اساتید پیشنهادی:

چگونه در زمان کوتاهی انگلیسی را روان صحبت کنیم؟ | روش های تقویت مکالمه انگلیسی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
سه‌شنبه, 11 آبان 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 5777

چگونه در زمان کوتاهی انگلیسی را روان صحبت کنیم؟ | روش های تقویت مکالمه انگلیسی

هیچ کسی نمی خواهد که انگلیسی را به آرامی یاد بگیرد. همه زبان آموزان دوست دارند که انگلیسی را تا جای ممکن سریع فرا بگیرند. یادگیری سریع مکالمه انگلیسی نیز به همین ترتیب ممکن میشود. به همین دلیل من این هفت توصیه را جمع آوری کردم که به شما کمک کند تا با استفاده از کارآمدترین روش ها و استراتژی های آموزشی، انگلیسی را روان و با اعتماد به نفس حرف بزنید. صحبت کردن روان بسیار مهم تر از یادگیری یک لهجه بریتانیایی یا آمریکایی است. همچنین توضیح خواهم داد که چه کارهای دیگری را قادر خواهید بود به زبان انگلیسی انجام دهید. این توصیه ها را تنها مطالعه نکنید. همین امروز آنها را اجرا کنید. این صفحه را علامتگذاری کنید تا به راحتی هنگام نیاز بتوانید پیدایش کنید.


توصیه اول: تعیین یک هدف و یادگیری یک استراتژی

بگذارید فرض کنیم که هم اکنون سطح انگلیسی شما B1 (متوسط) است. عالی است. یک سطح خوب ! با این حال هدف شما باید رسیدن با سطح بالاتر تا یک تاریخ مشخص باشد.  برای مثال می توانید بگویید: "می خواهم تا 9-12 ماه آینده به سطح C1 (پیشرفته) برسم." این هدف مشخص است و ضرب الاجل دارد. هدف باید به گونه ای انتخاب شود که قابل دسترسی اما جاه طلبانه باشد. اگر هدفی غیر واقعی برگزینید، خیلی زود دست از کار می کشید. اگر هدف خیلی ساده ای را انتخاب کنید، پیشرفتی نمی بینید و روند یادگیری تان هیجان انگیز نخواهد بود. و در نتیجه باز دست از کار خواهید کشید. آموزش سریع مکالمه انگلیسی در صورتی رخ میدهد که خودتان را در محیط آن قرار دهید یا حداقل در یک کلاس شرکت کنید.
حالا که هدف خود را تعیین کردید، وقت آن است که استراتژی یادگیری خود را بسازید.
این استراتژی شامل موارد زیر می شود:
مدت زمانی که هر روز/هفته صرف مطالعه زبان انگلیسی می کنید
آنچه انجام می دهید
شما باید هر دوی این موارد را به درستی برنامه ریزی و عملی کنید. از بقیه توصیه ها برای انتخاب بهترین استراتژی استفاده کنید اما ابتدا این کار را انجام دهید : هدف آموزشی زبان انگلیسی خود و زمان دستیابی به آن را یادداشت کنید. این قالب می تواند به این شکل باشد : تا ......... می خواهم به سطح ............ در زبان انگلیسی برسم.

یادگیری سریع و روان مکالمه انگلیسی



 

توصیه دوم: دو روش وقت گذاشتن روزانه برای یادگیری

حالا که هدف خود را تعیین نمودید، وقت آن است که استراتژی خود را بسازید. این استراتژی با تعهد به مطالعه هر روزه آغاز می شود چرا هر روز؟
به دلایل زیر:
این کاری است که باید انجام دهید اگر می خواهید انگلیسی را سریع یاد بگیرید.
این استراتژی باعث می شود که به انجام کاری به زبان انگلیسی عادت کنید.
تکرار و خواب قدرتمند هستند.
نگاه کنید:
اگر فقط دو بار در هفته به کلاس زبان می روید، نمی توانید انتظار داشته باشید که خیلی زود انگلیسی را فرا بگیرید دنیا هم تغییر کرده است. ما هم اکنون می توانیم از منابع نامحدودی برای یادگیری بهره مند شویم. اپلیکیشن های آموزش زبان معرکه ای برای آسان تر کردن این مسیر در اختیار ما هستند. تمرین روزانه یک عادت بی نظیر است. زمان خود را به برای پیگیری دو روش یادگیری (توصیه شماره 3 و 4) تقسیم بندی کنید تا حتی روزهایی که حوصله هیچ کاری را ندارید هم برای مطالعه وقت بگذارید.
این کار را انجام دهید:
به مطالعه روزانه انگلیسی متعهد بمانید.
فکر کنید که چگونه هنگام انجام کارهای دیگر روزمره تان می توانید همچنان خود را در معرض انگلیسی قرار دهید و به شکل هدفمند تری تمرین کنید.
 

توصیه سوم: درگیر شدن با زبان انگلیسی (هشدار!)

یک محیط معرکه برای یادگیری مکالمه انگلیسی بسازید. به انگلیسی گوش کنید. به انگلیسی بخوانید. برنامه های انگلیسی تماشا کنید. افراد زیادی این موضوع را توصیه می کنند و دلیل خوبی هم برایش وجود دارد:

به دلیل اینکه این روش جواب می دهد: انجام کارها به زبان انگلیسی به شما کمک می کند که هر چه سریع تر بتوانید آن را روان صحبت کنید. با این حال ...

زمانی که من یادگیری اسپانیایی را آغاز کردم، شروع به تماشای فیلم به زبان اسپانیایی می کردم بدون اینکه چیزی از آنها بفهمم و این یک اشتباه بود. من در ابتدای مسیر یادگیری بودم اما تلاش می کردم که فیلم ها را ببینم و فهمیدن آنها –برای من- غیر ممکن بود.

بسیاری از زبان آموزان از من می پرسند: چطور می توانم فیلم های انگلیسی زبان را بفهمم؟

من علاقه شما به تماشای این فیلم ها را درک می کنم. اما اگر متوجه زبان آنها نمی شوید، از آنها لذت نخواهید برد. اگر لذت نبرید، دلسرد شده و تماشای فیلم ها را رها می کنید.

در آموزش زبان انگلیسی یا هر زبانی که مدنظرتان هست میتوانید از برنامه های تلویزیونی ، پادکست های زبان انگلیسی یا زبان دلخواهتان ، آهنگ ها، کتابها و هر چیز دیگری که برایتان مناسب است را هنگام آموزش زبان خود ، پیدا کنید. از این معیار استفاده کنید:
آیا برای سطح من مناسب است؟
آیا به آن علاقه مندم؟
آیا قرار است آن نوع از زبان که می خواهم و به آن نیاز دارم را از این طریق بیاموزم؟
من با تماشای اخبار به زبان اسپانیایی شروع کردم. و بسیار ساده تر از فیلم ها بود. همچنین به آنچه که داشت اتفاق می افتاد علاقه مند بودم. همینطور به من در یادگیری لغت های زبان ایی که قصد آموختنش را داشتم کمک زیادی کرد.

یک منبع عالی دیگر کتابهای Graded reader هستند. این کتاب ها در حقیقت شامل رمان هایی هستند که برای زبان آموزان بازنویسی شده اند. کتابهایی متناسب با سطح خود انتخاب کنید و لذت ببرید. می توانید از کتاب های صوتی نیز استفاده کنید.

همینطور که سطح زبان شما بالاتر می رود، قادر به استفاده از منابع بومی خواهید بود. مثلاً گوش کردن به پادکست های بریتانیایی یا برنامه های تلویزیونی.

اما تا زمانی که به آن سطح برسید، هیچ چیز دشواری را انجام ندهید. از منابعی استفاده کنید که مناسب سطح شما هستند.

این کار را انجام دهید: به قدر کافی وقت بگذارید و بهترین منابع آموزش زبان  را برای خود انتخاب کنید. صرف وقت کافی برای دقیق انجام دادن این روند، ارزشش را دارد.



 

آموزش زبان آنلاین تیکا

توصیه چهارم: پیشرفت سریع با روش های قدرتمند یادگیری

حالا که هدف خود را تعیین کردید، به یک برنامه یادگیری روزانه متعهد شدید و خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دادید، قدم بعدی چیست؟

تمرین حساب شده !

تمرین حساب شده چیست؟

تمرین حساب شده به این معنی است که شما باید بر روی پیشرفت بخشی مشخص با استفاده از روشی مختص خود تمرکز کنید. به مثال زیر توجه کنید:

من قبلاً در اسپانیا، انگلیسی تدریس می کردم. در آن زمان متوجه شدم که اسپانیایی زبان ها هم مشکلات مشابهی با انگلیسی دارند. یکی از این اشتباهات این بود که آنها به جای I have been to Spain 3 times، می گفتند: I have been in Spain 3 times

در نتیجه ما تمرین کردیم. از آنها خواستم که عبارات مشابهی را تکرار کنند و در طی هفته های بعد از آنها آزمون گرفتم.

اگرچه من بخشی از این روند بودم، شما می توانید آن را به تنهایی انجام دهید. بخشی از تمرین حساب شده، تشخیص اشتباهات و تغییر آنهاست.

به همین دلیل من به زودی به صورت مدام در مورد To Fluency method یا "روشی برای روان صحبت کردن" حرف خواهم زد.

... در حالیکه در توصیه شماره 3 شما به صورت کاملاً منفعل زبان را می آموختید، (تماشا کردن، خواندن، گوش دادن)، با تمرین حساب شده شما به صورت فعال یادگیری را ادامه می دهید. به تعدادی از مثال های تمرین حساب شده توجه کنید:

نوشتن
کلاس داشتن با یک مدرس
پیشرفت تلفظ به وسیله یادگرفتن صداها و تکرار آنها
استفاده از روش TF
این روش به تلاش بیشتری به نسبت کاری مثل گوش کردن به کتاب های صوتی نیاز دارد. اما تعهد به یادگیری در آن قدرتمند است و من به شما توصیه می کنم که آن را اولویت خود قرار دهید.

این کار را انجام دهید: بخشی از روز خود را به تمرین حساب شده اختصاص دهید. سپس روی آنچه سبب پیشرفت شما می شود تمرکز کنید. اجازه دهید این روند تکامل یابد تا اینکه به صورت مداوم راه درست را در پیش بگیرید.

روش های مکالمه بهتر انگلیسی



 

توصیه پنجم: شروع سریع روش TF

روش روان صحبت کردن (TF) – که با عنوان روش LRRC نیز مشهور است.- راهی ساده برای پیشرفت مهارت صحبت کردن، دستور زبان و لغت است.

این روش به این شکل کار می کند:

به یک جمله گوش کنید.
جمله را تکرار کنید و صدای خود را حین تکرار کردن ضبط کنید.
به صدای خود و شکل اصلی جمله گوش کنید.
نحوه گفتن جمله را تغییر دهید به صورتی که به شکل اصلی نزدیک شود و به مدت زمان طولانی تکرار را پی بگیرید.
باز تأکید می کنم، روی نوعی از انگلیسی که می خواهید یا به آن نیاز دارید تمرکز کنید. شما می توانید جملات شخص خودتان را از یک فایل صوتی پیدا کنید یا از جملات آماده استفاده کنید.

از تلفن همراه خود برای ضبط کردن صدایتان هنگام گفتن جملات استفاده کنید. سپس صدای خود را با شکل اصلی جمله مقایسه کنید. اینجاست که تفاوت ها را کشف خواهید کرد. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، راحت تر می توانید تفاوت ها را بیابید. و در نهایت ورژن خودتان از تلفظ جمله را تغییر دهید تا به شکل اصلی شبیه تر شود. اینجاست که کمی احساس مقاومت می کنید. بسیاری از افراد از صدای خودشان خوششان نمی آید و باید برای به نتیجه رسیدن این روش تمرکز زیادی داشته باشند.

از پسش بر بیایید و به آن متعهد شوید.مطمئن باشید که خیلی خوب نتیجه خواهد داد. به محض اینکه بر نحوه گفتن یک جمله تسلط پیدا کردید، آن را دوباره و دوباره تکرار کنید. از اپلیکیشن های مثل Anki  استفاده کنید. این اپلیکیشن ها به شما کمک می کنند تا تکرار کردن خود را سامان دهید.

حالا به یک نکته کلیدی توجه کنید: از این روش برای کلمات تکی استفاده نکنید. از جملات و عبارات استفاده کنید.

چرا؟

چرا که وقتی مـثلا در زبان انگلیسی  از جملات استفاده میکنید، چیزهای بسیاری یاد خواهید گرفت. ساختار جمله و دستور زبان را درونی می کنید. این روش از یادگیری قوانین دستوری بسیار قدرتمندتر عمل می کند. بعلاوه، با این روش نحوه استفاده از لغات در بستر جمله را هم خواهید آموخت.

و به دلیل اینکه شما جملات را مدام تکرار می کنید، و در آنها تغییراتی اعمال می کنید، روان صحبت کردن شما به طرز معجزه آسایی پیشرفت خواهد کرد.

به همین دلیل باید استفاده از این روش را همین امروز آغاز کنید.

این کار را انجام دهید: در مورد این روش بیشتر بیاموزید و به صورت روزانه خود را به آن متعهد کنید.



 

اساتید زبان تیکا

توصیه ششم: تمرین مکالمه برای یادگیری سریع مکالمه انگلیسی

حالا بیایید در مورد این صحبت کنیم که چرا همه اینها را عملاً استفاده کنیم.

تمرین حساب شده مثل تمرین فوتبال است در حالیکه برقراری مکالمه شبیه شرکت در مسابقه فوتبال است. هر دوی آنها برای پیشرفت سریع مورد نیازند.

یکی از سؤالات متداولی که از من می شود این است: چطور می توانم مهارت مکالمه را بیشتر تمرین کنم؟

سه راه وجود دارد:

یک معلم بگیرید.
با یک انگلیسی زبان تمرین مکالمه کنید.
دوستانی پیدا کنید / عضو باشگاه هایی شوید
اگر تمکن مالی داشته باشید، استخدام یک معلم عالی است. یک معلم به شما بازخورد اشتباهاتتان را می دهد و به شما در تمرین حساب شده کمک می کند. بعلاوه اگر مدرسی را استخدام کنید همیشه سر کلاس حاضر می شود و قابل اطمینان خواهد بود.

تمرین کردن با یک انگلیسی زبان بسیار لذت بخش است. نکته کلیدی این است که فرد مناسبی را پیدا کنید. اما تمرین کردن با یک انگلیسی زبان به چه معناست؟

با این روش شما فردی که مسلط به زبانی است که شما قصد یادگیری اش را دارید، ملاقات می کنید و او نیز به هدف یادگیری زبان مادری شما حاضر به این ملاقات می شود. اگر شما در حال یادگیری انگلیسی هستید و اهل روسیه اید، پس باید فردی انگلیسی زبان پیدا کنید که قصد یادگیری روسی را دارد.

در این صورت، نیمی از زمان ملاقات خود را به انگلیسی و نیمی از آن را به روسی صحبت خواهید کرد.

و نهایتاً دوستانی پیدا کنید و یا عضو باشگاه هایی شوید. زمانی که در اسپانیا زندگی می کردم، من و همسرم با یک گروه از اسپانیولی ها دوست شدیم. آنها قصد یادگیری انگلیسی داشتند و از مکالمه هایمان بسیار آموختند. به دلیل دوستی با ما آنها توانستند بسیار انگلیسی تمرین کنند.

"بیشتر بخوانید ،پیدا کردن پارتنر زبان انگلیسی"

در شهر خود و یا به صورت آنلاین کسانی را برای تمرین پیدا کنید.

این کار را انجام دهید: تمرین صحبت کردن به قدر کافی بسیار مهم است. نداشتن یک مکالمه طبیعی مثل تمرین کردن فوتبال و مسابقه ندادن است.

آموزش مکالمه آنلاین انگلیسی



 

توصیه هفتم: یادگیری نوع مورد نیازانگلیسی (قانون 20/80)

قبلاً به صورت خلاصه در مورد این حرف زدیم اما لازم است که توصیه مربوط به خود را داشته باشد. بر روی نوعی از انگلیسی که به آن نیاز دارید تمرکز کنید. نوعی از انگلیسی که قرار است از آن استفاده کنید. می توانید به دو صورت در موردش فکر کنید:زمانی که در معرض زبان انگلیسی قرار گرفته اید، موضوعاتی را انتخاب کنید که به کارتان می آید.
هنگام تمرین حساب شده، بر روی نوع صحیح زبان تمرکز کنید.
بدین صورت شما به یک زبان آموز بسیار  کارآمدتر تبدیل می شوید. نباید وقت خود را بر روی مطالعه انواعی از مطالب تلف کنید که به کارتان نمی آید.

اگر قرار است در امتحان IELTS شرکت کنید، پس فقط روی آن تمرکز کنید.

بعلاوه به این نوشته از BBC توجه کنید:

اگر شما تنها 800 (Lemma) متداول در انگلیسی را یاد بگیرید،  قادر خواهید بود که 75% زبان گفتار روزمره را درک کنید.

Lemma ها، کلمات هم خانواده هستند.

برای شروع می توانید از فهرست کلمات پرکاربرد استفاده کنید. با این حال، برای تمرین درست لازم است که جملاتی را پیدا کنید که این کلمات در آن ها به کار رفته باشند.   

اما برای آسان تر کردن موضوع، من یادگیری زبان با کتاب های Graded reader (به توصیه 2 مراجعه کنید)، گوش کردن به مکالمه های انگلیسی و دانلود کردن فایل های صوتی شامل جملات متداول انگلیسی را توصیه می کنم.

و همانطور که دوست من Johnathon در یکی از دروس live ام گفت:

بسیاری از مکالمات انگلیسی با استفاده از زبان پایه ای شکل می گیرد تا به گوش طبیعی برسد.

این کار را انجام دهید:

قبل از کار بر انگلیسی پیشرفته بر روی نوعی از انگلیسی که به آن نیاز دارید و تسلط بر عبارات اساسی آن تمرکز کنید. باید قادر باشید که عبارات را دقیق و مدام تکرار کنید.

کدام توصیه برای شما بهترین بود؟ کدام یک را می خواهید همین امروز اجرا کنید؟

آموزش زبان انگلیسی و زبان های روز دنیا همواره در پیشرفت شما در جامعه و ارتقای موقعیت اجتماعی شما به کمک توانایی برقراری ارتباط حتی در ایران کمک خواهد کرد. این روز ها مجموعه آموزش زبان آنلاین تیکا با شما خواهند بود تا با داشتن بیش از 100 استاد و آموزش بیش از ده زبان روز دنیا همراهیتان کند تا به زبانی که مدنظرتان هست مسلط شوید .با آموزش های آنلاین تیکا دیگر نگران زمان نباشید چرا که میتوانید با بهترین اساتید در ساعتی که شما مشخص میکنید از 6 صبح تا 11 شب کلاس داشته باشید و از آموزش های حرفه ای تیکا در مدتی معقول به بهترین بازدهی برسید . تیکا با برگزاری کلاس های خصوصی و تصویری شما را زودتر از انچه که باید به هدفتان میرساند. برای شروع یک جلسه آزمایشی رایگان رزرو کنید تا از کیفیت و دسترسی آسان برگزاری کلاسهای آنلاین به همرا با تجربه ترین اساتید اموزشگاه های برتر کشور لذت ببرید . راحت تر از همیشه زبان بیاموزید تنها با یک کلیک .


منبع: tofluency

 

 

اساتید زبان های خارجی تیکا به صورت آنلاین
چگونه در زمان کوتاهی انگلیسی را روان صحبت کنیم؟ | روش های تقویت مکالمه انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات