اساتید پیشنهادی:

چگونه زبان دوم در زندگی شخصی ما تاثیر می گذارد؟

پرستو غفاری
پرستو غفاری
یک‌شنبه, 14 آذر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 4060

چگونه زبان دوم در زندگی شخصی ما تاثیر می گذارد؟

در مقاله های مختلف وبلاگ آموزش زبان تیکا به اهمیت و مزایای یادگیری زبان خارجی پرداخته ایم . حال در این مطلب بررسی می کنیم که یادگیری زبان چگونه می تواند به موقعیت های اجتماعی و زندگی شخصی شما کمک کند و در ارتقای مهارت ها و روابط شما اثر مثبت می گذارد. 

آموزش و یادگیری زبان در موقعیت اجتماعی بیشترین تاثیر را در شخصیت شما میگذارد. یادگیری زبان با سرگرمی هم همراه است. پس با گذاشتن وقت بیشتر روی مراحل یادگیری و آموزش و شناخت راه های بالا بردن و حفظ انگیزه یادگیری در زندگی، جایگاه اجتماعی بهتری را برای خود ایجاد کنید! 

زندگی همواره پر از موقعیت های اجتماعی است.از شبکه های اجتماعی گرفته تا شناخت همکاران و وقت گذرانی با دوستان. احتمالات بسیاری وجود دارد که روابط اجتماعی در زندگی شما وارد شوند. بیایید واقع بین باشیم: شما احتمالاً علاقه ای ندارید که صفحه پروفایلتان پر از عکسهای حسادت برانگیز تعطیلات دیگران باشد. اما بخش اجتماعی زندگی شما فراتر از آنچه که دیگران در صفحه فیسبوکشان می بینند پیش می رود. و هنگامی که اجتماعی بودن چنین نقش عمده ای در زندگی شما ایفا می کند، احتمالاً به ترفیع آن نیاز خواهید داشت. چه قصد لذت بردن بیشتر از مهمانی ها را داشته باشید، با ایجاد روابط عمیق تر و یا حتی تعامل با افراد بیشتر، یادگیری یک زبان بهبود اجتماعی که در پی آن هستید را به شما اعطا خواهد کرد.

افزایش اعتماد به نفس با یادگیری زبان

صحبت کردن به یک زبان خارجی در ابتدا برای بسیاری از افراد اضطراب آور خواهد بود و برای کنترل استرس ناشی از یادگیری زبان خارجی باید آموزش های لازم را ببینید پس احتمالاً متوجه هستید که زندگی اجتماعی بهتر یکی از بسیار مزایای یادگیری زبان خارجی خواهد بود.مهارت های زبانی نه تنها موقعیت های شغلی بهتری را در اختیار شما قرار خواهد داد، همچنین امکان بیشتری برای ارتباط برقرار  کردن با دیگران فراهم می کند. این ارتباطات می تواند در سطح شخصی تری باشند و شما با بهره گیری از دانش زبانی خود لذت بیشتری از آنها می برید بنابراین، اگر به دنبال انگیزه ای برای یادگیری زبان هستید، می توانید به این 6 مزیت یادگیری زبان خارجی در زندگی اجتماعی نگاهی بیندازید.
 

آموزش زبان انگلیسی



 

چگونه در یک زبان خارجی fluent شویم؟

با کسانی که به زبان بومی صحبت می کنند تا جای امکان در ازتباط باشید. در ارتباط بودن با افرادی که به زبان بومی صحبت می کنند نه تنها تمرین لازم برای پیشرفت مهارت های زبانی شما را فراهم می کند، بلکه یک موقعیت اجتماعی معرکه برای ارتباط با فردی دیگر با جزئیاتی از زندگی و فرهنگ او را ایجاد خواهد کرد. اگر هم اکنون افرادی را در نزدیکی خود می شناسید که به زبان بومی صحبت می کنند، می توانید با آنها ملاقات کنید و کم کم رابطه دوستانه ای بین شما شکل بگیرد. اگر چنین نیست، می توانید از طریق سایتهای اینترنتی این افراد را پیدا کنید.

 علاوه بر زبان، در مورد فرهنگ هم چیزهایی بیاموزید

آموختن در مورد فرهنگ زبان مقصد می تواند انگیزه شما برای یادگیری زبان را بالا ببرد. با این حال، یادگیری جزئیات فرهنگی دیگر ذاتاً برای معاشرت اجتماعی بسیار ارزشمند است. علاوه بر اینها، اگر برای آگاهی از مردمان و موقعیت های بیشتری در اطرافتان تلاش کنید، می توانید از خطا بپرهیزید و با توجه بیشتری با دیگران تعامل کنید. یک ابزار مفید برای آموختن فرهنگ ها در جهان سایت Everyculture.com است. که اطلاعات فراوانی در مورد کشورهای مختلف دنیا در اختیار شما می گذارد.
 

تاثیر آموزش زبان دوم در زندگی



 

از منابع معتبر برای ارتباط برقرار کردن در سطح یک فرد بومی استفاده کنید

اگر امکان سفر به خارج از کشور برای تمرین زبان را ندارید، از منابع معتبری استفاده کنید که قادرند به شما تجربیاتی در سطح بومی ارائه کنند تا مهارت های لازم برای تعاملات اجتماعی را فرابگیرید. شما می توانید محتوای معتبر برای یادگیری هر زبانی در یوتیوب پیدا کنید. چه ترجیح بدهید ویدئوهای تهیه شده توسط بلاگرهای یوتیوب را تماشا کنید و یا چه فیلم ، موزیک ویدئو یا برنامه های تلویزیونی تان های مورد علاقه تان را، بیش از آنچه در همه عمر دستگیرتان می شود، محتوای مورد نیاز در یوتیوب پیدا خواهید کرد. مثلاً اگر در حال یادگیری اسپانیایی هستید، به کانال یوتیوب HolaSoyGerman شیلیایی نگاهی بیندازید. در حال یادگیری فرانسوی هستید؟ تعداد بسیار زیادی فهرست فیلم های فرانسوی با زینویس های مختلف شامل فیلم های فرانسوی با زیرنویس فرانسوی در اختیار شما هستند.

شش مزیت اجتماعی یادگیری زبان دوم

در اینجا به بررسی این 6 مزیت میپردازیم :

1.توانایی بهتر برای درک دیدگاه دیگران

تحقیقات نشان داده اند که کودکان چندزبانه در موقعیت های اجتماعی دارای مزایایی هستند. یکی از این تحقیقات نشان داده است که کودکان دوزبانه به نسبت کودکان تک زبانه قابلیت بیشتری در درک مفهوم حرف های بزرگسالان دارند. تصور می شود که دلیل آن است که کودکان دو زبانه در هر بستر زبانی نیاز دارند که انتخاب کنند از کدام زبان استفاده کنند. به همین دلیل در درک دیدگاه دیگران هم می توانند قوی تر عمل کنند. در حالیکه ادامه پیدا کردن این مسیر تا بزرگسالی نامعلوم است، می توان امیدوار بود که دانستن یک زبان دیگر و توانایی تفسیر بستر زبانی اثراتی را شامل می شود. و در اینصورت، هنگام نیاز به تفسیر اطلاعاتی که به نظر نامفهوم می رسد، این مسئله زبان آموزان را در یک موقعیت متمایز برتر قرار می دهد.
برای مثال اگر رئیس شما به شما بگوید که گزارشی را هر چه زودتر می خواهد، اما شما مطمئن نیستید که منظور دقیقاً کدام گزارش است، توانایی شما در توجه به مسائل از دیدگاه او به شما یاری خواهد رساند تا نتیجه بگیرید که گزارش موردنیاز، گزارشی است که به جلسه بعدی مربوط می شود.

2.ارتباط واضح تر

توانایی شفاف سازی منظور شما به یک زبان دیگر در بسیاری از موقعیت های اجتماعی بسیار مفید خواهد بود. همه به زبان مادری شما صحبت نمی کنند. و صحبت کردن به یک زبان دیگر به شما راهی باارزش عطا می کند تا هنگامی که کسی که به آن زبان صحبت می کند و منظور شما را متوجه نمی شود، آنچه می خواهید بگویید را واضح تر بیان کنید. حتی اگر به زبان دوم کاملاً مسلط نیستید، شما و او که با شما در حال مکالمه است، بخشی از زبان یکدیگر را می دانید تا از آنها برای فهم منظور بهره بگیرید.
برای مثال، اگر به خارج از کشور سفر کنید، و بخواهید به دستشویی بروید، ساده تر است اگر به زبان محلی صحبت کنید. اگر آن زبان را به خوبی نمی دانید، ممکن است جواب را کاملاً متوجه نشوید. اما حداقل کسی که با او صحبت می کنید، منظور شما را آنقدری متوجه خواهد شد که مسیر درست را به شما نشان دهد. تلاش برای برقراری ارتباط با هر مهارت زبانی که دارید، بهترین روش برای یادگیری زبان است.

 

استاد آنلاین زبان

 

3.ارتباط شخصی عمیق تر با کسانی که به زبان دوم ما صحبت می کنند

نلسون ماندلا به بهترین شکل به این نکته اشاره می کند: "اگر با کسی به زبانی حرف بزنی که متوجهش می شود، در یادش خواهد ماند اما اگر به زبان خود او صحبت کنی، در قلبش خواهد ماند." حقیقت دارد: برقراری ارتباط به زبان مادری فرد بهترین راهی است که به آن نه تنها احترام خود را نشان می دهید، بلکه ارتباط را به سطح عمیق تری خواهید برد.
برای مثال، اگر دوستی دارد که زبان مادری اش روسی است، و با شما به انگلیسی صحبت می کند ارتباط عمیق تری با او ایجاد خواهید کرد اگر به روسی صحبت کنید. و صحبت کردن با او به زبان روسی او را در موقعیت آسایش بیشتری قرار می دهد و ارتباط شما را قوی تر خواهد کرد.

4.توانایی های زبان مادری شما پیشرفت می کند

مطالعه هر زبانی، فهم شما از زبان مادرتان را بهبود می بخشد. از آنجایی که بیشتر افراد زبان اول خود را از طریق مشاهده و به صورت طبیعی می آموزند، احتمالاً قواعد و قوانین استفاده از آن را به خوبی نمی دانند. و به جای یادگیری این قواعد از طریق تجربه نحوه استفاده از آن را می دانند. اما وقتی که شما یک زبان دوم را می آموزید، این قواعد را هم خواهید آموخت. در بسیاری از موارد این قواعد به قواعد زبان مادری شما نیز مرتبط هستند. بنابراین به شما کمک می کنند که از کارکرد زبان مادری خود هم سردربیاورید.
برای مثال، انگلیسی زبانان ممکن است هنگام استفاده از Subjunctive –وجه التزامی- دچار مشکل شوند. موقع بحث در مورد احتمال بردن لاتاری کدام درست است؟ If I was rich و یا If I were rich ! با این حال، کسی که از طریق یادگیری قواعد اسپانیایی آگاهی بیشتری از وجه التزامی دارد، متوجه خواهد شد که اگرچه انگلیسی زبان از هر یک از این دو به تناوب استفاده می کنند، اما به شکل تئوری If I were rich صحیح است. دانستن و فهمیدن قوانین دستوری، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و به شما اطمینان می دهد که به صورت واضح از زبان مادری خود برای برقراری ارتباط استفاده می کنید. و همچنین به مکانیزم های زبان خود آگاهید حتی اگر این مکانیزم ها همچون مثال قبل به شکل متناقض و یا ناصحیح در مکالمات استفاده شوند. به جز این موارد از تصحیح شدن برای اشتباهات دستوری خود در شبکه های اجتماعی که گاه موقعیت خجالت آوری را رقم می زند، جلوگیری می کنید.


 

اساتید زبان تیکا

5.آگاهی فرهنگی و درک بالاتری پیدا می کنید

از آنجایی که پذیرش تفاوت های فرهنگی در روند یادگیری زبان مورد تشویق قرار می گیرد، زبان آموزان متناوباً به نسبت کسانی که تنها یک زبان را می دانند از درک فرهنگی بالاتری برخوردارند. در شرایطی که ارتباطات جهانی در حال افزایش است، این مسئله بسیار باارزش است و در طول زندگی به کار می آید. برای مثال، اگر زبان ژاپنی را مطالعه کرده باشید، احتمال اینکه آگاهی بیشتری از برقراری ارتباط در فرهنگ ژاپن داشته باشید بسیار بالاتر است. تفاوت هایی مثل ژست های متفاوت که در کشورهای مختلف اشکال مختلفی را دارد. بنابراین، اگر با کسی که در ژاپن است یا اهل ژاپن است در تعاملید، دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند که آداب معاشرت را درست به جا آورید و منظور و خواست فرد را به درستی درک کنید.

تاثیر یادگیری زبان جدید در موقعیت اجتماعی


6.اعتماد به نفس و خودآگاهی خود را بهبود دهید

شکی نیست که یادگیری یک زبان دیگر شما را تغییر خواهد داد. در حین یادگیری و پیشرفت در یک زبان تازه، احتمالاً درخواهید یافت که اعتماد به نفس و خودآگاهی بیشتری کسب کرده اید. بخشی از این دستاوردها مربوط به این می شود که مهارتی ارزشمند که از استفاده از آن لذت می برید را کسب کرده اید. اما آموزش زبان به میزان زیادی بر تعاملات اجتماعی متکی است. بنابراین تنها تمرین کردن آن می تواند اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد. در بسیاری از کلاس های زبان شما برقراری مکالمه به زبان مقصد را تمرین کردید. این مسئله نه تنها اعتماد به نفس اجتماعی شما ، بلکه آگاهی شما از خود و آنچه هستید را نیز افزایش می دهد. چرا که در روند یادگیری شما مدام در حال بحث در مورد موضوعاتی هستید که به خود و زندگیتان مربوط می شود.
پس، آیا می خواهید که اجتماعی شوید ؟

در اینصورت، همین امروز یادگیری زبان را آغاز کنید تا از مزایای اجتماعی آن بهره مند شوید.

در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت مجازی و از راه دور به یادگیری زبان دلخواه خود بپردازید و بهترین استاد زبان موردنظر خود را انتخاب کنید و به صورت ویدئوچت در کلاس های آنلاین زبان شرکت کنید و از مزایای یادگیری زبان بهره ببرید.


منبع: FluentU

 

 

 

آموزش آنلاین زبان
چگونه زبان دوم در زندگی شخصی ما تاثیر می گذارد؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

یکتا کاویانی فر

مرسی بابت مقالات خوبتون

30 آبان 2022

user-image

لیلا فارغ

خیلی مفید بود برم برای یادگیری زبان سوم

30 آبان 2022

user-image

پریسا

عالی بود. مرسی

30 آبان 2022

user-image

زهرا اخوان

واقعا یادگیری زبان یکی از آموزش هایی هست که در آینده هم کارآمده هم پشیمون نمیشی ؛ عالی بود.

29 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

جالب بود، مرسی

29 آبان 2022