اساتید پیشنهادی:

آزمون زبان ویزای کشور فرانسه

پرستو غفاری
پرستو غفاری
پنج‌شنبه, 18 اسفند 2021

دسته بندی : french-placement-tests

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 2350

آزمون زبان ویزای کشور فرانسه دشوار شده است

آزمون زبان ویزای فرانسه برای افرادی که متقاضی مهاجرت به این کشور هستند ضروری است. این آزمون برای ویزای اقامتی و نه توریستی اعمال میشود. در صورتی که شما مدرک زبان فرانسوی یک آزمون سطح بالاتر مثل Dalf یا Delf و غیره را داشته باشید، لازم نیست در این آزمون شرکت کنید. افرادی که اقامت دائم کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند نیز از این آزمون معافند.

سطح لازم برای قبولی در آزمون زبان ویزای فرانسه

سطح قبولی آزمون زبان ویزای فرانسه قبلا A1 بود. در حال حاضر سطح آزمون زبان ویزا به A2 افزایش یافته است.

یکی از ملزومات برای دریافت ویزای دائمی جهت زندگی دائم در کشور فرانسه، شرکت در آزمون اجباری زبان است. برای افرادی که اهل کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند شرایط فرق دارد. قصد دریافت کارت اقامت یا کارت اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا از فرانسه را دارند باید در این آزمون شرکت کنند.

ویزای فرانسه برای دارندگان ویزای بریتانیا

در پی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، افرادی که ویزای بریتانیا دارند هم دیگر عضو اتحادیه نخواهند بود. احتمالاً این افراد نیز در زمره نوع ویزایی قرار می گیرند که به اتباع بریتانیایی متقاضی اقامت دائم ارائه میشود. در غیر اینصورت تحت توافق کناره گیری بریتانیا این حق را از دست می دهند.

سطح زبان مورد نیاز برای مدرک زبان فرانسوی از سفارت فرانسه برای اقامت


سطح آزمون زبان DILF

پیش از این آزمون زبان مورد استفاده یک DILF بود–دیپلم اولیه زبان فرانسه- که مدرکی ابتدایی هم ارز سطح A1 در شورای اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها (CEFR) است. طبق این استاندارد، مراحل یادگیری زبان به شش سطح تقسیم میشوند. سطح های A1  و A2 و B1 و B2 و C1 و C2. دو سطح اولیه برای گذراندن زندگی روزمره ضروری هستند. سطح B1 سطح آغاز استقلال فرد تلقی میشود. 

آشنایی با همه آزمون های زبان فرانسوی

کسب مدرک A1 گواهی می کرد که شما صلاحیت کافی در زبان فرانسه را برای دریافت ویزای دائمی اقامت این کشور دارید. در سال 2016 یک قانون مهم مهاجرتی جدید تصویب شد که یک آزمون زبان دشوارتر را در پی داشت. حکم اجرایی آن در 2019 اعلام شد.

بر اساس ابلاغیه جدید سطح زبان برای داشتن شایستگی جهت دریافت ویزای اقامتی فرانسهA2  است. سطح A1 استاندارد گواهی می کند که فرد درکی مقدماتی از زبان فرانسه را دارد. این موارد شامل درک ابتدایی از عبارات سلام و احوالپرسی، توانایی معرفی خود، خواندن اعداد و غیره میشود. استاندارد A2 متقاضی را مجبور می کند تا یک دوره آموزشی ابتدایی را بگذراند و یا بتواند در سطحی اولیه در بازار کار وارد شود.

مشخصات سطح A2 زبان فرانسوی

سطح A2 ممکن است که به نظر دشوار به نظر برسد. با این حال استاندارد A2 همچنان در رده سطح ابتدایی درک زبان به شمار می رود و 4 سطح بالاتر از آن در مقیاس CEFR شامل سطوح B1 و B2 و C1 و C2 وجود دارند.

کسانی که به دنبال کسب تابعیت فرانسوی هستند، لازم است که آزمون زبان فرانسه سطح B1 را بگذرانند. افراد بالای 60 سال (یا افرادی با معلولیت های جسمی و یا بیماری های مزمن) از این آزمون معاف هستند.

آزمون زبان سفارت فرانسه از متقاضی می خواهد تا موارد زیر را ارائه دهد:

  • درکی از جملات مجزا و اصطلاحات پرکاربرد مربوط به موقعیت های روزمره (اطلاعات شخصی و خانوادگی، خرید، محیط اطراف، کار و ...)
  • برقراری ارتباط در زمینه فعالیت های روزمره که نیازمند تبادل اطلاعاتی ساده مبتنی بر موضوعات معمول می شود.
  • شرح مسائل مربوط به محیط اطراف و نیازهای روزمره افراد با استفاده از نکات اولیه که در آموزش خود فراگرفته اند.

آزمون های زبان یا توسط نهادهای آموزشی مجاز تحت نظارت استان برگزار می شوند. این آزمون از تاریخ 7 مارس 2018 اجرایی شده است.

افراد بالای 65 سال در کنار کسانی که مدرک تحصیلی معتبر فرانسوی دارند از شرکت در آزمون معاف هستند.

همچنین اعلام شده که افرادی که به دنبال دریافت ویزای اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا هستند و تابعیت اروپایی دارند نیز از شرکت در این آزمون معافند. با این حال نمونه های بسیاری از این افراد ناچار به شرکت در آزمون شدند. علت این امر اشتباه این افراد هنگام تقاضای ویزا بوده است.

آموزش زبان فرانسوی در سطح مبتدی تا پیشرفته بر اساس استانداردهای آموزش زبان اروپایی


شرایط زبان ویزای فرانسه برای افراد اروپایی

برخی استان ها درحال رسیدگی به موارد ویزای نامعتبر برای افرادی با تابعیت اروپایی هستند. همانطور که Debra Archer عضو کمپین حقوق شهروندی RIFT اشاره می کند: "افراد با تابعیت اروپایی باید مطمئن شوند که مشخصاً برای "Carte de sejour" "Citoyen UE/EEE/Suisse- Sejour permanent" اقدام کرده اند تا مجبور نباشند که در آزمون زبان شرکت کنند. این در واقع کارت اقامت معتبر برای افراد با تابعیت اروپایی بعد از 5 سال اقامت قانونی است.

Brexit – خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

آیا افرادی با تابعیت بریتانیایی که هم اکنون در فرانسه هستند، برای اقامت دائم در این کشور بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باید برای ویزا اقدام کنند یا نه.

همانطور که در مقاله دیگری اشاره کردیم، افرادی که حداقل 5 سال در فرانسه زندگی کرده اند، برای اقامت دائم در این کشور حق قانونی دارند.

افرادی که به مدت کمتر از 5 سال در فرانسه زندگی کرده اند، بعد از اصلاحات این توافق نامه بین بریتانیا و اتحادیه اروپا ، حق اقامت دائمی را کسب خواهند کرد. احتمال دستیابی به هیچ گونه توافقی در این زمینه دور از ذهن به نظر می رسد در نتیجه این که دولت فرانسه حق اقامت به این گونه افراد را ندهد، غیر قابل تصور است.

نتیجه گیری

در صورتی که قصد اقامت در فرانسه یا ایالت کبک کانادا را دارید، همین امروز یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید. رسیدن به سطح A2 در شش ماه کاملا امکان پذیر است. برای این منظور شما میتوانید از کلاس های خصوصی زبان تیکا استفاده کنید. اگر زمان کافی و توانایی مدیریت بالایی دارید نیز میتوانید با منابع مرکز آموزش زبان رایگان تیکا فرانسوی خود را تقویت کنید.

اساتید آموزشگاه آنلاین تیکا
آزمون زبان ویزای کشور فرانسه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

taregh

میشه بیشتر توضیح بدین

19 خرداد 2022

user-image

عارفه سالاریه

ممنون، خیلی مطلب مفیدی بود.

15 خرداد 2022