اساتید پیشنهادی:

دانشگاه‌های انگلستان به دانشگاه‌های انگلستان

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 14 شهریور 2022

دسته بندی : english-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1753

دانشگاه‌های انگلستان

کشور انگلستان با رتبه‌بندی ۱۸ در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و انتخاب بسیار مناسبی برای دانشجویان سراسر جهان است تا در دانشگاه‌های معروف این کشور مشغول به تحصیل شوند. بسته به دانشگاه و رشته‌ای که انتخاب می‌کنید، به طور معمول هنگام ورود به دانشگاه‌های انگلستان آزمون ورودی از متقاضیان گرفته می‌شود. برخی از این آزمون‌ها ،آزمون‌های مهمی هستند که برای ورود به دانشگاه باید حتماً از فرد متقاضی گرفته شود و نمره قبولی نیز به دست آید. بهتر است بهتر است قبل از مهاجرت تحصیلی در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. ازآنجایی‌که شاید شما یکی از افرادی باشید که قصد ورود به دانشگاه انگلستان را دارید، اما با آزمون‌های ورودی آن آشنا نیستید بنابراین در ادامه می‌خواهیم نگاهی به آزمون‌های ورود به دانشگاه‌های انگلستان بیندازیم.

آزمون‌های موضوعی خاص

آزمون‌های موضوعی خاص

آزمون‌های خاص، آزمون‌هایی هستند که برای سنجیدن استعدادها و توانایی‌های دانش‌آموزان برای موضوعات خاصی قبل از ثبت‌نام و ورود به دانشگاه گرفته می‌شود. در واقع می‌توان گفت هدف اصلی این آزمون‌ها استعدادیابی است زیرا این آزمون مشخص می‌کند که آیا موضوعی که فرد قصد تحصیل کردن در آن را دارد برای او مناسب است یا خیر. در رشته‌هایی مانند پزشکی و پیراپزشکی اغلب از این آزمون‌ها برای سنجش استعداد دانشجویان استفاده می‌شود. آزمون‌های موضوعی خاص شامل موارد زیر می‌شوند:

آزمون‌هایی برای داوطلبان رشته پزشکی

UCAT پزشکی

این آزمون، یک آزمون استعدادیابی بالینی است که مبتنی بر کامپیوتر است و توسط ۳۰ دانشگاه علوم پزشکی در انگلستان از دانشجویان گرفته می‌شود.

BMAT پزشکی

این آزمون که آزمون پذیرش پزشکی زیستی نام دارد، یک آزمون کتبی است که توسط دانشگاه کمبریج و آکسفورد و ۶ دانشکده دیگر در کشور انگلستان از دانشجویان گرفته می‌شود. اگر قصد دارید در بهترین دانشکده‌های پزشکی انگلستان تحصیل کنید شرکت در این آزمون ضروری است.

GAMSAT پزشکی (ورودی فارغ‌التحصیلان)

آزمون پذیرش در دانشکده پزشکی برای ورودی فارغ‌التحصیلان، آزمونی است که برای ورود به تحصیلات تکمیلی در رشته‌های دندانپزشکی، دامپزشکی، پزشکی و... به کار گرفته می‌شود.

آزمون‌هایی برای داوطلبان رشته قانون

LNAT قانون

این آزمون که آزمون استعداد ملی قانون نام دارد، توسط برخی از دانشگاه‌ها در انگلستان برای سنجش درک مطلب و مهارت‌های استدلالی دانشجو به کار گرفته می‌شود. این آزمون تنها توسط ۹ دانشگاه حقوق در انگلستان برگزار می‌شود. همچنین نکته قابل توجه این است که این آزمون قبولی و یا مردودی ندارد زیرا تنها برای سنجش استعداد دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

CLT  قانون

آزمون حقوق کمبریج فقط مخصوص دانشگاه کمبریج انگلستان است و در دانشگاه‌های دیگر به کار گرفته نمی‌شود. این آزمون نیز نمره قبولی ندارد و تنها برای سنجش استعدادهای دانشجویان طراحی‌شده است.

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان انگلیسی

آزمون‌هایی برای داوطلبان رشته ریاضی

MAT  ریاضیات

این آزمون که آزمون پذیرش ریاضی نام دارد، آزمون کتبی است که توسط دانشگاه آکسفورد و کمبریج انگلستان برگزار می‌شود. اگر قصد دارید برای تحصیل در دوره کارشناسی در رشته کامپیوتر و یا ریاضیات به این دو دانشگاه درخواست دهید لازم است تا حتماً در این آزمون شرکت کنید. مدت ‌زمان این آزمون دو ساعت و نیم است.

TMUA  ریاضیات

این آزمون که آزمون ریاضیات برای پذیرش دانشگاه نام دارد، آزمونی است که برای وارد شدن به برخی از دروس ریاضی است و توسط ۹ دانشگاه انگلستان برگزار می‌شود. ازآنجایی‌که نمره این آزمون برای ورود دانشجویان به رشته مورد نظر اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین باید حتما نمره قبولی کسب شود.

آزمون STEP

این آزمون مقاله امتحانی ترم ششم نامیده می‌شود و فقط مخصوص دانشگاه وارویک و کمبریج است. برای شرکت کردن در آزمون شما احتیاج دارید تا درباره موضوعات مختلفی در رشته ریاضی اطلاع کافی داشته باشید.

آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی

آزمون‌های موضوعی خاص

ازآنجایی‌که شما قصد دارید در کشوری مشغول به تحصیل شوید که زبان اصلی آن انگلیسی است؛ بنابراین اولین قدمی که باید هنگام ورود به دانشگاه و شرکت در آزمون‌های ورود به دانشگاه‌های انگلستان بردارید این است که در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس شرکت کنید. این آزمون‌ها بخشی از شرایط ویزا برای دانشجویان تمام‌وقت در انگلستان است یعنی لازم است تا شما به عنوان یک دانشجو برای ورود به انگلستان در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی شرکت کنید. مهم‌ترین آزمون‌ها برای سنجش مهارت زبان انگلیسی عبارتند از:

آیلتس

آزمون آیلتس یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های سنجش مهارت زبان انگلیسی در جهان است که توسط بیش از ۱۰۰۰۰ سازمان در نقاط جهان مانند انجمن‌ها، موسسات آموزشی، کارفرمایان و در بیشتر از ۱۴۰ کشور جهان به رسمیت شناخته می‌شود. برای اینکه موفق به کسب نمره لازم در آزمون‌های ورودی به دانشگاه شوید لازم است تا حداقل نمره ۶ آیلتس را کسب کنید. این در حالی است که ممکن است برخی از دانشگاه‌های برتر انگلستان به نمره آیلتس ۶.۵ نیاز داشته باشند؛ بنابراین قبل از ورود به هر دانشگاه باید شرایط آن را به طور کامل بررسی کنید. این آزمون برای افراد غیر انگلیسی زبان طراحی شده است. در این آزمون انواع مهارت‌های فرد متقاضی مانند مهارت‌های خواندنی، شنیداری، نوشتاری و گفتاری مورد سنجش قرار می‌گیرد.

تافل

این آزمون نیز مانند آزمون آیلتس برای سنجیدن توانایی افراد غیر انگلیسی زبان طراحی شده است.

آزمون‌های اختصاصی دانشگاه

آزمون TSA دانشگاه آکسفورد

آزمون ارزیابی مهارت‌های تفکر دانشگاه آکسفورد یک آزمون کتبی و تستی است که برای ارزیابی و سنجش مهارت دانشجویان در رشته‌هایی مانند فلسفه، تاریخ و اقتصاد، روانشناسی تجربی، سیاست و اقتصاد، علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت، روانشناسی، زبان‌شناسی و... برگزار می‌شود.

آزمون TSA کمبریج

آزمون ارزیابی مهارت‌های تفکر دانشگاه کمبریج برای سنجیدن توانایی‌های دانشجویان در زمینه‌هایی مانند حل مسئله و تفکر انتقادی به کار گرفته می‌شود.

آزمون TSA دانشگاه کالج لندن

آزمون ارزیابی مهارت‌های تفکر دانشگاه کالج لندن یک آزمون تستی است که به مدت ۹۰ دقیقه برای ورود دانشجویان در رشته‌های علوم سیاسی برگزار می‌شود.

چگونه برای تحصیل در دانشگاه انگلستان اقدام کنیم؟

دانشگاه را انتخاب کنید

اولین قدم برای ورود به دانشگاه‌های کشور انگلستان این است که دانشگاه محبوب خود را انتخاب کنید و رشته‌هایی که ارائه می‌دهند را بررسی کنید. همچنین در نظر داشته باشید که برای انتخاب دانشگاه به شرایط ورود، فرصت‌های شغلی، شرایط فارغ‌التحصیلی، محل، هزینه‌ها، رتبه‌بندی دانشگاه و... توجه داشته باشید.

آماده‌سازی مدارک

هنگامی‌که چند دانشگاه محبوب خود را انتخاب کردید، اولین قدم این است که مدارک لازم برای ورود و ثبت‌نام به دانشگاه را آماده‌سازی کنید. این مدارک معمولاً شامل نتایج امتحانات، بیانیه شخصی کتبی، فرم درخواست UCAS، گواهی پایان تحصیلی و... است.

درخواست UCAS را ارسال کنید

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرایند درخواست برای دانشگاه‌های کشور انگلستان بسته به نوع دانشگاه و محل آن می‌تواند متفاوت باشد، زیرا این درخواست از طریق سازمانی به نام UCAS یا خدمات پذیرش دانشگاه و کالج انجام می‌شود؛ بنابراین لازم است برای اینکه درخواست شما هرچه سریع‌تر بررسی شود تمامی مدارک لازم را تهیه کرده و فرم‌ها را به درستی پر کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که هم‌زمان برای چندین دانشگاه درخواست ارسال کنید تا مطمئن شوید که نهایتاً از یک دانشگاه پیشنهاد مورد نظر خود را دریافت می‌کنید.

شرایط ورود به دانشگاه انگلستان چیست؟

برخی از الزاماتی که فرد متقاضی برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان باید بگذراند شامل مراحل زیر است:

  • شرکت در آزمون سنجش مهارت زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس
  • اعلامیه سوابق جنایی
  • بررسی‌های بهداشتی
  • مصاحبه‌های ورودی
  • بیانیه شخصی: بیانیه شخصی در واقع یک مدرک پشتیبانی برای دانشگاه‌های انگلستان است. در این مدرک شما باید آنچه را که امیدوارید در دوره تحصیلی خود به دست آورید و یا اینکه پس از فارغ‌التحصیلی خود قصد دارید چه کاری انجام دهید را بنویسید.

لینک مفید:

یادگیری زبان در تیکا

ازآنجایی‌که آشنایی با آزمون‌های ورود به دانشگاه‌های انگلستان برای افراد متقاضی ضروری است؛ بنابراین سعی کردیم در این مقاله درباره آن به طور کامل صحبت کنیم. برخی از دانشگاه‌های انگلستان این آزمون‌ها را به عنوان یک بخش ضروری برای ورود به دانشگاه در نظر می‌گیرند. به طور معمول این آزمون‌ها در ماه‌های نوامبر و آگوست در دانشگاه‌های مختلف انگلستان برگزار می‌شود. قبل از اینکه وارد دانشگاه مورد نظر خود شوید بهتر است تا شرایط، مراحل و زمان ثبت‌نام آزمون‌ها را بررسی کنید.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

زبان انگلیسی

دانشگاه‌های انگلستان به دانشگاه‌های انگلستان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات