اساتید پیشنهادی:

راهکار های کاربردی در تسریع یادگیری زبان انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 21 مرداد 2022

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : دقیقه

تعداد بازدید : 1404

تسریع یادگیری زبان انگلیسی

ر فرایند یادگیری زبان انگلیسی نباید عجله کرد، اما بیش‌تر اوقات ما به دلیل مهاجرت، سفرهای کاری و تفریحی مجبور به یادگیری این زبان می شویم و کمبود وقت یکی از این استرس هایی است که ما را تحت فشار می گذارد. اگر می خواهید یادگیری زبان جدیدی را شروع کنید، بهتر است بدانید که برخی اشتباهاتی در خصوص یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی دارید، ممکن است این تصورات در ذهن شما هم وجود داشته باشد یا توسط اطرافیان به شما القا شده باشد. در این مطلب راهکارهایی توصیه می‌کنیم که به راحتی یادگیری زبان انگلیسی در کم‌ترین زمان، ممکن خواهد.

 سریع زبان انگلیسی یاد بگیرید

در این مقاله که به راه‌های مختلفی برای تسریع در یادگیری زبان انگلیسی اشاره می‌شود، با استفاده از آن‌ها می‌توانید فرا‌گیری زبان انگلیسی را به لذت بخش‌ترین قسمت از زندگی روزمره‌تان تبدیل کنید؛ علاوه بر این تاثیر، استفاده از نرم‌افزار‌ها در یادگیری زبان بیش از پیش نمایان شده است. اگر در خواندن کلمات و یادگیری انگلیسی مشکل دارید، ما در این مقاله به شما راهکارهای سازنده می‌دهیم. در ادامه ترفندهای یادگیری زبان انگلیسی در کمترین زمان را آموزش می‌دهیم:

1) پادکست های زبان انگلیسی را گوش دهید

پیشنهاد ما گوش دادن به ESL PODCASTS است. زیرا این نوع از پادکست ها اهداف آموزشی در بعد یادگیری زبان انگلیسی را دارد. برای مثال با انتخاب بخش سفر در این پادکست، نحوه  تعامل و صحبت کردن هنگام پذیرش در هتل با جزئیات بسیار کاربردی به شما آموزش داده می‌شود.

2) کتاب های کودکان را بخوانید

اگر ابتدا راه هستید می‌توانید آن ها را مطالعه کنید؛ هم واژگان ساده‌تری دارد، هم دستور زبان‌ها در آن پیچیده نیستند و تکرار زیاد اینگونه کتاب‌ها یادگیری را آسان‎تر می‌کند.

3) استفاده از فلش کارت های الکترونیکی

امروزه نرم افزارهای مختلفی با قابلیت و ویژگی‌های بیش‌تر وجود دارد به شما کمک می کند تا دایره لغاتتان را افزایش دهید. این دسته از نرم افزارها  به راحتی در تلفن همراه نصب می شود. بنابراین به آسانی و در تمام ساعات شبانه روز به این برنامه دسترسی دارید و می‌توانید دایره لغاتتان را به طرز چشمگیری گسترش دهید.

4) حضور و شرکت در گفت و گو های جوامع انگلیسی زبان

سایت های مختلفی وجود دارد که با عضویت در آنها به دیگر گروه ها می پیوندید. حتی می‌توانید نرم افزار سایت مورد نظر را در تلفن همراه تان نصب کنید و در هر مکانی که هستید می‌توانید به هزاران نفر در سراسر دنیا متصل شوید و به موضوعات مختلفی بپردازید. با این نرم افزار قابلیت تماس یا تماس صوتی با دوست یا پارتنری که پیدا کرده اید، ممکن می‌شود و این یک تمرین عالی برای ارتقای سطح زبانی به حساب می‎آید.

5) تلویزیون ببینید

فیلم و سریال های مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی ببینید؛ آن‌ها را استپ کنید و جملات را با خود تکرار کنید. سعی کنید عبارات و اصطلاحات را متوجه شوید سپس  آن را با سرعت نرمال تماشا کنید.

6) واژگان را با پسوند و پیشوند بسازید

این راه یکی از سریع ترین راه ها برای یادگیری بیش‌ترین تعداد واژگان است و با یک تیر دو نشان می زنید؛ زیرا نه تنها خود کلمه را یاد می گیرید، بلکه تمامی کاربردهای آن را می آموزید و با این کار در جملات  می‌توانید بارها از یک کلمه در نقش‌های مختلف استفاده کنید.

7) همراه با خوانندگان خارجی بخوانید

خواندن آهنگ‌هایی که دوست دارید می‌تواند شما را به زبان مسلط کند. موسیقی رپ بهترین روش برای تمرین زبان انگلیسی است، چون این نوع آهنگ‌ها دقیقا مانند حرف زدن معمولی است و فقط با ریتم سریع تر خوانده می‌شود.

8) با خودتان حرف بزنید

حرف زدن با خود، قسمتی از فرآیند ساخت اعتماد به نفس محسوب می‌شود و این اعتماد به نفس هم به عنوان بخشی از برقراری ارتباط با زبان انگلیسی است. معمولا حرف زدن با خود در جلوی آینه، یکی از بهترین روش ها است. حتی می‌توانید صدا خود را ضبط کنید تا متوجه شوید در هنگام صحبت کردن شما بقیه چه چیزی می‎شنوند. همچنین می توان متوجه ضعف‌ها شد.

9) تفسیر و خلاصه نویسی کنید

این روش به عنوان جدیدترین متدهای کشف شده یادگیری زبان طی سال‌های اخیر بوده که یادگیری و سرعت آن را تا اندازه زیادی افزایش می‎دهد. برای خلاصه نویسی، کافی است هر زمان دو الی سه پاراگراف زبان را مطالعه کردید؛ حدودا در 3 الی 4 خط، نظر خود را با زبان انگلیسی راجب پاراگراف‌های خوانده شده بنویسید و یا آن را خلاصه نویسی نمایید. همیشه در جزوه‎تان یک جای خالی کنار یادداشت‎ها بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را نوشته و بعد‌ها هنگام مطالعه همان را مرور کرده باشید.

10) یک دفتر خاطرات با وبلاگ به زبان انگلیسی داشته باشید

نوشتن می‌تواند یک فعالیت خلاقانه و آرامش بخش باشد. داشتن دفترچه خاطرات یا وبلاگ به زبان انگلیسی، بهترین راه برای تمرین مستمر زبان است. همچنین باعث می‌شود ضمن بهتر شدن گرامرتان، کاربرد این زبان را در زندگی روزانه هم بهتر بیاموزید.

11) کتاب بخوانید

اگر در مراحل ابتدایی یا متوسط یادگیری زبان انگلیسی هستید، کتاب‌های فراوانی در بازار موجود هستند که واژگان و گرامر به کار رفته در آن‌ها متناسب با سطح شما تنظیم شده و تنها کافی است کتاب مورد علاقه خود را از قفسه بردارید.

این کتاب‌ها معمولا به همراه سی دی صوتی خود عرضه می‌شوند و شما عملا در هنگام رانندگی یا در مترو هم می‌توانید از نسخه صوتی آن استفاده کنید. اگر هم سطح شما پیشرفته است، می‌توانید پا را فراتر گذاشته و به سراغ کتاب‌های متن اصلی بروید. البته لازم است بدانید که در این کتاب‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و ممکن است با هر نوع واژه یا اصطلاح نا آشنایی مواجه شوید.

12) سوال بپرسید

پرسیدن سوال بهترین راه دستیابی به ناشناخته‌ها است. درمورد زبان انگلیسی این امر بسیار صادق است. همچنین بهتر است سوالات خود را از استاد و یا دوستانتان بپرسید. اگر گاهی از سوال کردن می‌ترسید، این عادت را به کلی کنار بگذارید و یا در انتها کلاس از استاد به صورت انفرادی سوال کنید.

13) حداقل روزانه ۴ ساعت تمرین کنید

برای اینکه در عرض 2 الی 3 ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است ۱ساعت لغت بخوانید، ۱ساعت مکالمات ساده کتاب‌ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید.

سپس ۲ساعت انگلیسی گوش کنید و ۲ساعت متن‌های انگلیسی را بخوانید؛ به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیش‌تر روی مکالمه تمرکز کرده‌اید، گوش کردن را بیش‌تر انجام دهید. لازم است بدانید که خواندن به توانایی صحبت کردن‌تان نیز کمک می‌کند. برای بعضی‌ها ۲ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است، اما اگر می‌خواهید خیلی سریع به زبان مسلط شوید؛ بهتر است از همین روش استفاده کنید.

14) مجلات و روزنامه ‌های انگلیسی زبان را مطالعه کنید

اگر علاقه‌ دارید که مجله و روزنامه بخوانید، می‌ توانید از مجله‌ها و روزنامه‌های زبان انگلیسی استفاده کنید که بعد از مدتی تغییر در درک و فهم مطالب به زبان انگلیسی را متوجه شوید.

15) از خواندن بیش از حد گرامر خودداری کنید

به طور معمول، بیش‌تر افراد برای یادگیری زبان انگلیسی به سراغ یادگیری گرامر می‌روند و در این زمینه وسواس عجیبی دارند. در صورتی که نحوه صحیح گفت و گو در زبان انگلیسی هیچ ارتباطی با گرامر ندارد و تنها زبان شناسان نیاز به اطلاع دقیق از قواعد گرامری دارند. بنابراین خواندن کتاب‌های زبان انگلیسی را پیشنهاد می‌کنیم، زیرا بهترین منبع برای آموزش گرامری هستند.

16) زبان فارسی را حذف کنید

برای یادگیری هر لغت در انگلیسی، سعی کنید مترادف جدیدی در زبان انگلیسی بیابید. از این طریق زبان خود را تقویت کرده و دایره لغاتتان را افزایش می‌دهید.

لینک مفید:

یادگیری زبان در تیکا

همواره این نکته را در ذهن داشته باشید که برای موفق شدن، باید مطالب فوق را به عادتی برای خود تبدیل کنید و به آن پایبند باشید. با اعمال این کار، شما دائما درحال یادگیری خواهید بود و می‌توانید در کلاس‌های زبان، هنگام ایجاد ارتباط با دوستان و یا حتی انگلیسی زبانان؛ از مطالب آموخته شده بهره ببرید.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا با مجرب ترین اساتید یادگیری زبان شما را به عهده می گیریم و به پیشرفت هر چه بیشتر شما در مسیر یادگیری زبان کمک خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به صفحه اساتید تیکا، استاد خود را انتخاب و یادگیری زبان را شروع کنید. 

https://tikkaa.ir/find-teachers/english

راهکار های کاربردی در تسریع یادگیری زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

ممنون از مطالب عالیتون

23 مرداد 2022

user-image

پارسا مهری

برای زبان عربی هم مقاله دارید؟

23 مرداد 2022

user-image

الهام طالبی

تشکر از مقاله خوبتون

23 مرداد 2022