اساتید پیشنهادی:

8 سایت فوق العاده برای داستان صوتی انگلیسی ساده همراه با متن

پرستو غفاری
پرستو غفاری
سه‌شنبه, 19 بهمن 2020

دسته بندی : stories

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 21063

8 منبع فوق العاده داستان صوتی انگلیسی ساده همراه با متن

قصه گویی یکی از قدیمی ترین سنت ها در تمام دنیاست و مردم از زمانی که شروع به صحبت کردن می کنند، داستان می گویند و می شنوند. به همین دلیل داستان صوتی انگلیسی ساده برای زبان آموزان هم جنبه سرگرمی خواهد داشت و هم جنبه یادگیری. شنیدن قصه یکی از اصلی ترین روش ها برای یادگیری زبان مادریمان در دوران کودکی بوده است. گوش کردن به فایل صوتی انگلیسی با متن سطح مهارت های شنیداری و خواندن ما را افزایش میدهد. داستان ها مسیری لذت بخش و جالب برای یادگیری زبان جدید را فراهم می کنند. خوشبختانه تعدادی منابع آنلاین رایگان وجود دارند که به شما کمک می کنند که به انواع مختلفی از قصه ها گوش کنید.

در این پست، بهترین منابع یادگیری زبان با فایل صوتی را معرفی میکنیم.

اپلیکیشن های داستان انگلیسی ساده و پادکست

به حرات میتوان گفت بهترین نرم افزارها به این منظور اپلیکیشن های VOA و BBC Learning English هستند. در هر دو اپلیکیشن شما میتوانید فایل های صوتی داستان انگلیسی ساده و یا پادکت های اخبار روزمره را همراه با متن در اختیار داشته باشید. راحت و ساده بودن محیط کاربری VOA Learning English باعث میشود در مصرف اینترنت هم صرفه جویی کنید! شما میتوانید سرعت صدای کوینده را نیز هنگام گوش دادن به فایل صوتی انگلیسی با متن کم یا زیاد کنید. همچنین در انتهای متن یا transcript معمولا لیستی از کلمات دشوارتر همراه با توضیحات معنای آن به انگلیسی ساده آورده شده است. هر دو اپلیکیشن را میتوانید از Google Play یا App Store به صورت رایگان دانلود کنید.
 

روش های استفاده از داستان صوتی انگلیسی ساده

روش های بسیاری وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید از زمان شنیدن قصه ها بیش ترین بهره را ببرید. به عنوان افراد مبتدی شما می توانید به یک داستان چندین بار گوش کنید. تکرار راهی معرکه برای پیشرفت درک و به خاطر سپردن کلمات و مفاهیم مهم زبان است. بار اول تنها بر ایده اصلی داستان انگلیسی تمرکز کنید. ببینید می توانید از طرح اصلی قصه سر در بیاورید؟ سپس وقتی برای بار دوم به همان قصه گوش می کنید، گوش کردن به جزئیات را تمرین کنید. یک راه برای تمرین این نکته، انجام تمرین پر کردن جاهای خالی در حین گوش کردن به قصه است. این تمرین به شما کمک می کند که گوش های خود را برای فهمیدن کلمات مشخص تمرین دهید.


 

یادگیری زبان دلخواهت هر چه سریع تر شروع کن

اگر از جمله افرادی هستید که یادداشت برداشتن را ترجیح می دهند، پس در حین گوش کردن به داستان صوتی انگلیسی ساده نکاتی را بنویسید. چیزهایی که فکر می کنید مهم هستند یا کلماتی که متوجهشان نشده اید و قصد چک کردنشان را دارید را ثبت کنید. هنگام یادگیری یک زبان داشتن یک دفترچه لغت می تواند بسیار مفید باشد. همین که به این قصه ها گوش می کنید، باید دایره لغات برای یادگیری زبان خود را افزایش دهید. یادداشت برداشتن از لغت جدید در یک دفترچه، به شما امکان این را می دهد که در صورت نیاز به تمرین بیشتر به آن ها مراجعه کنید و همچنین امکان فیزیکی در اختیار شما قرار می دهد تا پیشرفت خود را در حین گوش دادن ارزیابی کنید.

در نهایت، بعد از اینکه چند بار به داستان گوش کردید، متن داستان را دانلود کنید و بخوانید. تعدادی از منابعی که به آنها اشاره خواهیم کرد این امکان را در اختیار شما خواهند گذاشت. می توانید خودتان متن را بخوانید یا اینکه در حین خواندن به داستان دوباره گوش کنید. این نکته سبب می شود که مطمئن شوید که دقیقاً آنچه را می شنوید را متوجه شدید. و همچنین املای برخی کلمات و عبارات که برایتان نامفهوم بودند را نیز روشن می کند. حالا که مجهز به هر آنچیزی شدید که به آن نیاز دارید، وقت آن است که با استفاده از این 8 وب سایت معرکه گوش کردن به قصه های انگلیسی را آغاز کنید.
 

 رمان های انگلیسی برای تقویت زبان



 

سایت Storynory

وبسایت Storynory یک محیط حقیقتاً معرکه است که داستان های صوتی انگلیسی ساده رایگان را ارائه می دهد. داستان ها بر اساس ژانر شامل داستان های پریان، کلاسیک، افسانه و اسطوره، شعر، داستان های اصیل و غیره طبقه بندی شده اند. تمام فایل های صوتی با متن داستان همراهند که می توانیدجمع آوری شان کنید و همچنین برای تمرین بیشتر اطلاعات آموزشی مرتبطی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. این سایت در ابتدا برای کودکان ساخته شد اما برای بزرگسالانی که در حال یادگیری زبان نگلیسی هستند نیز عالی است چرا که تمام اطلاعات بر اساس سطح مرتب شده اند. شما میتوانید برای مثال با داستان صوتی انگلیسی سیندرلا شروع به یادگیری کنید.

Storynory هم داستان های کوتاه برای آموزش زبان را در بر دارد که می توانید در جا بخوانید و هم شامل کتاب ها یا داستان های طولانی تر مثل جادوگر شهر اُز نوشته L. Frank Baum نیز می شود که البته فایل های صوتی به تفکیک فصل ها قابل استفاده هستند. توصیه ما این است که از اولین داستان Baskerville اثر Conan Doyle از سری کتاب های شرلوک هلمز شروع کنید. اگر این داستان کلاسیک را دوست دارید، خوش شانس خواهید بود چرا که در وب سایت Storynory تعداد زیادی از داستان های شرلوک هلمز بارگذاری شده اند. اولین داستان این مجموعه با صدایی بسیار واضح خوانده شده که برای زبان آموزان ساده خواهد بود.
 

سایت FluentU

سایت FluentU ویدئوهای دنیای واقعی مثل موزیک ویدئوها، تبلیغات، اخبار و گفتگوهای الهام بخش را تبدیل به تجربیات آموزشی انگلیسی می کند. برخلاف اپلیکیشن های معمول، FluentU از یک رویکرد طبیعی استفاده می کند که روند یادگیری زبان و فرهنگ انگلیسی را برای شما ساده می کند. شما انگلیسی را درست به همان صورت که در زندگی عادی صحبت کی شود، یاد میگیرید. FluentU شامل ویدئوهای متنوع و جالب یا موضوعات پرطرفدارمثل گفتگوهای تلویزیونی محبوب، موزیک ویدئوها و تبلیغات خنده دار است. برای مثال داستان صوتی انگلیسی سیندرلا را در نظر بگیرید! شما در FluentU علاوه بر نسخه فایل صوتی انگلیسی همراه با متن، میتوانید نسخه هایی از فیلم های سینمایی سیندرلا را در قالب کلیپ های آموزشی تماشا کنید.

FluentU تماشای ویدئوهای انگلیسی را برای شما ساده می کند. ویدئوها شامل متن های تعاملی نیز می شوند. به این معنی که شما می توانید بر روی هر کلمه ای که خواستید کلیک کنید تا عکس، معنی یا مثال های مفیدی را ببینید. همچنین می توانید تمام لغات را در ویدئوها یا آزمون ها بیاموزید. به سمت راست یا چپ کلیک کنید تا مثال های بیشتری از کلمه ای که در حال یادگیری اش هستید را نیز ببینید. بهترین بخش این است که FluentU مسیر یادگیری لغات زبان دلخواهتان شما را ضبط و پیگیری می کند و بر اساس لغاتی که تا کنون یادگرفته اید، ویدئوهای مرتبط یا مثال هایی را به شما توصیه می کند. همه زبان آموز یک تجربه منحصربه فرد خواهد داشت حتی اگر در حال یادگیری یک ویدئوی یکسان باشند. شما می توانید از وبسایت FluentU روی کامپیوتر یا تبلت خود استفاده کنید و یا از آن بهتر اپلیکیشن آن را از آیتونز یا گوگل پلی دانلود نمایید.



 

استارت آموزش زبانرو بزن

 یادگیری انگلیسی با داستان (Learn English through stories)

"یادگیری زبان از طریق داستان"، یک کانال یوتیوب است که مشخصاً برای زبان آموزان طراحی شده است. مثل بقیه منابع این چنینی، داستان ها به آرامی و واضح خوانده شده اند و برای زبان آموزان مناسب هستند. داستان ها شامل انواع مختلفی می شوند مثل داستان های کوتاهتر"سه خوک کوچک" یا کتابهای طولانی تر "عقل و احساس" نوشته جین آستین. اگر رمان های کلاسیک یا داستان های تخیلی کوتاه دوست ندارید، این کانال بخش هایی از کتاب های غیرتخیلی مربوط به مکان ها، انسان ها، سنت ها و ... ی واقعی را نیز ارائه می دهد. هر داستان شامل متن نوشتاری است که در حین خواندن نمایش داده می شود. بنابراین شما می توانید اگر بخواهید متن را دنبال کنید و یا فقط آنچه درک کرده اید را چک کنید. هر داستان بر اساس سطح طبقه بندی شده که به این معنی است که می توانید آنچه که مناسبتان است را به راحتی پیدا کنید. اگر حوصله خواندن کتاب طولانی تری را دارید، پیشنهاد می کنم از آلیس در سرزمین عجایب نوشته Lewis Carroll شروع کنید چرا که احتمالاً با داستان آشنایی قبلی دارید. داشتن دانش قبلی از یک کتاب به شما کمک می کند تا نسخه انگلیسی را بهتر دنبال کنید.

 

سایت Digitalbook

سایت Digitalbook محیطی است که تعداد بسیاری کتاب صوتی برای زبان آموزان را برای دانلود یا شنیدن مستقیم در وبسایت ارائه می دهد. در دسته بندی های مربوط به داستان صوتی انگلیسی ساده میتوانید کتاب های سطح بندی شده مناسب خودتان را پیدا کنید. این سایت هم دارای رمان های کلاسیک مثل "غرور و تعصب" نوشته جین آستین است و هم قصه های کوتاهتر مثل "باد در درختان بید" اثر کنت گراهام. بنابراین چه در پی پروژه های شنیداری طولانی تر باشید و چه تمرین های کوتاه تر، چیزی در این وبسایت پیدا خواهید کرد که به دردتان بخورد. Digitalbook خلاصه ای از هر داستان و سطح متناظر آن را ارائه می دهدتا بدانید دقیقاً انتظار چه چیزی را داشته باشید. فایل صوتی کتاب دراکولا اثر برام استوکر را امتحان کنید که به شکل یک سری نامه و خاطره نوشته شده است. و می تواند برای زبان آموزان راهی خوب باشد تا محتوای کتاب را به قسمت های مختلفی تقسیم کنند و هر بار بر یک نامه یا خاطره تمرکز کنند.

کتابخانه زبان انگلیسی



 

پروژه Storycorps

Storycorps یک پروژه است که توسط سازمانی ساخته شده که با آمریکایی هایی که  پیشینه متفاوتی دارند مصاحبه می کند تا از داستانهایشان خبردار شود. شما می توانید به افراد مختلفی گوش کنید که داستان هایی در مورد زندگی شان تعریف می کنند و شما را در معرض دامنه وسیعی از لهجه های مختلف و کلمات قرار می دهد. می توانید داستان ها را بر اساس بسترشان مثل داستان های نظامی، اقلیت های جنسی و یا تاریخ آمریکایی-آفریقایی پیدا کنید. معمولاً این داستان ها بین دو سه دقیقه تا 12 دقیقه هستند. درنتیجه آن قدری کوتاه هستند که در یک مرتبه بتوان به آنها گوش کرد. بسیاری از داستان ها همراه با انیمیشن ها، عکس ها و دیگر جلوه های بصری زیبا ارائه می شوند.

من توصیه میکنم که با "گنجینه کتابخانه آقای گردی" شروع کنید. داستان در مورد مردی است که در نوجوانی کتاب های کتابخانه ها را می دزدید چرا که نمی خواست دوستانش متوجه شوند که او کتابخوانی را دوست دارد. این داستان حقیقتاً زیبا است و اگرچه ممکن است برای زبان آموزان کمی دشوار باشد (به دلیل لهجه جنوبی مرد. او اهل آرکانزاس است) اما ارزش شنیدن را دارد. انیمیشن های زیبا دنبال کردن داستان را ساده تر می کنند.
 

 داستان هایی که با آنها بزرگ می شوید(Stories to grow by)

این سایت نیز اصولاً برای کودکان ساخته شده است. که به این معنی است که سطح انگلیسی آن ساده و مناسب زبان آموزان است. Stories to grow by داستان های پریان کلاسیک و افسانه های صوتی را با متن داستان ارائه می دهد. این داستان ها معمولاً 15 دقیقه هستند و به هیچ آمادگی قبلی نیاز ندارند. با داستان کلاسیک "خرگوش مخملی" نوشته مارجری ویلیامز شروع کنید که در مورد یک اسباب بازی دوست داشتنی است که واقعی می شود. این داستان تنها 7 دقیقه طول می کشد و شامل لغات ساده ای می شود.
 

آموزش زبان انگلیسی




سایت Open culture

Open culture یک لیست طولانی از کتاب های صوتی را ارائه می دهد که به سه گروه تقسیم می شوند. از جمله داستان های تخیلی و ادبی، شعر و داستان های غیرتخیلی. داستان صوتی انگلیسی ساده زیادی در هر سه دسته وجود دارند. هر لیست به ترتیب نام نویسنده ها مرتب شده است. بنابراین، پیدا کردن آنچه در پی اش هستید، کار ساده ای است. محتوای آنها شامل کتاب های طولانی تر، داستان های کوتاه، افسانه ها و بیشتر می شود.هر فهرست به شما می گوید که هر کتاب صوتی به چه طریقی در دسترس است (از طریق آیتونز، اسپاتیفای، تماشای آنلاین یا فایل mp3 برای دانلود) و برخی از این داستان های خیلی خوب توسط نویسنده شان خوانده شده اند. برای افراد مبتدی،  کتاب کودک را پیشنهاد می کنیم مثل "خداحافظ ماه!" نوشته مارگارت وایز براون. این کتاب شامل جملاتی با ساختار و لغات ساده می شود و از تکرار برای ساده تر کردن روند یادگیری استفاده می کند.

داستان صوتی انگلیسی ساده (Easy stories in English)

Easy stories in English نیز وب سایت دیگری است که برای زبان آموزانی که در حال یادگیری انگلیسی به عنوان زبان دوم هستند ساخته شده است. داستان ها به چهار سطح مختلف تقسیم شده تا بتوانید به راحتی آنچه می خواهید را پیدا کنید. متن داستان ها در دسترس هستند و سایت شامل هم داستان های کوتاه و هم کتاب های طولانی تر یا داستان هایی می شود که بر اساس هر فصل تقسیم بندی شده اند. بنابراین هر فایل صوتی حداکثر 15 دقیقه است.

زبان آموزان سطح متوسطه می توانند با داستان "گربه سیاه" اثر ادگار آلن پو شروع کنند. نه تنها این یک داستان کوتاه کلاسیک است که به تعدادی لغت معرکه به دایره لغاتتان اضافه می کند، بلکه مقدمه صوتی داستان تعدادی از لغات خاص که لازم است قبل از گوش کردن بدانید، را توضیح می دهد.حالا تمام منابع موردنیاز را می شناسید و می توانید شروع کنید و تعدادی داستان شاهکار انگلیسی را بشنوید.

یادگیری باید لذت بخش باشد.در منابع یادگیری زبان تیکا می توانید در هر زمان و هر مکانی در کلاس آنلاین خود شرکت کنید . کافیست در صفحه اساتید زبان ، استاد موردنظر خود را انتخاب کنید و در روز و ساعتی که می خواهید در کلاس زبان آنلاین خود شرکت کنید. از آنجایی که کلاس های آنلاین به صورت خصوصی هستند تمرکز کلاس و استاد بر روی مهارت های مورد نیاز زبان آموز است و روش های کاربردی را نیز برای یادگیری لغات خواهید آموخت.

منبع : Busuu
 

 

یادگیری زبان با تیکا

 


 

 
8 سایت فوق العاده برای داستان صوتی انگلیسی ساده همراه با متن

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات