اساتید پیشنهادی:

4 نکته مهم یادگیری آلمانی در 60 روز

نیکی مهدی
نیکی مهدی
سه‌شنبه, 23 آذر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 6745

4 نکته مهم برای یادگیری زبان آلمانی در 60 روز

یادگیری آلمانی در یک ماه چگونه انجام میشود؟ یادگیری آلمانی در 60 روز چطور ممکن است؟؟ برای گرفتن جواب این سئوال ها میتوانید به خواندن ادامه بدهید.

زبان دقیقا یک سیستم است. سیستم چند بخش اصلی دارد و تعداد زیادی بخش فرعی. شما میتوانید بخش های اصلی را به صورت خیلی خلاصه یاد بگیرید. یک دوره یادگیری آلمانی در یک ماه دقیقا همین کار را انجام میدهد. برای مثال یک استدیو آپارتمان 20 متری و یک ویلای دوبلکس 150 متری هر دو خانه هستند. همچنین یک کودک 18 ماهه آلمانی و یک فرد تحصیل کرده فارغ التحصیل از دانشگاه برلین هم هر دو میتوانند به زبان آلمانی حرف بزنند. طبعتا سطح مهارت های این دو فرد بسیار متفاوت است اما جوابگوی نیازهای آن هاست. شما نباید ایده آل گرا باشید و فراموش کنید که گاهی اوقات یک کودک 18 ماهه از مهارت های زبانی اش میتواند خیلی بیشتر از یک فرد آکادمیک سود ببرد و نیاز های اولیه خودش را برآورده کند، و حتی باعث شود دیگران دوستش داشته باشند و تحسینش کنند!

در عین حال شما برای یادگیری دستور زبان ،پیشرفت در لهجه ی خود و آشنایی با فرهنگ آلمان نیازمند زمان هستید. پیشنهاد می کنم مقاله آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟ را حتما مطالعه کنید.

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول میکشد؟

با این اوصاف سوال"یادگیری زبان آلمانی چقدر طول میکشد؟"کاملا پرسشس عادی است. جواب های قاطعی در این زمینه وجود دارد که به شما در ترسیم کردن درس هایتان کمک میکند. در این پست، من 4 نکته که به شما نشان میدهد یادگیری زبان آلمانی چقدر ممکن است برایتان زمان بر باشد را خواهم گفت.

با توجه به اهدافتان، سطحی که در آن قرار دارید،میزان دسترسیتان به افراد آلمانی زبان و روش آموزشتان ،میتوانید متوجه شوید که یادگیری این زبان باور نکردنی و حتی سرعت یاد گیریتان، چند ماه یا سال ممکن است طول بکشد. یادگیری زبان آلمانی چه مدت طول میکشد؟

یادگیری آنلاین زبان آلمانی با اساتید با تجربه



4 تا از مهم ترین حقایقی که باید در نظر گرفته شوند

در ادامه این مقاله 4 نکته که به یادگیری سریع تر زبان آلمانی کمک می کند را بیان خواهیم کرد.

1- سطحی که میخواهید در زبان آلمانی به آن برسید

تسلط هر چه بیشتر روی زبان آلمانی،نیازمند صرف زمان بیشتری برای رسیدن به هدفتان است. یادگیری آلمانی در یک ماه شما را در خوش بینانه ترین حالت به سطح A1.1 میرساند که شروع بسیار خوبی است. اما یادگیری زبان آلمانی از سطح مبتدی تا پیشرفته چقدر زمان بر است؟ در ابتدا با تجارب شخصی خودم شروع میکنم،قبل از اینکه برای برنامه های کارشناسی ارشدم به آلمان بروم،در سطح متوسطی از زبان آلمانی (b1 ،ترمی که در چهارچوب مرجع مشترک زبان های اروپا به این شکل نامگذاری شده) بودم. برای آنکه به آن سطح برسم حدود یک سال و نیم زمان صرف یادگیری کردم.

همچنین شرایطم به گونه ای بود که میتوانستم به خانه ی جدیدم در آلمان بروم اما سطح زبان آلمانی ام بسیار ضعیف بود. با یادگیری زبان آلمانی در خانه نیز میتوانید انتظار داشته باشید که در همان بازه ی زمانی به سطح B1 برسید. (در ادامه ،درباره ی محیط های یادگیری زبان آلمانی بیشتر و به صورت دقیق تری صحبت خواهیم کرد.) این موضوع توسط موسسه ی گوته هم توضیح داده شده است. مسولین گوته میگویند که شما باید برای رسیدن به سطح B1 حداقل 35045 دقیقه را صرف آموزش،دروس و تمارین کرده باشید.که این فرایند تقریبا یک سال و نیم طول میکشد زیرا بیشتر مردم نمیتوانند هرروز و پشت سر هم آموزش ببینند.

برای آن افرادی که روحشان مشتاق یادگیری است و به احتمال زیاد در زندگی قبلیشان زبان شناس بوده اند، هدف رسیدن به سطح پیشرفته ای از زبان آلمانی(C2)است. تحت این شرایط است که میخواهید زبان آلمانی را بخشی از تک تک اتم های وجودتان بدانید. نه اینکه صرفا به فرهنگ و آداب و رسوم آلمانی اشاره کنید. همچنین زبان آموزان با توجه به عوامل دیگری نیز که در ادامه راجبشان صحبت میکنیم،به سطح (C2) میرسند.

اما انتظار نمیرود که این فرایند کمتر از 3 سال و حتی بیشترانجام پذیر باشد. موسسه ی گوته میگوید که شما حدقل به 750 ساعت زمان برای یادگیری زبان آلمانی نیاز دارید.
 

تعیین سطح زبان آموزان زبان آلمانی


 

2- یادگیری آلمانی در 60 روز

متمرکز شدن در زبان، یکی از متد های یادگیری زبان است که در آن توسط زبانی که در حال یادگیری اش هستید مورد احاطه قرار میگیرید. در این متد،شما کلمات را در چهارچوب طبیعی و با تکرار آنها در متون یاد میگیرید. شما نمی توانید کلمات و جملات را در زبان آلمانی دقیقا مانند زبان مادری خود ترجمه کنید. این روش به عنوان یکی از سریع ترین راه های یادگیری زبان محسوب میشود،مخصوصا با زندگی در آلمان میتوانید خیلی خوب از این روش استفاده کنید. این روش بعد از گذراندن یک دوره یادگیری آلمانی در 60 روز میتواند نهایت تاثیر را داشته باشد.

من استاد زبان آلمانی در هند هستم و معمولا به دانشجویانم که در سطح متوسطی قرار دارند پیشنهاد میدهم که به آلمان رفته و دوره های آموزشی و سرگرم کننده ی زبان آلمانی که در آخر هفته ها برگزار میشوند را بگذرانند،به این ترتیب آنها با تجربه ی این سبک از یادگیری به روش متمرکز،در زبان آلمانی غوطه ور میشوند. با این متد،بیشتر آنها در طول مدت 6 ماه به زبان آلمانی مسلط میشوند.البته این زمان در هر فرد با فرد دیگری متفاوت است زیرا افراد با یکدیگر تفاوت داشته و از سطوح هوشی متفاوتی برخوردار هستند. اما انتظار میرود که تمامی افراد با توجه به مبتدی بودنشان،حداکثر طی مدت 2 سال با قرارداشتن در یک محیط متمرکز،زبان آلمانی را یاد بگیرند. البته برای نتیجه گرفتن در این روش،باید کاملا روی زبان آلمانی تمرکز کنید! نه اینکه در میخانه های انگلیسی شهر برلین وقت بگذرانید. اما اگر در حال حاظر در منطقه ای آلمانی زبان نیستید چه کاری میتوانید انجام دهید؟ اگرچه در این شرایط ممکن است کندتر از روش متمرکز شدن پیش بروید،اما به لطف منابع زبان آلمانی آنلاین،میتوانید از این روش حتی در خانه نیز بهره مند شوید.

مقاله پیشنهادی: 7 روش خودآموز یادگیری زبان آلمانی!


3-توانایی شما در ارتباط با کلمات آلمانی

من این را"حس زبانی"مینامم و بر این عقیده ام که یادگیری یک زبان جدید،نیازمند آن است که بر تمامی جوانب و شرایط آن واقف باشیم. همچنین باید بتوانیم با کلماتی که میشنویم ارتباط برقرار کرده و آن ها را بشناسیم. از آنجایی که زبان های آلمانی و انگلیسی مانند پسرعموی یکدیگر هستند،ایجاد ارتباط بین آنها در یادگیری باعث اقزایش سرعت فرایند آموزش میشود. بگذارید مثالی برایتان بزنم،اگر من کلمه ی sitzen(در زبان آلمانی)را بشنوم و بخواهم ارتباطی میان آن کلمه با زبان انگلیسی پیدا کنم،به یاد کلمه ی sit(در زبان انگلیسی)میوفتم،با توجه به این موضوع ،اگر من شناخت آنچنانی نسبت به زبان آلمانی نداشته و صرفا زبان انگلیسی را بلد باشم،میتوانم معنای برخی کلمات در زبان آلمانی را با توجه به شباهتش به زبان انگلیسی تشخیص دهم.

مدرسین زبان آلمانی آموزش آنلاین تیکا

یادگیری آلمانی در یک ماه میتواند شما را به سطح بالاتری برساند اگر یک زبان آموز حرفه ای باشید! یا با زبانی مشابه آلمانی برای مثال انگلیسی آشنایی داشته باشید. پیدا کردن ریشه های افعال و ارتباط های منطقی شما را جلو می اندازد. اگر بتوانید ارتباطی بین کلمات زبان آلمانی و انگلیسی که به آن تسلط دارید پیدا کنید،متوجه میشوید که شباهت معنایی صرفا با توجه به شباهت ظاهری در آن ها نیست. شما میتوانید با یادگیری برخی از نکات اساسی زبان آلمانی در ایجاد ارتباط بین کلمات آلمانی با زبان انگلیسی تسلط بیشتری پیدا کتید. به طور مثال افعال جدا شونده آلمانی را در نظر بگیرید که دارای پیشوند ausهستند و معمولا به معنای خرج قرار داشتن چیزی هستند.مثل:aus gehen(بیرون رفتن)،aus wandern(مهاجرت به خارج کشور)،aus nutzen(سو استفاده از کسی و یا گرفتن چیزی از کسی). با دانستن این موضوع میتوانید معنی افعال مختلف در زبان آلمانی را با یکدیگر جمع کنید.

یادگیری لغات آلمانی به صورت آنلاین


با روشی مشابه روش بالا برای درک معنای پیشوند ها در زبان آلمانی،میتوانید حس زبانی خود را تقویت کنید. اللبته استثنائاتی نیز وجود دارد که مانع برقراری ارتباط شما میان میان کلمات میشود،مثلا من به شخصه هنگامی که در حال یادگیری زبان آلمانی بودم نمیتواستم ارتباطی بین کلمه ی"پول" در زبان آلمانی با زبان انگلیسی پیدا کنم.در چنین موقعیتی شما ناچارید تا آن کلمه را به خاطر بسپارید.با این حال به نظرم با این روش میتوان بین 70% از کلمات ارتباطی پیدا کرده و به راحتی حفظ شان کنیم. بیان راهی قطعی و دقیق برای آنکه توانایی شما را در ایجاد ارتباط بین کلمات سرعت ببخشد،عملا بسیار سخت است و قطعا هر چه زمان بیشتری را به یادگیری لغات آلمانی اختصاص دهید،سرعتتان در آموزش نیز افزایش پیدا میکند.

4-تمرکز شما بر روی ساختار های زبان آلمانی است

اگرچه ایجاد ارتباط بین کلمات یکی از عناصر مهم در یادگیری است،اما سعی نکنید که زبان آلمانی را کلمه به کلمه به زبان مادری خود ترجمه کنید. یادگیری آلمانی در 60 روز وقتی سریعتر و موثر تر است که با متد غرق شدن در زبان مقصد همراه باشد. با تمرکز بر روی ساختار های گرامر زبان آلمانی،میتوانید خیلی سریع تر به این زبان تسلط پیدا کنید. به عنوان مثال،در زبان آلمانی،اینکه افعال در انواع سوالات و بیانیه ها دارای جایگاه مشخصی هستند،به عنوان یک واقعیت شناخته شده است. اگردر جملات آلمانی از ساختاری که برای کلمات انگلیسی است استفاده کنید،چیزی از معنای جمله را متوجه نخواهید شد. بنابراین برای یادگیری سریعتر زبان آلمانی،باید هر چه سریعتر روی یادگیری گرامر آلمانی تمرکز کنید.

جزوه ای را برای یادداشت ساختار جملات زبان آلمانی که با آن مواجه میشوید در نظر گرفته و برای خودتان یک کتاب صرف افعال زبان آلمانی تهیه کنید. حل تمارین گرامر زبان آلمانی در سایت آموزش زبان آلمانیDeutsch-Lernen را به صورت رایگان امتحان کنید. همچنین میتوانید برای حل تمارین گرامر خود از روش متمرکز شدن که در بالا به آن اشاره کردیم نیز استفاده کنید. به عنوان مثال میتوانید با گوش دادن آهنگ های زبان آلمانی،به ساختار های دستوری آن نیز توجه کرده و یادشان بگیرید. اگر به دنبال راهی هستید که سرعت یادگیری دستور زبان آلمانی را حتی از این هم بیشتر کنید،شش ترفندی که در ادامه به شما خواهم گفت را در نظر بگیرید. آخرین راز برای شما دراینجاست:یادگیری زبان هیچ وقت محدود به سطح و زمان مشخصی نیست و شما پیوسته میتوانید دانش و سطح زبانی خود را ارتقا دهید. یادگیری آلمانی در 60 روز یک گام آسان و کاربردی است که باید بردارید.

من اگر حتی در سطحC2(پیشرفته)زبان آلمانی باشم،باز هم از طریق آموزش،خواندن اخبار و همچنین گوش دادن به رادیو آلمانی،ارتباط خودم با این زبان را حفظ میکنم و وقتی همه از من سوال میپرسند که چگونه با اینکه 10 سال از زمان برگشتنم از آلمان به هند میگذرد باز هم این زبان را به خاطر می آورم،این نکته را به آنها میگویم. این مهم است که به یاد داشه باشید یادگیری زبان جدید یک هنر است و نه یک علم،بنابراین به جای استفاده از رویکردی بسیار منطقی،سعی کنید زبان آلمانی را با ذهنی باز یاد بگیرید.همچنین برای برقراری ارتباط با زبان آلمانی،منطق خود را نیز در نظر گرفته و آن را توسعه دهید. یادگیری هیچ زبان جدیدی آسان نیست و به زمان،تلاش و از خود گذشتگی نیاز دارد.اما چیزی که از همه مهم تر است و نقش کلیدی دارد،اشتیاق است. 

در تیکا می توانید به صورت آنلاین و از راه دور به یادگیری زبان آلمانی بپردازید. در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید استاد زبان آلمانی خود را انتخاب کنید و در روز وساعت دلخواه خود در کلاس آنلاین زبان شرکت کنید.

 

آموزش آنلاین زبان با مدرس زبان
4 نکته مهم یادگیری آلمانی در 60 روز

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

نیکی مهدی

تولید محتوا

سلام به همه دوستان و زبان آموزان عزیز،نیکی مهدی هستم،۱۹ سالمه و به موسیقی،ورزش، هنر و زبان علاقه مندم. رشته ی دانشگاهیم مترجمی زبان آلمانیه و تمام سعیم اینه که این زبان رو به ساده ترین روش به دیگران آموزش بدم.

نظرات