اساتید پیشنهادی:

مهاجرت از طریق ویزای جست­وجوی کار

خاطره محمدی
خاطره محمدی
جمعه, 15 دی 2022

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 751

ویزای جست­وجوی کار

به دلیل کمبود نیروی کار متخصص در بخش‌های مختلف، کشورهای مختلف بر آن شدند تا این کمبود را جبران کنند. این کمبود نیروی کار به ویژه در بخش صنعت و مهندسی، ساخت و IT (فناوری اطلاعات) بیشتر احساس می‌شود. اگر قصد مهاجرت دارید، اخذ ویزای جاب سیکر یا جست­وجوی کار می‌تواند شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند.  در این مقاله قصد داریم به شرایط کشورهای مختلف در صدور ویزای جست­وجوی کار بپردازیم.

ویزای جست­وجوی کار چیست؟

ویزای جست‌وجوی کار یا جاب سیکر درواقع یک نوع مجوز موقت است. این ویزا به شما امکان می‌دهد که به مدت شش ماه در کشور مورد نظرتان به دنبال شغل بگردید. چنانچه در پایان مدت شش ماه شغلی پیدا کنید و استخدام شوید، ویزای جاب سیکر به شما مجوز کار در آن کشور را می‌دهد. نکته مهم این است که با داشتن ویزای جاب سیکر اجازه کار در کشور مقصد را ندارید و تنها مجاز هستید به دنبال کار بگردید.

جهت مطالعه بیشتر: مهاجرت کاری

مدارک لازم جهت اخذ ویزای جست­وجوی کار

قوانین و شرایط کشورهای مختلف برای اخذ این ویزا با یکدیگر متفاوت است. با این حال برخی اسناد و مدارک هستند که ارائه آن­ها در تمام کشورها لازم است. این مدارک عبارت هستند از:

  1. پاسپورت معتبر
  2. کپی از صفحه اطلاعات پاسپورت
  3. مدارک مدرک تحصیلی و سابقه کار
  4. رزومه شخصی حاوی سوابق تحصیلی و استخدامی کامل
  5. اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه­های زمان اقامت
  6. بیمه سلامت

بهترین کشورها در اخذ ویزای جست­وجوی کار

ویزای جست‌وجوی کار کشور چین

کشور چین، کشوری پر از فرصت‌های شغلی است.‌ اگر به دنبال شغل هستید، باید کشور چین در اولویت قرار دهید. همچنین اگر زبان انگلیسی شما در سطح متوسطی است، خوش‌حال باشید؛ زیرا کشور چین پر از موقعیت‌های شغلی برای آموزش‌دهندگان زبان انگلیسی است. به این ترتیب در اولین فرصت اقدام به دریافت یک مدرک زبان معتبر باشید و سپس برای اخذ ویزای جست‌وجوی کار در چین اقدام نمایید.

ویزای جست‌وجوی کار کشور سنگاپور

حدود یک‌سوم از جمعیت کشور سنگاپور را مهاجران تشکیل می‌دهند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که یافتن شغل و اخذ ویزای جست‌وجوی کار از این کشور کار آسانی باشد. این کشور آسیایی نیز به دلیل کمبود نیروی کار سرشار از موقعیت‌های شغلی است‌.

ویزای جست‌وجوی کار کشور نیوزلند

ویزای جاب سیکر کشور نیوزلند این امکان را به شما می‌دهد تا به مدت ۱۲ ماه در این کشور به دنبال کار بگردید. اگر موفق به پیدا کردن شغل نشوید، باز هم مهم نیست؛ زیرا سفر به نیوزلند بسیار حیرت‌انگیز خواهد بود.

ویزای جست‌وجوی کار کشور استرالیا

کشور استرالیا کشور بسیار مناسبی برای جوانانی است که به دنبال کار و زندگی در خارج از کشور خود هستند. این کشور پیشرفته مملو از موقعیت‌های شغلی در حوزه فروش و بازاریابی، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی و سایر مشاغل است.

ویزای جست‌وجوی کار کشور آلمان

کشور آلمان بهترین کشور اروپایی است که نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است و اقتصاد آن بسیار پیشرفته است. این کشور سرشار از موقعیت‌های شغلی برای افراد ماهر و متخصص به ویژه در حوزه صنعت و فناوری اطلاعات است. اگر موفق به جذب یک موقعیت شغلی در کشور آلمان شوید، حقوق و مزایای خوبی در انتظار شما خواهد بود.

مزایای ویزای جستجوی کار آلمان

مزایای ویزای جستجوی کار آلمان

  1. در آلمان شغل مناسب پیدا کنید

با داشتن ویزای معتبر جستجوی کار آلمان، فرصتی برای یافتن فرصت­های شغلی مرتبط با تخصصتان و شرکت در مصاحبه­های مشابه خواهید داشت. دسترسی به بازار کار گسترده آلمان یک فرصت نادر است. اگر تحقیقات خود را در مورد بازار کار آلمان همراه با فرصت­های شغلی مربوطه، قبل از رسیدن به آنجا شروع کنید، ممکن است به شما در یافتن شغل ناسب کمک کند.

  1. یک فرصت شش ماهه طلایی

با ویزای جستجوی کار آلمان، 6 ماه فرصت خواهید داشت تا زمینه­های مختلف شغلی مرتبط با رشته تخصصی خود را بررسی کنید. اگر قبل از شروع درخواست ویزای خود، تجزیه و تحلیل پیشینه دقیق بازار کار کشور آلمان را انجام داده­اید، 6 ماه به شما فضای کافی برای استفاده از این فرصت طلایی را می­دهد.

 

  1. در یکی از قوی­ترین اقتصادهای جهان کار کنید

دریافت ویزای جستجوی کار برای آلمان درها را برای کار در یکی از باثبات­ترین و قوی­ترین اقتصادها باز می­کند.

 

  1. فرصت­های شغلی فراوان

دسترسی به چنین بازار کار گسترده­ای خود یک مزیت بزرگ است. با چنین اقتصاد قدرتمندی، این کشور فرصت­های شغلی بی­شماری را در بخش­های مختلف از جمله داروسازی، مواد شیمیایی، فناوری اطلاعات، الکترونیک، بانکداری، مدیریت بازرگانی و غیره باز می­کند.

 

  1. با خانواده­تان مهاجرت کنید

پس از دریافت پیشنهاد شغلی در مدت 6 ماه پس از دریافت ویزای جست­وجوی کار، می­توانید اعضای خانواده خود مانند همسر و فرزندان نیز را با خود ببرید. باید در نظر داشته باشید که فقط اعضای نزدیک خانواده مجاز به همراهی با شما هستند.

 

  1. داشتن مدرک زبان مهم نیست!

خبر خوب این است که برای درخواست ویزای جستجوی کار آلمان، بر خلاف سایر ویزاهای مهاجرتی، نیازی به دادن هیچ آزمون زبانی نیست.

ویزای جست‌وجوی کار کشور کانادا

همچون سایر کشورهایی که اشاره کردیم، کانادا میز از جمله کشورهای بسیار خوبی است که می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای جست‌وجوی کار باشد. این کشور یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا است. از طرفی کشور کانادا کشور کانادا کشور بسیار مهاجرپذیری است؛ بنابراین بی علت نیست که اکثر افراد خواهان مهاجرت به این کشور هستند. متقاضی ویزای جاب سیکر کانادا پس از اخذ این ویزا می‌تواند درخواست ویزای پیوست بدهد؛ به این معنی که همسر متقاضی اجازه کار در کانادا را دارد و فرزندان وی نیز می‌توانند به صورت رایگان در مدارس ابتدایی به تحصیل بپردازند.

کشور کانادا ۲ نوع ویزای جاب سیکر ارائه می‌دهد که عبارت هستند از:

  • ویزای کار آزاد
  • ویزای کار خاص کارفرما

با داشتن ویزای کار آزاد شخص اجازه دارد برای هر کارفرمایی کار کند؛ ولی ویزای کار خاص به متقاضی اجازه کار تنها برای یک کارفرمای خاص را می‌دهد.

جهت مطالعه بیشتر: 

یادگیری زبان در تیکا

ویزای جست­وجوی کار فرصت بسیار مناسبی برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند. شرایط اخذ این ویزا در کشورهای مختلف متفاوت است. این ویزا یک فرصت حداقل 6 ماهه به شما می­دهد تا به دنبال شغل مناسب خود در کشور مقصد بگردید. پس از یافتن شغل مناسب می­توانید خانواده­تان را نیز همراه خود ببرید. در این مقاله سعی کردیم شرایط عمومی لازم برای اخذ این ویزا را برایتان شرح دهیم.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری زبان با تیکا

مهاجرت از طریق ویزای جست­وجوی کار

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

الهام طالبی

مرسی جاب آفر خیلی سخت میدن ولی

17 دی 2022