اساتید پیشنهادی:

آزمون‌ های بین‌ المللی زبان انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 6 شهریور 2022

دسته بندی : english-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1159

آزمون‌ های بین‌ المللی

آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی برای سنجش مهارت‌های زبانی افرادی است که به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان دارند باید یکی از مدارک زبان انگلیسی را ارائه دهند تا واجد شرایط مهاجرت باشند. انواع آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی وجود دارد که مهارت‌های مختلف خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن و گوش‌دادن افراد به زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می‌دهد. سیستم نمره دهی و مدت‌زمان این آزمون‌ها متفاوت است.

 اگر با هدف تحصیل و یا کار قصد مهاجرت دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. امتحانات ممکن است آزمون زبان یا آزمون مهارت‌های خاص باشد. در ادامه به بررسی این آزمون‌ها می‌پردازیم.

معتبرترین آزمون‌ های بین‌ المللی زبان انگلیسی کدام است؟

آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی اعتبار بالایی داشته و برای متقاضیانی که قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور دارند، بسیار مناسب است. متقاضیان می‌توانند با شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی یک پله به مهاجرت نزدیک شوند. علاوه بر این، برخی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی برای یادگیری بیشتر زبان انگلیسی و ارتقا شغلی کاربرد دارند.

  • آزمون آیلتس (International English Language Testing System)
  • آزمون تافل (Test Of English as a Foreign Language)
  • آزمون (Pearson Language Tests) PTE
  • آزمون CELPIP (Canadian English Language Proficiency Index Program)
  • آزمون دولینگو (DUOLINGO)
  • آزمون GRE (Graduate Records Examination)
  • آزمون GMAT (The Graduate Management Admission Test)

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان انگلیسی

آزمون آیلتس (IELTS)

مدرک آزمون آیلتس، یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین مدرک زبان است و افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور دارند، می‌توانند آن را ارائه دهند. این آزمون چهار مهارت شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و صحبت‌کردن (Speaking) است.

این آزمون در سال 1989 معرفی شد. همان‌طور که گفته شد این آزمون آیلتس بسیار معتبر است و بیش از 8 هزار دانشگاه و سازمان مهاجرت، داشتن مدرک آیلتس را جزو شرایط پذیرش خود قرار داده‌اند. مهارت‌هایی که در امتحان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، بر توانایی‌های عملی داوطلب برای استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت‌های واقعی تمرکز دارد.

آزمون تمرینی آیلتس چیست؟

همان‌طور که از اسم این آزمون مشخص است، برای آمادگی بیشتر متقاضیان آیلتس برگزار می‌شود. با شرکت در این آزمون می‌توان نقاط ضعف و قوت خود را در زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار داد. اگر در هر یک از مهارت‌های آیلتس ضعف دارید، با توجه به مدت زمانی که تا امتحان اصلی وجود دارد می‌توانید این نقاط ضعف را برطرف یا نقاط قوت خود را تقویت کنید. این تمرین باعث می‌شود که برای آزمون آمادگی بیشتری داشته باشید.

آزمون تافل (TOFEL)

یکی دیگر از آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی تافل، است. این آزمون به دو شکل آنلاین و کاغذی برگزار می‌شود که شکل اینترنتی آن رایج‌تر است. آزمون شامل چهار بخش خواندن، گوش‌دادن، صحبت‌کردن و نوشتن است. نمره کل آزمون تافل از 120 محاسبه می‌شود و هر بخش آن شامل 30 نمره دارد.

آزمون PTE

آزمون انگلیسی بین‌المللی PTE یک آزمون زبان انگلیسی برای افرادی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. این آزمون شامل چهار بخش خواندن، نوشتاری، صحبت‌کردن و گوش‌دادن است. مدت‌زمان آزمون 3 ساعت است و از طریق کامپیوتر در یک محیط آزمون امن انجام می‌شود. یکی از مزایای این آزمون ارائه نمره دهی آن در مدت‌زمان کوتاهی پس از آزمون است.

یعنی شما تقریباً پس از 48 ساعت می‌توانید نتیجه آزمون خود را مشاهده کنید. سه بخش کلی آزمون عبارت است از صحبت‌کردن و نوشتن (با هم) خواندن و گوش‌دادن (با هم) و یک استراحت اختیاری 10 دقیقه‌ای بین قسمت‌های خواندن و گوش‌دادن وجود دارد. تعداد کلی سؤالات بین 70 تا 91 است. طیف نمره آزمون PTE بین 10 الی 90 نمره است که برخی از سؤالات این آزمون نمره منفی دارد.

 آزمون CELPIP

آزمون CELPIP یک ابزار ارزیابی مهارت زبان انگلیسی در کانادا است. این آزمون به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. از مزایای آزمون CELPIP  این است که تمام بخش‌های این آزمون توسط کامپیوتر گرفته و به‌صورت آنلاین و نیاز به‌ شرکت در آزمون حضوری نیست. زمان کل این آزمون حدود 3 ساعت است و بخش‌های خواندن، نوشتاری، گوش‌دادن و صحبت‌کردن را شامل می‌شود. امتیاز این آزمون از 24 حساب می‌شود.

آزمون CELPIP شامل دو نوع متفاوت زیر است:

  • آزمون سلپیپ جنرال
  • آزمون General LS Test

در آزمون سلپیپ جنرال مهارت‌های گوش‌دادن، خواندن، نوشتن و صحبت‌کردن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این بخش از آزمون مورد تأیید سازمان مهاجرت و شهروندی IRCC کانادا و شورای بریتیش کلمبیا است. آزمون CELPIP General Test مورد تأیید دولت فدرال  و استانی کانادا، کالج‌ها و کارفرمایان است.

آزمون CELPIP تنها آزمون کامپیوتری مورد تأیید سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا است. این آزمون می‌تواند جایگزین آزمون آیلتس باشد. افرادی که متقاضی اقامت دائم کانادا هستند می‌توانند مدارک مربوط به این آزمون را ارائه دهند.

آزمون دولینگو

آزمون دولینگو یک آزمون آنلاین زبان انگلیسی است که با رایانه انجام می‌شود. در این آزمون نیز مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش‌دادن و صحبت‌کردن، مورد سنجش واقع می‌شود. حدود نیمی از دانشگاه‌های برتر ایالات متحده این آزمون را به‌جای آیلتس یا تافل می‌پذیرند. سؤالات این آزمون برحسب تعداد جواب‌هایی است که به سؤالات سخت آزمون داده می‌شود. یعنی اگر یک سؤال سخت را پاسخ دهید، سؤال بعدی سخت‌تر می‌شود.

درصورتی‌که نتوانید به سؤال سخت پاسخ درستی بدهید، سؤال بعدی شما آسان‌تر خواهد بود. به‌طورکلی، نمره این آزمون برحسب تعداد پاسخ‌هایی است که به سؤالات سخت داده می‌شود. مدت‌زمان این آزمون بین 45 تا 60 دقیقه است. زمان این آزمون، بستگی به مهارت و توانایی شما دارد. اگر مهارت بالایی در زبان انگلیسی داشته باشید مدت‌زمان آزمون کمتر خواهد بود. نمره این آزمون  بین 10 تا 160 است.

آزمون GRE

آزمون GRE  یا Graduate Records Examination، آزمون ورودی مقطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا است. این آزمون بر پذیرش دانشجویان در کشورهای انگلیسی‌زبان تأثیر زیادی دارد. در آزمون GRE باید مهارت‌های لازم برای فهم و پاسخگویی به هر سؤال را به‌خوبی یاد بگیرید. این آزمون دو نوع است و شامل:

  • آزمون جی آر جنرال: مدت‌زمان این آزمون 4 ساعت است. این آزمون شامل سه بخش دارد. این بخش‌ها شامل Analytical Writing ،Verbal Resoning و Quantitative Reasoning است.
  • آزمون جی آر سابجکت: این آزمون دانش شما را در یک موضوع خاص یا رشته خاص مورد ارزیابی قرار می‌دهد. افراد برای ادامه تحصیل در رشته‌های تکنولوژی، مهندسی و ریاضی به نمره این آزمون نیاز دارند. این آزمون که به‌صورت کتبی برگزار می‌شود، تنها یک بخش دارد. مدت‌زمان این بخش 2 ساعت و 50 دقیقه است و زمانی برای استراحت در بین آزمون وجود ندارد. سؤالات این آزمون 5 گزینه است و تنها 3 بار در سال برگزار می‌شود.

آزمون GMAT

آزمون GMAT یک آزمون ورودی برای ورود به دانشگاه‌های کسب‌وکار است. سختی سؤالات این آزمون به‌دقت داوطلب بستگی دارد. اگر داوطلب سؤالی را به‌درستی پاسخ دهد، سؤال بعدی سخت‌تر خواهد بود. در صورت عدم پاسخ صحیح به سؤال، سؤال بعد آسان‌تر است. متقاضیان مجاز هستند که 8 بار در تمام طول عمر خود در این آزمون شرکت کنند. این آزمون شامل چهار بخش زیر است:

  • ارزیابی نوشتاری تحلیلی (0 تا 6 نمره)
  • استدلال یکپارچه (1 تا 8 نمره)
  • استدلال کمی (0 تا 60 نمره)
  • استدلال شفاهی (0 تا 60 نمره)

لینک مفید:

یادگیری زبان انگلیسی در تیکا

یادگیری و داشتن مدرک زبان انگلیسی برای افرادی که قصد مهاجرت دارند بسیار حائز اهمیت است. انواع آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی که شامل آیلتس، تافل، دولینگو، GMAT، GRE، CELPIP و PTE می‌شود. در هر یک از آزمون‌ها مهارت‌های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و صحبت‌کردن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

برخی از این آزمون‌ها فقط به‌صورت آنلاین و برخی دیگر مانند آیلتس به‌صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. هر یک از این آزمون‌ها دارای محدودیت زمان و تکرار هستند. یعنی متقاضیان پس از چندین بار امتحان و عدم دریافت نمره قبولی، دیگر مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/english

آزمون‌ های بین‌ المللی زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

تشکر از شما مشابه این مقاله برای فرانسوی هم دارید؟

6 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

از مطالعه مطالب مفیدتون لذت میبرم، ممنون

6 شهریور 2022