اساتید پیشنهادی:

چرا یادگیری زبان دشوار است؟ - چالش های یادگیری زبان

پرستو غفاری
پرستو غفاری
چهارشنبه, 15 دی 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 4584

چرا یادگیری زبان دشوار است ؟ چالش های یادگیری زبان های رایج

اگر از آن دسته آدم ها هستید که وقتی می شنوند چیزی "دشوار" است، شروع به خندیدن می کنند، پس یادگیری یک زبان چالش برانگیز گزینه مناسبی برای شماست.

یادگیری برخی از زبان ها مشخصاً دشوارتر از بقیه است. اگر در حال مطالعه یک زبان چالش برانگیز هستید (یا برنامه اش را دارید)، پس بهتر است در جریان موانع این مسیر قرار بگیرید. بگذارید صراحتاً به این مسئله بپردازیم:

چرا یادگیری زبان دشوار است ؟ سختی یادگیری زبان از کجا می آید؟

 پس با ما درآموزش زبان آنلاین تیکا همراه باشید ما چند تا از دشوارترین زبان های دنیا را بررسی کرده ایم و در نهایت به چهار مشخصه که میان همه آنها مشترک بود رسیدیم:

قبل از اینکه مطالعه یک زبان دشوار را شروع کنید، نگاهی به این مشخصات مشترک بیندازید چرا که کمکتان می کنند تا بر موانع این مسیر فائق آیید.

آموزش زبان به صورت آنلاین


 

چرا باید یک زبان دشوار را آموخت

اصلاً چرا باید یک نفر زحمت یادگرفتن زبانی را به خود بدهد که به عنوان یک زبان دشوار مطرح است؟ آیا مزایای آن بیشتر از معایبش است؟ اینجا به دلایلی اشاره می کنیم که بر اساس آنها این کار ارزشش را دارد:

 ارتباط جهانی موثر

ما در زمانه ای زندگی می کنیم که می توانیم با هر کس در هر کجای دنیا در ارتباط باشیم و با اینکه تعدادی از زبان ها هستند که بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرند، کافی نخواهند بود. گاهی مسائل تجاری یا اجتماعی ما را به دیگر قسمت های دنیا می کشاند. برای مثال، انگلیسی به طرز گسترده ای در جهان صحبت و آموزش داده می شود اما ما نخواهیم توانست که برای ارتباط تنها به یک زبان متکی باشیم.

موقعیت های شغلی

چه برای تجارت بین المللی باشد و چه سپاه صلح، شما می توانید به صورت بالقوه در موقعیت هایی قرار بگیرید که دانستن یک زبان بیگانه مزایایی را در پی داشته باشد. حتی اگر هیچ وقت موقعیت استفاده از آن زبان را در اختیار نداشته باشید، برخی از کارفرماها احترام و ارزش بیشتری برای افرادی قائلند که تجربه فراگیرتری با افراد مختلف دارند.

سفر به نقاط مختلف

جهان بسیار بزرگتر از حیاط پشتی خانه شماست. سفر کردن کار ساده ای است اگر یک نقشه و یک راهنما داشته باشید و حتی ساده تر خواهد شد اگر بتوانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنی.

چرا یادگیری زبان دشوار است؟ چون تنوع دارند!

تنوع! زبان یک چیز زنده است. درست مثل گیاهان و حیوانات که با آنها در یک سیاره زندگی می کنیم، زبان ها هم می توانند منقرض شوند. برای مثال تقریباً دیگر هیچ کس به لاتین صحبت نمی کند در حالی که لاتین  پای.بسیاری از زبان های اروپایی بوده است. برای زنده نگه داشتن محدوده متنوع زبان هایی که در اختیار داریم، مهم است که آنها را یاد بگیریم و از آنها استفاده کنیم و این تنوع زبان های مختلف را بهتر بشناسیم .


یادگیری زبان های دشوار


 

برخی از دشوارترین زبان ها برای یادگیری

هر قاره (به جز قاره جنوبگان البته) دارای زبان های خاصی است که یادگیری آنها برای دیگران دشوار می نماید. این زبان ها به اندازه مردمی که به آنها حرف می زنند، متنوع هستند. اینجا فهرستی از دشوارترین زبان ها برای   یادگیری را ارائه می کنیم.

مناطق آسیایی 

 (فیلیپینی) ، اندونزایی (مجمع الجزایر اندونزی)، اردو (هند و پاکستان)، کره ای (کره شمالی و جنوبی)، چینی (چین)

مناطق آفریقایی

آفریقایی (آفریقای جنوبی)، عربی ،خاورمیانه و آفریقا

مناطق اروپایی 

پولزی (ولز) ، مجارستانی (مجارستان) ،  گالیکی (اسکاتلند)، ایسلندی (ایسلند)،  نروژی، نروژ

مناطق بومی 

ناواجو  (جنوب غربی ایالات متحده آمریکا)، سامی  نروژ، سوئد، فنلاند و روسیه 

خب، چرا یادگیری این زبان ها دشوار است در اینجا ویژگی دشوار ترین زبان ها مورد بررسی و چالش قرار می دهیم.

 

آموزش زبان آنلاین تیکا


 

چهار ویژگی دشوارترین زبان ها
 

به طور کلی یادگیری زبان به تعهد و زمان احتیاج دارد. اما یادگیری زبان های پرکاربرد نیازمند تلاش بیشتری است. چه چیز یادگیری این زبان ها را دشوار می کند؟ اینجا چهار عامل مرتبط با دشواری زبان ها را بررسی خواهیم  کرد.

گویش های متفاوت

بسیاری از دشوارترین زبان ها دارای گویش هایی هستند که مطالعه آنها را سخت می کند. این گویش ها به دلایل مختلف از تفاوت در تلفظ گرفته تا استفاده از کلمات کاملاً متفاوت با یکدیگر فرق می کنند.

برای مثال، چینی مندرین در چندین کشور مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، در هر یک از این کشورها، این زبان به شکل متفاوتی استفاده می شود. این تفاوت گاهی بسیار کم و حاشیه ای هستند و گاهی بیشتر.

یک مثال دیگر نروژی است. در حالی که در تمام کشور یک زبان صحبت می شود، روشی که نروژی ها در شمال کشور صحبت می کنند و می نویسند، با بقیه کشور به طرز فاحشی متفاوت است. گویش شمالی "nynorsk" نامیده می شود و گاهی یک کلمه ساده مثل "شیر" به نسبت اینکه در کجای کشور قرار داشته باشید، تلفظ و املای کاملاً متفاوتی خواهد داشت.

یادگیری سخت ترین زبان ها



دسترسی محدود به منابع

برخی از زبان ها تنها صحبت می شوند و نوشته نمی شوند. بسیار عجیب است که بدانید در برخی قسمت های جهان گونه نوشتاری زبان اصلاً وجود ندارد. ایده نوشتن زبان آنقدری که به نظر می رسد قدمت ندارد و تنها در دوره ظهور تمدن در جهان پدید آمد.

در نتیجه، اگر زبانی به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد، (و به خصوص اگر مؤکداً شفاهی است) تمایل کمتر یا شاید دشواری بیشتری در ساخت منابع برای آن وجود داشته است. به این معنی که برای پیدا کردن فرهنگ لغات، دوره های آموزشی، کتاب های آموزشی، معلم و دیگر ابزارهای مهم یادگیری آنها به دردسر خواهید افتاد. مگر اینکه آنقدری خود را متعهد کنید و به مکانی که در آن زبان مورد استفاده قرار می گیرد، سفر کنید.

برای مثال زبان های بومی آمریکایی به لحاظ تاریخی تنها زبان های تاریخی بوده اند و نه نوشتاری. بنابراین، آموزش این زبان های بومی به نسل جدید و دیگر مردم به دلیل نبود منابع نوشتاری بسیار دشوار بوده است.

همین قضیه برای زبان های سامی در کشورهای اسکاندیناوی نیز صادق است. و متأسفانه اگر تلاشی برای حفظ آنها صورت نگیرد، این زبان های بومی در خطر از بین رفتن هستند.

 

جمعیت کمتر متکلمین بومی زبان

یک زبان مرده زبانی است که امروز صحبت نمی شود. لاتین بهترین مثال برای یک زبان مرده است: اگرچه که لاتین ریشه بسیاری از زبان های رومن نبوده است، اما در حال حاضر هیچ کس به آن صحبت نمی کند. بله، شما می توانید در مدرسه یا از طریق یک برنامه آنلاین لاتین را بیاموزید اما افراد کمی هستند که در مکالمه های خود و یا زندگی روزمره از لاتین استفاده می کنند.

بسیاری از زبان های بومی امروزه به عنوان زبان های مرده شناخته می شوند. یا اینکه در معرض تبدیل شدن به زبان های مرده اند. چرا که تنها تعداد بسیار کمی از مردم به آنها صحبت می کنند.

برای مثال، روزگاری 12 و یا تعداد بیشتری از زبان های سامی در شمال اروپا صحبت می شد اما تنها 9 تا از آنها باقی ماندند.

حتی اگر یک زبان در خطر تبدیل شدن به یک زبان مرده نباشد، این نکته که تنها جمعیت کمی از مردن به آن صحبت می کنند می تواند سبب شود که یادگیری آن با دشواری همراه باشد. برای مثال، فاروئی و ایسلندی مشخصاً تنها توسط ساکنین آن جزایر مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که این مکان ها علی رغم تکنولوژی مدرن، تقریباً دورافتاده اند. به دلیل مشابه زبان هایی که توسط گروه های ایزوله در آفریقا صحبت می شوند نیز برای یادگیری دشوارترند.
 

اساتید زبان


 

تاریخچه زبان

زبان ها بر اساس ارتباطشان به یکدیگر متعلق به خانواده هایی هستند. این خانواده ها می توانند شامل محدوده گسترده ای از زبان ها شوند که یک ریشه دارند و قبل از مهاجرت بشر به سراسر جهان مورد استفاده قرار می گرفتند. این خانواده ها با یکدیگر چیزی را شکل می دهند که به آن "شجره نامه" گفته می شود. با این حال، زبانی وجود ندارد که روزگاری بشر تنها به آن زبان صحبت می کرده است. در سراسر دنیا، گروه های مختلفی از مردم زبان هایی را توسعه دادند که ساختار و صدای متفاوتی داشته اند. به همین دلیل نروژی با تایلندی بسیار متفاوت است.

برای مثال، یادگیری زبان های آسیایی برای انگلیسی زبانان بومی کار دشوارتری است و برعکس. به دلیل اینکه زبان های آسیایی به زبان های ژرمنی (جایی که انگلیسی از آن می آید) مربوط نیستند، تسلط یافتن بر آنها دشوار می شود. فاصله در شجره نامه زبان سبب تفاوت در صدا، ساختار دستوری، صرف، انتهای کلمات، صرف فعل و ... می شود.

امیداوریم پاسخ سوال چرا یادگیری زبان دشوار است را گرفته باشید.

یک زبان وجود دارند که این فرآیند را فارغ از زبانی که انتخاب می کنید، ساده تر می کند.

آموزش زبان آنلاین تیکا با بهترین متد روز به شما  زبان انگلیسی را می آموزد . اساتید زبان در تیکا با گذراندن دوره های تدریس یادگیری زبان را برای شما لذت بخش می کنند .برای شروع اول جلسه ی آزمایشی و رایگان خود در تیکا همین حالا اقدام کنید و بهترین استاد زبان را برای خود انتخاب کنید .

 

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
چرا یادگیری زبان دشوار است؟ - چالش های یادگیری زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات