اساتید پیشنهادی:

جملات ضروری برای سفر به کشور انگلیس

عارفه سالاریه
عارفه سالاریه
سه‌شنبه, 31 مرداد 2022

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1623

جملات ضروری برای سفر به کشور انگلیس

زبان رسمی این کشور انگلیسی است. شاید فکر می‌کنید یادگیری زبان جدیدی چون انگلیسی بسیار سخت و زمانبر است، اما با یادگیری جملات ضروری برای سفر به کشور انگلیس به راحتی می‌توانید در صحبت کردن به این زبان حرفه ای شوید و مانند یک نیتیو که سال ها در کشور انگلیس زندگی کرده، صحبت کنید.اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است که زبان آن را یاد بگیرید. در ادامه، عبارات مهمی که در طول سفر به انگلیس نیاز دارید بیان شده است.

عبارات مربوط به سلام کردن

مکالمات ضروری زبان انگلیسی برای سفر به کشور انگلیس

سلام کردن در انگلیسی ممکن است برای زبان‌آموزان ساده به نظر برسد. جالب است بدانید که سلام کردن در انگلیسی چندین اصطلاح دارد که هرکدام در زمان خاصی به کار برده می‌شود. در ادامه ما با جزئیات بیشتری این عبارات را بررسی می‌کنیم.

برای مطالعه بیشتر: یادگیری زبان انگلیسی

 Good morning = صبح بخیر

از این عبارت می‌توان برای سلام کردن استفاده کرد. کاربرد این عبارت در روز و تا قبل از ساعت 12 ظهر است.

Good afternoon = بعد از ظهر بخیر

ممکن است شما از صبح بخیر، بعد از ساعت 12 ظهر استفاده کنید و برخی افراد به شما بخندند. پس بهتر است بعد از ساعت 12 تا حدود 5 از Good afternoon برای سلام کردن استفاده کنید.

Good evening = عصر بخیر

کاربرد این عبارت از ساعت 5 تا 10 شب است. یعنی از زمانی که هوا کمی تاریک می‌شود تا بعد از خوردن شام می‌توانید این عبارت را به کار ببرید.

Hello / Hi / Hey = سلام

ممکن است در سلام کردن با استفاده از عبارات بالا کمی گیج شوید و به یاد نیاورید که در چه ساعتی باید از کدام عبارت استفاده کنید. پس اگر نمی‌خواهید درمورد زمان استفاده از سلام گیج شوید می‌توانید از این عبارات استفاده کنید. در بین این واژگان کلمه Hello رسمی‌تر است و در مکان‌هایی که کمی حالت تشریفاتی دارد بهتر است که با این کلمه سلام کنید. Hey بیشتر در جمع خانواده کاربرد دارد.

How are you? / How is it going?= چطور هستید؟/ اوضاع چطور است؟

بعد از سلام کردن با استفاده از عبارات بالا می‌توانید با How are you? یا How is it going? احوالپرسی کنید. دقت کنید که پاسخ به این سؤالات باید کوتاه باشد و عموماً با عباراتی چون “good” و “not so good” جواب می‌دهند.

عبارات مربوط به فرودگاه

یادگیری زبان انگلیسی برای سفر

برای سفر به انگلیس ممکن است از هواپیما استفاده کنید. عبارات مربوط به فرودگاه کار را برای شما راحت‌تر می‌کند و سفر بهتر و بی‌دردسری برای شما رقم می‌زند.

 = من ... می‌خواهم.I would like…

این یک عبارت مؤدبانه برای زمانی است که شما تقاضای چیزی دارید. مثلاً اگر شما کمی آب می‌خواهید، باید بگویید I would like some water، به معنی من کمی آب می‌خواهم. = پرواز من ساعت چند است؟What time is my flight? ساعات پرواز همیشه طبق برنامه نیست و ممکن است به دلایل متعددی به تأخیر بیفتد. برای اینکه از پرواز خود جا نمانید، می‌توانید با به‌کاربردن این عبارت، از زمان سفر خود مطلع شوید.

What airline am I flying?= با چه ایرلاینی پرواز می‌کنم؟

شرکت‌های مختلف هواپیمایی برای پروازها وجود دارند که ممکن است هرکدام خدمات متفاوتی را ارائه دهند. بهتر است که قبل از پرواز درمورد خدمات شرکت هواپیمایی خود بدانید.

عبارات مربوط در پرواز

پس از انتخاب شرکت پروازی، شما وارد هواپیما می‌شوید؛ بنابراین لازم است که برخی اصطلاحات مربوط به پرواز را بدانید. در ادامه برخی از عبارات مهم در پرواز به زبان انگلیسی بیان شده است.

Are meals included? = آیا پرواز شامل مواد غذایی می‌شود؟

همه خطوط هوایی به مسافران خود وعده غذایی نمی‌دهند بنابراین لازم است که در این مورد سؤال بپرسید.

May I have something to eat/drink? = آیا می‌توانم چیزی برای خوردن/نوشیدن داشته باشم؟

این عبارت برای گرفتن غذا یا نوشیدنی استفاده می‌شود.

What time is it?= ساعت چند است؟

این یک سؤال معمول است که ممکن است در طول پرواز پیش بیاید. این عبارت، به‌خصوص در کشورهایی که اختلاف زمانی دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عبارات مربوط به گمرک

بعد از فرودگاه بیشترین قسمتی که برای مسافران استرس ایجاد می‌کند، گمرک است. برای پاسخ به سؤالات گمرک استرس نداشته باشید و توضیح دهید که قصد شما از سفر چه چیزی بوده است. برخی از عبارات مربوط به گمرک در این قسمت آورده شده است.

I have a connecting flight = پرواز من به صورت متصل است.

اگر به کشوری رسیدید که قصد اقامت در آن را ندارید، با گفتن این عبارت نشان می‌دهید که قرار است با هواپیمای دیگری به یک کشور سفر کنید.

I am traveling for leisure = من برای تفریح سفر می‌کنم.

اگر قصد شما از سفر، گردش و تفریح است می‌توانید این عبارت را بیان کنید.

I am traveling for work = من برای کار سفر می‌کنم.

ممکن است شما یک ملاقات کاری یا هر نوع فعالیت کاری دیگری در این کشور داشته باشید. با به‌کاربردن این عبارت می‌توانید هدف خود را بیان کنید.

 I will be here for ___ days. = من ... روز اینجا خواهم ماند.

در قسمت خالی تعداد روزهایی که قرار است در انگلیس اقامت داشته باشید را بیان می‌کنید.

I am visiting family = من برای دیدن خانواده آمده‌ام.

اگر خانواده شما در انگلیس زندگی می‌کنند و باهدف ملاقات آنها به این کشور سفرکرده‌اید باید در گمرک آن را بیان کنید. ممکن است مأموران از شما آدرس محل اقامت خانواده‌تان را درخواست کنند که بهتر است این اطلاعات را از قبل آماده کرده باشید.

I am staying at _____. = من در ... اقامت دارم.

مأموران گمرک می‌خواهند از محل اقامت شما در طول سفر بدانند، بنابراین با به‌کاربردن این عبارت، بیان کنید که محل اقامت شما کجا است.

عبارت مربوط به رسیدن به مقصد

بعد از پرواز و گذشتن از گمرک شما باید به مقصد موردنظر خود بروید. عبارات زیر به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر مقصد خود را بیابید.

Where is the currency exchange? = صرافی کجا هست؟

صرافی مکانی است که در آن پول‌های کشور خود را به واحد پول کشور مقصد تبدیل می‌کنید. با این عبارت می‌توانید نشانی صرافی را بیابید و پول‌های خود را در آنجا تبدیل کنید.

Where is the bus stop? = ایستگاه اتوبوس کجاست؟

گشتن در شهر به‌وسیله اتوبوس علاوه بر اینکه مقرون‌به‌صرفه است باعث می‌شود که شما به‌درستی به مکان‌هایی که قصد بازدید از آن را دارید بروید.

Do you know where this hotel is? = آیا شما می‌دانید این هتل کجاست؟

ممکن است در طول سفر، مسیر خود را گم کنید یا برای اولین‌بار قصد رفتن به هتلی را داشته باشید. با گفتن این عبارت می‌توانید هتل مورد نظرتان را پیدا کنید.

عبارات مربوط به هتل

ممکن است در انگلیس، خانواده یا دوستی نداشته باشید و برای این مدت قصد دارید در یک هتل استراحت کنید؛ بنابراین اگر قصد اقامت در یک هتل را دارید، عبارات زیر می‌تواند به شما کمک کند.

 Does the room have a bathroom? = آیا اتاق، حمام دارد؟

با استفاده از این عبارت مطمئن شوید که اتاق حمام جداگانه دارد یا اینکه حمام هتل به‌صورت مشترک است.

How many beds are in the room? = چند تختخواب در اتاق وجود دارد؟

این سؤال برای اینکه اندازه اتاق را بدانید مناسب است.

I would like two double beds, please. = دو تخت دونفره می‌خواهم، لطفاً.

دو نفر می‌توانند روی یک تخت دونفره بخوابند، اما گاهی اوقات، تنها یک نفر در یک تخت دونفره می‌خوابد، بنابراین فضای اضافی برای آنها وجود دارد.

Where are the elevators?  = آسانسورها کجا هستند؟

اگر در طبقات بالای یک هتل سکونت دارید باید از آسانسور استفاده کنید تا به شما کمک کند به اتاق خود بروید.

لینک مفید:

یادگیری زبان انگلیسی در تیکا

انگلیس یکی از کشورهای تاریخی و دیدنی قاره اروپاست که افراد زیادی مشتاق دیدن این کشور هستند. یکی از موارد مهم در سفر به این کشور، دانستن زبان آنها است. زبان رسمی این کشور انگلیسی و یادگیری آن بسیار راحت است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، لازم است که برخی از عبارات مهم آن را بدانید. در این قسمت سعی کردیم مهم‌ترین عباراتی که در طول سفر به این کشور لازم است را بیان کنیم.

برای مهاجرت به انگلستان میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان انگلیسی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان انگلیسی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

جملات ضروری برای سفر به کشور انگلیس

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

عارفه سالاریه

تولید محتوا

من عارفه ام، کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی خوندم ولی تجربیات کاری و علاقه هام خیلی شبیه تحصیلاتم نیست. به جز علاقم به دنیای مارکتینگ و سئو، مدتی به طور پاره وقت مدرس زبان انگلیسی بودم، هندی بلدم صحبت کنم و زبان فرانسه رو خیلی دوست دارم و دارم یاد می گیرم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

برای چین هم دارید؟

13 شهریور 2022

user-image

لیلا فارغ

این جملات برای هر کشوری مناسب هست تشکر ازتون

12 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

خیلی هم عالی، تشکر بابت مطلب مفیدتون

11 شهریور 2022