اساتید پیشنهادی:

آموزش زبان با بازی های Quizziz - طراحی مسابقات سرگرم کننده

زینب ناصری
زینب ناصری
جمعه, 18 فروردین 2022

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 2246

آموزش زبان با بازی های Quizziz - طراحی مسابقات سرگرم کننده

Quizziz یک ابزار آزمون آنلاین است که به معلم اجازه می دهد تا ارزیابی دانش آموزان را به صورت سرگرم کننده و جذاب برای تمام سنین انجام دهد. اساتید زبان نیز میتوانند Quizzz را برای ارزیابی زبان آموزان خود به صورت آنلاین و از راه دور استفاده کنند. در این سری از مقالات معرفی ابزارها و روش های آموزش زبان آنلاین بهینه، این وبسایت گیمیفیکیشن آموزش زبان را معرفی میکنیم.

ابزار Quizziz فوق العاده ساده برای یادگیری و کاملا رایگان برای استفاده است! پس از ارائه دانش آموزان با یک کد دسترسی منحصر به فرد، مسابقه را می توان به عنوان یک رقابت به موقع ثبت کرد یا به عنوان تکالیف با یک مهلت خاص مورد استفاده قرار گیرد. پس از انجام آزمون ها، دانش آموزان می توانند پاسخ های خود را بررسی کنند.

داده های باارزش، ویژگی اصلی Quizziz

علاوه بر این، داده های حاصل شده از آزمون به صورت جدول ها و نمودارهای مرتب به شما نمایش داده میشود. شما میتوانید این داده ها را به صورت تصویری دسته بندی و ذخیره کنید. تجزیه و تحلیل روند آموزش که در آن مناطق ممکن است نیاز به تمرکز بیشتر در آینده داشته باشد. این بازخورد فوری می تواند توسط معلمان مورد استفاده قرار گیرد تا درمورد فعالیت های یادگیری آینده تجدید نظر کند. همچنین استاد زبان میتواند مواد درسی را با تأکید بر بخش ها و مهارت هایی که دانش آموزان در آن اشکال دارند، تغییر دهد.


منابع گیمیفیکیشن در آموزش برای همه سنین

برای بازی در Quizzz بازی، شما می توانید آزمون مناسب دوره خودتان را از بین میلیون ها آزمون های عمومی انتخاب کنید. همچنین شما می توانید تصمیم بگیرید که کوئیز یا همان گیمیفیکیشن آموزش زبان خاص خودتان را ایجاد کنید!

هنگامی که یک بازی را انتخاب کرده اید، می توانید آن را در کلاس درس با حالت Quizizz زنده انجام دهید یا آن را به عنوان یک بازی تکمیلی برای دانش آموزان برای تمرین در زمان خود اختصاص دهید. دانش آموزان می توانند از هر دستگاه یا device که یک مرورگر اینترنت داشته باشد برای پیوستن به بازی استفاده کنند. شما همه داده ها را برای دانش آموزان فردی یا کلاس به طور کلی دریافت می کنید!

راهنمای گام به گام Quizzzz

1. به www.quizzz.com بروید و روی گزینه start کلیک کنید.

2. اگر می خواهید از یک بازی موجود استفاده کنید، می توانید از جعبه "search for quizes" استفاده و بین آن ها جست و جو کنید. هنگامی که یک مسابقه را انتخاب کرده اید، به مرحله 8 بروید. اگر می خواهید مسابقه خود را ایجاد کنید، پانل "Create" را انتخاب کنید، سپس پانل "ثبت نام" را انتخاب کنید و فرم را پر کنید.

3. اگر دوست دارید، یک نام و یک تصویر را وارد کنید. شما همچنین می توانید زبان خود را انتخاب کنید و آن را به صورت عمومی یا خصوصی منتشر کنید.

شما میتوانید در وبسایت quizziz آزمون خودتان را طراحی کنید یا از آزمون های از پیش طراحی شده کمک بگیرید.


ایجاد سئوالات گیمیفیکیشن در آموزش زبان

4. یک سوال را پر کنید، و پاسخ ها را اضافه کنید، و مطمئن شوید که روی نماد "incorrect" کنار پاسخ صحیح کلیک کنید تا به "correct" تغییر کند. شما همچنین می توانید یک تصویر مربوطه را اضافه کنید اگر می خواهید.

5. "+new qeoustion" را انتخاب کنید و مرحله 4 را تکرار کنید. این کار را انجام دهید تا تمام سوالات خود را انجام دهید.

6. روی گزینه "done" در گوشه بالا سمت راست.

7. محدوده درجه مناسب، موضوع (ها) و عناوین آزمون آنلاین زبان را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید برچسب هایی تعریف کنید تا بازی شما در سرچ منابع روی سایت quizziz راحت تر قابل دسترسی باشد.

8. شما می توانید "live game!" را انتخاب کنید یا "assignment" و ویژگی های مورد نظر را انتخاب کنید. در حالت بازی زنده، افراد باید در یک زمان مشخص و وقتی شما در حال نظارت بر فرآیند امتحان هستید آنلاین شوند.

9. دانش آموزان می توانند به www.quizzziz.com/join بروند و کد 6 رقمی را برای شرکت در مسابقه زنده یا تکمیل تکالیف تکمیل کنند. از آن ها خواسته می شود که نامی برای خودشان تعریف کنند.

10. هنگامی که دانش آموزان به پایان رسید، صفحه خود را تازه سازی یا refresh کنید، و شما قادر به مشاهده نتایج مسابقه خواهید بود.

بازی آموزش زبان شما آماده است!

Quizzz هنگامی که به نوشتن آزمون ها می آید، بسیار عالی عمل میکند. بازی ها را می توان تقریبا برای هر موضوع ایجاد کرد. همچنین، Quizzz به پروژکتور نیاز ندارد، زیرا بازیکنان سوالات و گزینه های پاسخ را در صفحه نمایش خود مشاهده می کنند. ترتیب سوالات را میتوان تصادفی قرار داد تا  تقلب آسان نباشد. شما می توانید یک مسابقه را از ابتدا شروع کنید یا یک مسابقه موجود را از کتابخانه آزمون های خود کپی کنید و ویرایش کنید. هر سوال باید چند گزینه ای داشته باشد و بین دو تا چهار پاسخ احتمالی و تنها یک پاسخ صحیح باشد.

گیمیفیکیشن در طراحی آزمون های آنلاین میتواند استرس زبان آموزان را نیز تا حد زیادی کاهش دهد و یادگیری را تبدیل به یک فرآیند لذت بخش کند. برای دسترسی به منابع یادگیری رایگان بیشتر میتوانید از مجله یادگیری زبان تیکا کمک بگیرید.

یادگیری زبان انگلیسی به صورت کلاس های آنلاین در آموزشگاه زبان تیکا از طریق رزرو جلسه با استاد زبان
آموزش زبان با بازی های Quizziz - طراحی مسابقات سرگرم کننده

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

taregh

ممنون از مطالب خوبتون

20 اردیبهشت 2022

user-image

پویان رادفر

مرسی بابت معرفی محیط جذابی داره

20 اردیبهشت 2022

user-image

پریسا

ممنون از شما برای معرفی این سایت عالی

20 اردیبهشت 2022

user-image

مهشید افشاری

با این ترفند کلاسها دیگه خسته کننده نیست

19 اردیبهشت 2022

user-image

لیلا فارغ

چقدر عالی و مهیج هست این پیشنهاد و میتونه خیلی کارامد باشه ممنون

19 اردیبهشت 2022

user-image

فرشته قندی

چه جالب نمی دونستم!!

19 اردیبهشت 2022

user-image

عارفه سالاریه

یکی از بهترین پیشنهاد ها بود، اینجوری اساتید میتونن کلاس های جذاب تر و پر بازده تری داشته باشن.

19 اردیبهشت 2022