اساتید پیشنهادی:

بهترین منابع برای تسلط بر مکالمه های روزمره انگلیسی چیست؟

پرستو غفاری
پرستو غفاری
یک‌شنبه, 26 دی 2020

دسته بندی : books

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 5622

بهترین کتاب مکالمه روزمره انگلیسی و نمونه مکالمات

من می توانستم انگلیسی را به خوبی بخوانم و موقع شنیدن بفهمم اما نمی توانستم صحبت کنم. من کلمات و مفاهیم دستوری زبان انگلیسی را می دانستم اما اعتماد به نفس لازم را نداشتم. من به دنبال بهترین کتاب مکالمه روزمره انگلیسی بودم. درنهایت متوجه شدم چند کتاب مختلف به این منظور وجود دارند.

علیرغم این که می دانستم چه بگویم، مدام یا دچار لکنت می شدم و یا اینکه کلمات اشتباهی را استفاده می کردم. پدر و مادر و معلم هایم را می دیدم که به راحتی و با اعتماد به نفس مکالمه برقرار می کنند و من هم می خواستم مثل آنها صحبت کنم.

آن موقع بود که متوجه شدم که خواندن کتاب های داستان در اوقات فراغتم کافی نیست . به منظور یادگیری صحیح زبان انگلیسی، باید صحبت کنم و تا جای ممکن در معرض مکالمه های روزمره انگلیسی قرار بگیرم.  بهترین کتاب مکالمه روزمره انگلیسی کتابی است که سئوالات بسیاری را برای شما به وجود بیاورد و تاپیک های مختلفی را در اختیار شما بگذارد.

در این پست فهرستی از منابع مکالمه روزمره انگلیسی برای شروع را ساماندهی کرده ام.

مکالمه روزمره انگلیسی با برنامه روزانه خود 
 

قبل از اینکه نگاهی به فهرست  بهترین کتاب های مکالمه روزمره انگلیسی زیر بیندازید، خوب است که برنامه آموزشی خود را با این توصیه ها و ترفندها تکمیل کنید.

مکالمه های انگلیسی را تماشا کنید و یا به آنها گوش کنید. هر چه بیشتر در معرض زبان انگلیسی باشید، سریع تر یاد خواهید گرفت. بنابراین، فیلم های هالیوودی یا سریال های نتفلیکس را تماشا کنید و به طرز صحبت کردن افراد و تعاملشان با یکدیگر توجه کنید یا این که پادکست گوش کنید.
با دیگران به انگلیسی صحبت کنید. اگر انگلیسی صحبت نکنید، هیچ وقت نمی توانید این زبان را روان حرف بزنید. افراد محلی را پیدا کنید که می توان با آنها به انگلیسی مکالمه برقرار کرد. همچنین اپلیکیشن های بسیاری وجود دارند که شما را با انگلیسی زبانان در سراسر دنیا مرتبط می کنند پس می توانید در آنها جستجو کنید و کسی را پیدا کنید تا مهارت های انگلیسی خود را با او تمرین کنید.
 

آموزش زبان آنلاین تیکا



فهرست کلمات شامل لغات پرکاربرد زبان انگلیسی داشته باشید. اگر مکالمه های روزمره انگلیسی را از نزدیک دنبال کنید، متوجه خواهید شد که برخی کلمات و عبارات خاص بیش از بقیه تکرار می شوند. هرچه واژگان مرتبط بیشتری بدانید، ارتباط برقرار کردن برایتان ساده تر خواهد شد. بنابراین، برای به خاطر سپردن کلمات متداول فهرست هایی را آماده کنید.
مکالمه های انگلیسی را بخوانید و تمرین های مربوط به آن را حل کنید. وقتی از گوش کردن خسته شدید، سرغ خواندن مکالمه ها و حل تمرین های درک مطلب بروید. خواندن یک مکالمه به شما کمک می کند تا ساختار زبان انگلیسی را بهتر درک کنید.

انواع کتاب های مکالمات انگلیسی


از محصولات آموزشی متنوعی استفاده کنید. هر چه برنامه یادگیری شما متنوع تر باشد، جالب تر خواهد بود. بنابراین، برای یادگرفتن مهارت صحبت کردن خود را به یک برنامه تلویزیونی یا یک پادکست محدود نکنید. در عوض از اپلیکیشن ها، کانال های یوتیوب و دوره های آنلاینی مثل مثال های زیر استفاده کنید تا متوجه شوید که کدام مناسب نیازهای شماست و یادگیری را برایتان جذاب تر خواهد کرد.


 

اساتید زبان تیکا

کتاب Speak English Like an American

این کتاب برای افرادی که دوست دارند انگلیسی با لهجه آمریکایی را یاد بگیرند،  بهترین کتاب مکالمه روزمره انگلیسی محسوب میشود. حتما از سی دی این کتاب هم استفاده کنید.

کتاب English Coversations: Practice Makes Perfect

این مجموعه همانطور که از نام آن پیداست، بر اساس تمرین های بسیار مکالمه های انگلیسی را به شما آموزش میدهد.

کتاب Practical English Usage

کتاب انگلیسی پرکتیکال یا کاربردی نکاتی را به شما آموزش میدهد که حتما به آن ها نیاز خواهید داشت. این کتاب برای افراد پیش متوسط تا بالای متوسط ایده آن است.  بهترین کتاب مکالمه روزمره انگلیسی کتابی است که بتوانید با آن به خوبی ارتباط بگیرید.

101 Conversation in Simple English

با کمک این کتاب میتوانید از سطح مبتدی یادگیری و تمرین مکالمات روزمره را انجام دهید.

 

پس برای کمی مکالمه انگلیسی آماده اید ؟
 

در فهرست زیر تعدادی اپلیکیشن، وب سایت، پادکست، کانال یوتیوب و دوره هایی معرفی شده اند که طراحی شده اند تا به شما کمک کنند که روند انجام مکالمه به زبان انگلیسی را بهتر درک کنید. شما یادخواهید گرفت که دقیقاً چه چیزی را در چه زمانی استفاده کنید.

بنابراین، فهرست زیر را بررسی کنید و منابعی توجه شما را بیش از بقیه جلب کرده را امتحان کنید و در زمانی کوتاه انگلیسی را خیلی خوب صحبت کنید.

اپلیکیشن های بهترین کتاب مکالمه روزمره انگلیسی

اپلیکیشن ها راه های مفید و ساده ای برای یادگیری یک چیز تازه هستند. همه چیزی که نیاز دارید، یک تلفن هوشمند و یک ارتباط اینترنتی مناسب است. می توانید اپلیکیشن های مرتبط را دانلود کنید و یادگیری را آغاز کنید. بسیاری از کتاب هایی که در این مقاله معرفی کردیم دارای یک اپلیکیشن آموزش زبان نیز هستند.

بعلاوه، برای اینکه مشتاق باقی بمانید، بسیاری از اپلیکیشن ها دارای امکان یادآوری، اطلاع رسانی و نشانه گذاری هستند تا بتوانید یادگیری را به یک فعالیت روزانه تبدیل کنید.

اپلیکیشن های تصویری
 

اگر خود را بیشتر یک زبان آموز بصری می دانید، این دو اپلیکیشن می توانند به شما کمک کنند تا به مکالمه انگلیسی خیلی سریع و خوب مسلط شوید.

آموزش زبان تیکا


FluentU
 

در دسترس برای اندروید و آی او اس

وبسایت FluentU یکی از بهترین و منحصربفردترین اپلیکیشن های موجود است. این برنامه از یک تکنیک آموزشی استفاده می کند که آن را درگیر شدن در زبان مقصد می نامند به این صورت که به جای یادگیری زبان توسط به خاطر سپردن قواعد دستوری زبان انگلیسی، شما به صورت طبیعی در معرض زبان قرار خواهید گرفت.

FluentU از تعدادی ویدئوی واقعی مثل صحنه هایی از فیلم ها، گفتگوهای الهام بخش و تبلیغات استفاده می کند و آنها را به محتوای آموزشی زبان تبدیل می کند.

بهترین بخش FluentU این است که تمام محتوای آموزشی توسط انگلیسی زبانان بومی ساخته شده. بنابراین، چه یک کلیپ خبری چه تریلر یک فیلم یا یک موزیک ویدئو، شما مطمئن خواهید بود که محتوای یادگیری شما دربردارنده انگلیسی اصیل خواهد بود. در میان این ویدئوها تعداد اندکی فقط متمرکز بر مکالمه هستند و خیلی زود یاد خواهید گرفت که در رستوران، مهمانی و یا در جمع دوستانتان چگونه صحبت کنید.

شما می توانید از زیرنویس های تعاملی برای جستجوی لغاتی که می خواهید در موردشان بیشتر بیاموزید استفاده کنید و استفاده از آنها در جملات و دیگر ویدئوها را چک کنید.

همچنین می توانید فهرست لغات و مجموعه فلش کارتهای لغات انگلیسی مخصوص به خودتان را بسازید و با آزمون های جالب دانش خود را ارزیابی کنید.

دوره های مکالمه انگلیسی
 

یک اپلیکیشن معرکه دیگر. این یکی شامل صدها مکالمه انگلیسی می شود که می توانید در اوقات فراغتتان آن ها را تماشا کنید.

در واقع، این اپلیکشن یک منبع اصلی شامل بیش از 100 دوره کوتاه (مثل Effortless English و  English with Jennifer ) می شود که همه بر مکالمه های انگلیسی تمرکز می کنند.

بنابراین، شما نه تنها مکالمه های معمول را تماشا خواهید کرد، (مثل رفتن به سر قرار، خرید کردن یا جستجوی کار) بلکه ویدئوهای دیگری نیز وجود دارند که شما را در زمینه نکات ریز و دقیق برقراری مکالمه مثل انتخاب کدام لغت و ... راهنمایی خواهد کرد.

اپلیکیشن های صوتی
 

با این حال، اگر فردی هستید که با خواندن و گوش دادن یا هر دو بهتر یاد میگیرید، می توانید از این دو اپلیکیشن استفاده کنید.

 

English conversation
 

در دسترس برای: اندروید

این اپلیکیشن شامل بیش از 500 دیالوگ می شود بنابراین تقریباً هر موضوع متداولی را در بر می گیرد. بعلاوه، بیشتر محتوا به شکل آفلاین هم قابل دسترسی هستند به این معنی که تنها کافیست که اپلیکیشن را دانلود کنید و شروع به گوش کردن کنید. چه قصد صحبت کردن در مورد یک موضوع مشخص را داشته باشد و چه به دنبال راه درست پایان بردن مکالمه باشید، این اپلیکیشن شامل همه چیز می شود.

بعلاوه، این اپلیکیشن شامل یک دیکشنری هم می شود. بنابراین می توانید موقع مواجه شدن با کلمات ناآشنا معنی آنها را جستجو کنید. که البته راه مناسبی برای حفظ کردن لغات انگلیسی نیز هست.

برای بهره بردن هر چه بیشتر از این اپلیکیشن، یک مکالمه را انتخاب کنید و اجازه دهید صدایش در پس زمینه وقتی در حال انجام کارهای روزمره خود هستید، پخش شود. به این صورت، حتی اگر به صورت فعال متمرکز بر یادگیری نیستید، به ریتم و جریان زبان عادت می کنید.

آموزش زبان آنلاین تیکا



 

وب سایت ها
 

تعداد زیادی وب سایت آموزش خوب وجود دارد و اینجا به دو تا از آنها اشاره می کنم که به نظرم برای مکالمه های روزمره انگلیسی عالی هستند.

TalkEnglish.com
 

وبسایت TalkEnglish به عنوان وبسایتی که مدام برای مکالمه های روزمره به آن مراجعه کنید، یک گزینه عالی است. صدها مکالمه به زبان انگلیسی که همه بر اساس موضع فهرست شده اند در آن موجود است. این موضوعات شامل احوالپرسی، دیالوگ های مربوط به دانشگاه، قرار گذاشتن، خانواده ، سلامتی و ... می شوند.

در هر گروه تعدادی درس وجود دارد و هر درس شامل تنوعی کافی است که شما را مشتاق حفظ کند و به شما بیاموزد که پاسخ درست یا غلط وجود ندارد. یک مکالمه می تواند جواب های مختلف و در عین حال مناسبی داشته باشد و شما باید آن که متناسب با بستر مکالمه خودتان است را انتخاب کنید.

می توانید انتخاب کنید که تنها مکالمه ها را بخوانید یا اینکه صدا را هم پخش کنید و طرز بیان و تلفظ آن را نیز بررسی کنید.

Basic English Speaking
 

از طرفی دیگر، اگر به دنبال مکالمه هایی با موضوعاتی خاص مثل موزه، آلودگی، باغبانی یا مشکلات پزشکی می گردید،  وب سایت basicenglishspeaking گزینه های بسیاری برای ارائه دارد.

تعداد 75 درس صوتی موجود هستند که هر یک فایل های صوتی، تصویری و متنی خود را دارند. اگر ترجیح می دهید که به کندی و با دقت بیاموزید، این یک منبع بسیار خوب است.

بعلاوه، هر مکالمه کوتاه است و تنها یک یا دو دقیه طول می کشد در نتیجه می توانید می توانید زمان خود را برای گوش کردن به تنها یک مکالمه در هر روز و استفاده حداکثر از آن تنظیم کنید.

پادکست ها
 

پادکست های زبان انگلیسی برای افرادی که زمان زیادی را صرف رفت و آمد می کنند، گزینه های مناسبی هستند. همزمان که در حال رفتن به محل کار در مترو هستید یا اینکه در اتاق انتظار مطب دکتر گیر کرده اید می توانید زمان مرده را با گوش کردن به یک پادکست آموزشی به فعالیتی مفید تبدیل کنید.

All Ears English
 

اگر به دنبال منبعی که بیشتر مکالمه های معمول را پوشش می دهد مثل منابع IELTS یا تجاری هستید، این پادکست بسیار مناسب شما خواهد بود. پادکست به سه بخش و چندین گروه تقسیم می شود. می توانید بخش هایی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما هستند.  بهترین کتاب مکالمه روزمره انگلیسی از این جهت میتواند نمونه تست های آیلتس نیز باشد.

مثلاً اگر لهجه انگلیسی آمریکایی تمرکز اصلی شماست، می توانید به بخش های زیرمجموعه "فرهنگ آمریکایی" گوش کنید. تعدادی کلمه مفید، تلفظ آنها و اطلاعات مهمی در مورد زندگی آمریکایی خواهید آموخت که بسیار به شما کمک خواهد کرد.

اگر به متن فایل ها نیاز دارید، می توانید در پادکست عضو شوید و آنها را دریافت کنید. بعلاوه، یک بخش "بیشتر بخوانید" نیز وجود دارد که به شما در مورد لغات جدید کمک می کند و راه درست استفاده از برخی لغات خاص را نشان می دهد و همچنین سوال هایی را برایتان نمایش می دهد تا به آنها فکر کنید.


اساتید زبان تیکا

 

Real life English
 

تعداد زیادی پادکست برای وضوح و آسان تر شدن ویرایش شده و به متن تبدیل شده اند. اما مکالمه های واقعی معمولاً به این شکل نیستند و شامل توقف، سکوت و جملات ناتمام می شوند. بنابراین، اگر به دنبال این هستید که بدانید انگلیسی چطور حقیقتاً صحبت می شود، پس می توانید گوش کردن به این پادکست را امتحان کنید.

130 اپیزود موجود است که همه شان موضوعات و اصطلاحات متداول را در بردارند. بنابراین اگر به دنبال راه هایی هستید که به شما کمک کند که تصادفاً به دیگران توهین نکنید یا برای ابراز هیجانتان در مورد جام جهانی دنبال کلمات مناسبی هستید، این پادکست همه اینها را ارائه می دهد.

بعلاوه، تمرکزی ویژه بر یادگیری اصطلاحات عامیانه، محاوره ای و کوتاه شده هم وجود دارد که بسیار در مکالمه های غیررسمی و دوستانه پرکاربردند. هر اپیزود با یک فهرست لغات همراه است که در صورت متوجه نشدن عبارتی خاص می توانید به آن رجوع کنید.

کانال های یوتیوب و ویدئوها
 

یوتیوب یک منبع معرکه یادگیری است که رایگان هم هست. هزاران ویدئوی آموزشی در آن وجود دارد که هر وقت خواستید می توانید تماشا کنید. در واقع، دفعه بعد که خواستید به خودتان استراحت دهید، به جای چک کردن مدام صفحات اجتماعی خود یک ویدئو در یوتیوب را تماشا کنید و چیز تازه ای یاد بگیرید.

Daily English conversation’s YouTube channel –کانال یوتیوب مکالمه های انگلیسی روزمره
 

Daily English conversation کانالی است که همانطور که می توانید حدس بزنید، برای پیشرفت مهارت شنیداری، تلفظ و یادگیری کلمات مهم عالی است. همچنین محتوای آن برای همه زبان آموزان با هر سطحی مناسب است.

در حالیکه برخی از ویدئوها به کوتاهی 2 دقیقه هستند، برخی از آنها تا نیم ساعت، یک ساعت و گاهی دو ساعت ادامه می یابند.

توصیه من این است که در فهرست های پخش جستجو کنید. ویدئویی به نام "مکالمه شفاهی انگلیسی با زیرنویس" وجود دارد که مشخصاً مفید خواهد بود و باعث پیشرفت مهارت تعامل شما به انگلیسی می شود. اگر به دنبال استفاده از کلمات درست در هنگام ضرورت هستید یا به تعدادی لغت مربوط به سفر احتیاج دارید، این فهرست می تواند تمام نیازهای شما را پوشش دهد.

نکته ی دیگر این است که می توانید از یک کاغذ یادداشت استفاده کنید و نکات مهم و باارزش را بنویسید.
 

آموزش زبان آنلاین تیکا



 

ویدئوهای تکی
 

بسیاری از ما زندگی های پرمشغله ای داریم و نمی توانیم هر روز ویدئوهای طولانی دو ساعته را تماشا کنیم. در این صورت، تعدادی کانال وجود دارند که همه اطلاعات ضروری را در یک یا دو ویدئو خلاصه کرده اند.

به جای اختصاص دادن دو ساعت هر روز یا هر هفته می توانید تنها یک ویدئو را تماشا کنید و بیشتر اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کنید. این گزینه برای زبان آموزان مبتدی که به دنبال یک مقدمه هستند و آنها که به یک دوره شامل اطلاعات مفید در مدت زمان کوتاه نیاز دارند، مناسب است.

برای مثال، ویدئوی "مکالمه های روزمره انگلیسی" از مرکز انگلیسی بوستون یک ساعت و نیم به طول می انجامد و تنها یک نگاه اجمالی به مکالمه های انگلیسی به صورت عمومی می اندازد.

به صورت مشابه، ویدئوی " 50 مکالمه انگلیسی روزمره" از Eko languages کمی بیش از یک ساعت طول می کشد و 50 سناریو مختلف که احتمالاً در زندگی واقعی با آنها مواجه می شوید را پوشش می دهد. موقعیت هایی مثل دیررسیدن به محل کار یا توصیف یک دفتر کار!

همچنین، اگر شما علاقه مند به یادگیری زبان های خارجی مختلف هستید، تنها کافی است در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا ثبت نام و به صفحه اساتید زبان مراجعه کرده و استاد، روز و ساعت مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا به صورت آنلاین کلاس زبان خود را برگزار کنید.  بهترین کتاب مکالمه روزمره انگلیسی توسط استاد شما طبق نیازتان تعیین میشود.

 

 

اساتید زبان تیکا
بهترین منابع برای تسلط بر مکالمه های روزمره انگلیسی چیست؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

پریسا

دوره مکالمه گروهی دارید؟

13 آذر 2022

user-image

افسانه عارفي

هزینه یک ترم چقدره؟

10 آذر 2022

user-image

لیلا فارغ

من تقریبا آشنایی کامل با این زبان دارم و این مطلب واقعا مفید بود برام

7 آذر 2022

user-image

زهرا طهماسبی

دوره مکالمه انگلیسی کی شروع میشه

6 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

مقاله مفیدی بود ممنون

6 آذر 2022