اساتید پیشنهادی:

نمره آزمون GRE برای دانشگاه‌های فرانسه

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 2 شهریور 2022

دسته بندی : french-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1157

نمره آزمون GRE

کشور فرانسه نه‌تنها به‌خاطر غذاهای خوشمزه و فرهنگ غنی آن معروف است بلکه سیستم آموزشی بسیار خوبی نیز دارد. چندین دانشگاه برتر جهان در کشور فرانسه قرار دارد. اگر شما قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های فرانسه را دارید باید واجد شرایط آن باشید. یکی از شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فرانسه آزمون GRE است. نمرات GRE در پذیرش داوطلبان بسیار حائز اهمیت است.  اگر با هدف تحصیل و یا کار قصد مهاجرت دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید.در ادامه اطلاعات بیشتر درمورد این آزمون و نمره آن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آزمون GRE چیست؟

GRE مخفف Graduate Record Examination است. این آزمون دانش داوطلبان را اندازه‌گیری می‌کند. این آزمون برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان MBA یا مدارس کسب‌وکار برگزار می‌شود. این آزمون تسلط داوطلبان را در جبر، هندسه، حساب و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، مورد سنجش قرار می‌دهد. در حقیقت هدف از برگزاری این آزمون، بررسی توانایی‌های داوطلبان در تفکر انتقادی، حل مشکلات، تجزیه و تحلیل و ارزیابی داده‌ها است.

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان فرانسه

چه بخش‌های در GRE وجود دارد؟

در امتحان GRE سه بخش وجود دارد که شامل نگارش تحلیلی، استدلال کلامی و استدلال کمی است. بخش استدلال کمی و کلامی بین 130 تا 170 نمره دارد. میانگین نمره برای استدلال کمی 153 و برای استدلال کلامی 151 است. توضیحات هر یک از این بخش‌ها در ادامه بیان شده است.

بخش نگارش تحلیلی

این بخش شامل تحلیل یک مسئله و تحلیل یک استدلال است. مدت‌زمان این آزمون 60 دقیقه که 30 دقیقه برای مورد اول و 30 دقیقه برای مورد دوم است. محدوده نمره آن بین 0 تا 6 است. برای قسمت تحلیل مسئله موضوعی مطرح  و از داوطلب خواسته می‌شود که به سؤالات آن پاسخ دهد. در بخش تجزیه و تحلیل یک استدلال نیز داوطلب باید طبق دستورالعمل‌های ارائه شده نظرات خود را بیان کند.

بخش استدلال کلامی

این بخش شامل، 6 سؤال تکمیل متن، 4 سؤال معادل‌سازی جمله و 10 سؤال درک مطلب است که به‌صورت کلی 20 سؤال دارد. مدت‌زمان کل آزمون 60 دقیقه و محدوده نمره آن 130 تا 170 است. این بخش توانایی متقاضی در تجزیه و تحلیل مطالب نوشته شده و همچنین روابط بین اجزای جملات، از جمله کلمات و مفاهیم را آزمایش می‌کند. سؤالات استدلال کلامی در چندین قالب نمایش داده می‌شود که شامل موارد زیر است.

تکمیل متن

در سؤالات تکمیل متن (TC) از شما می‌خواهند که برای تکمیل جملات، جای خالی را پر کنید. برای هرکدام حدود 1 تا 1.5 دقیقه وقت دارید. برای پاسخگویی بهتر به سؤالات این قسمت لازم است که دایره لغات خود را گسترش دهید. همچنین افزایش مهارت در یافت کلمات کلیدی می‌تواند در پاسخ به این سؤالات به شما کمک کند. برای اینکه نمره این بخش را بگیرید لازم است که همه جاهای خالی را پر کنید.

معادل جملات

سؤالات معادل جملات (SE) از شما می‌خواهند که یک جای خالی را با دو گزینه پر کنید. گزینه‌ها بسیار به هم شبیه هستند. برای اینکه به سؤالات این بخش پاسخ درستی دهید لازم است که همانند بخش قبل، بر واژگان تسلط کافی داشته باشید. دقت کنید که بهتر است برای هر سؤال 1 دقیقه زمان صرف کنید تا بتوانید به همه سؤالات این بخش پاسخ دهید.

درک مطلب

در این قسمت متنی پیش روی شما قرار می‌گیرد که باید آن را مطالعه کرده و ایده پشت آن را بیابید. پس از مطالعه متن لازم است که آن را طبق چیزی که برداشت کرده‌اید بازنویسی کنید. شما باید ساختار و جزئیات متن را به‌خوبی درک کنید.

بخش استدلال کمی

این بخش شامل، 7-8 سؤالات مقایسه کمی و 13-12 سؤالات حل مسئله است که به‌صورت کلی 20 سؤال دارد. مدت‌زمان در نظر گرفته شده برای هر بخش 35 دقیقه و محدوده نمره 130 تا 170 نمره است. این بخش از آزمون مهارت‌های کمی اولیه و همچنین توانایی شما در استدلال و حل مسائل با روش‌های کمی را آزمایش می‌کند. سؤالات این بخش مربوط به محاسبات پایه، جبر، هندسه و تجزیه و تحلیل داده‌ها است. این بخش نیز همانند بخش استدلال کلامی از چندین قالب سؤالی تشکیل که شامل موارد زیر است:

مقایسه کمی

سؤالات مقایسه کمی از شما می‌خواهد که دو کمیت یعنی کمیت A و کمیت B را با هم مقایسه کنید و رابطه بین این دو را مشخص کنید. احتمالاً 7 تا 8 مورد از این موارد را در هر بخش وجود دارد. برای پاسخ به سؤالات این بخش لازم است که بر تکنیک‌های یافتن ارتباطات کمیت‌ها مسلط باشید.

حل مسئله

رایج‌ترین سؤالات حل مسئله، سؤالات استاندارد چندگزینه‌ای با پنج گزینه و یک پاسخ صحیح هستند. برخی از سؤالات این بخش به این صورت است که باید یک گزینه صحیح را از بین لیستی از گزینه‌ها انتخاب کنید. برخی دیگر از سؤالات به این صورت است که باید پاسخ خود را در یک کادر وارد کنید. برای پاسخگویی به این بخش باید با مفاهیم ریاضی آشنایی داشته باشید.

لیست برترین دانشگاه‌های فرانسه که با آزمون GRE پذیرش دارند

  • مدرسه بازرگانی مونپلیه (Montpellier Business School)
  • مدرسه بازرگانی تولوز (Toulouse Business School)
  • دانشکده بازرگانی رن (Rennes School of Business)
  • دانشکده اقتصاد پاریس (Paris School of Economics)
  • دانشگاه اکس مارسی (Aix-Marseille University)
  • دانشگاه نیس سوفیا آنتیپولیس (Université Nice Sophia Antipolis)
  • علوم پو (Université Nice Sophia Antipolis)
  • دانشگاه پاریس 1 یا پانتئون - سوربن (Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne)
  • مدرسه تجارت نرماندی (Normandie Business School)
  • دانشگاه نانت (University of Nantes)

انواع آزمون GRE کدام است؟

آزمون GRE شامل دو آزمون عمومی یا جنرال و موضوعی است. دانشجویان در رشته‌های مختلف مجاز به شرکت در این آزمون هستند و اکثر دانشگاه‌ها نمرات این بخش را قبول می‌کنند. اگر یک برنامه موضوعی خاص وجود داشته باشد داوطلب می‌تواند در بخش موضوعی آزمون شرکت کند.

آزمون عمومی GRE یک آزمون استاندارد است. این آزمون توسط سرویس تست آموزشی یا ETS برگزار می‌شود. هدف این آزمون سنجش میزان آمادگی تحصیلی داوطلبان و برای بخش تحصیلات تکمیلی طراحی شده است. متقاضیان مقطع ارشد باید در آزمون موضوعی نیز شرکت کنند. آزمون موضوعی داشت داوطلبان در برخی رشته‌های خاص مانند فیزیک، ریاضیات و روان‌شناسی را ارزیابی می‌کنند. این آزمون همانند آزمون SAT است که دانش ریاضی، خواندن و نوشتن داوطلب را می‌سنجند.

آزمون‌های موضوعی GRE، آزمونی بر اساس محتوا است که تسلط افراد در رشته‌های خاصی مانند زیست‌شناسی و روان‌شناسی را ارزیابی می‌کنند. دانشجویان متقاضی کارشناسی ارشد می‌توانند برای نشان‌دادن توانایی‌های خود در موضوعات عددی مانند کامپیوتر یا اقتصاد، در این آزمون شرکت کنند.

نمرات آزمون GRE برای دانشگاه‌های فرانسه چقدر است؟

نمرات در استدلال کمی و کلامی باید بیش از 150 و در بخش تحلیلی بیش از 4 باشد. کسب این نمرات شما را قادر می‌سازد تا گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دانشگاه داشته باشید. زیرا در بین داوطلبان شما به‌عنوان یک دانشجوی برتر شناخته شده و حق انتخاب بیشتری دارید.

با این حال، دانشگاه‌های با سطح بالا، مانند 10 دانشگاهی که در بالا بیان شد شرط نمره بیش از 5 در نگارش تحلیلی و بیش از 160 در دو موضوع دیگر را برای پذیرش دانشجویان قرار داده‌اند. در زمان ثبت‌نام شما می‌توانید 4 مؤسسه را انتخاب کنید تا پس از آزمون نمرات شما را اعلام کنند.

نمرات GRE پس از 10 تا 15 روز اعلام می‌شود. نمرات آزمون موضوعی GRE بین 200 تا 990 متغیر است. قبولی در آزمون موضوعی مستلزم کسب بیشترین رتبه در بین سایر داوطلبان است. دانشجویان برای اینکه شانس بیشتری برای قبولی در آزمون موضوعی داشته باشند باید نمره‌ای بیش از نمره اعلام شده توسط دانشگاه مقصد را کسب کنند.

نمرات GRE چقدر در پذیرش دانشجویان اهمیت دارد؟

نمرات اعلامی توسط هر دانشگاه متفاوت است. دانشگاه‌هایی که حداقل نمره را اعلام می‌کنند، شرط اصلی پذیرش دانشجویان را بر اساس نمره آنها در آزمون GRE ارزیابی می‌کنند. اما برخی دیگر از دانشگاه‌ها با بررسی مدارک و سوابق تحصیلی قوی، ممکن است نمره این آزمون را مدنظر قرار ندهند. نمره آزمون GRE برای داوطلبان ارشد یک عامل کلیدی است اما لزوماً به‌عنوان یک عامل تعیین‌کننده شناخته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

یادگیری زبان فرانسه در تیکا

فرانسه یکی از کشورها با سیستم آموزشی بسیار خوب است. بیش از 30 دانشگاه برتر جهان در این کشور قرار دارد. یکی از شروط پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه‌های فرانسه نمره آزمون GRE است. این آزمون به دو نوع آزمون عمومی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آزمون موضوعی برای دانشجویان کارشناسی ارشد است. آزمون عمومی یا جنرال GRE شامل استدلال کمی، کلامی و تحلیلی است. برای قبولی در آزمون باید نمره بخش کمی و کلامی بیش از 150 و در بخش تحلیلی بیش از 4 باشد.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

آموزش زبان فرانسه با بهترین اساتید متخصص در این زبان

نمره آزمون GRE برای دانشگاه‌های فرانسه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

گرامر few رو هم دارید؟

8 شهریور 2022

user-image

افشین گلرویی

عاالی

8 شهریور 2022