اساتید پیشنهادی:

5 زبان ساده برای یادگیری انگلیسی زبان ها

پرستو غفاری
پرستو غفاری
دوشنبه, 22 آذر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 2825

5 زبان ساده برای یادگیری انگلیسی زبان ها

خب، تصمیم گرفته اید که یک زبان تازه یاد بگیرید. عالیه! اما گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارند. آسان ترین زبان ها برای یادگیری چطور است؟

فراگرفتن یک زبان خارجی هرگز کار ساده ای نیست. تسلط بر مهارت ها نیازمند تلاش، تعهد و تمرین بسیار است. اما خوب است بدانید که یادگیری تعدادی از زبان ها ساده تر از بقیه است. به خصوص اگر شما انگلیسی زبان باشید.

برای اینکه کمکتان کنیم تا گزینه هایتان محدودتر شوند و بلافاصله شروع به مطالعه کنید، یک فهرست از ساده ترین زبان ها برای یادگیری آماده کرده ایم.
 

چرا انگلیسی زبانها باید یک زبان خارجی را فرا بگیرند؟

زبان انگلیسی توسط میلیون ها نفر در جهان صحبت می شود و به همین دلیل می توان آن را یک زبان بین المللی به حساب آورد. انگلیسی زبان تجارت، علم و تکنولوژی در سراسر دنیا است. اگر شما انگلیسی صحبت می کنید، می توانید امروزه با یک پنجم جمعیت جهان ارتباط برقرار کنید. پس اصلاً چرا انگلیسی زبان ها به خود زحمت یادگیری یک زبان خارجی را بدهند؟

یکی از اصلی ترین دلایل، دگرگونی بازار شغلی جهانی است. دانستن یک زبان دیگر حتی در حد کم یک مزیت در رقابت با بقیه کاندیداهاست. حتی اگر آن زبان مستقیماً با پتانسیل حرفه شما مرتبط نیست، زبان دوم باعث می شود که رزومه کاری یا فرم درخواست تحصیل شما در دانشگاه به چشم بیاید.

علاوه بر موقعیت های شغلی تازه، دو زبانه بودن دارای مزایایی شناختی است. یادگیری یک زبان تازه به طرز قابل ملاحظه ای مهارت های شما به خصوص تمرکزتان را بهبود می بخشد. همینطور تجربه های مسافرت شما نیز شکل دیگری خواهد یافت چرا که توانایی صحبت کردن با افراد محلی به زبان خودشان به شما این امکان را می دهد که با یک دیدگاه تازه در شهر گردش کنید.

با این حال تعداد آمریکایی هایی که در حال آموختن زبان دوم هستند کمی مأیوس کننده است. تنها 20 درصد دانش آموزان آمریکایی زبان دوم را فرا می گیرند.
 


چه چیز نشان می دهد که یک زبان برای یادگیری ساده است؟

قبل از اینکه بدانید که چه زبانی ساده ترین زبان برای یادگیری است، بیایید در مورد تعدادی از عواملی صحبت کنیم که سطح دشواری یادگیری یک زبان خارجی برای انگلیسی زبان ها را تعیین می کنند:

تشابه لغوی: زبان هایی با حروف الفبای مشابه به صورت طبیعی ساده ترین گزینه ها برای یادگیری انگلیسی زبان ها هستند. تسلط بر یک سیستم الفبایی جدید که هیچ شباهتی با زبان انگلیسی ندارد، می تواند به چالش بزرگی تبدیل شود.

توانایی تمرین: به محض اینکه نکات ابتدایی را آموختید، وقت آن است که دانش خود را عملاً مورد استفاده قرار دهید. توانایی استفاده از زبان در زندگی روزمره، مهارت های شما را بسیار فراتر از فقط به خاطر سپردن کلمات جدید و گرامر تقویت می کند. بدون صحبت کردن با کسی دیگر پیشرفت در یادگیری زبان بسیار دشوارتر است.

جامعه: اگر در شهری کوچک در تگزاس زندگی می کنید، احتمال صحبت کردن با یک فرانسوی زبان برای شما بسیار نادر است. با این حال، احتمال تمرین اسپانیایی بسیار زیاد خواهد بود.

منابع در دسترس: هنگام بررسی انتخاب یک زبان برای یادگیری، به تعداد منابع و ابزار در دسترس توجه داشته باشید. هر چه منابع بیشتری در اختیار داشته باشید، تسلط بر زبان برای شما ساده تر خواهد بود.

پس کدام زبان ها برای یادگیری ساده تر هستند؟ حالا که می دانید موقع انتخاب یک زبان برای یادگیری باید دنبال چه معیارهایی باشید، بیایید نگاهی به یک فهرست از گزینه های موجود بیندازیم. امیدواریم که این فهرست به شما کمک کند تا انتخاب درستی داشته باشید.

 

یادگیری زبان دلخواه در سامانه آموزش زبان



 

5 زبان ساده برای یادگیری انگیسی زبان ها

در ادامه این مقاله به بررسی 5 زبانی که برای یادگیری انگلیسی زبانان ساده تر است می پردازیم.
 

1. زبان اسپانیایی

چه زبانی برای یادگیری انگلیسی زبان ها ساده ترین گزینه است؟ تعجبی نیست که اسپانیایی در صدر این فهرست جای گرفته است. در ایالات متحده حدود 30% جمعیت، اسپانیایی را روان صحبت می کنند که سبب می شود با تعاملات فرهنگی بتوان بر این زبان تسلط یافت. خارج از ایالات متحده، اسپانیایی به صورت گسترده در اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا صحبت می شود. اسپانیایی دومین زبانی است که به صورت گسترده در جهان صحبت می شود. بنابراین مطمئناً موقعیتی برای استفاده از آن خواهید یافت.

اسپانیایی یکی از زبان های Romance است که از لاتین مشتق شده . یعنی در واقع تعداد زیادی از کلمات اسپانیایی معادل مشابهی در انگلیسی دارند. اسپانیایی یک زبان مصوت است –بیشتر لغات آن به گونه ای که نوشته می شوند، خوانده می شوند.- پیچیده به نظر نمی رسد، درسته؟

اما موقع بررسی دستور زبان اسپانیایی مشکلات برملا می شوند. اگرچه به خاطر سپردن صرف زبان اسپانیایی و استثنائات دستوری آن ممکن است چالش برانگیز به نظر برسند، زمان افعال هم ردیف زمان افعال در انگلیسی هستند. به همین دلیل، عادت کردن به دستور زبان اسپانیایی از آنچه فکر می کنید، ساده تر است.

 

استاد آنلاین زبان برای تدریس خصوصی


 

2. زبان فرانسوی

یکی دیگر از زبان های خانواده Romance در فهرست ما فرانسوی است. برخلاف تفاوت ها در تلفظ، الفبای فرانسوی مشابه انگلیسی است. اما قابل توجه ترین مزیت فرانسوی تعداد گسترده ای از لغاتی است که میان دو زبان مشترک هستند. همین سبب می شود که فرانسوی یکی از آسانترین زبان ها برای یادگیری انگلیسی زبان ها باشد.

درست مثل اسپانیایی در آمریکا، فرانسوی در بریتانیا و کانادا به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، اگر شما در یکی از این کشورها زندگی می کنید، همواره کسی را برای صحبت کردن و تمرین فرانسوی پیدا خواهید کرد.

 

آموزش آنلاین زبان فرانسه با اساتید زبان



 

3. زبان نروژی

احتمالاً شگفت زده خواهید شد اما زبان نروژی برای یادگیری انگلیسی زبان ها حتی از اسپانیایی و فرانسوی هم پیچیدگی کمتری دارد. دلیلش این است که نروژی یکی از زبان های ژرمنی است. درست مثل انگلیسی! به همین سبب لغات مشترک بسیاری میان نروژی و انگلیسی وجود دارد. بعلاوه، ترتیب لغات نیز تقریباً مشابه است.

در مورد دستور زبان، چیز پیچیده ای در دستور زبان نروژی وجود ندارد. برای مثال، در نروژی برای هر زمان تنها یک شکل از افعال وجود دارد. به نظر جالب می آید؟ پس چرا شانسی به یادگیری این زبان نمی دهید؟ تنها چیزی که ممکن است کمی برای شما گیج کننده باشد، تلفظ است. که البته تنها تعداد اندکی از اصوات ناآشنا برای انگلیسی زبان ها وجود دارد.
 

4. زبان هلندی

زبان ساده بعدی برای یادگیری، هلندی است. بعد از انگلیسی و آلمانی، هلندی یکی از پرکاربردترین زبان های ژرمنی در جهان است.

اگرچه زبان انگلیسی از توسعه زبان های ژرمنی ساخته شده است، ما آلمانی را به فهرست خود اضافه نکردیم چرا که تلفظ و دستور زبان دشواری دارد. اما زبان هلندی خیلی سرراست و بی پیچیدگی است. کلماتی در هلندی وجود دارند که درست شبیه انواع مشابهشان در انگلیسی نوشته می شوند. اما به تلفظ توجه کنید چرا که بسیاری از کلمات بر خلاف ظاهر مشابهشان، صدای متفاوتی دارند.

 

یادگیری آنلاین زبان اسپانیایی با اساتید زبان



 

5. زبان پرتغالی

پرتغالی در فهرست ساده ترین زبان ها آخرین گزینه است. درست مثل اسپانیایی این زبان از خانواده زبان های Romance است که به دلیل داشتن ریشه لاتین تعداد بسیاری لغات مشابه با انگلیسی دارد. اما حواستان به لغات در ظاهر هم ریشه باشد. مثلاً کلمه "pasta" در پرتغالی به معنی "folder" در انگلیسی است.

تلفظ پرتغالی مخصوصاً به دلیل صداهایی که از بینی خارج می شوند، در ابتدا برای انگلیسی زبان ها ناآشنا به نظر می رسد. اما ریتم زبان از پیچیدگی روند یادگیری زبان می کاهد. بعلاوه، موسیقی، فیلم و آشپزی پرتغالی بخش مهمی از فرهنگ عامه جهانی شده است و این موضوع به زبان آموزان موقعیت های بسیاری برای تمرین ارائه می کند.

یک نکته دیگر ...

آیا زبان مورد نظر خود را برای یادگیری انتخاب کردید؟ امیدواریم که فهرست ما برای انتخاب درست به شما کمک کند. اگر می خواهید که آموختن را همین امروز شروع کنید، جستجوی مدرس خصوصی در سایت تیکا را آغاز کنید. در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا دهها مدرس زبان خواهید یافت که شما را در روند یادگیری خود هدایت می کنند و مطمئن می شوند که از این تجربه به اندازه کافی لذت ببرید. 

 

منبع: Preply

 

 

آموزش آنلاین زبان
5 زبان ساده برای یادگیری انگلیسی زبان ها

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات