اساتید پیشنهادی:

مهاجرت از طریق سرمایه­ گذاری

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 13 دی 2022

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 707

مهاجرت از طریق سرمایه­ گذاری

روش­های بسیار زیادی برای مهاجرت  به یک کشور م+وجود دارد اما این روزها مهاجرت از راه سرمایه­گذاری در یک کشور بسیار رواج پیدا کرده است. نکته قابل توجه در خصوص این روش این است که امکان دریافت اقامت دائم یا شهروندی را در یک کشور سرعت می­بخشد.

در این مقاله به بررسی شرایط دریافت ویزای سرمایه­گذاری، حداقل هزینه لازم برای سرمایه­گذاری در یک کشور و همچنین مراحل اخذ ویزای سرمایه­گذاری پرداخته­ایم.

ویزای سرمایه گذاری چیست؟

یکی از انواع ویزاها برای مهاجرت ویزای سرمایه‌گذاری است. این ویزا مزایای بسیار زیادی برای متقاضی آن دارد و به مراتب باید هزینه بیشتری نسبت به سایر ویزاها نیز برای پرداخت شود. نام دیگر ویزای سرمایه‌گذاری Golden visa است. در سال‌های اخیر این ویزا مورد توجه بسیاری از کشورهای پیشرفته و بزرگ قرار گرفته است.

علت محبوبیت این ویزا این است که باعث جذب سرمایه‌های خارجی، اشتغال‌زایی، پیشرفت علمی، توسعه اقتصادی و کارآفرینی می‌شود. با داشتن ویزای سرمایه‌گذاری پس مدت زمان کوتاهی که از سرمایه‌گذاری شما بگذرد، شما می‌توانید به اقامت دائم یا شهروندی کشور مقصد دست پیدا کنید. متاسفانه به غلط جا افتاده است که برای اخذ اقامت دائم از طریق ویزای سرمایه‌گذاری فرد باید سرمایه‌گذاری کلانی انجام دهد.  

جهت مطالعه بیشتر: مهاجرت کاری

نحوه دریافت ویزای سرمایه‌گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه­ گذاری

هم اکنون امکان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری برای همه کشورها فراهم نیست. البته ناگفته نماند هرساله کشورهای بیشتری به این دسته می‌پیوندند. هر کشور قوانین خاص خود را برای سرمایه‌گذاری دارد. مزیت‌های داشتن این نوع ویزا نیز در کشورهای مختلف متفاوت است، برای مثال برخی کشورها به فرد سرمایه‌گذار اقامت دائم یا شهروندی اعطا می‌کنند و برخی دیگر تنها اقامت موقت را برای فرد ممکن می‌سازند.

خوشبختانه اکثر کشورها در گروه اول قرار می‌گیرند. نحوه دریافت ویزای سرمایه‌گذاری متناسب با کشور موردنظر متفاوت است. در انتخاب کشور برای سرمایه‌گذاری دقت لازم را داشته باشید؛ زیرا اگر کشور موردنظرتان از لحاظ اقتصادی توسعه‌یافته نباشد، نه تنها سودی عایدتان نمی‌شود بلکه ممکن است سرمایه اولیه‌تان را نیز از دست بدهید.

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

برای مهاجرت از این طریق شما می‌بایست اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور موردنظرتان نمایید. سرمایه‌گذاری شامل خرید ملک، تاسیس کارخانه، راه‌اندازی استارت‌آپ، خرید سهام، خرید اوراق بهادار و... است. البته باید توجه داشته باشید که در مهاجرت از راه سرمایه‌گذاری بلافاصله به شما اقامت دائم داده نمی‌شود بلکه معمولا باید یک دوره ۵ ساله بگذرد. همچنین لازم به ذکر است که در مدت این پنج سال شما اجازه ندارید از سود سرمایه‌گذاری خود برداشت کنید.

پس از آنکه دوره پنج ساله به اتمام رسید، متقاضی می‌تواند اقدام به تمدید ویزا یا اقدام به دریافت کارت اقامت دائم خود نماید. حداقل نرخ سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف متفاوت است. برای مثال در کشورهای اروپایی حدودا ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو، در ترکیه ۲۵۰ هزار دلار، در آمریکا حدود ۲ میلیون دلار، در استرالیا ۱.۵ تا ۵ میلیون دلار استرالیا و در کانادا نیز حدود ۱۵۰هزار دلار تا یک میلیون دلار کانادا است.

در مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری فرد متقاضی می‌تواند به همراه خانواده خود(همسر و فرزندان) در کشور مقصد اقامت بگیرند. برخی کشورها وجود دارند که محدوده سنی و داشتن مدرک معتبر زبان برای مهاجرت از راه سرمایه‌گذاری برایشان مهم نیست. شاید بتوان گفت مهم‌ترین مزیت مهاجرت سرمایه‌گذاری اخذ اقامت دائم در مدت زمان کوتاه‌تری است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از راه سرمایه‌گذاری

جدا از اینکه نوع ویزای سرمایه‌گذاری شما چیست، اساسی‌ترین مدارک لازم برای این روش عبارت هستند از:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن گواهی عدم سو پیشینه
  • ارائه ترجمه کلیه مدارک شناسایی و هویتی
  • مدارک بانکی جهت اثبات اموال شخصی‌تان
  • ارائه گردش‌حساب بانکی 4 ماه اخیر که به تایید بانک رسیده باشد.
  • ارائه گواهی اشتغال و درصورت لزوم فیش حقوقی
  • سهام شرکت در دو سال اخیر یا جواز شرکت

جهت مطالعه: رزومه نویسی به انگلیسی

بهترین شرکت‌ها برای مهاجرت سرمایه‌گذاری

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

کشور آمریکا اقتصاد اول جهان است. واحد پول این کشور یعنی دلار آمریکا یکی از قدرتمندترین ارزها در جهان به حساب می‌آید. داشتن شغل و زندگی کردن در این کشور برای اکثر افراد یک رویا است؛ اما باید بدانید که این رویا از طریق مهاجرت سرمایه‌گذاری تحقق می‌یابد.

معروف‌ترین ویزای سرمایه‌گذاری در آمریکا ویزای EB5 است. برای اخذ این ویزا متقاضی باید مبلغی در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار یا ۹۰۰ هزار دلار برای مناطق محروم سرمایه‌گذاری کند. در روش سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی فرد باید یک میلیون دلار اشتغال‌زایی کرده و برای ۱۰ شهروند آمریکایی نیز به طور تمام وقت شغل ایجاد کند. 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

اگر قصد دارید از طریق سرمایه‌گذاری به کانادا مهاجرت کنید، باید بدانید که سه روش برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد:

روش اول: فرد در برنامه‌های استانی اعلام‌شده از سوی کانادا شرکت کند و سرمایه‌گذاری نماید.

روش دوم: شخص در کانادا اقدام به خود اشتغالی کند ولی باید مالیات بپردازد.

روش سوم: اقدام به ایجاد یک استارت‌آپ نماید و کارآفرینی کند.

 از آنجایی که کشور کانادا، کشور بسیار مهلجر پذیری است، روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. استفاده از ترکیبی از روش‌های مهاجرتی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری

دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا یا همان SubClass188 نسبت به سایر ویزاها دشوارتر است؛ اما سریع‌ترین روش برای مهاجرت به این کشور است. ویزاهای سرمایه‌گذاری در استرالیا در سه دسته قرار می‌گیرند که عبارت هستند از:

  1. ویزای کارآفرینی
  2. ویزای سرمایه‌گذاری عادی
  3. ویزای سرمایه‌گذاری ویژه

برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در کشور استرالیا بر خلاف کانادا و آمریکا محدودیت سنی وجود دارد. برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا شما باید زیر ۵۵ سال باشید. همچنین حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در استرالیا به شرح زیر است:

  • مبلغ ۲۰۰ هزار دلار استرالیا برای ویزای کارآفرینی
  • مبلغ ۱.۵ میلیون دلار استرالیا برای ویزای سرمایه‌گذاری عادی
  • مبلغ ۵ میلیون دلار استرالیا برای ویزای سرمایه‌گذاری ویژه

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

ترکیه از جمله کشورهای آسیایی است که اقتصاد رو به رشدی دارد. حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این کشور ۲۵۰ هزار دلار آمریکا است. این کشور امنیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خوبی دارد و به همین خاطر می‌تواند مقصد خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد. پس از آنکه شهروند ترکیه شوید این امکان برای شما فراهم می‌شود که از طریق ایجاد کسب و کار در این کشور به اقامت بریتانیا دست پیدا کنید. با دریافت پاسپورت ترکیه شما می‌توانید به ۱۴۸ کشور دنیا سفر کنید.

جهت مطالعه بیشتر: انواع روش های مهاجرت

یادگیری زبان در تیکا

همانطور که دیدید مهاجرت از طریق سرمایه­ گذاری روش بسیار خوبی برای اخذ سریع اقامت دائم در یک کشور است. در این مقاله سعی کردیم شرایط و روش­های اخذ ویزای سرمایه­گذاری را به طور کامل برایتان شرح دهیم.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری زبان با تیکا

مهاجرت از طریق سرمایه­ گذاری

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

الهام طالبی

اگه سرمایه داشته باشی که راااحت میشه هر جا دلت بخواد بری

15 دی 2022