اساتید پیشنهادی:

مصاحبه با زبان آموز برتر ماه: پارسا حسابی

زینب ناصری
زینب ناصری
سه‌شنبه, 26 اردیبهشت 2022

دسته بندی : success-story

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 2704

مصاحبه با زبان آموز برتر ماه: پارسا حسابی

این بار با مصاحبه با زبان آموز موفق ،  آقای پارسا حسابی در خدمت شما هستیم. آقای حسابی به علت سرعت استثنایی در یادگیری زبان فرانسوی انتخاب شدند. خواندن این مصاحبه به همه زبان‌آموزان توصیه می‌شود. نکاتی که در این مقاله مطرح می‌کنیم برای همه افرادی که دوست دارند ذهن خودشان را تیزتر کنند تا بهتر یاد بگیرند توصیه می‌شود.

آشنایی با آقای پارسا حسابی

تیکا: سلام وقتتون بخیر باشه آقای حسابی. می‌خواستم از شما دعوت کنم در این قسمت از مصاحبه با زبان‌آموزان همراه  باشید. اگه ممکنه خودتون رو‌یه کم معرفی کنید.

پارسا حسابی: من پارسا حسابی هستم، و بیست و پنج سالمه. رشته تحصیلی که  ازش فارغ الحصیل شدم زبان و ادبیات انگلیسی هست.   در حال حاضر به عنوان دبیر زبان انگلیسی در یک دبیرستان  مشغول به کارم. من همچنان در حال یادگیری هستم و فکر نمی‌کنم پایانی برای این مقوله وجود داشته باشه.

رابطه با زبان فرانسوی

من همیشه می‌دونستم قصد یادگیری این زبان رو دارم، اما به تعویق می‌نداختم! تعداد زیادی از دوستان و اطرافیانم به این زبان مسلط بودند. من می‌تونم به انگلیسی و آلمانی صحبت کنم با این وجود زبان فرانسوی یک موضوع جدید بود.

تیکا: خب شما اشاره کردید که با فرآیند یادگیری زبان آشنایی داشتید. ما با استادتون هم صحبت کردیم. ‌ایشون گفتند از سرعت یادگیری شما خودشون هم تعجب کردند! و از روند یادگیریتون رضایت بالایی داشتند. الآن متوجه شدم شما زمینه یادگیری زبان فرانسوی رو داشتید.

روش یادگیری مؤثر

تیکا: اشاره کردید که تجربه  یادگیری  زبان دارید و خودتون هم تدریس می‌کنید. سؤال بعدی من از شما اینه که به نظرتون روش یادگیری سریع یک زبان چی می‌تونه باشه؟

پارسا: راه‌ها می‌تونن شخصی باشن. اولین و مهم‌ترین عامل یادگیری سریع فرانسوی برای  من وجود فاکتور انگیزه است. هدف من از یادگیری زبان فرانسوی کاملاً مشخص هست. این عامل در یادگیری زبان اهمیت زیادی داره. من وقتی انگیزه نداشتم نمی‌تونستم بیشتر از چند روز ادامه بدم. زمان گذاشتن برای یادگیری زبان مهمه.

عوامل دیگری هم هستند که به من کمک کردند. برای مثال من متوجه شدم یادگیری زبان مثل پرورش عضله هست. ما نمی‌تونیم با تمرین سنگین سرعت یادگیری رو ناگهان بیشتر کنیم. ما باید بدونیم  نیاز داریم روی  چه بخشی تمرکز کنیم. به علاوه متخصص‌ها برآورد می‌کنند که برای یادگیری هر زبان به چه مدت زمان نیاز داریم. این زمان مثلاً می‌تونه بین یک تا دو سال باشه.

خودتان را در معرض زبان قرار بدهید

من با روش‌های یادگیری و مکانیزم مغز هم آشنا شدم. برای مثال مستمر بودن و تکرار مطالب خیلی مفید هستند. از این جهت شما باید سعی کنید خودتون رو در معرض زبانی که دارید یاد می‌گیرید قرار بدهید. من فیلم‌ها و موسیقی‌های زبان فرانسوی رو بیشتر استفاده کردم. از طرف دیگه باید بگم گرامر خیلی به من کمک کرد. یادگرفتن ساختار زبان و پردازش این مطالب به شما کمک زیادی می‌کنه.

باور غلط بین مردم وجود داره که فکر می‌کنند صرفاً با قرار گرفتن در محیط می‌تونید یک زبان رو یاد بگیرید. به نظر من این اشتباهه و گرامر کمک زیادی به شما می‌کنه. من زبان آلمانی رو ظرف شیش سال یاد گرفتم. پیوستگی زیادی در این مدت وجود نداشت. ممنه بود حتی مدتی بگذره و من سراغ هیچ محتوای زبان آلمانی نرم. من مدتی می‌رفتم کلاس و مدتی هم خارج از اون مشغول یادگیری بودم. من متوجه شدم بخش زیادی از یادگیری خارج ازمحیط کلاس اتفاق می‌افته. مغز یک فرآیند مکانیکی رو در یادگیری طی می‌کنه. این فرآیند باعث میشه شما درک کنید تمرین ضروری هست و نمی‌تونید انتظار پیشرفت ناگهانی داشته باشید.

یادگیری خارج از کلاس

تیکا: یکی دیگه از سؤالات رایج زبان‌آموزان ما همین نحوه یادگیری برای زبان‌آموزانی هست که نسبت به کلاس‌های انلاین گارد دارند. زبان آموز‌های هستند که معتقدند با کلاس انلاین ارتباط نمی‌گیرند. توصیه ما به این زبان‌آموزان توجه به کلاس آنلاین و مزیت حفظ پیوستگی یادگیری هست. می‌خواستم از شما بپرسم به نظر شما آنلاین یا حضوری بودن کلاس چقدر مهمه؟

پارسا حسابی: یکی از مزیت‌های اصلی همین هست که اشاره کردید. یادگیری با مطالعه شخصی ممکنه اما ممکنه جهت اون خیلی مشخص نباشه. شما می‌تونید فیلم تماشا کنید یا کتاب بخونید اما شایدمسیر  براتون خیلی مشخص نباشه. فیدبک یا بازخوردی که شما در کلاس انلاین به راحتی دریافت می‌کنید  نقش  مهمی در پیشرفت شما  داره. اشتباه کردن روش اصلی یادگیری هست.

مسأله مهم دیگه صرفه‌جویی در زمان هست. من قبلاً برای یک کلاس یک ساعته بیشتر از سه ساعت زمانم در مسیر و غیره تلف می‌شد. اما کلاس آنلاین باعث میشه راحت بتونید به این موارد دسترسی داشته باشید.

استفاده از گرامر زبان مادری در تدریس سایر زبان‌ها

به نظر من استفاده از گرامر زبان مادری برای تدریس سایر زبان‌ها بسیار مفید می‌تونه باشه. این مبحثی هست که امروزه در تدریس زبان هم زیاد بهش پرداخته میشه.

جمع‌بندی

شما می‌توانید از نکاتی که در این مصاحبه مطرح شد برای تقویت  استراتژی‌های یادگیری خود استفاده کنید. برای این منظور با مطالب مصاحبه با اساتید برتر و زبان‌آموزان موفق آموزشگاه زبان آنلاین تیکا همراه باشید.

 

مصاحبه با زبان آموز برتر ماه: پارسا حسابی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

taregh

عالی

4 خرداد 2022

user-image

پویان رادفر

یکی از بهترین اساتید تیکا

27 اردیبهشت 2022

user-image

لیلا فارغ

آفرین به ایشون به خاطر تلاشو کوشش و افرین به شما برای حمایت و تشویقتون

26 اردیبهشت 2022

user-image

مهشید افشاری

آفرین به این پشتکار

26 اردیبهشت 2022

user-image

عارفه سالاریه

من هم خیلی به زبان فرانسوی علاقه دارم.

26 اردیبهشت 2022