی و هم اعضای خانواده(همسر و فرزندان) وجود دارد.
  • امکان سفر به ۲۸ کشور عضو شنگن بدون ویزا فراهم می‌شود.
  • امکان اخذ اقامت دائم و دریافت پاسپورت کشور مقصد فراهم می‌شود.
  • داشتن کارت اقامت تمکن مالی تاثیر مثبتی در هنگام اخذ ویزا از کشورهای چون آمریکا، کانادا و ... دارد.
  • امکان تحصیل رایگان برای فرزندان شخص متقاضی فراهم می‌شود.
  • امکان خرید خانه، سرمایه‌گذاری و اجاره دادن ملک برای متقاضی فراهم می‌شود.
  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های مختلف در کشور مقصد نیز یکی دیگر مزایای خوب این روش است.

معایب مهاجرت از راه تمکن مالی

  • اجازه کار و اشتغال برای متقاضی در کشور مقصد وجود ندارد.(البته به جز کشور پرتغال)
  • باید حداقل ۶ ماه از سال را در کشور مقصد حضور داشته باشید.(به جز کشور فرانسه)
  • متاسفانه ظرفیت افراد پذیرش شده محدود است.
  • ممکن است به دلیل اعمال نظر افسر پرونده ویزا برای متقاضی صادر نشود.

بهترین کشورها برای مهاجرت از راه تمکن مالی

هم‌اکنون کشورهای اتحادیه اروپا همچون اسپانیا، پرتغال، فرانسه، اتریش و یونان و سایر کشورها همچون مکزیک، کلمبیا و اکوادور ویزای تمکن مالی را می‌پذیرند و امکان اقامت از طریق تمکن مالی در این کشورها وجود دارد. در این بخش به بررسی برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت تمکن مالی می‌پردازیم.

مهاجرت خودحمایتی به کشور فرانسه

کشور فرانسه از متقاضیانی که بتوانند ثابت کنند حداقل ۴۰ هزار یورو سرمایه در حساب بانکی خود دارند، امکان مهاجرت و اقامت در این کشور را فراهم می‌کند. اگر متقاضی قصد داشته باشد همسر و فرزندانش را نیز با خود ببرد، علاوه بر ۴۰ هزار یورو باید ۱۸ هزار یورو برای همسر و ۱۰ هزار یورو به ازای هر فرزند سرمایه داشته باشد. در مهاجرت از طریق تمکن مالی به فرانسه، نکته جالب توجه اینجا است که لزومی ندارد سرمایه خود را منتقل کنید.

مهاجرت خودحمایتی به کشور پرتغال

ویزای تمکن مالی در کشور پرتغال که با نام D7 نیز شناخته می‌شود، مخصوص افراد بازنشسته است. برای اخذ این ویزا شما باید اثبات نمایید علاوه بر دارا بودن سرمایه بانکی، حقوق بازنشستگی هم دریافت می‌کنید. حداقل سرمایه لازم برای دریافت ویزای تمکن مالی از کشور پرتغال ۱۵ هزار یورو به ازای هر نفر و ۷ هزار یورو برای فرزندان زیر ۱۸ سال است. علاوه بر شرایطی که ذکر کردیم فرد متقاضی می‌بایست یک سند ملکی به اسم خود داشته باشد. شرط تمدید این ویزا حضور حداقل ۱۸۳ روزه در کشور پرتغال است.

مهاجرت خودحمایتی به کشور یونان

برای اخذ ویزای تمکن مالی از کشور یونان شما باید اثبات نمایید که بدون اشتغال در این کشور قادر هستید هزینه‌های خود و خانواده‌تان را تأمین نمایید. شرط اخذ دریافت این ویزا این است که ورودی حساب شما حداقل ۲ هزار یورو در ماه باشد. به ازای همسر این رقم به ۲۴۰۰ یورو در ماه می‌رسد و به ازای هر یک از فرزندان نیز ۳۰۰ یورو به آن اضافه می‌شود. غیر از درآمد ماهیانه شما باید حداقل ۲۰ هزار یورو از سرمایه پولی خود را به آلفابانک در یونان منتقل نمایید. شرط تمدید این ویزا حضور حداقل ۶ ماه از سال در این مشور است.

مهاجرت خودحمایتی به اسپانیا

افرادی که متقاضی ویزای خودحمایتی از کشور اسپانیا هستند، در ابتدای کار اقامت یک ساله دریافت می‌کنند و اگر به مدت ۶ ماه در کشور اسپانیا حضور داشته باشند، اقامت آنها به مدت ۲ سال تمدید می‌شود.‌ برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا متقاضی باید حداقل ۳۰ هزار یورو سرمایه در حساب بانکی خود داشته باشد. شخص اجازه کار در کشور اسپانیا را ندارد اما می‌تواند ملک خریداری کند. همچنین متقاضی امکان ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب و کار نیز دارد.

مهاجرت خودحمایتی به سوئیس

برای اخذ ویزای تمکن مالی از کشور سوییس باید توجه نمایید که ویزاهای تمکن مالی در این کشور دو نوع هستند، نوع اول به ویزای بازنشستگی معروف است و برای افراد بالای ۵۵ سال صادر می‌گردد و نوع دوم نیز ویزای مالیات گزاف است که به افراد با سن کمتر اعطا می‌شود. حداقل میزان سرمایه لازم به ازای هر سال و تا سن ۷۸ سالگی ۵۰ هزار یورو است. فرد متقاضی اجازه کار ندارد؛ اما خرید ملک، ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب و کار بلامانع است.

جهت مطالعه بیشتر: 

یادگیری زبان در تیکا

افرادی که سرمایه پولی خوبی دارند و از طریق حقوق بازنشستگی یا اجاره ملک کسب درآمد می‌کنند، می‌توانند برای مهاجرت به یک کشور خارجی از روش تمکن مالی بهره بگیرند. در این مقاله سعی کردیم شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت و اخذ اقامت از راه تمکن مالی را برایتان شرح دهیم. 

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری زبان با تیکا

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

الهام طالبی

این خوبه

17 دی 2022