اساتید پیشنهادی:

معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان چینی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 1 مهر 2022

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 5186

منابع رایگان یادگیری زبان چینی

یادگیری زبان چینی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا محسوب می‌شود، اما اگر آن را یاد داشته باشید می‌توانید در زمینه‌های مختلفی مشغول به کار شوید زیرا این زبان یکی از زبان‌های بسیار مهم و پرطرفدار در زمینه تجارت است. برای تمام افرادی که قصد یادگیری این زبان را دارند توصیه می‌شود تا منابع مفید و عالی برای خود تهیه کنند. اما جای نگرانی نیست زیرا نیازی ندارید برای تهیه منابع، هزینه زیادی صرف کنید، بلکه می‌توانید کتاب‌ها، پادکست‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی را پیدا کنید که به صورت کاملاً رایگان در اختیار زبان آموزان چینی قرار دارند. در ادامه می‌خواهیم به معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان چینی بپردازیم.

بهترین وب‌سایت‌ها برای یادگیری زبان چینی به صورت رایگان

بهترین وب‌سایت‌ها برای یادگیری زبان چینی به صورت رایگان

 Chinese-tools

این سایت بسیار جامع و کاربردی برای یادگیری زبان چینی به صورت رایگان است و شامل برخی از ابزارهای مفید مانند خوشنویسی و مهارت‌های پایه زبان عامیانه است.

برای مطالعه بیشتر: یادگیری زبان چینی

Nciku

این سایت در واقع یک فرهنگ لغت آنلاین است که شما می‌توانید به وسیله آن کلمات، عبارت‌های چینی، نوشتار، تلفظ کاراکترها و مثال‌های مختلفی را یاد بگیرید. همچنین می‌توانید برخی از کلمات موضوعی، لیست واژگان و... را بیاموزید. یکی از مزایای این سایت این است که می‌تواند زبان آموزان را به انجمن‌های مختلف یادگیری زمانی چینی پیوند دهد تا در یادگیری این زبان به آن‌ها کمک کنند.

Mdbg

این وب‌سایت یک دیکشنری دو زبانه انگلیسی چینی است که شما می‌توانید به وسیله‌آن کاراکترهای چینی را با نوشتار، معنی و تلفظ آن‌ها یاد بگیرید. همچنین این سایت دارای چندین آزمون مختلف است که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و سطح دانش خود را محک بزنید.

Livemocha

این سایت برای یادگیری زبان چینی توسط ارتباطات و دوره‌های مختلف متمرکز است. به‌طوری‌که برای یادگیری آنلاین زبان چینی شما می‌توانید در یک دوره آموزشی چینی به دلخواه شرکت کنید، پاسخ‌های خود را ارسال کنید و با افرادی که زبان مادری آن‌ها چینی است مکالمه کنید.

Learn Chinese Everyday

این وب‌سایت می‌تواند هر روز یک کلمه جدید چینی را به شما آموزش دهد. شما می‌توانید این کلمه را به همراه تلفظ، معنی، عبارت‌های رایج و جملات یاد بگیرید. هم‌چنین می‌توانید به تمامی عبارات جملات و کلمات دیگر به همراه مثال گوش دهید.

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان چینی به صورت رایگان

کتاب راهنمای حروف چینی

بدون شک بهترین کتاب برای یادگیری زبان چینی، کتاب راهنمای حروف چینی است که یک آموزش جامع و بسیار کامل را به زبان آموزان ارائه می‌دهد. در واقع هدف اصلی این کتاب آموزش عناصر آوای دشوار، کلمات کلیدی و همه نکته‌هایی که یک زبان‌آموز نیاز دارد است. برای اینکه استفاده از این کتاب آسان‌تر شود، تمامی موضوعات به چندین گروه تقسیم می‌شوند بنابراین زبان آموزان می‌توانند به‌راحتی موضوع موردعلاقه خود را مطالعه و مرور کنند.

"گرامر مدرن ماندارین چینی: راهنمای عملی" (گرامرهای مدرن)

این کتاب یک مرجع بسیار کامل برای دستور زبان چینی است و تمامی قوانین الگوهای مختلف و ویژگی‌های یادگیری زبان چینی را تحت پوشش قرار می‌دهد. گرامرها به فصل‌های مختلفی تقسیم می‌شوند؛ بنابراین به راحتی قابل تجزیه‌وتحلیل هستند. ارزش این کتاب به این دلیل است که گرامر را در سطح بسیار عمیق‌تری نسبت به کتاب‌های درسی و وب‌سایت‌ها آموزش می‌دهد. درحالی‌که کتاب‌های دیگر دستور زبان چینی را معمولاً تا حدی ساده‌ای می‌آموزند که برای زبان آموزان مبتدی آسان باشد، اما این کتاب آموزش کاملی را به زبان آموزان برای یادگیری گرامر ارائه می‌دهد.

۵۰۰ اصطلاح رایج چینی

کتاب ۵۰۰ اصطلاح رایج چینی کتابی است که شما را با اصطلاحات چینی که از پیچیده‌ترین بخش‌های زبان چینی هستند آشنا می‌کند. بنابراین این همان کتابی است که هر زبان آموزی به آن نیاز دارد. این کتاب نه تنها شامل معانی ۵۰۰ اصطلاح پرکاربرد زبان چینی است بلکه شامل داستان‌های گوناگونی است که به زبان‌آموز کمک می‌کند تا با کلمات و عبارات گوناگونی آشنا شود. همچنین کتاب درباره نحوه استفاده از هر اصطلاح صحبت می‌کند و برای هر کدام از آن‌ها چندین مثال ارائه می‌دهد.

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان چینی به صورت رایگان

Mandarin Bean

این پادکست یک منبع بسیار عالی برای یادگیری زبان چینی در سطح‌های مبتدی تا پیشرفته است. این پادکست‌ها موضوعات مختلفی مانند فرهنگ، اقتصاد، غذا، سرگرمی، تجارت، اخبار، سبک زندگی، سفر و‌... را شامل می‌شود و زبان آموزان با جستجوی این کلمات می‌توانند پادکست موردنظر خود را به راحتی پیدا کنند. این پادکست‌ها هیچ میزبان و معلمی ندارد بنابراین شما به‌سادگی به یک داستان و یا یک دیالوگ گوش می‌دهید. ترجمه انگلیسی تمامی جملات در زیر هر عبارت آورده شده است. این پادکست‌ها برای زبان‌آموزانی که قصد دارند مطالعات خود را با تمرین بیشتر گوش دادن و خواندن تکمیل کنند به شدت توصیه می‌شود زیرا کمک می‌کند تا واژگان و گرامر را به صورت کاملاً روان یاد بگیرید.

ChineseClass101

در حال حاضر این پادکست یکی از محبوب‌ترین پادکست‌های یادگیری زبان چینی است. هنگامی‌ که زبان آموزان در این پادکست‌ها ثبت‌نام می‌کنند، سطح زبان آن‌ها تعیین می‌شود و سپس به آن‌ها یک کتابخانه کاملی برای سطح مورد نظر را ارائه می‌دهند که می‌توانند به وسیله آن به موضوعات مختلفی دسترسی پیدا کنند. یکی از مزایای این پادکست این است که شما می‌توانید بر اساس انواع درس‌ها مانند مکالمه، واژگان، دستور زبان، خواندن و نوشتن و... آن‌ها را مرتب‌سازی کنید. تمامی دروس با یک دیالوگ شروع می‌شوند که این دیالوگ‌ها سرعت کمی دارند سپس میزبان پادکست توضیحات عمیقی درباره نکات گرامری و واژگان به زبان آموزان ارائه می‌دهد. درست است که این پادکست‌ها آموزشی هستند اما می‌توانند برای شما احساس سرگرم‌کننده و غیر رسمی نیز داشته باشند زیرا تمامی میزبان‌های این پادکست روابط بسیار گرم و دوستانه‌ای با یکدیگر دارند به طوری که احساس می‌کنید دارید با دوستان خود صحبت می‌کنید.

Talk Chineasy

این پادکست‌ها یکی از بهترین منابع برای افراد پرمشغله هستند زیرا تمامی دروس کوتاه هستند و به صورت روزانه منتشر می‌شوند و به زبان آموزان کمک می‌کند تا به آرامی دایره لغات خود را گسترش دهند. این پادکست‌ها در واقع یک دوره آموزشی کامل نیستند اما داستان‌های کوتاه و لذت بخشی دارند که می‌تواند عبارت‌های رایج و موقعیت‌های مختلفی را در برگیرند. همچنین با گوش دادن به این پادکست‌ها می‌توانید به شنیدن صحبت‌های چینی افراد مختلف عادت کنید. این به شما کمک می‌کند تا ب‌توانید کمی تمرین روزانه چینی داشته باشید و واژگان جدیدی یاد بگیرید. همچنین در این پادکست‌ها معمولاً درباره فرهنگ‌های مختلف کشور چین نیز صحبت می‌شود.

I Love Learning Chinese

این یکی دیگر از پادکست‌هایی است که برای افراد پرمشغله‌ای که به دنبال درس‌های کوتاه و روزانه هستند پیشنهاد می‌شود. تمامی درس‌های این پادکست به ۶ دسته مختلف طبقه‌بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها حدود ۲۵ درس دارد. بنابراین می‌توان گفت این پادکست‌ها برای تمامی زبان آموزان در سطح‌های مبتدی، متوسط و پیشرفته مناسب است. همچنین چندین درس مروری در این پادکست‌ها وجود دارد که به بررسی نکات اصلی درس‌های قبلی می‌پردازد. مدت زمان درس‌های این پادکست حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است و واژگان مختلف یا نکات گرامری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

یادگیری زبان چینی در تیکا

در این مقاله به معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان چینی پرداختیم. به طور کلی تمامی منابع انتخاب شده به راحتی در دسترس زبان‌آموزان هستند و نکات بسیار مهم و مفیدی برای ارائه دادن دارند. پادکست‌ها و کتاب‌های زبان چینی می‌توانند یک ابزار آموزشی بسیار فوق‌العاده برای یادگیری زبان چینی باشند. اگر بتوانید از این منابع به خوبی استفاده کنید شک نداشته باشید که در مدت‌زمان مناسبی به سطح دلخواه خود در زبان چینی دست پیدا می‌کنید.

برای مهاجرت به چین میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان چینی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان چینی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان چینی

معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان چینی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پویان رادفر

ممنون، شرایط مهاجرت تحصیلی به ژاپن چین رو هم دارید؟

4 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

نمیدونستم زبان چیزی رو هم میشه رایگان یاد گرفت...جالبه مرسی

3 مهر 2022