اساتید پیشنهادی:

تجربه مهاجرت و زندگی در ایتالیا

عسل میران
عسل میران
یک‌شنبه, 20 بهمن 2023

دسته بندی : immigration

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 832

تجربه مهاجرت و زندگی در ایتالیا


شوق و امید به آینده، مرا از تهران به میلان ایتالیا کشاند. وارد شدن به این شهر جذاب، با وجود همه زیبایی‌های هنر و معماری، با چالش‌های زبانی ناشناخته روبرو شد. این شهر برایم چون خود یک مسیر فرهنگی است، اما زبان موانع جدیدی ایجاد کرد و حتی با استفاده از وسایل کمکی، هر کلمه به چالشی تبدیل شده که همچون یک آهنگ ناشناخته در گوش‌هایم باقی مانده است.

در گاردن کافه‌های شیک، با چالش‌های جدیدی روبرو شدم که سفر به آنجا به یک آزمون زبانی تبدیل شد. این تجربه، یادگیری بیشتر را در زمینه زبان برایم فراهم کرد. پیوستن به کلاس‌های زبان محلی، درگیری با تازه‌واردان از نقاط مختلف جهان و به اشتراک‌گذاری داستان‌ها و تجربیات، تبدیل به یک سفر یادگیری جامعه و پیشرفت شخصی شد.


نکات مثبت مهاجرت به ایتالیا

یادگیری زبان ایتالیایی به دلیل آسانی آن، فرصت‌های شغلی بیشتری فراهم می‌کند و از زیبایی خاصی برخوردار است. در ایتالیا، افراد با لبخند بر لب با عبارت "Buongiorno" به شما سلام می‌گویند، که این تجربه برای من به عنوان یک شخص مهاجر بسیار دلنشین بوده است.
در این کشور، حریم شخصی دختران جوان به خصوص مورد اراده و احترام قرار دارد. مردان و زنان عاشق دختران جوان هستند و به احترام و امانت با ایشان رفتار می‌کنند. حتی پیدا کردن خانه برای خانم‌های دانشجو در ایتالیا نیز بسیار آسان‌تر است.
در حال حاضر، تمام تلاش من بر این است که زبان ایتالیایی را به خوبی مسلط شوم، زیرا عاشق این زبان شده‌ام و از یادگیری آن لذت می‌برم. این زبان به من امکان برقراری ارتباطات آسان‌تر، شغل یابی راحت‌تر و اکتشاف زیبایی‌های این کشور را فراهم می‌کند.


اهمیت یادگیری زبان ایتالیایی برای مهاجرت

یادگیری زبان ایتالیایی به اهمیت بسزایی برای من پیش آمد، زیرا در این کشور بدون مهارت در زبان، پیدا کردن شغل چالش‌برانگیز است. حضور در رویدادها و جشنواره‌های محلی به من امکان پیوستن به جوامع جدید و فرصتی برای تحول در دیدگاه ارائه کرد. با توجه به تکنولوژی و منابع آموزشی رایگان مانند YouTube، یادگیری زبان جدید به‌سادگی دسترسی‌پذیر شده است. این تجربه نشان داده که فهم و تقویت مهارت‌های لیسنینگ، مهم‌تر از گرامر است.

تاکید بر یادگیری زبان میلانیزه شدن و به تدریج از ترس زبانی فراتر رفتن را نشان می‌دهد. امروزه با اقدامات کوچک و تلاش مستمر، به یک فرد فعال و مشتاق تبدیل شده‌ام. در نهایت، داستان یادگیری زبان به یک سفر پر انرژی و موفقیت آمیز تبدیل شد، و تجربیات من نشان‌دهنده اهمیت زبان‌آموزی در محیط جدید است.

دریافتم که یادگیری زبان جدید، به خصوص ایتالیایی، تجربه‌ای لذت‌بخش و دلچسب است. توجه به تقویت لیسنینگ ایتالیایی و تاکید بر اهمیت ارتباط با محیط محلی در فرآیند مهاجرت، از جوانب مثبت تجربیات شماست. نیز، درک شما از دلایل سهولت بیشتر یادگیری زبان ایتالیایی و ارتباط آسانتر با مردم محلی ارزشمند است.

از تصمیم شما برای بهبود زبان ایتالیایی و ارتقاء توانمندی‌های ارتباطی برخورداریم. این مسیری است که به شما امکان می‌دهد بهتر با جامعه محلی ارتباط برقرار کنید و در زندگی در ایتالیا به‌طور کامل شرکت کنید. تاکنون با یادگیری زبان جدید تجربیات متعددی کسب کرده‌ام و اهمیت این موضوع را درک کرده‌ام. مشخص است که مهارت گفتار به زبان جدید امری دشوار نیست؛ بلکه درک و تقویت مهارت گوش دادن بسیار مهمتر است. این امر از آن جهت حائز اهمیت است که گرامر بسیاری از زبان‌ها به یکدیگر شبیه است.

از زمانی که شروع به یادگیری زبان ایتالیایی کرده‌ام، به راحتی جملات کوتاه می‌سازم. در مقابل، وقتی انگلیسی یاد می‌گرفتم، تا یک سال طول کشید تا بتوانم صحبت کنم و حرف زدن نیز به‌راحتی نمی‌پیوست. زندگی در یک شهر نیمه توریستی به من کمک کرده است؛ زیرا بسیاری از افراد به من می‌پرسند که آیا انگلیسی صحبت کنند یا خیر.
در مکالمات با توریست‌ها، آغاز می‌کنم با جمله‌ای مانند "Non capisco l'italiano" و سپس از آن‌ها می‌پرسم "Can you speak English?"، که این اقدام زیبایی از سوی آنها را به همراه دارد. این تجربیات نشان‌دهنده مهربانی مردم ایتالیا و حساسیت آن‌ها نسبت به زبان خودشان است.
در نهایت، درک کرده‌ام که یادگیری زبان کشور مقصد مهاجرت بسیار اهمیت دارد. این امر نباید تاخیر کننده در فرآیند مهاجرت باشد؛ چرا که بسیاری از کشورها مدرک آیلتس را به عنوان شرط اولیه برای پذیرش مهاجران می‌پذیرند. بنابراین، یادگیری زبان مقصد بهتر است تا در همان کشور ارتباطات را برقرار کرده و بدون ترس به محیط جدیدی وارد شویم. یادگیری زبان در محیط زنده بهترین راه برای فراگیری زبان است.


یادگیری زبان کشور مقصد مهاجرت بسیار اهمیت دارد چرا که بسیاری از کشورها مدرک آیلتس را برای پذیرش مهاجران می‌پذیرند!


تجربه مهاجرت و زندگی در ایتالیا


نکات مهاجرت به ایتالیا

انتخاب کشور برای مهاجرت دقیقاً زمانی حیاتی است که قصد دارید رشته تحصیلی خود را در دبیرستان انتخاب کنید. ابتدا، دیگران پرسش می‌کنند: چرا این رشته؟ آیا موفق نخواهید شد؟ این رشته به معنای ساختن ثروت نیست. زمانی که تصمیم به اقدام برای تحصیل در ایتالیا گرفتم، تمام این انتقادات وجود داشت.
حتی اکنون که در این کشور زندگی می‌کنم، همچنان این نظرات را شنیده و احساس می‌کنم. اما دلیل انتخاب ایتالیا برای من این بود که هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار کمتر است. با انتخاب ایتالیا، به حوزه شنگن وارد می‌شوم. این امکان برای کسانی که به کانادا و آمریکا بروند، برای مقطع دکترا بسیار آسان‌تر است، زیرا فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های اروپا هستند.
بورسیه و حمایتی که این کشور فراهم می‌کند، برای من بسیار اهمیت داشت. همچنین، هوای خوبی که در ایتالیا وجود دارد و شباهت آن با آب و هوای ایران، با کمترین آلودگی، احساس آرامش می‌کنم. بسیاری از افرادی که این اظهارنظرها را می‌دهند، از شرایط به‌درستی مطلع نیستند و تنها آنچه را شنیده‌اند را تکرار می‌کنند.
تجربه چندین سال در ایتالیا نشان‌دهنده‌ی آسانی ورود به این کشور است، اما هر سال شرایط سخت‌تر می‌شوند. بورسیه‌ها نسبت به سال گذشته دشوارتر شده‌اند و نرخ ویزاها کاهش یافته است. ایتالیا به عنوان یک مهاجر زبان‌گزینه بسیار مناسب است، زیرا هر سال تعداد زیادی گردشگر جذب می‌کند و مردم محلی دارای دانش ضعیفی در زبان انگلیسی هستند.


ایتالیا به عنوان یک مهاجر زبان‌گزینه بسیار مناسب است!​


اصطلاحات و شرایط دانشگاه در ایتالیا


اصطلاحات و شرایط دانشگاه در ایتالیا

"اراسموس" یک قرارداد بین برخی از دانشگاه‌های اروپاست که به تعویض دانشجوها بین دانشگاه‌ها می‌پردازد. بعد از چند ماه تحصیل، دانشجو می‌تواند درخواست ارسال کند و بر اساس رشته‌اش، به عنوان مثال وارد خاک آلمان شده و تحصیلات خود را ادامه دهد. در ایتالیا، بسیاری از دانشجوها از کشورهایی مانند آلمان، روسیه، رومانی، یونان و... وارد شده‌اند تا مسیر تحصیلی خود را ادامه دهند. برای شرکت در این فرآیند، داشتن یک معدل قابل قبول ضروری است.
سلف دانشگاه به "منسا" معروف است و امکان دریافت وعده‌های غذایی رایگان از دانشگاه وجود دارد که شامل دو غذا و میوه می‌شود. در شهرهای دیگر ایتالیا، دانشگاه با رستوران‌هایی مانند مک دونالد و... قرارداد دارد و غذا معمولاً از آنجا ارائه می‌شود.
در مورد مسکن، هزینه اجاره اتاق در حدود سیصد تا پنجاه یورو است. دانشجوها معمولاً اتاق اجاره می‌کنند و سایر امکانات با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود. هزینه اجاره خانه بسته به مدارک دولت ایتالیا به شما تقدیم می‌شود.

کلاس‌های درس با پیشرفت فناوری و حضور همه دانشجوها با لپ‌تاپ ها برگزار می‌شوند. تمامی نکات با سرعت بالا تایپ می‌شوند، اما این روش در فرهنگ ما معمولاً قشنگ ندانسته می‌شود. در رانندگی ایتالیایی، سرعت بالا و به ویژه در رانندگی اتوبوس‌ها، ویژگی‌های قابل توجهی هستند. در مورد گرفتن گواهینامه نیز، ضروری است که زبان ایتالیایی را به حد پیشرفته بدانید.

جمع بندی


در نهایت، اگر به دنبال تجربه‌ای با فرهنگ غنی، هزینه کم، مردمان مهربان، کیفیت بالای زندگی و درآمد یورویی هستید و دوستانی دارید که می‌خواهید زندگی و تحصیلات خود را در یک کشور اروپایی آغاز کنید، ایتالیا یک گزینه مناسب به نظر می‌رسد. تجربه شخصی من از ایتالیا تا کنون با آرامش و زیبایی همراه بوده است. همچنین شما می توانید به کمک موسسه تیکا زبان ایتالیایی را برای مهاجرت به صورت کامل یادبگیرید.



تجربه مهاجرت و زندگی در ایتالیا

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

عسل میران

تولید محتوا

من عسل میران هستم، مدرس زبان انگلیسی در تیکا بیشتر از یک سال هست که به ایتالیا مهاجرت کردم و در شهر میلان زندگی می کنم. من اینجا دانشجو هستم و سعی می کنم تجربیات زندگی در اینجا رو با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات