اساتید پیشنهادی:

7 حقیقت جالب درمورد زبان آلمانی

زینب ناصری
زینب ناصری
پنج‌شنبه, 14 مرداد 2020

دسته بندی : learning-german

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 5460

7 حقیقت جالب درمورد زبان آلمانی

زبان آلمانی برای بسیاری از زبان آموزهای ایرانی حکم یک آرزوی دست نیافتنی یا یک هیولای ترسناک و غیرقابل فهم را دارد، شرط میبندم همه شما داستان های ترسناک زیادی درمورد کلمات طولانی و گرامر پیچیده این زبان اروپایی شنیده اید، و شاید به همین دلیل کلا بیخیال یادگیری زبان آلمانی شده اید، اما چقدر از این داستان ها واقعیت دارد؟
در این مقاله از سری معرفی زبان های خارجی آموزشگاه زبان آنلاین تیکا، قصد داریم 7 حقیقت جالب درمورد زبان آلمانی را با شما در میان بگذاریم.
 

1- زبان آلمانی ها چیست ؟ رایج ترین زبان اروپا!

شاید فکر میکردید زبان انگلیسی بر قاره سبز حکم فرمایی میکند؟ اما اینطور نیست! اگر به تاریخ قاره اروپا نگاهی بیندازیم، متوجه میشویم وقتی آنگلوساکسون ها از قسمت های شمالی وارد اروپا شدند و در قسمت هایی همچون دانمارک و سواحل غربی ساکن شدند، زبان هندو-اروپایی خودشان را داشتند که در طول قرن ها تکامل پیدا کرد. شاخه زبان آلمانی از زبان ساکسونی جدا شد. ژِرمن ها یا همان اجداد آلمانی هم به پخش شدن در قاره اروپا ادامه دادند. کلمات اولیه زبان آلمانی با زبان انگلیسی شباهت و اشتراکات زیادی دارند.

" مقاله پیشنهادی: چه کشورهایی در جهان به زبان انگلیسی صحبت می کنند؟ "

2- در حال حاضر زبان آلمانی ششمین زبان رایج دنیا است

بعد از زبان چینی که بیش از یک میلیارد گویشور دارد، زبان انگلیسی، زبان هندی، زبان اسپانیایی و زبان روسی، زبان آلمانی رایج ترین زبانی است که در دنیا صحبت میشود! این زبان به کشور مادرش محدود نمیشود، و زبان رسمی کشورهای ثروتمند دیگری همچون اتریش، سوئیس، لینخن اشتاین و لوکزامبورگ نیز هست.

اگر سودای تجارت یا مهاجرت به کشورهای توسعه یافته را دارید، یاد گرفتن زبان آلمانی گزینه های شما را بیشتر میکند. به همین دلیل آموزشگاه های زبان بسیاری دوره های یادگیری زبان آلمانی را ارائه میکنند: آلمانی سومین زبان رایج در آموزشگاه های زبان دنیاست! و منابع آموزش زبان آلمانی در سایت ها و کتابفروشی ها پیدا میشوند. اگر دنبال یادگیری اصولی این زبان هستید، ثبت نام در کلاس آنلاین زبان آلمانی در آکادمی تیکا امکان انتخاب اساتید زبان آلمانی تایید شده را برای شما فراهم میکند.

گرامر زبان آلمانی و یادگیری زبان آلمانی


3- زبان آلمانی سه جنسیت دارد

این یکی از نکاتی است که زبان آلمانی را پیچیده میکند، و از ان جا که جنسیت های زبان آلمانی کاملا گرامری هستند و به معنای کلمه ربطی ندارند، این خصوصیت باعث سخت تر شدن کار زبان آموزان میشود! اما کلید انجام هر کار دشواری تمرین و تکرار است، پس نا امید نشوید. وقتی درمورد جنسیت های زبان آلمانی مرتکب اشتباه شوید، میتوانید از فروم های بحث درمورد نکات زبان آلمانی استفاده کنید. در اینصورت متوجه میشوید شما تنها نیستید و میتوانید با استراتژی های یادگیری سایر زبان آموزان و اساتید زبان آلمانی هم آشنا شوید!
 

4- در زبان آلمانی حرف اول همه اسامی با حرف بزرگ نوشته میشود، نه فقط اسامی خاص

اگر با زبان انگلیسی آشنایی اولیه داشته باشید میدانید حرف اول اسامی خاص مانند اسم افراد، مکان ها، تاریخ های مهم و ... با حروف بزرگ نوشته میشود. اما در زبان آلمانی هر کلمه ای که از نظر دستوری اسم باشد، یعنی قید، فعل یا حرف و ... نباشد، باید با حرف اول بزرگ نوشته شود. به نظر من این یک خبر خوب برای زبان آموزانی است که مثل من تازه اول راه هستند، چون با یک نگاه به هر جمله زبان آلمانی میتوانند اسم های جمله را تشخیص دهند، نظر شما چیست؟


 

اساتید زبان تیکا

5- بسیاری از کلمات آلمانی طولانی هستند، اما میتوان ان ها را به اجزای با معنی تقسیم کرد

زبان آلمانی سرشار از اسم های مرکب است، یعنی اسم هایی که با ترکیب کردن چند کلمه با هم ساخته شده‌اند. بعضی اوقات کلمات آلمانی خیلی طولانی میشوند و این ممکن است یک زبان آموز مبتدی را بترساند، اما کافیست کلمه ای مثل Staubsauger را با دقت بخوانید تا متوجه شوید از کلمات کوتاه تر Staub به معنای گرد و خاک و sauger به معنای مَکَنده ساخته شده است، حالا حتی میتوانید معنای این کلمه مرکب را هم به سادگی حدس بزنید. تکنیک های یادگیری زبان به همین سادگی هستند!

 

6- زبان آلمانی و زبان انگلیسی خیلی شبیه به هم هستند

 شاید باورتان نشود اما این دو زبان فقط 500 سال است که راهشان را به طور کامل از هم جدا کرده اند! افراد انگلیسی زبان گرامر آلمانی را خیلی پر از جزئیات و متفاوت با زبان خودشان میدانند، اما در حقیقت این نکات در گذشته در زبان انگلیسی هم وجود داشته است. خیلی از ساختارهای جمله های این دو زبان شبیه به هم است. بیش از شصت درصد لغات انگلیسی و آلمانی معنای یکسانی دارند، اما بعضی کلمات مشابه در این دو زبان معناهای کاملا متفاوتی دارند. برای مثال، کلمه gift که در زبان انگلیسی به معنای هدیه اما در زبان آلمانی به معنای زهر است! پس اگر زبان آلمانی را بعد از انگلیسی یاد میگیرید، حواستان را جمع کنید.
شما چه کلماتی سراغ دارید که معنای بسیار متفاوتی در آلمانی و انگلیسی داشته باشند؟

آموزش آنلاین زبان آلمانی و استاد زبان آلمانی


7- زبان آلمانی زبان متفکران و نویسندگان بزرگ است

زبان ظرف همه افکار ماست، بنابراین شما فقط در صورتی به موضوعی فکر کنید که زبان شما کلمه‌ای برای آن مفهوم داشته باشد! به عبارت دیگر، ظرفیت های زبان نقش مهمی در رشد فکری ما دارند. شاید یکی از مهمترین دلایل برای یادگیری زبان آلمانی تعداد قابل توجه اندیشمندانی باشد که به این زبان کتاب های ارزشمندی نوشته اند و دست آوردهای خود را با دنیا به اشتراک گذاشته اند. 
کارل مارکس،  امانوئل کانت ،  ولفگانگ گوته و فردریش نیچه و زیگموند فروید از معروف ترین اندیشمندانی هستتد که هنوز هم نام آن‌ها را میشنوید. در این بین شاعر و فیلسوف معروف آلمانی، گوته، به حق یکی از بزرگترین نویسندگان زبان آلمانی است که هم ردیف بزرگترین نابغه های ادبیات مانند شکسپیر و تولستوی قرار میگیرد. اگر بخواهیم لیست افراد تاثیر گذار آلمانی زبان را گسترش بدهیم، هیتلر هم در آن جا میگیرد: یک دیکتاتور که با استفاده از جادوی کلمات موفق شد رهبری یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا را به دست بگیرد.
از این گذشته، اولین کتاب دنیا توسط گوتنبرگ آلمانی و به همین زبان چاپ شد تا نام زبان آلمانی را به عنوان یکی از زبان‌های پاسدار علم و فرهنگ در تاریخ بشر ثبت کند.

امیدواریم این هفت حقیقت جالب درمورد زبان آلمانی برای شما مفید بوده باشند، کدام یک از موارد بالا برای شما جالب تر بودند؟ کدام مورد را میتوانستید خودتان حدس بزنید؟ برای ما کامنت بگذارید! 

شما علاققه مندان به یادگیری زبان آلمانی می توانید در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا به صورت مجازی و از راه دور با بهترین اساتید زبان آلمانی از جمله آقای امیرعلی محبوب و آقای روح الله اسماعیلی ، این زبان را یاد بگیرید . برای رزرو جلسه آزمایشی زبان آلمانی به پشتیبانی تیکا پیام بدهید. در تیکا به راحتی می توانید به صورت ویدئوچت با استاد زبان آلمانی خود کلاس داشته باشید و راحت تر از همیشه یک زبان جدید را فرا بگیرید. اگر به دنبال اپلیکیشنی برای یادگیری زبان انگلیسی هستید نیز اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی تیکا را به شما زبان آموزان پیشنهاد می دهیم.

 

 

استاد زبان آلمانی و آموزش مجازی زبان آلمانی
7 حقیقت جالب درمورد زبان آلمانی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات