اساتید پیشنهادی:

بهترین روش های یادگیری کلمات و اصطلاحات انگلیسی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
دوشنبه, 17 آبان 2020

دسته بندی : english-vocabulary

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 4927

بهترین روش های یادگیری کلمات و اصطلاحات انگلیسی

یادگیری لغات انگلیسی یکی از دغدغه های اصلی زبان آموزان هنگام یادگیری انگلیسی است. باید بگوییم یک راه ثابت برای یادگیری لغات انگلیسی وجود ندارد که برای همه زبان آموزان جواب بدهد. اصطلاحات انگلیسی با تلفظ صحیح میتواند شما را از ابتدا در این مسیر جلو بیندازد. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم بفهمیم کدام روش برای شما مفید است و شما نیز با بکارگیری آن بتوانید لغات را یاد بگیرید.

بیایید با خبر بد شروع کنیم: بدون تکرار و برنامه ریزی، یادگیری به طور اتفاقی به آستگی رخ میدهد. حتی پرکاربردترین اصطلاحات انگلیسی هم باید در برنامه درسی شما به طور منظم تکرار شوند تا بتوانید آن ها را به خاطر بسپارید.

برای برخی از افراد، تنها به خاطر سپردن معنی کلمات کافی است. برخی دیگر به تکنیک های سرگرم کننده و شاخص نیاز دارند تا حقیقتاً یک کلمه را به یاد بیاورند. فارغ از نوع زبان آموزی مخصوص به شما، ما به شما نشان می دهیم که چطور در یادگیری لغات موفق باشید. تنها کافی است که به 13 سؤال زیر پاسخ دهید. هر کدام از سؤال ها یک روش یادگیری لغت را شامل می شوند.
 

آیا سبک یادگیری لغات خود را میدانید؟

چه نوع زبان آموزی هستید؟ بعضی افراد با شنیدن خوب یاد می گیرند و برخی با نوشتن. شما برای اصطلاحات انگلیسی با تلفظ بیشتر از موسیقی استفاده میکنید یا از فیلم؟ شما نخواهید دانست که چه توصیه ها و روش هایی برای یادگیری مناسبتان است مگر اینکه بدانید چه نوع زبان آموزی هستید.

مثلاً ، اگر وقتی لغات را بر روی کاغذ می نویسید بهتر یادشان می گیرید، باید روشی لذت بخش و سازنده را انتخاب کنید که شامل نوشتن هم بشود. نوشتن یک وبلاگ (تارنمای اینترنتی) را امتحان کنید. آموزش لغات انگلیسی در جمله نیز بسیار مفید است.

اگر تعدادی زیادی لغت را هنگام شنیدن کتاب های صوتی و پادکست های انگلیسی به خاطر می سپرید، سبک یادگیری شما شنیداری خواهد بود.

همه چیز به این بستگی دارد که چطور بهتر یاد می گیرید. به محض اینکه این موضوع را فهمیدید، تازه در مسیر حقیقی یادگیری قدم می گذارید.

اما اگر مطمئن نیستید که کدام روش برای شما بهتر عمل می کند، پس باید همه روش های پیشنهادی زیر را امتحان کنید. با امتحان کردن روش های متفاوت، چیزهای زیادی در مورد خود و مغزتان خواهید آموخت.

روش ساده یادگیری لغات و اصطلاحات انگلیسی



 

این 13 سؤال بهترین راه برای یادگیری لغت برای شخص شما را فاش خواهند کرد

کلمات در اطراف ما وجود دارند. نشستن و چک کردن کلمات در فرهنگ لغات تنها راه برای یادگیری آنها نیست. شما می توانید دایره لغت خود را با صحبت کردن با انگلیسی زبانان، تماشای برنامه های تلویزیونی به انگلیسی، نوشتن مطلب و ... بهبود بخشید. ما این ها و بیشتر را به شما نشان خواهیم داد.

به یاد داشته باشید، شما احتمالاً به بیش از یکی از سؤالات زیر جواب "بله" خواهید داد. اشکالی ندارد. می توانید از چند روش برای یادگیری لغات استفاده کنید و بهترین آنها را با هم ترکیب کنید.



 

اساتید زبان تیکا

1. آیا فهرستی از لغات و اصطلاحات انگلیسی تهیه می کنید؟

بهترین راه یادگیری لغات زبان برای شما: تمام لغاتی که می شنوید را بنویسید.

اگر از جمله افرادی هستید که مدام فهرست تهیه می کنند، مثل فهرست خرید، کارهای بیرون از خانه، ایده های کاری و غیره. پس از این عادت به نفع خود بهره ببرید.

یک فهرست از لغات انگلیسی که به آنها بر می خورید تهیه کنید. این فهرست را در جای قابل انتقالی قرار دهید (باید به راحتی بتوانید آن را با خود به این طرف و آن طرف ببرید). برای این کار می توانید از یک دفتر یا گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید. طوری که همیشه در دسترستان باشد.

وقتی به لغات ناآشنا بر می خورید، آنها را بنویسید. سعی کنید بین لغات فاصله زیادی بگذارید که بعداً در موردشان توضیحات بیشتر را اضافه کنید. به محض اینکه فرصت کردید (در انتهای روز یا هفته) معنی لغات را پیدا کنید. می توانید تعریف هر کلمه را هر طور که می خواهید بنویسید، به زبان مادری خود ترجمه کنید، از فرهنگ لغات انگلیسی کپی کنید و یا به زبان خودتان توضیح دهید.

فارغ از روش شما برای انجام این مسیر، ما توصیه می کنیم که نقش کلمه در جمله (مثل فعل، اسم، صفت)، انواع مختلف آن (مثلاً اگر کلمه "fish" را می نویسید، اطلاعات دیگری در مورد آن مثل fishing، fishy، fisherman و غیره را اضافه کنید.) و یک جمله کامل با آن کلمه را یادداشت کنید.

بعد از اینکه برای مدتی این فهرست ها را تهیه کردید، به فهرست های قدیمی خود رجوع کنید. کلماتی که در فهرست های قدیمی بودند را چه قدر خوب به یاد می آورید؟ تمام کلمات فراموش شده از فهرست های قدیمی را به در فهرست جدید خود وارد کنید. این یک روش بسیار خوب برای اطمینان از روند پیشرفت شما در طول مسیر یادگیری است.
 

2. آیا به یک مکالمه خوب انگلیسی علاقه مندید؟

بهترین راه یادگیری لغات زبان انگلیسی برای شما: از کلمات تازه در مکالمه استفاده کنید.

فراموش کردن لغاتی که یادگرفته اید در حین یادگیری کلمات جدید بسیار طبیعی است. این موضوع مشخصاً برای کلمات متداول و همچنین کلماتی که نحوه استفاده از آنها را دقیقاً نمی دانید، حقیقت دارد.

سعی کنید که در طول هفته هر چند بار که می توانید از لغات تازه استفاده کنید. هر چه بیشتر از کلمات تازه استفاده کنید، بهتر آنها را به یاد خواهید آورد.

برقراری ارتباط با یک انگلیسی زبان موقعیت معرکه ای برای تمرین استفاده از لغات جدید در مکالمه های واقعی برای شما فراهم خواهد کرد. اگر به تعدادی که دلتان می خواهد امکان برقراری مکالمه به زبان انگلیسی را ندارید، یک دفترچه خاطرات روزانه تهیه کنید و اتفاقات روزمره خود را با استفاده از کلمات بنویسید. همچنین می توانید با خودتان حرف بزنید.
 

3. آیا آخر هفته ها را به انجام بازی های فکری انگلیسی می گذرانید؟

بهترین راه یادگیری لغات زبان انگلیسی برای شما: از بازی های فکری به زبان انگلیسی استفاده کنید.

چه کسی گفته یادگیری نمی تواند شامل بازی و لذت باشد؟

بازی های فکری انگلیسی مثل Scrabble یا Vocabador راه های معرکه ای برای یادگیری کلمات جدید ارائه می کنند.

بسیاری از بازی ها هستند که با استفاده از آنها می توانید دایره لغات خود را گسترش دهید.

انجام بازی ها راه خوبی برای یادگیری هستند چرا که روند یادگیری را لذت بخش می کنند و به شما کمک می کنند تا برای لغات جدید بستر استفاده مناسبشان را پیدا کنید. به این معنی که شما به کلمه ای که می آموزید یک معنی اضافه تر می بخشید.

مثلاً احتمالاً به یاد می آورید که کلمه ی مورد نظر در طول بازی چگونه استفاده شده بود. یا اینکه دوستتان به موقعیت استفاده آن کلمه می خندید. و یا اینکه اولین بار در حین بازی فکر کردن به آن کلمه برایتان دشوار بوده است. داشتن یک خاطره در زندگی واقعی که به آن لغت مربوط می شود، آن را به یادماندنی تر می کند.

بهترین راه برای یادگیری کلمات و عبارات انگلیسی


 

4. آیا طرفدار پر و پا قرص فیلم های انگلیسی زبان هستید؟

بهترین روش  یادگیری لغات زبان انگلیسی برای شما: در اینترنت ویدئوهایی به زبان انگلیسی تماشا کنید.

یکی از بهترین راه ها برای یادگیری لغات انگلیسی وقتی است که مثال هایی از آنها را می شنوید. هنگامی که با یک شخص انگلیسی زبان حرف می زنید، احتمالاً برای یادداشت برداشتن از لغات جدید یا جستجو کردن آنها در فرهنگ لغات فرصت کافی ندارید. به همین دلیل تماشای ویدئوها گزینه ی بسیار مناسبی برای یادگیری لغات است. می توانید ویدئوهای مناسب را در یوتیوب پیدا کنید و هر جا که خواستید آنها متوقف کنید و یادداشت برداردید. این ویدئوها می توانند شامل برنامه های گفتگو محور تلویزیونی، موزیک ویدئوها و آگهی های بازرگانی بامزه باشند.

هر ویدئو شامل یک فهرست از کلمات جدید می شود می توانید معنی آنها را چک کنید و مثال مربوط به آن را در ویدئو مشاهده کنید. تکرار و دیگر روش های یادگیری مثل خواندن لغات وقتی که روی صفحه ظاهر می شوند و شنیدن آنها در بستر مناسب، یادگیری کلمات تازه را بسیار ساده تر می کنند.

همچنین در حین تماشای ویدئوها می توانید فهرست کلمات شخصی خودتان را بسازید. ابزار پویای یادگیری به شما کمک می کند که با روش های مختلفی آنها را تمرین کنید. این روش می توانید بهترین و کارآمد ترین باشد.

"مقاله پیشنهادی : چگونه با فیلم و سریال زبان انگلیسی یاد بگیریم؟"

5. آیا دریافتن الگوهای یادگیری لغات انگلیسی خوب عمل می کنید؟

بهترین راه یادگیری لغات زبان انگلیسی برای شما : کلمات مشابه را به صورت گروهی یاد بگیرید.

همانطور که ذکر کردیم، بهتر و ساده تر است که لغات جدید را در بستر مربوط به خود بیاموزید. یک روش برای یادگیری در بستر مناسب این است که کلمات تازه را در جمله به خاطر بیاورید. این یک گزینه معرکه است چرا که نه تنها کلمه را خواهید شناخت بلکه یاد می گیرید که چه طور از آن در جمله استفاده کنید.

یک راه ساده دیگر برای یادگیری کلمات در انگلیسی به خاطر آوردن آنها به صورت گروهی است. اگر تازه کلمه "Humongous" به معنی "بسیار بزرگ" را آموخته اید، می توانید آن را میان کلماتی با معانی مشابه به خاطر بسپارید – large , huge, humongous- به معنی – بسیار بسیار بزرگ، بسیار بزرگ، بزرگ- این روش به شما کمک می کند که تعداد بیشتری از کلمات را همزمان بیاموزید. به عنوان مثال :

" large , humongous , gargantuan " فکر می کنید gargantuan به چه معناست ؟

6. آیا روش سنتی مطالعه کلمات انگلیسی برای شما کارآمد است؟

بهترین راه یادگیری لغات زبان انگلیسی برای شما: از وب سایت های فرهنگ لغات استفاده کنید.

بله، می توانید از یک فرهنگ لغات قدیمی برای پیدا کردن کلمات تازه استفاده کنید. اما بسیاری از وب سایت های دیکشنری لغات انگلیسی این روزها امکانات بیشتری برای عرضه دارند.

وب سایت های فرهنگ لغات مثل Vocabulary.com و Dictionary.com را جستجو کنید و تعداد زیادی از منابع و چیزهایی برای خواندن پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند که کلمات تازه را بیاموزید. فرهنگ لغات آنلاین شامل وبلاگ هایی جالب مربوط به کلمات تازه، بازی ها و خبرنامه "کلمه روز" نیز می شوند. Merriam-Webster حتی یک فرهنگ لغات مختص زبان آموزان دارد (همراه گزینه "کلمه روز" که هر روز یک کلمه تازه را به شما آموزش می دهد) و کلمات مفیدی برای یادگیری انگلیسی در آن یافت می شود. معرکه است!



 

اساتید زبان تیکا

7. آیا نویسنده (یا نویسنده آینده) به زبان انگلیسی هستید؟

بهترین راه یادگیری لغات زبان انگلیسی برای شما: یک وبلاگ به زبان انگلیسی بنویسید.

خواندن وبلاگ ها یک راه خوب برای یادگیری کلمات تازه است، اما نوشتن یک وبلاگ حتی از آن هم بهتر است.

شما می توانید یک وبلاگ رایگان در بسترهایی مثل WordPress یا Tumblr  بسازید. این که در وبلاگ خود چه بنویسید و چه کسی آن را ببیند به خودتان بستگی دارد. می توانید در مورد مُد لباس یا گربه ها یا مُد لباس گربه ها بنویسید. هر چه که دوست دارید.

همین که می نویسید احتمالاً گاهی لازم است کلمات جدید را در فرهنگ لغات جستجو کنید. وقتی کلمات را جستجو می کنید بسیاری از آنها را به خاطر  خواهید آورد. استفاده کردن از آنها در وبلاگ بستر مناسب برای کمک به حافظ شما را فراهم می کند. می آموزید که دقیقاً چگونه آنها را در نوشته خود استفاده کنید.قبل از نوشتن از فهرست کلماتی که قصد استفاده از آنها را دارید، استفاده کنید. نوشتن با استفاده از این کلمات به شما کمک می کند که آنها را تمرین کرده و به خاطر بسپارید.

مطالب وبلاگ خود را با دوستان و افراد انگلیسی زبان به اشتراک بگذارید. از آنها بخواهید که به شما بازخورد دهند. این به شما کمک می کند تا از درستی جملات خود مطمئن شوید.

بهترین تکنیک مطالعه کلمات و عبارات انگلیسی


 

8. آیا به جزئیات کلمات انگلیسی اهمیت می دهید؟

بهترین راه یادگیری لغات زبان انگلیسی برای شما: کلمات را به بخش های کوچک تقسیم بندی کنید. بسیاری از کلمات قابلیت تقسیم شدن به بخش های کوچکتر را دارند. مثلاً کلمه "dictionary" از لغت لاتین dictio به معنی صحبت کردن می آید.

به این بخش، ریشه کلمه گفته می شود. کلمه ریشه پایه ای برای ساخت بسیاری از کلمات است. حالا که کلمه ریشه dictio را می دانید، احتمالاً آن را در کلمات دیگری نیز پیدا خواهید کرد. کلماتی مثل dictate، dictator و Contradict. حتی اگر معنی آنها را ندانید، حالا این را فهمیده اید که همه آنها یک ربطی به صحبت کردن دارند.

یادگیری بخش های کلمات، ایده ی بسیار خوبی است چرا که تنها یک کلمه را یاد نمی گیرید، کلمات دیگری که شامل این بخش ها می شوند را نیز خواهید آموخت. همچنین در حدس زدن معنی لغات جدید انگلیسی پیشرفت خواهید کرد چون معنی برخی از بخش های آن لغات را می دانید.

کلمات از بخش های دیگری به جز ریشه نیز تشکیل شده اند. به جز ریشه ها، کلمات از پیشوندها (بخش هایی که در ابتدای کلمات ظاهر می شوند) و پسوندها (بخش هایی در انتهای کلمات ظاهر می شوند) نیز ساخته می شوند.

بسیار از فرهنگ های لغات کلمات را به این بخش ها تقسیم می کنند و به شما می گویند که این بخش ها از کجا می آیند. می توانید فهرستی از ریشه کلمات در LeranThatWord و فهرست کاملتری شامل پیشوندها و پسوندها در Macroevolution پیدا کنید.

9. آیا یک خوره کتاب انگلیسی زبان هستید؟

بهترین راه یادگیری لغات زبان انگلیسی برای شما: کتاب هایی به زبان انگلیسی بخوانید.

خواندن یک راه خوب برای یادگیری کلمات جدید است اما آنچه که می خوانید می تواند تقاوت عظیمی در میزان یادگیری شما ایجاد کند.

کتاب هایی را انتخاب کنید که برای شما کمی چالش برانگیز باشند. از این طریق بسیار بیشتر از خواندن کتاب در سطح خودتان چیز یاد می گیرید. اگر کتابی در سطح خودتان بخوانید، احتمالاً تمام کلمات را خواهید دانست. اما اگر یک کتاب چالش برانگیز بخوانید، لازم است که کلمات تازه را بیاموزید.

همچنین می توانید خواندن کتاب های مخصوص لغات را امتحان کنید. اینها کتاب هایی داستانی انگلیسی هستند که شامل بیش از 1000 کلمه و معانی شان می شوند.

10. آیا لغات زبان انگلیسی را به صورت عملی بهتر یاد می گیرید؟

بهترین راه یادگیری کلمات زبان انگلیسی برای شما: از آزمون های لغات انگلیسی استفاده کنید.

برای بسیاری افراد، حفظ کردن کلمات کافی نیست. باید تمرین کنید و آنچه آموخته اید را به کار بگیرید. به بیانی دیگر، از طریق عملی بیاموزید. با این روش اطلاعات را دقیقاً به خاطر می آورید.

اگر  این رویکرد به نظر شما مناسبتان است، خود را با یک روش سنتی تر برای یادگیری لغت امتحان کنید : آزمون های لغت .

از آزمون ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که هنوز تمام لغاتی که آموخته اید را به خاطر می آورید. و کلماتی که کمی قبل تر آموخته اید را برای خود یادآوری کنید. تعداد زیادی از آزمون های لغت وجود دارند که می توانید خود را با آنها بیازمایید. تعدادی از آنها را می توانید در Vocabtest ، Merriam-Webster و Vocabulary.com در میان دیگر وب سایت ها پیدا کنید.

خواندن کتاب لغات و اصطلاحات انگلیسی


 

11. آیا به مسافرت علاقه دارید ؟

بهترین راه یادگیری لغات زبان انگلیسی برای شما: کلمات جدید را به فرهنگ های کشورهای انگلیسی زبان پیوند دهید.

در جهان تعداد متفاوتی از انگلیسی وجود دارد. انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی ممکن است به نظر شبیه هم برسند. اما تعداد زیادی تفاوت های کوچک میان این دو وجود دارد.

اگر به سفر و کشف فرهنگ های جدید علاقمندید، نحوه استفاده، املا و تلفظ لغات در فرهنگ های مختلف را بررسی کنید. این روش به شما کمک می کند که کلمات جالب تر و به یادماندنی تر به نظر برسند. اگر به کشورهای انگلیسی زبان سفر کنید هم بسیار مفید خواهد بود.

به عنوان مثال کلمه color به معنی "رنگ" در انگلیسی بریتانیایی به شکل colour نوشته می شود. بریتانیایی ها معمولاً از کلمات Brilliant و Cheers استفاده می کنند اما آمریکایی ها به جای Brilliant از Cool و به جای Cheers از See you استفاده می کنند.

اگر در حال حاضر بر روی نوع مشخصی از انگلیسی تمرکز کرده اید، این رویکرد می تواند برایتان مفید باشد. وقتی که شما در حال یادگیری کلمات جدید هستید، به یاد داشته باشید که قرار است به چه کشوری سفر کنید یا در چه کشوری زندگی یا کار کنید. اگر برای رفتن به انگلستان برنامه ریزی کرده اید، باید انگلیسی بریتانیایی و اگر قصد رفتن به آمریکا را دارید، انگلیسی آمریکایی را بیاموزید.

12. آیا فردی اجتماعی و معاشرتی هستید؟

بهترین راه یادگیری لغات زبان انگلیسی برای شما:کلمات تازه را با دوستان زبان آموز خود مطالعه کنید.

یادگیری لذت بخش تر و آسان تر می شود اگر با دیگران انجامش دهید. یک گروه دوستان شامل افرادی که قصد یادگیری زبان دارند را پیدا کنید، یک دوست انگلیسی زبان آنلاین بیابید و یا عضو وب سایتی شوید که در آن با دیگر زبان آموزان در ارتباط باشید. هر کدام را که انتخاب کنید، از کار کردن با دیگران مزایایی را کسب خواهید کرد.

یک گروه آموزشی معرکه برای عضویت Toastmasters نام دارد. این گروه مکان هایی در سراسر جهان برای ملاقات را معرفی می کند. و به زبان آموزان کمک می کند که صحبت کردن در جمع را فرا بگیرند. اگر برای برقراری ارتباط با دیگران به زبان انگلیسی دچار مشکل هستید، این روش بسیار برایتان مفید خواهد بود.

یک ایده خیلی خوب دیگر صحبت کردن با دیگر زبان آموزان در فیسبوک است. تعداد زیادی صفحه برای زبان آموزان در فیسبوک وجود دارد. برخی از آنها صفحه هایی هستند که در آنها زبان آموزان برای حمایت و دوستی با یکدیگر  اجتماعی را تشکیل داده اند. صفحه های دیگر شامل انگلیسی زبانانی می شوند که به یادگیری اعضای گروه کمک می کنند. یکی از آنها را پیدا کنید و روند مطالعه تان به ناگهان بسیار ساده تر خواهد شد.

13. آیا فرد کنجکاوی هستید و همیشه در حال پرسیدن سؤالید؟

بهترین راه یادگیری لغات زبان انگلیسی برای شما:  سؤال "این به چه معناست؟" را هر چند بار که می توانید بپرسید.

نهایتاً هیچ وقت از پرسیدن سؤال نترسید.

اگر کسی از کلماتی استفاده می کند که شما آنها را نمی دانید، از آنها بپرسید "این به چه معناست؟" بسیاری از افراد اگر بدانند که شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، بسیار صبور و فهیمند. در حقیقت، بسیاری از کمک کردن به شما لذت هم خواهند برد.

خب، آیا بهترین روش برای یادگیری کلمات تازه خود را پیدا کردید؟ از امتحان کردن روش های مختلف نترسید و نحوه یادگیری لغات انگلیسی خود را کشف کنید. به سختی مطالعه کنید اما لذت هم ببرید و خیلی زود یک دایره لغات عظیم الجثه (gargantuan) خواهید داشت.  

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. جهت پیشنهاد روشهای دیگر یادگیری زبان انگلیسی که می توانند به تقویت دانش زبان آموزان کمک کنند، می توانید آنها را در سایت تیکا، بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

همچنین، اگر شما قصد یادگیری زبان های خارجی مختلف را دارید، تنها کافی است در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا ثبت نام و به صفحه اساتید زبان مراجعه کرده و استاد، روز و ساعت مورد نظر کلاس خود را انتخاب نمایید تا به صورت آنلاین کلاس زبان خود را داشته باشید.


منبع: FluentU

 

استاد آنلاین زبان انگلیسی
بهترین روش های یادگیری کلمات و اصطلاحات انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات