اساتید پیشنهادی:

آسان ترین زبان ها بعد از فارسی و انگلیسی | 7 زبان کاربردی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
دوشنبه, 2 اسفند 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 4757

آسان ترین زبان ها بعد از فارسی و انگلیسی | 7 زبان کاربردی

آسان ترین زبان دنیا کدام زبان است؟ شاید بتوان گفت منطقی ترین زبان! "این زبان هیچ منطقی ندارد." من کاملاً مطمئنم همه ما وقتی که داشتیم یادگیری یک زبان جدید را  شروع می کردیم این جمله را گفته ایم. بیشتر اوقات از سر دلسردی نفهمیدن نکته ای این حس را داریم. با این حال، گاهی اوقات این جمله درست است: زبان ها می توانند کاملاً غیرمنطقی باشند. بعضی وقت ها املا پیچیده است، قواعد بیشتر از نکات مشخص، دارای استثنا هستند و هر چه که یاد میگیرید را باید از پنجره پرت کنید بیرون! آسان ترین زبان برای یادگیری فارسی زبانان کدامند؟ آسان ترین زبان بعد از انگلیسی چطور؟

برای گرفتن جواب این سئوالات با ما همراه باشید.

آسان ترین زبان برای یادگیری فارسی زبانان

زبان های کردی، آذری و پشتو به هیچ وجه جزو آسان ترین زبان های دنیا نیستند. با این حال آن ها به خانواده زبان های ایرانی تعلق دارند. اصلی ترین عضو این خانواده، زبان فارسی دری یا همان پارسی است. بنابراین همه زبان های هم خانواده که اشتراکات زیادی با فارسی دارند، آسان ترین زبان برای یادگیری فارسی زبانان محسوب میشوند.

رتبه های بعدی از این نظر به زبان های ترکی استانبولی و شاید اردو تعلق میگیرد. این زبان ها هم لغات مشترک زیادی با فارسی دارند. زبان عربی محاوره ای و ساده تر شده نیز ممکن است برای بسیاری از فارسی زبانان آسان باشد. با این حال قواعد متفاوت زبان عربی باعث میشود شهرت خوبی نداشته باشد! با این حال خیلی نگران نباشید. اکثر ما میتوانیم جملاتی به انگلیسی بگوییم. انگلیسی به هیچ وجه جزو آسان ترین زبان برای یادگیری فارسی زبانان نیست. با این حال به خاطر تکرار شدن زیاد انگلیسی در اینترنت و فیلم ها، اکثر ما فکر میکنیم یادگیری آن خیلی سخت نیست.

آسان ترین زبان بعد از انگلیسی

همانطور که گفتیم انگلیسی و فارسی از خانواده های کاملا نزدیکی نیستند، گرچه نسبت فامیلی دوری دارند. احتمالا آسان ترین زبان برای یادگیری بعد از انگلیسی، فرانسوی است. بسیاری از لغات انگلیسی ریشه فرانسوی دارند. با این حال دستور زبان فرانسه تفاوت های زیادی با انگلیسی دارد. به علاه املای فرانسوی به بی منطق بودن مشهور است! شاید از این جهت بتوان گفت زبان اسپانیایی آسان ترین زبان برای یادگیری بعد از انگلیسی است. با این حال در نهایت این مورد به سلیقه شما هم بستگی دارد! چون بسیاری از زبان های اروپایی مثل زبان آلمانی، هلندی و ایتالیایی اشتراکات زیادی با انگلیسی دارند. زبان آلمانی در این بین تاثیر بیشتری بر زبان انگلیسی داشته است.

منظور از "زبان منطقی" چیست؟
 

ما به دنبال زبان هایی هستیم که صرف نظر از زبان مادری شما دارای بیشترین منطق باشند. این به چه معنا می تواند باشد؟ زبان های منطقی شامل موارد زیر می شوند:
 

زبان های منطقی برای یادگیری



 

دارای دستور زبان با قاعده 

هنگام مطالعه لغات و مفاهیم زبان و به خاطر سپردن صرف افعال یا الگوی حروف اضافه، بسیار ناامیدکننده خواهد بود اگر متوجه شوید که فهرست بلند بالایی از استثنائات وجود دارد. بسیاری از زبان های طبیعی بی نظمی های موجود در قواعد را از قوانین ثابت و منطقی توسعه می دهند اما در میانه راه همه چیز در هم پیچیده می شود. زبان های طبیعی بسیار قابل پیش بینی ترعمل می کنند.

برای مطالعه بیشتر: میزان سختی یا آسانی زبان های محبوب

رعایت ترتیب کلمات در جمله

ساختار جمله بسیاری از زبان ها بسیار واضح است و از یک ترتیب منظم تبعیت می کند. اما برخی دیگر به شما امکان این را می دهند که منعطف تر باشید و رویکردی غیر معمول را در ساخت عبارات دنبال کنید به این معنی که در مورد این دسته از زبان ها، زمان بیشتری طول خواهد کشید تا نحوه استفاده یک فرد بومی از زبان را فرابگیرید.

واج شناسی ساده و قابل فهم 

هنگامی که بحث تلفظ آنچه نوشته می شود به میان می آید، انگلیسی یکی از بدترین (یا جالب ترین) متخلفین است. به محض اینکه قواعد دیکته کردن یک زبان را یاد گرفتید، یک زبان منطقی باید در زمینه تلفظ خیلی سرراست عمل کند. لازم به ذکر است که "زبان منطقی" به معنی یادگیری ساده نیست. این در حقیقت یک مفهوم ذهنی و شخصی است و همچنین بسیار به زبان هایی که صحبت می کنید بستگی دارد. برای مثال، در مقایسه با زبان کاربردی ایتالیایی، زبان اسپانیایی بسیار ساده تر به نظر می رسد اما برای کسانی که به زبان های آسیایی صحبت می کنند کاملاً غریبه خواهد بود. بعضی از زبان هایی که در اینجا بررسی می کنیم، در میان دشوارترین زبان ها فهرست شده اند اما به محض اینکه قواعد و کلمات آنها را بیاموزید، مسیر شما در راستای روان صحبت کردن آن زبان بسیار بی دردسرتر از یک زبان غیرمنطقی است.


 

یادگیری زبان را در تیکا شروع کنید

زبان های فراساخته چگونه اند؟
 

آسان ترین زبان برای یادگیری فارسی زبانان و  آسان ترین زبان بعد از انگلیسی با هم همچوشانی هایی دارند.

قبل از پرداختن به بقیه زبان های طبیعی که همه ما به آنها عادت داریم، بد نیست که نگاهی هم به زبان های فراساخته یا مصنوعی یا conlangs بیندازیم. باور کنید یا نه ده ها زبان این چنینی به دلایل فراوان ساخته شده اند. برخی از آنها مثل Klingon از سریال Star trek یا Elvish از مجموعه ارباب حلقه ها برای دلایل داستانی طراحی شدند و به منظور تقلیدی از زبان های طبیعی مورد استفاده قرار گرفته اند. چندان محتمل به نظر نمی رسد که آنها را منطقی بنامیم. با این حال، دیگر زبان های فراساخته با منطقی در ذهن ساخته شده اند. اینجا به تعدادی از آنها می پردازیم:

زبان Esperanto یا آسان ترین زبان دنیا

معروف ترین زبان فراساخته یا Esperanto به عنوان یک زبان جهانی و بین المللی در دهه 1800 طراحی شد و تا کنون حدود 2 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند و حتی می توانید آن را در Duolingo بیاموزید. سادگی یادگیری Esperanto برای سازنده اش در اولویت بود بنابراین این زبان یک دستور زبان باقاعده و لغاتی مشتق از زبان های موجود دارد (هرچند که متمرکز بر یک دیدگاه اروپایی است).
 

زبان Slovio

با شباهت هایی به Esperanto، این یکی یک زبان منطقه ای شناخته می شود. به این معنی که با تلفیقی از زبان های موجود در یک منطقه به شیوه ای منطقی ساخته شده است. صرف یا شکل خاصی از پایان در کلمات در Slovio وجود ندارد. بنابراین نظم موجود، باعث کارآمدی آن می شود. اگر در پی اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید، Slovio یک وب سایت مخصوص به خود نیز دارد.

زبان Lojban

نام Lojban از ریشه کلمات "زبان منطقی" تشکیل شده است. بنابراین می توانید حدس بزنید که چرا در این فهرست جای دارد. Lojban یک رقیب واضح برای منطقی ترین زبان است. این زبان در ابتدا به هدف تحقیق زبان شناسی ساخته شد. دستور زبان غیرمبهم Lojban بر اساس اصول منطق رسمی شکل گرفت. هیچ استثنائی در هیچ کدام از قوانین آن وجود ندارد. و از نظر فرهنگی نیز خنثی است. یعنی فارغ از اینکه اهل کجا هستید می توانید این زبان را یاد بگیرید (اگرچه این زبان از الفبای لاتین استفاده می کند).
 

4 مورد از منطقی ترین زبان ها یا آسان ترین زبان ها
 

زبان های فراساخته معرکه اند و برای یک چند زبانه با تجربه یک ماجراجویی را به دنبال دارند. با این حال، به سختی می توانید کسانی دیگر را پیدا کنید که به این زبان صحبت می کنند چرا که استفاده آن بسیار محدود است. اما در میان زبان های طبیعی، کدام یک منطقی تر هستند؟

منطقی ترین زبان ها را برای یادگیری بشناسید



 

زبان سرراست Basque

به یاد داشته باشید که قبلاً اشاره شد که "منطقی" و "ساده" بودن یک چیز واحد نیستند! Basque، زبان کشور Basque که در شمال اسپانیا و جنوب فرانسه واقع است، معمولاً به عنوان یکی از دشوارترین زبان ها برای یادگیری فهرست می شود. دستور زبان پیچیده ای دارد و اگرچه از لغات و مفاهیم اسپانیایی وام گرفته اما به عنوان یک زبان ایزوله شناخته می شود. به این معنی که به دیگر زبان های شناخته شده نامربوط است. اما فارغ از پیچیدگی و انزوای آن، متکلمین Basque مدعی هستند که Basque یک زبان منطقی است. به محض اینکه قواعد بسیار آن را متوجه شدید، به نسبت دیگر زبان های اروپایی، بی قاعدگی بسیار کمی در صرف افعال و کلمات در آن وجود دارد. یعنی اگر قواعد اصلی را مطالعه کرده باشید، به راحتی می توانید روند ساخت جملات را پیش بینی کنید.

احتیاط: علیرغم اینکه کشور Basque، کشور کوچکی است، چندین گویش در آن مرسوم است. هرچند که زبان استاندارد Basque منطقی است، اما همچنان تعدادی روند مصطلح وجود دارند که باید یاد بگیرید. برای شروع می توانید سری به وب سایت Euskal Kultura بزنید.


 

آموزش زبان آنلاین تیکا با برترین اساتید

زبان کارآمد آلمانی 

اصلاً می توانستید این یکی را حدس بزنید؟ کلیشه آلمانی ها این است که آنها کارآمد و منطقی هستند. بنابراین تعجبی نیست که زبان اصلی آنها که البته در کشورهای دیگر مثل سوییس، اتریش، بخش هایی از نامیبیا و شمال ایتالیا نیز مرسوم است، کلیشه را تأیید می کند. مثل دیگر زبان های اروپایی، آلمانی نیز شامل بی قاعدگی هایی در افعال و شکل جمع کلمات می شود، بنابراین از نظر منطقی بودن به اندازه دیگر زبان ها امتیاز نخواهد گرفت. با این حال، صرف کلمات در آلمانی ثابت است یعنی جملات به شکل واضحی ساختارمند هستند. البته اگرچه برخی از کلمات طولانی مرکب آلمانی ممکن است به نظر پیچیده برسند، اما آنها نیز با ساختاری مشخص و منطقی به وجود آمده اند که می تواند به درکشان کمک زیادی کند. این مثال ترسناک را در نظر بگیرید: Naturwissenschaftenlehrer . یک هیولای 25 حرفی. اما به این صورت می تواند تجزیه اش کرد: Natur به معنی "طبیعت" است. Wissenchaften یعنی "دانش" و Lehrer نیز به معنی "معلم" است. پس این کلمه یعنی "معلم علوم"! آلمانی به طرز گسترده ای آموزش داده می شود و افراد زیادی آن را مطالعه می کنند. همچنین برای یادگیری آن می توانید ازFluentU استفاده کنید. برای دریافت توصیه ها و نکات نگاهی به وبلاگ یادگیری آلمانی بیندازید یا اینکه به بخش یادگیری آلمانی ویدئوهای FluentU مراجعه کنید.
 

آسان ترین زیان برای یادگیری فارسی زبانان: ترکی استانبولی؟

 مثل Basque زبان های ترکی ممکن است از خانواده زبان هایی باشند که تا به حال به آنها برنخورده اید. با این اوصاف، مکرراً خواهید شنید که ترکی یک زبان بسیار منطقی است. علی رغم شکل نوشتاری این زبان که ممکن است به چشم انگلیسی زبانان بسیار غریبه برسد، حروف بی صدا در کلمه açığı را در نظر بگیرید، ترکی به شکل مصوت نوشته می شود. به محض اینکه یاد بگیرید که هر کاراکتر را چگونه بخوانید، در خواندن کلمات و جملات هیچ مشکلی نخواهید داشت. همچنین در ترکی پسوندهایی نیز وجود دارند که معنی لغات را تغییر می دهند و می توانند به نظر گیج کننده برسند. اما بسیار نامتناقض و ثابت هستند. از آنجایی که ترکیه در صحنه جهانی یک کشور مهم و مقصد توریستی است، یادگیری ترکی می تواند انتخاب خیلی خوبی باشد.

 
زبان پیچیده اما سرراست چینی

ترسناک است، نه؟ یکی از زبان هایی که در دشواری یادگیری اش بسیار بدنام است، چینی است. به خصوص برای کسانی که به زبان انگلیسی یا دیگر زبان های اروپایی صحبت می کنند. با این وجود، من فکر می کنم که این ترس فقط در ظاهر آن نهفته است. بله، لغات دشوارند، اما این نکته در زبان های دیگر نیز صادق است. نه؟

از نقطه نظر منطقی، چینی حرف های زیادی برای گفتن دارد. کلمات شکل خود را تغییر نمی دهند و معانی با کنار هم قرار دادن کلمات مختلف مشخص می شود. برای مثال، علامتی که در چین زیاد دیده می شود 出口 است. به معنی خروج. این علامت از ترکیب کارکتر 出 (خارج) و 口 (دهانه، دهان) ساخته شده است. به معنای دقیق کلمه دهانه ای است که از آن خارج می شوید. سرراست است، نه؟ چینی در مقایسه با دیگر گزینه های این فهرست یک عیب هم دارد و آن این است که کارکترهای چینی هیچ شباهت صوتی به کلمات ندارند. این مسئله تشدید می شود از آنجایی که بسیاری از کارکترهای چینی چندین تلفظ دارند. به خصوص وقتی که گویش های مختلف را نیز در نظر بگیریم. اما به محض اینکه جمله سازی به چینی را شروع کنید، خواهید دید که این زبانی که به صورت گسترده صحبت می شود، چه اندازه منطقی است. BBC Languages جای مناسبی برای شروع زبان چینی است، اگر علاقه مند باشید.

کدام یک از زبان های این فهرست منطقی تر به نظر می رسیدند؟ خب، انتخابش سخت است. در نهایت همه آنها زبان های طبیعی هستند و هزاران سال تغییر و توسعه در پس هر تناقضشان وجود دارد. یکی را امتحان کنید و ببنید که نظرتان چیست و اگر نتوانستید به آن مسلط شوید، می توانید Lojban را انتخاب کنید!

یادگیری را امروز با اپلیکیشن آموزش زبان تیکا شروع کنید و یا استاد زبان خود را در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا انتخاب کنید و در محیطی که برای یادگیری زبان بهینه شده است و با امکاناتی مثل تخته سیاه مجازی همین امروز یک قدم در یادگیری زبان بردارید.

 

شروع رایگان آموزش زبان آنلاین تیکا
آسان ترین زبان ها بعد از فارسی و انگلیسی | 7 زبان کاربردی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

پارسا مهری

من از اسان ترین زبان استفاده میکنم زبان اشاره

30 مرداد 2022

user-image

الهام طالبی

به نظرم اگه انگلیسی بلد باشی، بعد اون خیلی از زبون ها برای یادگیری راحت میشن.

30 مرداد 2022