اساتید پیشنهادی:

آزمون MHLE و MSRT

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 13 شهریور 2022

دسته بندی : english-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1667

آزمون MHLE و MSRT

هر ساله و به مدت چندین بار یک آزمون به نام آزمون MHLE و MSRT در کشور برگزار می‌شود. این آزمون برای افرادی که قصد گرفتن مدرک لیسانس پزشکی و یا قصد ورود به رشته‌های دکتری تخصصی را دارند ضروری است این آزمون ساختارهای متفاوتی دارد و مانند هر آزمون دیگر نیاز است تا قبل از اینکه ثبت‌نام انجام دهید، اطلاعاتی درباره آن به دست آورید. گر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. در ادامه می‌خواهیم درباره آزمون MHLE و MSRT صحبت کنیم.

آزمون MHLE و MSRT چیست؟

آزمون MHLE و MSRT چیست؟

آزمون MHLE و MSRT یک آزمون زبان است که هر سال در داخل کشور برگزار می‌شود و از اعتبار بین‌المللی برخوردار نیست؛ بنابراین فقط برای برخی از دانشگاه‌های داخل کشور و برای ورود به رشته‌هایی مانند دکترای تخصصی وزارت بهداشت و یا گرفتن مدرک زبان برای دانشجویان دکتری ضروری است. همچنین این آزمون برای داوطلبانی که قصد دریافت لیسانس پزشکی را دارند موردنیاز است زیرا یکی از مدارک ضروری برای ثبت‌نام آن‌ها محسوب می‌شود. بنابراین افرادی که علاقه‌مند هستند تا در آمریکا، استرالیا  کانادا و... در مقطع کارشناسی و بالاتر تحصیل کنند، باید در آزمون‌هایی که اعتبار بین‌المللی دارند مانند تافل و آیلتس شرکت کنند.

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان انگلیسی

ساختار آزمون MHLE و MSRT

ساختار آزمون MHLE و MSRT از ۱۰۰ سوال به صورت تستی و بدون نمره منفی تشکیل‌شده است و از سه بخش شنیداری، خواندنی و ساختاری تشکیل‌شده است. تنها تفاوتی که دارد این است که تعداد سوالات در قسمت شنیداری و ساختاری ۳۰ سوال است، اما در قسمت خواندنی و واژگان ۴۰ سوال وجود دارد. افرادی که قصد قبولی در آزمون دکتری تخصصی را دارند باید حداقل نمره ۵۰ را کسب کنند. سوالات آزمون موضوعات مختلفی مانند زیست شناسی، زمین شناسی، فضا و... را شامل می‌شود. این آزمون به صورت کتبی و حدوداً ده نوبت در سال برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت موردنظر از تاریخ و شهرهای محل برگزاری این آزمون اطلاع پیدا کنند.

روش‌های مناسب برای ارتقاء مهارت‌های مختلف آزمون MHLE و MSRT

روش تقویت مهارت شنیداری در آزمون MHLE و MSRT

برای تقویت مهارت شنیداری در این آزمون می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

محتوای مناسبی برای گوش دادن انتخاب کنید

ابتدا باید نوع منبع شنیداری که می‌خواهید را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌شود منبعی که قصد گوش دادن به آن را دارید چند مرحله از مهارت‌های شما بالاتر باشد تا بتواند نکات بیشتری به دانش شما اضافه کند، اما همچنان باید توجه داشته باشید که منابع بسیار دشوار را انتخاب نکنید زیرا شما باید تا حد امکان ۵۰ یا ۶۰ درصد محتوای شنیداری را متوجه شوید در نتیجه انتخاب یک منبع مناسب بسیار مهم است.

بیشتر به کلیات محتوای شنیداری توجه کنید تا جزئیات بسیار ریز

هنگامی‌که در حال گوش دادن هستید سعی کنید بیشتر به کلیات مطلب توجه کنید زیرا اگر به جزئیات بسیار ریز دقت کنید ذهن خود را درگیر اطلاعات بی‌اهمیت و بی‌ارزش خواهد کرد. هنگامی‌که کلیات محتوا را درک کنید می‌توانید جزئیات آن را نیز درک کنید.

سرعت شنیدن را تغییر دهید

پس از اینکه چند بار محتوای موردنظر خود را گوش دادید، سعی کنید سرعت‌های مختلف را برای شنیدن آن امتحان کنید. به طور مثال می‌توانید سرعت فایل را بالا ببرید تا ذهن شما به شنیدن محتوایی با سرعت‌های بالاتر عادت کند.

در هنگام شنیدن متون طولانی نت‌برداری کنید

یکی دیگر از روش‌های بسیار موثر برای تقویت بخش شنیداری این است که نت‌برداری کنید. هنگامی‌که در حین شنیدن فایل‌های صوتی نوت برداری می‌کنید آمادگی بیشتری در آزمون پیدا خواهید کرد.

برای مطالعه بیشتر در مورد "اصطلاحات پزشکی در انگلیسی" روی عنوان کلیک کنید.

روش تقویت مهارت خواندن در آزمون MHLE و MSRT

برای تقویت مهارت خواندن در این آزمون می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

هر روز برای خواندن زمان بگذارید

اگر قصد دارید سرعت خواندن خود را بالا ببرید و دایره لغات و اصطلاحات خود را افزایش دهید، باید روزانه حداقل نیم ساعت تا یک ساعت شروع به خواندن متن‌های انگلیسی کنید.

در زمان خواندن و یا پس از خواندن از خود سوال بپرسید

یکی از راه‌های موثری که می‌توانید متوجه شوید چه اندازه مطلبی را که خوانده‌اید فهمیده‌اید، این است که سوالات مختلف متن را از خودتان بپرسید. این کار به شما کمک می‌کند تا اگر متوجه قسمتی از مطلب نشده‌اید دوباره باز گردید و وقت بیشتری برای آن بگذارید.

سعی کنید روی تندخوانی متن کار کنید

برای درک کردن یک مطلب، روان خواندن آن بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین اگر یک اصطلاح را نمی‌دانید وقت زیادی هدر ندهید و سعی کنید با استفاده از ترجمه لغت به لغت پیش بروید. هنگامی‌که کل مطلب را می‌خوانید می‌توانید کلیاتی از آن به دست آورید و بهتر متوجه منظور موضوع شوید.

راهکارهای تقویت مهارت گرامر در آزمون MHLE و MSRT

برای تقویت مهارت گرامر در این آزمون می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

جملاتی که درباره نکات گرامری گفته‌شده است را بخوانید

معمولاً پس از اینکه نکات گرامری گفته می‌شود چند جمله برای آموزش آورده می‌شود بهتر است این جملات را با دقت زیادی بخوانید.

تست‌های مشابه گرامر آزمون MHLE و MSRT را زیاد تمرین کنید

منابع مختلفی وجود دارند که تست‌های مشابه با آزمون در آن‌ها آورده شده است بهتر است این تست‌ها را زیاد تمرین کنید.

جملاتی با نکات گرامری بنویسید

هنگامی‌که مشغول نوشتن می‌شوید، می‌توانید تاثیر عمیق یادگیری بخش‌های گرامری را مشاهده ‌کنید، به‌طوری‌که این موضوع باعث می‌شود تا به راحتی تست‌ها را حل کنید.

نکاتی برای مدیریت زمان در آزمون MHLE و MSRT

نکاتی برای مدیریت زمان در آزمون MHLE و MSRT

همان‌طور که می‌دانید، مدیریت زمان هنگام شرکت در آزمون اهمیت زیادی دارد. برای اینکه بتوانید زمان خود را به طور بهینه مدیریت کنید می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

کلمات کلیدی را مشخص کنید

بخش خواندنی آزمون یک بخش بسیار مهم برای شرکت‌کنندگان محسوب می‌شود در این بخش سعی کنید ابتدا کلمات کلیدی که به شما کمک می‌کند بتوانید موضوع اصلی متن را متوجه شوید را شناسایی کنید و زیر آن‌ها خط بکشید. این باعث می‌شود تا پاسخ سوالات را زودتر پیدا کنید.

قبل از شروع به پاسخگویی، همه سوالات را بخوانید

قبل از اینکه شروع به پاسخگویی کنید بهتر است متن سوال را با دقت بخوانید زیرا هنگامی‌که متن سوال با دقت خوانده نشود ممکن است متوجه منظور صورت سوال نشوید و به سوال اشتباه پاسخ دهید.

پاسخ‌هایتان را بررسی کنید

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که هنگامی‌که تمام سوالات خود را پاسخ دادید، بار دیگر پاسخ‌های خود را با دقت بررسی کنید. پاسخ‌های شما می‌تواند در بهبود نمره آزمون موثر باشد. بنابراین سعی کنید زمان خود را طوری مدیریت کنید که حداقل ده دقیقه پایان آزمون را به طور کامل به بررسی پاسخ سؤال‌های آن اختصاص دهید. همچنین سعی کنید تا حد امکان به تمامی سوالات آزمون پاسخ دهید زیرا آزمون MHLE و MSRT نمره منفی ندارد بنابراین جواب دادن به سوالات، خللی در نمره آزمون شما ایجاد نمی‌کند.

مدارک مورد نیاز برای آزمون MHLE و MSRT

متقاضیان باید توجه داشته باشند که کارت ورود به جلسه را باید از داخل پروفایل خود دریافت کنند و آن را پرینت کنند. کارت ورود به جلسه آزمون معمولاً سه روز مانده به شروع آزمون در سایت قرار داده می‌شود. به همراه داشتن کارت ملی ضروری است. همچنین باید از بردن تلفن همراه، ساعت هوشمند، کیف، کتاب و... خودداری کنید‌. اگر بنا به هر دلیلی پس از ثبت‌نام در آزمون قصد انصراف از آن را داشتید می‌توانید ۱۴ روز قبل از برگزاری آزمون تاریخ را از قسمت پروفایل خود تغییر دهید، اما نمی‌توانید به‌طورکلی از آزمون انصراف دهید.

زمان اعلام نتایج آزمون MHLE و MSRT

به‌طورمعمول یک هفته پس از برگزاری آزمون، نتایج اعلام می‌شود و در قسمت پروفایل شرکت‌کنندگان قابل مشاهده و چاپ است. پس از اینکه نتایج توسط فرد متقاضی دریافت می‌شود، می‌تواند به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مراجعه کرده و آن را ارائه دهد.

لینک مفید:

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله درباره آزمون MHLE و MSRT و ساختار آن صحبت کردیم‌ اگر شما جزء متقاضیان این آزمون هستید می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت رسمی آزمون مراجعه کنید و از تاریخ و محل برگزاری آن اطلاع پیدا کنید. همچنین می‌توانید افرادی را که در این آزمون موفق به قبولی شده‌اند را شناسایی کرده و با آن‌ها گفتگو کنید.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

آموزش زبان انگلیسی

آزمون MHLE و MSRT

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات