اساتید پیشنهادی:

آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های فرانسه

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 1 شهریور 2022

دسته بندی : french-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2330

آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های فرانسه

فرانسه یک مقصد محبوب برای دانشجویان خارجی است. دانشگاه‌های فرانسه برنامه‌های تحصیلی متنوعی دارند، شهریه آنها مقرون ‌به ‌صرفه است و چندین بورس تحصیلی و برنامه‌های تبادلی ایجاد می‌کند. با این حال، دانشجویان بین‌المللی ممکن است مجبور باشند مدارکی را ارائه کنند که نشان می‌دهد در یک امتحان بین‌المللی مورد نیاز دانشگاه شرکت کرده‌اند. امتحانات برای تحصیل در فرانسه بسته به شرایط پذیرش، دانشگاه و ماهیت برنامه تحصیلی متفاوت است. اگر با هدف تحصیل و یا کار قصد مهاجرت دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. امتحانات ممکن است آزمون زبان یا آزمون مهارت‌های خاص باشد.

برای تحصیل در فرانسه باید در چه آزمون‌هایی شرکت کرد؟

فرانسه دارای دانشگاه‌های معتبری است که از سراسر دنیا دانشجو می‌پذیرد. برای اینکه بتوانید در دانشگاه‌های فرانسه تحصیل کنید باید در آزمون‌های آن شرکت کنید باید به زبان انگلیسی یا فرانسه مسلط باشید و مدارک آن را ارائه دهید. در این بخش آزمون‌هایی که برای ورود به دانشگاه‌های فرانسه لازم است، فهرست‌بندی شده تا آشنایی بیشتری با این آزمون‌ها داشته باشید و یک‌قدم به دانشگاه دلخواهتان در فرانسه نزدیک شوید.

  • TOEFL (تست زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی)
  • TOEIC (تست زبان انگلیسی برای ارتباطات بین‌المللی)
  • IELTS (سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی)
  • TCF (تست دانش فرانسه)
  • Le TEF (آزمون ارزشیابی فرانسوی)
  • DELF (دیپلم مطالعات زبان فرانسه)
  • DALF (دیپلم زبان فرانسه پیشرفته)
  • GMAT (آزمون پذیرش فارغ‌التحصیلان مدیریت)
  • GRE (آزمون‌های سوابق تحصیلات تکمیلی)

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان فرانسه

آزمون تافل (TOEFL)

تافل یک آزمون زبان انگلیسی است که از دانشجویانی که زبان اصلی آنها فرانسوی یا انگلیسی نیست گرفته می‌شود. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است، از متقاضیان آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی را بخواهند. این آزمون توسط یک سازمان غیرانتفاعی ایجاد و اجرا می‌شود. شما باید مراکز برگزارکننده این آزمون را در کشور خود یا فرانسه پیدا کنید.

 البته در بیشتر موارد لازم است که مدرک زبان را قبل از سفر به این کشور، ارائه دهید. در این آزمون مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن و گوش‌دادن شما در زبان انگلیسی بررسی می‌شود. هر بخش شامل سؤالات و مراحل امتحانی مختص به خود است و زمان مشخصی دارد. در زمان تعیین شده شما باید به سؤالات هر بخش پاسخ دهید. نمره این آزمون از 0 تا 120 است که بسته به دانشگاه مورد تقاضای شما، نمره درخواستی متفاوت است.

آزمون TOEIC

در این آزمون مهارت‌های زبان دانشجو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. تفاوت اصلی این آزمون با آزمون تافل در این است که تمرکز آزمون TOEIC روی مهارت‌های زبان ارتباطی است. در واقع این مدرک برای دانشجویانی لازم است که قصد کارکردن در این کشور را دارند. همه دانشگاه‌ها به این آزمون نیازی ندارند.

در بخش مهارت‌های گفتاری این آزمون لحن، ارتباط محتوا، دستور زبان و تلفظ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در بخش مهارت‌های نوشتاری، دستور زبان، ارتباط جملات با تصاویر، کیفیت و تنوع جملات و واژگان بررسی می‌شود. امتیاز هر بخش جداگانه محسوب شده و بر این اساس نمره نهایی داده می‌شود.  نمره قبولی در این آزمون نیز بسته به دانشگاه مورد تقاضا، متفاوت است.

آزمون آیلتس (IELTS)

آیلتس یک آزمون بین‌المللی برای بررسی زبان انگلیسی افرادی است که به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند. اکثر دانشجویان بین‌المللی کلاس‌ها و جلساتی دارند که به زبان انگلیسی برگزار می‌شود بنابراین باید مدرک آیلتس داشته باشند. در این آزمون نیز مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش‌دادن و صحبت‌کردن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سطح نمره این آزمون بین 0 تا 9 است و کسب حداقل نمره 6 در آن قابل قبول است. حداقل نمره در هر یک از مؤسسات تحصیلی متفاوت است.

آزمون TCF

این آزمون میزان توانایی متقاضیان در زبان فرانسه را ارزیابی می‌کند. دانشجویان بین‌المللی که زبان مادری آنها فرانسوی نیست باید یک مدرک زبان فرانسه را ارائه دهند. زیرا برخی از سخنرانی و کلاس‌های دانشگاه این کشور به زبان فرانسه است. سطح این آزمون بین A1 تا C2 است. A1 پایین‌ترین سطح است که مبتدی را نشان می‌دهد، درحالی‌که سطوح تسلط برتر C1 و C2 است. این آزمون دارای یک بخش اجباری و یک بخش اختیاری است. بخش اجباری شامل، گوش‌دادن، گرامر و واژگان و خواندن و بخش اختیاری، شامل تعادل کلامی و اصلاح نوشتاری است.

آزمون TEF

یکی از اولین آزمون‌های استانداردی که برای ارزیابی تسلط زبان فرانسه طراحی شده آزمون TEF است. این آزمون مهارت‌های خواندن، نوشتن و صحبت‌کردن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. برای قبولی در این آزمون، متقاضیان باید در بخش نوشتاری و شفاهی نمرات بسیار بالایی را کسب کنند. این آزمون در سال 2012 به رسمیت شناخته و برای آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها تعیین شد.

آزمون DELF

DELF  توسط مرکز بین‌المللی مطالعات فرانسه به نمایندگی از وزارت آموزش فرانسه مدیریت می‌شود. این یک امتحان برای آزمایش مهارت زبان فرانسه متقاضی است. این آزمون، چهار سطح از A1 تا B2 است و مهارت‌های خواندن، نوشتن، شفاهی و شنیداری متقاضیان را محک می‌زند. هر بخش زمان و نمره مختص به خود را دارد و متقاضی باید در هر بخش حداقل نمره را بگیرد. شرط قبولی در آزمون DELF کسب حداقل نمره 50 از 100 است.

آزمون DALF

این آزمون مهارت‌های چهارگانه متقاضیان را می‌سنجد. این آزمون دو سطح C1 و C2 است. در سطح C1 و بخش شنیداری 40 دقیقه زمان و 25 امتیاز دارد. بخش نوشتاری شامل 1500 تا 2000 کلمه است که 50 دقیقه و 25 امتیاز دارد. بخش نگارش و گفتار نیز 25 امتیاز دارد. کل امتیاز این سطح 100 و حداقل نمره قبولی 50 است. سطح C2 نیز 100 امتیاز و کل زمان آزمون 240 دقیقه است.

آزمون GMAT

آزمون GMAT تحت مالکیت و مدیریت شورای پذیرش تحصیلات تکمیلی مدیریت است و رشته‌های مختلفی از جمله زبان، جبر، هندسه و حساب را ارزیابی می‌کند. این آزمون همچنین مهارت‌های حل مسئله، مهارت‌های تحلیلی و مهارت‌های منطقی را که به اعتقاد مدیران در زمینه‌های مدیریت کسب‌وکار حیاتی است، ارزیابی می‌کند.

 آزمون GMAT در چهار بخش ارزیابی خواهد شد که شامل، نگارش تحلیلی، استدلال یکپارچه، کمی و کلامی است. شما می‌توانید در طول یک سال 5 بار در آزمون شرکت کنید اما باید 16 روز بین تاریخ‌ها فاصله باشد. در مجموع نمی‌توان بیش از هشت بار در آزمون شرکت کرد.

آزمون GRE

آزمون GRE بسیار شبیه GMAT است، زیرا آنها مهارت‌های مشابهی مانند مهارت‌های منطقی و استدلالی را علاوه بر مهارت‌های کلامی و زبانی آزمایش می‌کنند. با این حال، GRE معمولاً از دانشجویان در برنامه‌های مختلف تحصیلات تکمیلی گرفته می‌شود و آزمون GMAT برای دانشجویانی است که به طور خاص به دانشگاه‌های بازرگانی رفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

شرایط تحصیل در فرانسه

برخی از شرایط درخواست تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی عبارت‌اند از:

  • ویزای دانشجویی: ویزای دانشجویی فرانسه، برای برخی از دانشجویان بین‌المللی که اتباع کشورهای دیگر هستند مورد نیاز است. ویزای دانشجویی معمولاً یک سال اعتبار دارد. متقاضیانی موفق به اخذ ویزای دانشجویی می‌شوند که در یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرفته شده باشند.
  • گذرنامه: هنگام درخواست برای برنامه تحصیلی باید پاسپورت نیز ارائه شود. پاسپورت باید اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست دانشگاه: اکثر دانشگاه‌ها فرم خاصی دارند که باید برای درخواست تکمیل گردد. این فرم معمولاً در سایت دانشگاه مربوطه قابل دریافت است.
  • ثبات مالی: دانشجویان باید مدارکی مبنی بر توانایی تأمین مالی ارائه دهند.
  • مدارک مبنی بر پرداخت شهریه: مدارک لازم برای پرداخت شهریه باید ارائه شود. با این مدرک نشان داده می‌شود که دانشجو توانایی پرداخت شهریه را دارد. در صورت بورسیه تحصیلی ارائه گواهی آن برای اثبات پوشش هزینه‌های بورس تحصیلی تحویل داده می‌شود.

یادگیری زبان فرانسه در تیکا

دانشگاه‌های فرانسه جزو دانشگاه‌های محبوب در دنیا است که متقاضیان زیادی مایل به تحصیل در آن هستند. دانشجویان در سراسر دنیا درصورتی‌که واجد شرایط باشند می‌توانند در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور لازم است که در برخی از آزمون‌های ورودی آن که شامل آزمون TOEFL، IELTS، TOEIC، TCF، Le TEF، DELF، DALF، GMAT و GRE می‌شود. شرایط نمره و آزمون در هر یک از دانشگاه‌های فرانسه متفاوت است. دانشجویان باید ویزا، گذرنامه، مدارک برای اثبات شرایط مالی و پرداخت شهریه را برای تحصیل در این دانشگاه‌ها ارائه دهند.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/french

آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های فرانسه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

زبان فرانسه رو نمیشه رایگان یاد گرفت؟

8 شهریور 2022

user-image

افشین گلرویی

شما استاد دارید بتونه کمک کنه نمره 80 دلف بگیرم؟

8 شهریور 2022