اساتید پیشنهادی:

10 پادکست و اپلیکیشن پادکست آلمانی برتر

پرستو غفاری
پرستو غفاری
شنبه, 6 اسفند 2021

دسته بندی : german-podcast

زمان مطالعه : 15 دقیقه

تعداد بازدید : 17172

10 پادکست و اپلیکیشن پادکست آلمانی برتر

حالا که دورکاری و تعطیلات اجباری به خاطر کرونا تمام شده است، نگاهی به برنامه کاری خودتان بیندازید. خب به نظر می‌رسد که سرتان حسابی شلوغ است. چطور ممکن است که برای یادگیری زبان آلمانی فرصت پیدا کنید؟ جواب کوتاه: اپلیکیشن پادکست آلمانی.
جواب بلند: یادگیری غیر مستقیم برای شما که ذهنتان بعد از یک روز پر مشغله خسته است مناسب خواهد بود. برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های آلمانی سرگرم‌کننده به نظر می‌رسند اما نیازمند صرف وقت هم هستند. چه‌کسی برای اینکار وقت دارد؟
به نظر میرسد قرار است پادکست های آموزش زبان آلمانی به بهترین دوستان شما تبدیل شوند.
پادکست‌ها با استفاده از گویندگان سرحال، مطلع و مشتاق ابزارهای آموزشی و سرگرمی معرکه‌ای اند.
بیایید بازگشت روزهای خوش گذشته که در آن رادیو گوش می‌کردیم را به یاد بیاوریم. مجریان این پادکست‌ها که هیچ ابزاری به جز صدایشان در اختیار ندارند، راه‌های معرکه بسیاری برای آموزش زبان و ایجاد موقعیت‌های مشابه زندگی واقعی، درام، معما و دانش فرهنگی را پیدا کرده‌اند.
در این مقاله پادکست‌های محبوب و رایگان آموزش زبان آلمانی را به شما معرفی خواهیم کرد. 


چرا باید پادکست آلمانی را امتحان کنید

شاید شما هم از افرادی هستید که در برابر امتحان کردن چیزهای جدید مقاومت میکنید؟ شاید ترجیح میدهید ساعت ها در اینستاگرام بچرخید و پست هایی را ببینید که نصف آن ها تکراری هستند اما یک اپلیکیشن جدید باز نکنید؟ این رفتار شما کاملا قابل درک است. مغز ما از رو به رو شدن با شرایط جدید وحشت میکند! و گاهی اوقات هم تنبل تر از آن است که خودش را در معرض انتخاب های جدید بگذارد. با این حال باور کنید پادکست ها انرژی زیادی از شما نمیگیرند.

پادکست‌ها با سبک زندگی پرمشغله تناسب دارند


 شما قرار نیست که زمان باارزش خود را فدا کرده و رو به روی تلویزیون یا یک کتاب درسی بنشینید. مجبور نیستید هزینه زیادی را نیز صرف کنید. فقط کافیست تا پادکست‌های مورد علاقه‌تان را دانلود کنید، دستگاه پخش موسیقی خود را راه بیندازید، رادیو را روشن و به رایگان آموزش زبان آلمانی را شروع کنید. تعداد زیادی پادکست برای تقویت زبان با موضوعات مختلف وجود دارد.
با صرف زمان برای کشف بهترین پادکست‌های زبان آلمانی می‌توانید بدون اینکه در برنامه روزمره خود اختلالی ایجاد کنید، آلمانی یاد بگیرید. می‌توانید پادکست‌ها را در باشگاه ورزشی، ماشین، هنگام پیاده‌روی یا حتی هنگام تایپ کردن در محل کار پخش کنید.

اپلیکیشن پادکست زبان آلمانی رایگان - معرفی بهترین چنل های آموزش زبان آلمانی به صورت صوتی


پادکست‌ها به شما می‌آموزند تا خوب گوش کنید

وقتی هیچ نوع تصویری یا زیرنویسی نباشد، پادکست شما را مجبور می‌کند تا دقیق‌تر از قبل به لغات و تلفظ آنها توجه کنید. به خصوص اگر محتوای آن به زبان آلمانی باشد!
پادکست‌ها به شما فرصت فوق‌العاده‌ای می‌دهند تا گوش‌های خود را تمرین دهید.
متن بسیاری از پادکست‌ها هم در دسترس هستند تا هم بتوانید به صورت آنلاین در اختیار داشته باشید و هم دانلود کنید. بنابراین اگر احیاناً جایی گیر کردید، راهی برای رهایی وجود خواهد داشت.

پادکست‌ها تازه و به‌روز هستند

پادکست‌های جدید زبان آلمانی مدام به روز می‌شوند و این یعنی شما همواره چیز تازه‌ای برای یادگیری خواهید داشت.
بسیاری از مجریان پادکست‌ها تم‌های موضوعی را با درس‌هایی در مورد لغت یا مهارت‌های مکالمه تلفیق می‌کنند. گوش کردن به مکالمه‌های مدرن و روزمره موقعیتی عالی برای شماست تا تمام آن عبارات پرکاربرد و اصطلاحاتی که تا به حال آموخته‌اید را تمرین کنید.

اپلیکشن پادکست آلمانی

شاید با خودتان بگویید آیا اپلیشکن پادکست آلمانی خاصی وجود دارد؟ جواب بله و خیر است! اپلیکیشن های عمومی پادکست یعنی Google Podcasts و Castbox و یا Apple Podcasts پر از پادکست های متنوع زبان آلمانی هستند! با دانلود هر کدام از این اپلیکیشن ها میتوانید به کانال های محبوبتان دسترسی داشته باشید. 

یکی دیگر از اپلیکیشن های معروفی که شاید آن را به چشم اپلیکیشن پادکست آلمانی نگاه نکرده باشید Spotify است. این اپلیکیشن دسترسی آنلاین با سرعت بالا به پادکست های مد نظرتان را فراهم میکند. امکان دانلود این پادکست های زبان آلمانی معمولا وجود ندارد اما شما میتوانید با نرم افزارهای رکوردر هر پادکستی که گوش میدهید را ضبط کنید. این نرم افزارها ایگان و بسیار متنوعند. از جمله Xrecorder برای گوشی های اندروید. نرم افزارهای رکوردر امکان ضبط صدای پادکست بدون ضبط صداهای خارجی را به شما میدهند.

9 پادکست معرکه آلمانی که باعث می‌شود سریع‌تر یاد بگیرید

بعد از اینکه Google Podcasts را روی دستگاه خودتان نصب کردید، وارد بخش جست و جو شوید. البته الزاما لازم نیست گوگل پادکست باشد! هر نرم افزاری که دارید و در بالا معرفی شد جوابگوی کار شماست. برای اینکه اپلیکیشن پادکست آلمانی شما همیشه پر از گزینه های خوب باشد، توصیه میکنیم چنل های زیر را دنبال کنید.

بهترین پادکست زبان آلمانی برای سطح مبتدی در چنل Slow German


پادکست Slow German


ممکن است عنوان این مجموعه پادکست عالی آموزش زبان آلمانی، Slow German به معناب آلمانی آهسته باشد، اما حقیقتاً آرام نیست. برعکس این یک روش معرکه برای سرعت دادن به آموزش زبان‌آموزان مبتدی و سطح متوسطه است.
مجری اپیزودها Annik روزنامه‌نگاری است که در شهر مونیخ در جنوب آلمان زندگی می‌کند. برای تازه‌واردین پادکست‌هایی به زبان انگلیسی وجود دارد که مقدمه‌ای ساده به کلمان کلیدی آلمانی است. این اپیزودها به گونه‌ای طراحی شده که شما را در موقعیت‌های خاص مثلاً سفارش غذا در رستوران، راهنمایی کند.
برای زبان آموزان سطح متوسطه، Annik کاملاً به زبان آلمانی صحبت می‌کند اما سرعتش نسبتاً پایین است به صورتی که بدون نیاز به تقلای زیاد می‌توانید متوجه داستان شوید. این مسئله به شما امکان می‌دهد تا هر بخش کلمه را به وضوح بشنوید و موضوع صحبت را دنبال کنید. متن هر قسمت پادکست نیز پیاده شده است.

German LingQ : زندگی روزمره آلمانی


اگر در یک کافه آلمانی نشسته‌اید و کیک بلک فورست و قهوه می‌خورید، می‌توانید یواشکی به حرف‌های دیگران هم گوش کنید. اما اگر در خانه‌اید و نزدیک‌ترین آلمانی زبان به شما صدها مایل فاصله دارد، چه کار می‌توانید کنید؟
امیدوارم که هدف من را از پرسیدن سؤال متوجه شده باشید: German LingQ را امتحان کنید.
به Anke و Vera گوش کنید که در مورد موضوعات عام مثل گذراندن یک روز در باغ وحش، خرید یا رستوران رفتن صحبت می‌کنند. همچنین پادکست‌های دیگری نیز وجود دارند که مشخصاً زبان‌آموزان سطح مبتدی و متوسطه را هدف می‌گیرند و در صورت ثبت نام رایگان برای همه قسمت‌ها متن برنامه هم در دسترس شما خواهد بود.

بهترین روش آشنایی با عبارات روزمره آلمانی و تقویت زبان آلمانی با پادکست و مهارت لیسنینگ



Survival phrases German


خب، تعطیلات یا سفر کاری خود را به آلمان رزرو کرده‌اید و با اشتیاق روزشماری می‌کنید تا ماجراجویی تازه خود را آغاز کنید؟ اما کمی هم دلهره دارید – حتی یک کلمه آلمانی هم نمی‌دانید. (به جز strudel).
مادامی که استرودل و Survival phrases German را به همراهتان داشته باشید، جای نگرانی نیست. Survival phrases German یک سری پادکست کاربردی است که شامل تمام عبارات مورد نیاز در سفر می‌شود. هر پادکست کوتاه معرف کلمات آلمانی است که در موقعیت‌های معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد. و آن کلمات به بخش‌های جزئی تقسیم می‌شوند تا بتوانید مثل یک فرانسوی زبان تلفظشان کنید. حتما این مجموعه را در اپلیکیشن پادکست آلمانی خودتان داشته باشید!

Learn German by podcast


این یک پادکست آلمانی عالی برای مبتدیانی است که برای شروع مطالعه زبان آلمانی به یک پایه قوی نیاز دارند. در این پادکست محتوای مفید فراوانی پیدا خواهید کرد.
درس‌ها بر صحنه‌هایی از نمایش متمرکز است که در آن کلمات مدام تکرار می‌شوند و در نهایت تشریحی از دیالوگ‌ها را نیز خواهید داشت. همه اینها شامل ترجمه و مثال‌هایی از کلمات کلیدی است که در موقعیت‌های دیگر نیز قابل استفاده است.
هر پادکست به همراه مطالب آموزشی متناسب شامل متن صحبت‌ها، فهرست لغات و تمرین ارائه خواهد شد.


Radio D : مشابه چنل بی داخلی!


هیچ چیز مثل یک داستان کارآگاهی خوب نمی‌تواند گوش‌هایتان را تحریک کند. در Radio D ، Paula و Philipp گزارشگرانی هستند که به سراسر آلمان سفر می‌کنند تا در مورد پرونده‌های معمایی تحقیق کنند.
سرگرم کننده، خیال‌انگیز و آموزنده تنها تعدادی از کلماتی هستند که مجموعه پادکست Radio D برای مبتدیان را توصیف می‌کنند. جلوه‌های صوتی، شوخی، المان‌های تعاملی و صحنه‌های نمایشی نیز ارائه می‌شوند. مجری انگلیسی زبان راهنمای شما در هر اپیزود خواهد بود و با دیگران وارد مکالمه می‌شود تا مکالمات آلمانی را به بخش‌های کوچک تقسیم کنند.
موقعیت‌های جالب بسیاری مثل تحقیق در مورد حلقه‌های مرموزی که در کشتزارها ظاهر میشود، و اجسام ناشناخته نیز در این پادست ها رخ میدهد. متن آلمانی هر اپیزود از این پادکست برای دانلود در دسترس خواهد بود.


My Daily Phrase German


با قدم‌های کوچک می‌توانید جهش‌های غول‌پیکر داشته باشید.
My Daily Phrase German یک مجموعه پادکست کاربردی است که در آن یک معلم به نام Catriona اصول زبان آلمانی را بررسی می‌کند. چیزهایی مثل عبارات روزمره، عبارات مصطلح و لغات ضروری. سرعت پیشرفت آرام است و تدریس با جزئیات صورت می‌گیرد.
تا زمانی که به انتهای مجموعه برسید، دانش خوبی از اصول ابتدایی زبان خواهید داشت.


Learn German for Free


این گزینه یک پادکست آلمانی معرکه برای مبتدیان است که فهرست وسیعی از اپیزودهای مختلف را دارد و موضوعاتی از احوال پرسی روزمره گرفته تا اعداد و سفارش غذا در رستوران و سفر با وسایل نقلیه عمومی را شامل می‌شود.
حضور دوست داشتنی مجری برنامه Stefan و صدای گرم او شما را در موقعیت آرامی نگه خواهد داشت. هر درس بر پایه قبلی ساخته می‌شود. بنابراین شما می‌توانید به راحتی پیشرفت خود را رصد کنید. پادکست‌ها کوتاه و مختصر بدون نکات اضافی هستند و متن هر اپیزود برای دانلود در دسترس خواهد بود.


سری معروف Coffee Break German


برای ارتباط مستقیم با زبان آلمانی از طریق پادکست Coffee Break German آماده شوید. مجموعه پادکستی که برای مبتدیان و کسانی که قصد مرور دانش زبانی خود را دارند، طراحی شده است.
قالب پادکست توسط یک فرانسوی زبان به نام Thomas  اجرا می‌شود که به Mark –یک زبان آموز- تدریس می‌کند. Mark استعداد خوبی در پرسیدن سؤالاتی دارد که برای همه دانش‌آموزان ایجاد می‌شود. Thomas همواره پاسخ‌هایی واضح و آموزنده دارد. ای کاش همه مدرسین زبان آلمانی همینقدر خوب و مفید بودند!
هر درس به طور متوسط نزدیک به 30 دقیقه طول می‌کشد و شامل دیالوگ، لغت، توضیحات و گاهی صحنه‌های نمایشی هم می‌شود. این پادکست طیف سیعی از موقعیت‌های روزمره مثل پذیرش در هتل، گردش در شهر و صحبت کردن در مورد چیزهای موردعلاقه و ... را پوشش می‌دهد.


GermanPod101


لزومی ندارد که یادگیری زبان آلمانی روی اعصاب آدم باشد. بلکه می‌تواند سرگرم‌کننده، هیجان انگیز و اشتیاق آور نیز باشد. به خصوص اگر گوش هایتان را برای شنیدن GermanPod101 کوک کنید.
در این پادکست درس‌هایی برای هر سطح توانایی از مبتدی تا پیشرفته وجود دارد. با عناوین جالب توجهی مثل "ویل کلینگون در آلمان شما را تا کجا خواهد برد؟" و "آیا تا حالا یک ماهی نابینا در آلمان دیده‌اید؟" هر زبان‌آموزی از همان ابتدا به طور حتم جذب می‌شود.
درس‌ها در این پادکست شامل صحنه‌های نمایشی و دیالوگ‌های ترجمه شده‌ای می‌شود که توسط Chuck و Judith اجرا می‌شوند. بعد مجری‌های برنامه وارد بحث صرف افعال و دیگر نکات دستوری می‌شوند. رابطه خوبی بین آنها وجود دارد و همین سبب می‌شود که اطلاعات فرهنگی خوبی نیز پیدا کنید. همچنین متن این گفتگوها را نیز می‌توانید داشته باشید و با استفاده از آن، صحبت‌ها را دنبال کنید. این سایت معروف همچنین پادکست های آموزش زبان فرانسوی خوبی دارد که میتواند برای شما مفید باشد.

دولینگو به عنوان اپلیکیشن پادکست آلمانی

اپلیکیشن دولینگو قسمتی به اسم پادکست دارد که بعد از مدتی فعالیت شما در اپ فعال میشود. یعنی شما باید به سطح خاصی برسید تا بتوانید آن را باز کنید! پادکست های دولینگو معمولا همراه با بخش توضیحی به زبان واسطه یعنی انگلیسی هستند. شما به پادکست های دولینگو روی دسکتاپ یا Google Podcasts هم دسترسی خواهید داشت.

حالا وقتش است که شروع به گوش کردن به این پادکست‌های معرکه آلمانی کنید. و در یادگیری زبان پیشرفت کنید. هر جایی که هستید!

امیدواریم این مقاله از سری مقالات مرکز آموزش زبان آنلاین تیکا برای شما مفید بوده باشد.

اساتید آموزشگاه آنلاین تیکا

 

 

10 پادکست و اپلیکیشن پادکست آلمانی برتر

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

حسین محسنیان

چنل پادکست ندارین؟

6 تیر 2022

user-image

پارسا مهری

تشکر از مجموعه خوبتون بابت معرفی بهترین ها برای ما

6 تیر 2022

user-image

عارفه سالاریه

چقد عالی بود، داشتن ی همچین لیستی برای یادگیری زبان واجبه

6 تیر 2022