اساتید پیشنهادی:

5 توصیه مهم برای یک ارائه (Presentation) انگلیسی عالی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
چهارشنبه, 19 آبان 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 10861

5 توصیه مهم برای یک ارائه (Presentation) انگلیسی عالی

برای بسیاری از افراد ارائه موضوعی به صورت شفاهی بسیار اضطراب آور است. اما این موضوع هولناک تر می شود اگر قرار باشد که ارائه توسط یک غیر انگلیسی زبان به زبان انگلیسی انجام شود. با نوشتن یک متن سخنرانی به زبان انگلیسی شما میتوانید تا حدودی برای این کار آماده شوید! اما در کنار آن باید فکری برای موضوع جذاب برای ارائه انگلیسی خود بکنید.

اگر در هنگام ارائه به زبان انگلیسی احساس اضطراب می  کنید، دلایل اضطراب شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بهترین جملات انگلیسی برای شروع صحبت را نمیدانید.

نگرانید متن سخنرانی به زبان انگلیسی را فراموش کنید.
نگرانید از کلمات اشتباهی استفاده کنید!

نگرانید که نتوانید به سئوالات مخاطبان جواب دهید.

چطور متن سخنرانی به زبان انگلیسی بنویسیم؟


ارائه یکی از بهترین تمرین های یادگیری زبانن محسوب میشود. خبر خوش این است که: ارائه مطلب به زبان انگلیسی و با اعتماد به نفس کاملاً امکان پذیر است.

یاد گرفتن چگونگی ارائه موضوع به زبان انگلیسی بسیار ثمربخش خواهد بود به خصوص اگر انگلیسی را به عنوان زبان بین المللی تجارت بشناسید. هر چه بیشتر تمرین کنید، موفق تر خواهید بود.

برای ساده تر کردن موضوع، ما تعدادی از بهترین توصیه ها را برای یک ارائه عالی به زبان انگلیسی گرد آوردیم. که با به کارگیری آنها می توانید کارفرمای خود را تحت تأثیر قرار دهید، ارائه قابل قبولی برای فروش محصول خود در برابر مشتری داشته باشید، دستاوردهای مهم خود را به هم تیمی های خود ارائه کنید و یا نمره خوبی برای ارائه خود در مدرسه یا دانشگاه کسب کنید.

بهترین موضوع برای سخنرانی انگلیسی، موضوعی است که به آن علاقه داشته باشید. برای مثال اگر به ستاره شناسی علاقه مند هستید، یک ارائه درمورد تولد ستاره ها و یا سیاهچاله ها جذاب خواهد بود. 

اگر در اداره آمار کار میکنید، شاید با ارائه آمار فروش پیتزا در شهرهای مختلف و مقایسه آن ها بتوانید توجه مخاطبان را به یک الگوی جالب جذب کنید.

اگر به مد و فشن علاقه دارید، یک موضوع درمورد تاریخچه یک برند معروف لباس که درمورد آن اطلاعات خوبی دارید انتخاب کنید.

 

نکته های یک ارایه و پرزنتیشن خوب


جملات انگلیسی برای شروع صحبت 

اگرچه آنچه که می گویید اهمیت دارد، رمز انتقال یک سخنرانی خوب به زبان انگلیسی در نحوه بیان آن است. مشخصاً هنگام ارائه مطلبی انگلیسی باید بر روی صحبت کردن روان و واضح به زبان انگلیسی با یک سرعت مناسب تمرکز کنید تا مخاطبین شما به راحتی متوجه آنچه می گویید بشوند.

شما میتوانید با عبارات بسیار متفاوتی سخنرانی خود را شروع کنید. به طور کلی شروع کردن سخنرانی با یک سئوال میتواند توجه مخاطبان شما را جلب کند:

Did you know that stars are born at some point, and that they die one day?

آیا میدانستید ستاره ها در یک بازه زمانی متولد شده اند و یک روز هم میمیرند؟

همچنین شما میتوانید با یک مثال یا یک مقدمه کوتاه سخنرانی خود را آغاز کنید.

We usually eat what we can relate to. Eating and culture are closely related.

ما معمولا چیزی میخوریم که بتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم. غذا خوردن و فرهنگ ارتباط نزدیکی با هم دارند.





 

اساتید زبان تیکا

کنترل اضطراب با نوشتن متن سخنرانی به زبان انگلیسی

در طول ارائه ممکن است اضطراب شما را در بربگیرد و باعث بالا رفتن سرعت حرف زدنتان بشود. با این حال، این مسئله احتمالاً سبب می شود که سخنرانی شما کمتر قابل فهم شود. در نتیجه مهم است که بر روی سرعت سخن گفتن خود تمرین داشته باشید. همچنین باید هر چند یکبار برای تنفس، جمع و جور کردن افکار و یا نوشیدن کمی آب توقف کنید. به خصوص هنگامی که می خواهید ایده ی تازه ای را مطرح کنید.

علاوه بر این، باید از صحبت کردن با یک صدای کسل کننده بپرهیزید. سخنرانی با یک تُنِ صدای ثابت، ارائه شما را فارغ از محتوای آن حوصله سر بر می کند. زمانی که دارید سخنرانی تان را تمرین می کنید، بر تأکید روی برخی کلمه ها و تغییر تن صدایتان متناسب با فحوای کلام تمرکز کنید. اگر شک دارید، ویدئوی سخنرانی های خود را تماشا کنید و به چگونگی صحبت کردن سخنرانان توجه کنید.

بهترین توصیه ها برای یک ارائه خوب:

1. خود را معرفی کنید و موضوع –موضوعات- مورد بحث را عنوان کنید. قبل از شروع، افراد دوست دارند بدانند شما که هستید و چرا باید به شما گوش کنند. همچنین توضیح دقیق موضوع مورد بحث کمک می کند که توقعی واقع گرایانه و منطقی در میان مخاطبین شکل بگیرد.
2. یک طرح جامع از کل ارائه تهیه کنید. در این مرحله، خوب است که به صورت خلاصه شاکله ارائه خود را توضیح داده و تعدادی از نکات کلیدی را بیان کنید. ممکن است بخواهید که تعدادی از نتایج را هم ارائه کنید. نتایجی که البته کمی بعد در باقی مانده مدت زمان ارائه مفصلاً مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
3. مطمئن شوید که هنگام تغییر موضوع توجه را به خود جلب نمودید. اگر قرار است موضوعی را ارائه کنید که بیش از چند دقیقه به طول می انجامد، پرت شدن حواس تعدادی از مخاطبین شما اجتناب ناپذیر است. چرا که گستره توجه آدم ها محدود و کوتاه مدت است. نشانه گذاری میان موضوعات، روش معرکه ای است تا توجه حواس پرتان را به موضوعات بعدی جلب کنید.
4. در ابتدای سخنرانی اعلام کنید که در پایان پاسخگوی سؤالات خواهید بود. ارائه یک موضوع حتی بدون توقف های مدام به خودی خود کار دشواری است. و البته افراد ممکن است دچار سؤالات مرتبط به بحث شوند سؤالاتی که حقایقی را در بر داشته باشند. خیلی زود اعلام کنید که بعد از پایان سخنرانی پاسخ سؤالات احتمالی را خواهید داد.
5. به صورت مداوم ارائه خود را تمرین کنید. حتی انگلیسی زبانان یک سخنرانی را بارها و بارها قبل از ارائه تمرین می کنند.  تمرین مکالمه زبان انگلیسی رو به روی یک آینه بسیار مفید است. به زبان بدن خود و نحوه ایستادن هم توجه کنید. سعی کنید همه سخنرانی خود را بدون نیاز به استفاده از عبارات پر کننده جمله مثل erm یا ahh به پایان برسانید.

روش های یک ارائه انگلیسی عالی و جذاب



دایره لغات مفید در ارائه انگلیسی

قبل از یک ارائه به زبان انگلیسی یادگیری لغات و عبارات انگلیسی لازم است زیرا در هنگام ارائه می توان از آن ها به صورت های زیر استفاده کرد:

1. عبارات ابتدایی در یک ارائه انگلیسی

همانطور که قبل تر گفتیم، جملات انگلیسی برای شروع صحبت یکی از مهم ترین بخش هاست. در یک سخنرانی یا ارائه رسمی، نگرش اصلی برای آنچه گفته خواهد شد را پایه ریزی می کند. در طول مقدمه، احتمالاً نیاز خواهید داشت که کمی در مورد اینکه که هستید، موقعیتتان چیست و چه چیز را قرار است بحث کنید، توضیح دهید. عبارات زیر برای استفاده در مقدمه می توانند مفید باشند:

سلام به همگی، اسم من ..... است.

صبح/بعدازظهر/عصر بخیر! اسم من ........ است و من یک .......... هستم.

خوش آمدید. امروز قرار است که در مورد .......... حرف بزنم.

“........Hello everyone, my name is”

“........Good morning/afternoon/evening, my name is.......and I am a”

“........Welcome everybody. Today I am going to talk about”

"مقاله پیشنهادی ما: روش های یادگیری سریع لغات زبان"

2. تغییر تمرکز در حین ارائه انگلیسی

در طول ارائه، موقعیت هایی پیش می آید که شما نیاز دارید تا تمرکز را از چیزی به چیز دیگر منتقل کنید. با اینکار تمام نکات مدنظرتان را مطرح خواهید کرد. جلب توجه مخاطبین به هر گونه تغییر در تمرکز می تواند به ارائه شما ساختاری واضح بخشد و کمک کند تا توجه حاضرین را نگه دارید. مثال هایی از عباراتی که در این مرحله می توانید استفاده کنید در اینجا جمع آوری شده اند:

مایلم تا تمرکز را به ......... تغییر دهم.

در قدم بعد، لازم است که ........ را بررسی کنیم.

این مسئله مرا به نکته بعدی هدایت می کند.

     "........I would like to shift focus now to”
 "........Next, we need to consider”
  "........This leads me to my next point”

چگونه یک presentation جذاب انگلیسی داشته باشیم؟



3. جلب توجه حاضرین به اسلایدهای انگلیسی

در بسیاری از موارد، ارائه شما شامل جلوه های بصری، مثل اسلایدهایی بر روی نمایشگر و یا جزوات خواهد بود. استفاده از جلوه های بصری کمک می کند که منبعی برای رجوع به آنچه در حال توضیحش هستید وجود داشته باشد. و ارائه شما را هیجان انگیزتر و جالبتر می کند. برای معرفی اسلایدها و دیگر جلوه های بصری می توانید از عبارات زیر بهره ببرید:

توجه شما را به ........... جلب می کنم.

این چارت، نمودار، جدول نشان می دهد که ....

اگر به نمایشگر توجه کنیم ............

مایلم به شما این ............ را نشان دهم.

در جزواتی که در اختیار دارید، خواهید دید که .........

  "........If I could draw your attention to”
"........'This chart/graph/table illustrates”
 "........If you look up at the screen”
".......I would like to show you this”
"........On your handout, you may see”

 

4. خلاصه کردن ارائه انگلیسی

در انتهای ارائه، مهم است که مهم ترین نکات مطرح شده را خلاصه کنید. با این کار آنچه که گفته شد را به حاضرین یادآوری می کنید. این یک موقعیت مناسب برای اشاره به قسمت هایی از ارائه شما است که به نظرتان از اهمیت خاصی برخوردار بودند و مطمئن خواهید شد که همه با بخشی هایی از اطلاعات کلیدی سخنرانی را ترک خواهند کرد. تعدادی از عبارات مفید شامل موارد زیر می شوند:

به عنوان خلاصه ....

به عنوان نتیجه ......

مایلم که جمع بندی کنم .....

به عنوان جمع بندی آنچه گفته شد ....

پس تا اینجا ............. را عنوان کردیم.

"........To summarise”
".......In conclusion”
".......I would like to recap”
"........To sum up what has been said”
"........So, we have covered”

 

در این مقاله، در تلاش بودیم تا نکاتی درباره نحوه ارائه به زبان انگلیسی را معرفی کنیم. اگر نکات مهم دیگری را می دانید که می تواند برای زبان آموزان دیگر مفید باشد، در بخش پیشنهادات و نظرات آن ها را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین، زبان آموزان انگلیسی می توانند جهت آموزش گرامر، لغات و اصطلاحات، دیدن ویدئوهای انگلیسی و انجام تمرین از اپلیکیشن تیکا استفاده نمایند.

وبسایت آموزش آنلاین نیکا می تواند زبان انگلیسی را از طریق ویدئو چت به زبان آموزان آموزش دهد. شما علاقه مندان به زبان انگلیسی می توانید از طریق کامپیوترهای شخصی یا گوشی های هوشمند خود در هر زمان و مکانی این زبان بین المللی را یاد بگیرید. فقط کافی است یکی از مدرسین زبان انگلیسی وبسایت ما را انتخاب کرده و اولین جلسه کلاس خود را تنظیم کنید.

 

منبع : Lingoda

 

 

استید آنلاین زبان تیکا
5 توصیه مهم برای یک ارائه (Presentation) انگلیسی عالی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات