اساتید پیشنهادی:

چگونه می توان در 3 ماه زبان انگلیسی یاد گرفت؟

پرستو غفاری
پرستو غفاری
چهارشنبه, 10 آذر 2020

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 29298

چگونه می توان در 3 ماه زبان انگلیسی یاد گرفت؟

فکر می کنید می شود در سه ماه زبان یادگرفت؟ بله، شدنی است! یادگیری انگلیسی در یک ماه یا سه ماه با توجه به هدف شما ممکن است. با مطالعه شخصی هم میتوان به این هدف رسید. در عین حال شما در ابتدای ثبت نام در یک دوره آموزشی، بهتر است از استاد خود تقاضا کنید این برنامه ریزی را طبق زمان بندی برای شما انجام بدهد.

آموزش زبان انگلیسی در یک سال میتواند شما را به سطح B2 برساند که یک سطح بسیار کاربردی است. یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه با تمرکز بر مکالمه شما را میتواند به سطح B1 نزدیک کند، یعنی میتوانید در کشور انگلیسی زبان زندگی کنید!

بیش از یک راه برای یادگیری سریع و کارآمد زبان بدون در جا زدن وجود دارد. بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی تشخیص نیاز خودتان است. مثل همه مهارت هایی که تا به حال آموخته اید، هیچ فرمول معجزه آسایی برای یادگیری یک زبان وجود ندارد. هیچ قانون مشخصی نیست که ادعا کند برای یادگیری به دقیقا سه سال، 280 ساعت، 6 ماه یا درست کردن 10000 فلش کارت آموزش زبان انگلیسی نیاز دارید. 

با شرایط صحیح و مناسب هر کسی می تواند از پس یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه بربیاید. این فرآیند به داشتن ژن خوب و یا ثبت نام در یک کلاس گران قیمت مربوط نمی شود. بلکه با به کارگیری طرز فکر مناسب و صرف انرژی کافی بر مطالعه می توانید آن را به راحتی طی کنید. به نسبت حفظ انگیزه در مسیر یادگیری زبان و شرایط شما برای دستیابی به درک درست از زبان و اعتماد به نفس در برقراری مطالعه می تواند سریع و آسان شود. ممکن است بخواهید یک زبان را در مدت زمان مشخصی بیاموزید چرا که سفری در پیش دارید یا می خواهید به بازار شغلی راه بیابید یا هر دلیل دیگری داشته باشید. برای کسی بدون انگیزه فوری، این مسیر می تواند دشوار و پیگیری آن زمانبر به نظر برسد. بنابراین به جای اینکه به شما بگوییم که دقیقاً چه راهی را باید پی بگیرید تا زبان را در سه ماه بیاموزید، سه مسیر بسیار قابل انعطاف را به شما معرفی می کنیم. بر روی ویژگی های اصلی این سه استراتژی تمرکز می کنیم که هر مسیر را به موفقیت می رساند.

یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه چگونه ممکن است ؟

 پیش از آن که سفر یادگیری خود را آغاز کنید، از خود بپرسید که منظورتان از اینکه "می خواهم در سه ماه زبان یاد بگیرم" چیست؟

لازم است که اهداف منطقی و مشخص داشته باشید. کلمات دهن پر کن مثل "روان صحبت کردن" یا fluency که معنی انتزاعی و ذهنی دارند، انگیزه هایی در هم و برهم را می سازند. به جای آن اهدافتان را در ارتباط با ویژگی های زبان شناسی قرار دهید که در 90 روز آینده قرار است قادر باشید که از پسش بربیایید. آیا قصد دارید که مکالمه های روزانه خوشایندی داشته باشید؟ اخبار بخوانید؟ دوستان تازه پیدا کنید؟ یک سخنرانی هیجان انگیز داشته باشید، یک رمان معرکه بنویسید، خودتان را به جای یک فرد بومی جا بزنید ؟

در حین فکر کردن به این اهداف تلاش کنید که آنها را در قالب 4 مهارت اصلی زبانی –شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن  با عملکرد زبان شناسی و نه معیارهای دلبخواه قرار دهید. (مثلاً توانایی صحبت کردن با غریبه ها در بار، به جای چیزی مثل یادگیری 500 کلمه تا حفظ کردن صرف افعال گذشته). یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه به شرطی ممکن است که هرروز به برنامه یادگیری خود پایبند باشید.


بیشتر زبان آموزانی که در محیط آن زبان قرار بگیرند به راحتی از پس این کار بر می آیند. هر زبان آموز و موقعیت متفاوت است، آنچه که اهمیت دارد این است که بر روی اهداف دقیق خود تمرکز کنید، هر روز از زبان مقصد استفاده کنید و رویکردی که مناسب خود شما به عنوان یک فرد منحصر بفرد است را اتخاذ کنید. اینجا به سه رویکرد ممکن اشاره می کنیم.

یادگیری زبان خارجی در 3 ماه


چگونه در سه ماه یک زبان را بیاموزیم: سه استراتژی سریع برای روان صحبت کردن

در ادامه به 3 روش مختلف که زبان آموزان با استفاده از آن ها می توانند در مدت زمان 3 ماه به یادگیری زبان یاد بگیرند اشاره خواهیم کرد.
 

1. به یک سفر سه ماهه به کشور انگلیسی زبان بروید

یادگیری به واسطه درگیر شدن با موضوع به یک دلیل بسیار محبوب است: جواب می دهد!

برای بسیاری از زبان آموزان مشتاق، و مشخصاً آنهایی که قصد پیشرفت های بزرگ در تنها چند ماه را دارند، هیچ چیز بهتر از یادگیری به واسطه درگیر شدن در زبان مقصد نیست. با این روش شما نه تنها با بیشمار موقعیت روزانه برای تقویت مهارت صحبت کردن و شنیدن خود مواجه می شوید، بلکه یک فرصت بی همتا برای تقویت مهارت های زبانی خود به واسطه یادگیری در مورد فرهنگ زبان مقصد نیز به دست می آورید.

قبل از شروع این سفر مقداری در مورد مقصد خود تحقیق کنید. استراتژی های آموزشی بسته به نزدیکی زبان مقصد شما به زبان مادری تان یا زبانی که خیلی خوب صحبت می کنید، متفاوت اند.

بنابراین، اگر زبان اول شما انگلیسی است و قصد سفر به فرانسه را دارید، از بررسی تشابهات صداها و کلمات بین دو زبان شروع کنید. اگر در حال مطالعه زبان چینی یا عربی هستید، از یادگیری در مورد تفاوت های میان این دو زبان و آنها که به زبان شما نزدیکند مثل تفاوت های نوشتاری حروف الفبا و یا صداهای دشوار شروع کنید.

و سپس کمربندهای خود را ببندید، صندلی خود را تنظیم کنید و آماده پرواز شوید.

ماه 1: بر اضطراب خود غلبه کنید - بهترین روش یادگیری زبان تمرین است

در ماه اول یادگیری به واسطه درگیری در زبان مقصد، اهداف اصلی شما شامل یادگیری شناخت لغات و عبارت به زبان خودتان، غلبه بر اضطراب و ناراحتی صحبت کردن می شود.

هدف اولیه آشنایی و راحتی با زبان خواهد بود.

این هم برنامه بازی شما:

با یک فهرست لغات ساده شروع کنید و بلافاصله یادگیری اصول برقراری ارتباط روزانه را آغاز کنید.
در پارک ها، کافه ها و رستورانها گردش کنید و تا جای ممکن زمان خود را صرف گوش کردن به مردمی کنید که در مکان های عمومی در حال صحبت هستند.
بلافاصله شروع به تماشای تلویزیون، فیلم و دیگر ویدئوها کنید تا لغاتی که آموخته بودید را بشنوید و با نحوه استفاده از آنها آشنا شوید.
برنامه کودک تماشا کنید چرا که در اینگونه برنامه ها شخصیت ها به آرامی و شمرده در مورد موضوعات کاربردی مثل شکل ها، رنگ ها و حیوانات صحبت می کنند.
خودتان را در موقعیت هایی قرار دهید که بتوانید مکالمه های خدمات مشتریان را دنبال کنید.
در ماه اول حداقل یک نفر را پیدا کنید که حوصله برقراری مکالمه ای آرام و ساده با شما را داشته باشد که بتوانید مهارت های خود را کم کم بسازید.
آنچه که در ماه اول از همه مهم تر است این است که : با آزادی کامل اشتباه کنید و بر اضطراب صحبت کردن غلبه کنید. افراد خجالتی و درونگرا با چالش بیشتری در این بخش مواجهند. اما شما هرگز یادگیری یک زبان را آغاز نخواهید کرد مگر بپذیرید که قرار است در سه ماه آینده اشتباهات بسیاری داشته باشید. هر اشتباه یک قدم اساسی در روند یادگیری شماست.

ماه 2: ساختار و آزمایش

با آغاز ماه دوم از دوره یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه، باید چند صد لغت و دهها عبارت پرکاربرد را به صورتی آموخته باشید که بتوانید با اعتماد به نفس در مکالمه هایتان از آنها استفاده کنید. در حین برداشتن قدم های کوچک زبان شناسی،لحظه ای را برای تبریک به خود اختصاص دهید  و برای ورود به ماه دوم خود را آماده کنید.

به محض اینکه احساس کنید که اکثر آنچه در برنامه های کودک یا دیگر برنامه های ساده می شنوید را متوجه می شوید، استاندارد خود را بالا ببرید.
تعدادی مستند یا فیلم های انیمیشن دوبله به زبان مقصد را امتحان کنید. مستندها عموماً از یک زبان آرام و به صورت مبالغه آمیز شمرده استفاده می کنند که فهمیدن آنها برای زبان آموزان ساده است و تماشای دوباره انیمیشن های والت دیزنی دوران کودکی تان از طریق ایجاد امکان شنیدن زبان مقصد در یک بستر آشنا به درک شما از زبان کمک می کند.


همین که دایره لغاتتان گسترش پیدا می کند، به دستور زبان و قواعد اساسی توجه دقیق تری داشته باشید که به فهم بهتر شما کمک می کند. به یک کتاب یا وبسایت خوب برای یادگیری نکات اساسی مثل زمان گذشته افعال یا جنسیت اسامی مراجعه کنید اما تلاش کنید که بیشتر یادگیری خود را از طریق توجه دقیق به افراد بومی و برداشتن یادداشت های ذهنی از نکات مهم در حین استفاده آنها از شکل های مختلف افعال و یا حروف تعریف پی بگیرید.
تلاش کنید که هر روز یک مکالمه تازه و متفاوت داشته باشید. –تکرار سفارش روتین قهوه برای دستگرمی خوب است اما دیگر جایی در روند یادگیری نخواهد داشت چرا که آنچه قبلاً آموخته اید را دوباره و دوباره تکرار می کنید. سعی کنید هر روز چیزی تازه از منو سفارش دهید.


یادگیری بر اساس ورودی،  نتیجه ارزشمند درگیری در زبان مقصد است. باید هر روز مغز خود را در مباحث زبان شناسی غوطه ور کنید. و موقعیت های شنیدن و صحبت کردن نامحدودند. تا به اینجای کار باید از اشتباه کردن دستپاچه نشوید و فشار بیشتری به خودتان بیاورید و کمتر محافظه کار باشید.
 

یادگیری زبان در سفر در کوتاه ترین زمان


ماه 3: به توانایی های خودتان تکیه کنید!

تا به اینجا به صحبت کردن هرروزه به زبان مقصد عادت کرده اید. اگرچه هنوز در هر نوبت دچار اشتباهاتی می شوید، و اگرچه بیشتر مواقع در درک جزئیات با چالش هایی رو به رویید، اما مفهوم کلی آنچه می شنوید را متوجه می شوید به خصوص اگر کسی که با شما صحبت می کند، واضح حرف بزند و صداهای مزاحم در اطراف وجود نداشته باشند.

ماه سوم درگیر شدن در زبان مقصد، وقت به کارگیری آنچه آموخته اید است. برای دو ماه در زبان غوطه خوردید و مدام تمرین کردید اما حالا وقت آن است که از آن استفاده کنید. به طبیعی ترین شکل ممکن. درست مثل یک فرد بومی !

در اینجا به کارهایی که در ماه سوم باید انجام دهید اشاره می کنیم:

استفاده از زبان اول ممنوع است. چه درون و چه بیرون مغزتان. زبان تمام وسایل الکترونیکی خود را به زبان مقصد تغییر دهید. سریال های انگیسی زبان مورد علاقه خود را کنار بگذارید، برای مدتی از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید و هر وقت که شد به زبان مقصد شروع به فکر کردن کنید.
گوش خود را مدام در معرض زبان مقصد قرار دهید. به صورت روزانه ! تلویزیون تماشا کنید. به رادیو گوش کنید و به یواشکی گوش کردن به مکالمات مردم در پارک ها ادامه دهید.
سعی کنید محتوای ویدئویی و یا تلویزیونی که شما را به چالش می کشند پیدا کنید. اگر بیش از دو سوم و یا سه چهارم آنچه می بینید و یا می شنوید را متوجه شوید، وقت آن است که سطح بعدی را شروع کنید.
از همه مهمتر هر وقت که موقعیتی پیش می آید به دنبال برقراری مکالمه باشید. در پی یافتن افرادی برای برقراری مکالمه باشید. و اگر احساس جاه طلبی بر شما غالب شد، در مکالمه ای گروهی شرکت کنید و در طول صحبت نظراتی متناسب با موضوع بحث ارائه کنید.

بعد از سه ماه درگیر بودن در زبان مقصد، برخی از زبان آموزان همچنان در زمینه درک برخی حرفهای سریع افراد بومی یا همینطور ابراز نظر خود به صورت واضح دچار مشکل هستند. اما از طرفی برخی دیگر از زبان آموزان بیشتر با خواندن دستورالعمل ها یا نوشتن متون و پیام های فیسبوکشان درگیر چالشند. که کاملاً طبیعی است!
 

2. یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه در منزل

 سه ماه زندگی در یک کشور خارجی با برنامه ، بودجه و زندگی همه جور در نمی آید. اما خوشبختانه تعدادی جایگزین مشخص برای افراد با انگیزه وجود دارند.

به قرن بیست و یکم وارد شوید و از تمام امکانات دیجیتال و آنالوگ در دسترس برای ساخت یک محیط غوطه ور در زبان مقصد بدون ترک خانه استفاده کنید.

سه ماه را صرف یادگیری زبان با ویدئوهای معتبر کنید.
در دورانی نه چندان دور زمان و پول دو مانع بزرگ بر سر راه کسانی بود که رویا و پتانسیل چندزبانه بودن را داشتند. سپس اینترنت وارد زندگی بشر شد و به راحتی از پس آن دو مانع برآمد.

اگر شما به ساختار یک دوره رسمی علاقمندید اما از آزادی مطالعه به تنهایی لذت می برید، یادگیری آنلاین می تواند برای شما مناسب باشد.

اگر به انعطاف دوره مطالعاتی نیاز دارید که هر زمان که برنامه شلوغ روزانه تان اجازه داد20 دقیقه وقت آزاد داشته باشید یا اگر نمی توانید صدها دلار هزینه دوره های آموزش زبان را توجیه کنید، وقت آن است که به یادگیری زبان به صورت آنلاین فکر کنید.

ماه 1: چیزهای جدید را به انگلیسی امتحان کنید

در ماه اول یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان ، از ویدئوهای ابتدایی تر شروع کنید و گوشها و مغز خود را در معرض زبان تازه قرار دهید.

قبل از تماشای اولین ویدئو مطمئن شوید که گزینه مربوط به مرور لغات وعبارات استفاده شده در ویدئو  را چک کرده اید. از این طریق معنی کلمات را نیز بررسی می کنید.
اگر در شروع برایتان مفید است، متن ویدئوها را به زبان مقصد خود و انگلیسی دانلود کنید و در حین تماشا از روی آن بخوانید. حتی می توانید آن را چاپ کرده و رویش یادداشت بردارید.
لغات را از روی فلش کارتهای ویدئویی مرور کنید. فلش کارت های ویدئویی ، ویدئوهای کوتاهی هستند که شامل متن به زبان مقصد و معنی کلمات در بستر مورد نظر می شوند.
موقعیت هایی برای صحبت کردن پیدا کنید و تمرین آنچه می آموزید را آغاز کنید.
به محض اینکه با صرف چند هفته گوشهای خود را برای تشخیص صداها و کلمات به زبان مقصد کالیبره کردید و در کلاس های آنلاین سایت تیکا، آموخته های خود را در موقعیت های واقعی تر امتحان کردید، وقت آن است که به شکل عملی تر یادگیری را ادامه دهید.

آموزش آنلاین زبان در کوتاه ترین زمان

ماه 2: به دنبال موقعیت های واقعی در زندگی بگردید و مهارت های خود را توسعه بخشید

در ماه دوم یادگیری آنلاین، زبان آموزان سریعتر می توانند حالا از ویدئوهای کمی پیچیده تری استفاده کنند. در حالیکه تلاش می کنید تا به جایگاه فهم و استفاده درست از زبان مقصد دست پیدا کنید، سعی کنید بر ویدئوهایی مربوط به موقعیت های واقعی زندگی تمرکز کنید و و در حین تمرین از زبان مورد استفاده در آن ویدئوها تقلید کنید.

گوش های خود را با تماشای ویدئوهای ابتدایی و کمی پیچیده تر بدون زیرنویس وارد چالش کنید. در مورد درک تک تک کلمات نگران نباشید اما برای فهم مفهوم کلی و جریان اصلی مکالمه تلاش کنید.
دایره لغات خود را با توسعه عادت خواندن به زبان مقصد گسترش دهید.
مدت زمان مکالمه خود را بالا ببرید و هدف خود را بر صحبت کردن به زبان مقصد برای یک ساعت و یا چند بار در هفته (و یا در صورت امکان بیشتر) متمرکز کنید.
همینطور می توانید پیدا کردن یک مدرس خصوصی زبان را نیز برای تمرین بیشتر بررسی کنید. برای رزرو کلاس های آنلاین خود با مدرسین مجرب می توانید از سایت تیکا استفاده کنید.
در ماه دوم یادگیری آنلاین، در حین تماشای ویدئوهای آموزشی و بررسی لغات جدید باید تمام تلاش خود را برای داشتن بیشتر میزان زمان مکالمه بکنید. این زمانی است که احساس خواهید کرد که درک لغات و مهارت شنیداری زبان شما پیشرفت زیادی می کند. و وقت آن است که به برنامه ماه سوم وارد شوید.
 

استاد آنلاین زبان


ماه 3: مهارت هایی که یادگرفتید را به کار ببرید

بعد از دوماه آموزش آنلاین، به نسبت سپری کردن دو سال شکنجه آور در کلاس های زبان مدرسه احساس راحتی بیشتری در شنیدن و فهم زبان مقصد خواهید کرد. آغاز سطح متوسطه کاملاً بستگی به تمرین مداوم و فعال ماهیچه های زبانی و سخت تمرین کردن هفتگی دارد.

حالا می توانید از ویدئوهای سطح متوسطه استفاده کنید. ویدئوهای بسیاری با موضوعات مختلف تماشا کنید. (مثل هنر، سرگرمی، تجارت، سلامتی و سبک زندگی). این ویدئوها در شکل های مختلفی در دسترس شما هستند (مثل اخبار، موزیک ویدئو و برنامه های تلویزیونی).
زیرنویس انگلیسی را قطع کنید. بعد هر ویدئو را اول تنها با زیرنویس زبان مقصد و بعد بدون هیچ زیرنویسی تماشا کنید.
مطمئن شوید با تماشای هر ویدئو، لغات مهم آن را بررسی کرده اید.
از مهارت های خود به صورت روزانه استفاده کنید. تا جای ممکن به زبان مقصد صحبت کنید یا بنویسید. این کار آن بخش از مغز شما که مربوط به کار تولیدی (و نه صرفاً تفسیر و ترجمه) می شود را تقویت می کند. برای گرفتن بازخورد بر روی نوشته های خود از مدرسین مجرب سایت تیکا استفاده کنید.
یک سریال به زبان مقصد پیدا و شروع به تماشا کنید.  تماشای سریال چه کمدی باشد و چه درام یا معمایی از نظر احساسی شما را درگیر شخصیت ها و داستانها می کند و این می تواند به مغز شما برای پردازش زبان به صورت طبیعی تر یاری برساند و همچنین یک راه لذت بخش برای استفاده از مهارت های زبانی شماست.
نکته مثبت یادگیری به شکل آنلاین این است که اهمیتی ندارد که با چه سرعتی پیشرفت می کنید. می توانید به نسبت سرعت و علایق خود از ویدئوهای ابتدایی یا پیشرفته استفاده کنید. زیرنویس های مناسب هر ویدئو به زبان آموزان در هر سطحی  کمک می کند که چیزی از محتوای آموزشی دستگیرشان شود.

این راه جواب می دهد چرا که سازمان یافته است. حفظ کردن و تکرار کردن صرف افعال از روی یک کتاب درسی برای برخی مفید است. اما هر زبان آموزی هنگام درگیری طبیعی با زبان مقصد به شکلی که فردی بومی از آن استفاده می کند، بهتر و کارآمدتر یاد می گیرد.

از فیلم های کوتاه و برنامه های تلویزیونی بهره ببرید و برنامه آموزشی زبان خود را غنی تر کنید. با این روش هر روز مشتاق یادگیری خواهید بود.
 

استراتژی یادگیری زبان در کوتاه ترین زمان


3. استراتژی های یادگیری زبان در 3 ماه را با خودآموزی ترکیب و مطابقت دهید

گاهی اوقات شما بهترین معلم خود هستید.

هیچ قانونی وجود ندارد که اعلام کند که باید تنها یک برنامه مشخص، روش تجاری یا فرمولی دقیق را برای یادگیری زبان دنبال کنید. به خصوص برای زبان آموزان باتجربه و آنها که با سبک های یادگیری و ترجیح خود آشنا هستند، گزینش برنامه ها، وب سایتها، اپلیکیشن ها، کتابها، پادکست ها، و شبکه های اجتماعی موجود جهت طراحی یک برنامه آموزشی فردی بهترین روش است.

شما بهترین سبک یادگیری خود را می شناسید. اما به یاد داشته باشید اگر قصد تسلط بر استفاده از زبان مقصد را دارید، باید تعدادی نکته مهم را در نظر داشته باشید. بر تمرین چهار مهارت زبان شناسی اصلی تمرکز کنید.

شنیدن: یک شنونده خوب یک زبان آموز خوب است. اگر امیدوارید که به شکل کارآمدی از زبان استفاده کنید، باید گوش ها و مغز خود را برای تشخیص صداهای ناآشنا و شناسایی نقطه پایانی کلمات و شروع کلمات جدید در صحبت های روزمره، تمرین دهید.
صحبت کردن: از آنچه آموخته اید استفاده کنید وگرنه از دستش می دهید. همین که شروع به شنیدن می کنید و ورودی زبان شناسی بیشتری را جذب می کنید، استفاده از دانش جدید برای ساخت کلمات، جملات و مکالمه های خودتان یک استفاده عملی مناسب است که سبب می شود که آنچه یادگرفته اید در خاطرتان بماند.
خواندن: تأکید بر خواندن به زبان مقصد برای هر زبان آموز متفاوت است. برای برخی افراد، یادگیری خواندن عناوین و علائم عمومی کافی است اما برخی دیگر شاید تمایل به دنبال کردن هشتگ های توییتر یا خواندن آخرین خبرهای سیاسی به زبان مقصد داشته باشند.
نوشتن: درست مثل خواندن، زمانی که به نوشتن به یک زبان خارجی اختصاص می دهید، به نسبت سبک یادگیری و ترجیح شما متفاوت است. برای بسیاری، چت کردن در فیسبوک و یا نوشتن خاطرات روزمره برای اطمینان از تمرین مهارت ها به صورت روزانه راه های خوبی هستند.
همین که روتین یادگیری زبان مخصوص به خود را طراحی می کنید، این چهار مهارت اصلی را به یاد داشته باشید و هیچ وقت دو تای اولی را فراموش نکنید. در اینجا به یک مثال طراحی یک روتین خودآموز برای یادگیری زبان در سه ماه اشاره می کنیم.

ماه 1: پایه های زبان شناسی خود را اجرا کنید

در مراحل ابتدایی، مبانی را بنا کنید.

مبانی شامل تشخیص و فهم صداهای شفاهی، استفاده از عبارت های کتابهای آموزشی و تلاش در جهت تسلط بر 500 لغت ابتدایی و یا لغاتی که برای گذران زندگی روزمره به آنها نیاز دارید، می شود.

با اپلیکیشن Duolingo یا اپلیکیشن های فلش کارت، مثل memrise برای ساختن دایره لغات ابتدایی خود شروع کنید. مطمئن شوید که هر روز تمرین می کنید حتی شده فقط چند دقیقه در روز.
مغز خود را مدام در معرض صداهای زبان مقصد قرار دهید. کانال های یادگیری زبان در یوتیوب را پیدا کنید، پادکست گوش کنید و یا برنامه های ساده کودک را تماشا کنید.
در هفته اول شروع به صحبت کردن روزانه به زبان مقصد کنید. می توانید پارتنرهای خود را از سایت های اینترنتی مثل iTalki یا ConversationExchange.com انتخاب کنید.
صفحه ویکی پدیای مربوط به شهر محل تولدتان، گروه موسیقی موردعلاقه تان و یا حوزه کاری خود را بخوانید. از آشنایی خود با موضوع برای یادگیری بیشترین لغت ممکن در بستر مورد نظر استفاده کنید.
تا پایان ماه اول، بخش های مختلفی مناسب سبک یادگیری شما نیستند را کنار گذاشته اید، بخش هایی که شما را به چالش می کشند شناسایی کرده اید، و تعدادی منابع آنلاین برای یادگیری آسانتر زبان را جستجو نمودید. حالا وقت آن است که وارد ماه دوم شوید.

ماه 2: سرعت را بالا ببرید

در حالیکه مطالعه زبان را از هر زاویه ای پی می گیرید، وقت آن است که بر صحبت کردن و مکالمه تمرکز کنید:

به صورت روزانه به زبان مقصد صحبت کنید. به جز دوره های آنلاین و یا شبکه های اجتماعی، می توانید مکان های دیگری مثل دانشگاه محل زندگی تان، یا تجمع های دانشجویی و یا مراکز مهاجرین را پیدا کنید و در آنها به دنبال دوستانی برای تمرین مکالمه های روزمره واقعی باشید و یا حتی بر روی وبسایت های مثل Reddit یا Craigslist آگهی بگذارید.
تنظیمات صفحات اینترنتی خود را به گونه ای تغییر دهید که وبلاگ ها و وب سایت های مورد علاقه تان به زبان مقصد را دنبال کنید.
خود را برای مطالعه دروس دستور زبان با استفاده از کتاب یا وب سایت های مربوطه به دفعات و مدت مشخص آماده کنید. اما سعی نکنید که قوانینی که می خوانید را حفظ کنید. به جای آن سعی کنید وقتی افراد بومی از اشکال و کلمات استفاده می کنند، آنها را شناسایی کنید و به دنبال الگوهای مربوط بخش های مختلف دستوری از جمله حروف ربط معرفه یا زمان درست استفاده یا عدم استفاده از برخی  افعال باشید.
وقتی که به تنهایی مطالعه می کنید، می توانید به جای یادگیری تعدادی لغت مشخص یا صرف افعال، افراد یا تعاملات اجتماعی را مرکز کانونی یادگیری خود قرار دهید.

در ماه دوم خود را با فهمیدن انواع مختلف ورودی زبان به چالش بکشید. حالا وقت قسمت نهایی مسابقه است.

ماه 3: افق های زبان شناسی خود را گسترش دهید

تمرکز شما بر ماه سوم، به اهدافتان از یادگیری زبان (اینکه در حال آمادگی برای یک سفر جاده ای، یک مصاحبه شغلی و یا یک امتحان هستید)، بستگی دارد.

با این حال، همه زبان آموزان از استفاده از موقعیت های بسیار برای صحبت کردن و یا شنیدن به زبان مقصد، بهره کافی را خواهند برد.

افق های زبان شناسی خود را با این توصیه ها در ماه سوم برنامه خودآموز گسترش دهید:

محتوای ویدئوهایی که تماشا می کنید را تنوع بخشید. برای این کار می توانید از وبسایتی مثل Streema برای پیدا کردن و تماشا کردن ایستگاه های تلویزیونی محلی در تمام جهان استفاده کنید. مطمئن شوید که از ویدئوهایی شامل مردمان عادی در حال برقراری مکالمه های واقعی مثل برنامه های گفتگو محور یا کمدی(بر خلاف کارتون های انیمیشن یا اخبار تلویزیونی) بهره ببرید.
تمرین صحبت کردن از طریق Skype یا دیگر موقعیت های آنلاین را پی بگیرید. و بر استفاده از آنچه از برنامه های تلویزیونی یا مستندها آموخته اید، تمرکز کنید. سعی کنید که از عبارات و کلمات جدید استفاده کنید.
به تنظیمات صفحات اینترنتی خود چک کردن وب سایت های خبری، وبلاگ های فرهنگ روزمره و دیگر محتواهای نوشتاری چالش برانگیز را اضافه کنید. از طریق چت کردن با افراد بومی در اپلیکیش های مختلف می توانید نوشتن در مورد این موضوعات را تمرین کنید.

یادگیری آنلاین زبان در کوتاه ترین زمان با اساتید آنلاین


چگونه بعد از سه ماه به یادگیری ادامه دهیم

فارغ از روشی که انتخاب می کنید، آموزش زبان شما بعد از سه ماه پایان نخواهد یافت.

بعد از سه ماه اول، گاهی مواقع به دلیل عدم فهم آنچه می شنوید احساس دلسردی خواهید کرد. احتمالاً در شرایطی قرار خواهید گرفت که گاهی به زیبایی و با اعتماد به نفس صحبت می کنید و بعد یکباره دچار لکنت خواهید شد.

اگرچه شما قطعاً قادر به یادگیری زبان در سه ماه خواهید بود، حقیقت این است که هیچ وقت این مسیر به انتها نخواهد رسید. همین که مسیر یادگیری زبان خود را پی می گیرید، به یاد داشته باشید که از مبانی مورد بحث در این مقاله را برای پیشرفت استفاده کنید.

مدام تلویزیون و فیلم تماشا کنید از بهترین وب سایت ها و اپلیکیشن ها برای تازه تر شدن اطلاعات استفاده کنید و مهم تر از همه هر زمان که می توانید به زبان مقصد صحبت کنید، بشنوید و از آن استفاده کنید.

اگر این مسیر را به درستی طی کنید، یادگیری یک زبان در سه ماه تنها آغاز مسیر زبان شناسی شما خواهد بود. با مزایای آن را در زندگی چند زبانه خود رو به رو خواهید شد.

در سایت آموزش مجازی تیکا می توانید به صورت آنلاین به یادگیری زبان دلخواه خود بپردازید ، در صفحه اساتید زبان ، استاد زبان موردنظر خود را انتخاب کرده و در روز و ساعت دلخواه خود در کلاس آنلاین زبان شرکت کنید.


منبع: FluentU

 

 

رزرو آنلاین کلاس زبان

چگونه می توان در 3 ماه زبان انگلیسی یاد گرفت؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات