اساتید پیشنهادی:

چگونه الفبای یک زبان خارجی را به صورت خودآموز یادبگیرید و بنویسید؟

پرستو غفاری
پرستو غفاری
جمعه, 19 آذر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 4363

چگونه الفبای یک زبان خارجی را به صورت خودآموز یادبگیرید و بنویسید؟

 یادگیری یک الفبای تازه، سیستم بخش کردن و نوشتن می تواند بسیار دشوار باشد. سطح دشواری به میزان پیچیدگی سیستم نوشتاری زبان مقصد بستگی دارد. یادگیری نوشتن انگلیسی برای افرادی که به زبان هایی صحبت می کنند که در آن ها از حروف لاتین استفاده می شود( ABC) چندان مشکل نیست. اما یادگیری نوشتن به زبانی که با زبان شما کاملاً متفاوت است، مثل زبان چینی، ژاپنی، هندی، عربی یا عبری مسئله ی کاملاً متفاوتی است و به توجه، زمان و صبر نیاز دارد. در این مقاله شما را  قدم به قدم برای یادگیری هر چه سریعتر الفبا پیش می بریم.
 

5 توصیه برای یادگیری الفبا

توصیه هایی که اینجا فهرست شده اند، به شما کمک می کنند تا هم الفبای زبان تازه و هم چگونگی نوشتنشان را بیاموزید.
 

آموزش آنلاین زبان و الفبای خارجی



 

1. تمام الفبا را به صورت یکجا یاد نگیرید

یادگیری اصول پایه و الفبای زبان یک دفعه اتفاق نمی افتد. هر کدام از آنها صدا، نام و حرف کوچک و بزرگ مخصوص به خود را دارند. راه ساده تر، جدا کردن الفبا به چندین بخش و یادگیری تنها چند حرف در هر نوبت است. سعی نکنید که همه الفبا را در یک نوبت حفظ کنید.  به حروف مشابه آنها که می شناسید اما صدای متفاوتی دارند، توجه ویژه ای داشته باشید. 

2. حروف ناآشنا را به آنها که می شناسید مرتبط کنید

شناسایی حروف در ابتدا می تواند کمی دشوار باشد، بنابراین سعی کنید که ارتباطی میان حروف جدید با آنها که می شناسید ایجاد کنید. بعضی از حروف ممکن است از نظر ظاهری شبیه حروفی در الفبای شما باشند یا ممکن است شبیه اعداد باشند. دیگر حروف ممکن است شما را به یاد چیزها، حیوانات، یا مردم بیاندازند. سعی کنید این کار را به نحوی لذت بخش انجام دهید که به یاد ماندنی باشد.

کتاب هایی وجود دارند که با استفاده از این روش خواندن را به بچه ها می آموزند. بنابراین استفاده ازکتاب برای یادگیری زبان جدید می تواند بسیار مفید باشد.

 

مدرس آنلاین زبان


 

3. کار نیکو کردن از پر کردن است

تا جای ممکن با استفاده از فعالیت های مربوط به الفبا یا فلش کارت ها، مهارت های نوشتاری خود را تمرین کنید. طرح درس ها را جستجو کنید و ببینید مدرسین چگونه به دانش آموزان الفبا را آموزش می دهند. راه استاندارد نوشتن حروف که شامل یادگیری شکل، فرم، ترتیب خط کشیدن روی کاغذ را یاد بگیرید. این نکات استاندارد را در نوشتن حروف کوچک و بزرگ رعایت کنید. این مسئله به شما کمک می کند که الفبا را هر چه سریع تر بیاموزید و حروف را درست بنویسید. حروف را هر قدر که می توانید بنویسید.

اگر می توانید، در کلاس های خوش نویسی شرکت کنید.اگر در حال یادگیری چینی یا ژاپنی هستید، این راه می تواند مشخصاً برای شما بسیار مفید باشد. یک دوره خوش نویسی به شما کمک می کند که دستخط بهتری داشته باشید و دست خط دیگران را بتوانید بخوانید.

4. حرف به حرف نویسی یا نوشتن کلمات خارجی با الفبای خودتان

نوشتن حروف یا کلمات زبان جدید با استفاده از الفبای خود را تمرین کنید. بعد روال را برعکس انجام دهید. و سعی کنید که کلماتی که نوشته اید را با الفبای جدید بازنویسی کنید.

شما همچنین می توانید مهارت های نوشتاری خود را با روزمره نویسی یا نامه نگاری با دوستانی که به آن زبان مسلطند، تمرین کنید. می توانید دوستانی برای نامه نگاری پیدا کنید که خود علاقمند به یادگیری زبان هستند و به دیگران برای یادگیری زبان بومی خود کمک می کنند.
 

روش های آموزش الفبای زبان خارجی



 

5. خواندن و ریدینگ را دست کم نگیرید

بخش بزرگی از یادگیری زبان جدید ، خواندن است. بنابراین سعی کنید که متون ساده ای را به زبانی که در حال یادگیری آن هستید، به صورت مرتب بخوانید. حتی اگر همه حروف یا نمادها را نمی شناسید، می توانید لغات جدیدی یاد بگیرید و می توانید سعی کنید که معنی بقیه لغات را حدس بزنید.

به دنبال اسامی مکانها یا افرادی که می شناسید بگردید و لغات مشترک در زبان خود و آن که در حال یادگیری اش هستید را پیدا کنید. فهمیدن معنی آنها به نسبت ساده تر است.

احتمالاً کشف خواهید کرد که زمانی که برای اول شروع می کنید، قبل از آنها بتوانید کلمه را تلفظ کنید، مجبورید هر حرف را به صورت جداگانه تلفظ کنید. سپس قادر خواهید بود که لغات را تشخیص دهید و هنگامی که به لغتی ناآشنا برمی خورید، لازم است که صدای هر حرف را بررسی کنید.

این احتمالاً روشی است که موقع یادگیری خواندن به زبان خودتان برای بار اول از آن استفاده کردید. اشیاء اطراف خود را نشانه گذاری کنید. (در خانه یا محل کار). نشانه ها شامل کلمات به زبان جدید و زبان خودتان می شوند. این روش به شما کمک می کند تا حروف الفبای تازه را همراه با کلمات تازه بیاموزید. تلاش کنید هر چه را می بینید، بلند بخوانید. تعداد بسیاری روزنامه و مجله آنلاین به زبان های گوناگون در دسترس شما قرار دارند. اگر دوست یا آشنایی دارید که زبان مادری اش آن زبانی است که شما در حال یادگیری اش هستید و تمایل به کمک دارد، از او بخواهید تا برای شما بلند بلند بخواند. وقتی که تلاش می کنید که به تنهایی چیزی را بخوانید از دوستتان بخواهید که به شما گوش کند و اگر مرتکب اشتباهی می شوید، شما را تصحیح کند. یا اینکه می توانید یک پارتنر یادگیری آنلاین زبان پیدا کنید و با همدیگر مراحل یادگیری را پیش ببرید.

برای یک کار دقیق و پرزحمت آماده شوید. همچنین صبور باشید و به یاد داشته باشید که در حالیکه دوستان مسلط به زبان و مدرسین می توانند کمک کنند، تنها شما هستید که می توانید زبان را بیاموزید.

در آموزشگاه آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت مجازی و از راه دور به یادگیری زبان دلخواه خود بپردازید. در پلتفرم آموزشی تیکا علاوه بر زبان انگلیسی می توانید  زبان های فرانسه ، ترکی استانبولی ، آلمانی ، عربی ، اسپانیایی ، ایتالیایی و ... را یاد بگیرید. در صفحه اساتید زبان بهترین استاد زبان موردنظر خود را انتخاب کنید و به راحتی یادگیری زبان را شروع کنید.
 

منبع: Preply

 

 

استاد آنلاین زبان

 

چگونه الفبای یک زبان خارجی را به صورت خودآموز یادبگیرید و بنویسید؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات