اساتید پیشنهادی:

چگونه مهارت ریدینگ انگلیسی را با خواندن کتاب های داستان انگلیسی بالا ببریم؟

معین
معین
دوشنبه, 11 مرداد 2020

دسته بندی : books

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 6290

چگونه مهارت ریدینگ انگلیسی را با خواندن کتاب های داستان انگلیسی بالا ببریم؟

تقویت مهارت ریدینگ یکی از بهترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی است! در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چگونه از کتاب داستان انگلیسی ساده برای یادگیری لغات انگلیسی،گرامر انگلیسی و در کل زبان انگلیسی استفاده کنید . کتاب خوان ها آماده هستن؟ برو که رفتیم!


چرا از طریق خواندن کتاب، انگلیسی یاد بگیریم؟

اگر می خواهید به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید و به راحتی انگلیسی صحبت کنید باید خود را مدام تحت تمرینات مختلفی قرار دهید. کتاب داستان های انگلیسی رایگان زیادی وجود دارند که میتوانید آن ها را از سایت هایی مانند پروژه گوتنبرگ دانلود و مطالعه کنید. معمولا نسخه صوتی این کتاب ها هم وجود دارد. حتی اگر سطح زبان انگلیسی شما متوسط است باز هم می توانید با استفاده از رمان وکتاب های داستان ساده پیشرفت خوبی داشته باشید. حال بیایید ببینیم که خواندن کتاب چگونه می تواند به پیشرفت زبان انگلیسی کمک کند.


انگلیسی واقعی چیست؟

رمان های جدید به شما نحوه استفاده امروزی انگلیسی در مکالمات را نشان می دهند. بسیاری از کتاب ها ،انگلیسی مورد استفاده در مکالمه های روزمره را نشان نمی دهند چرا که آن ها سعی کرده اند به زبانی بسیار ساده برای غیر انگلیسی زبانان مطلب بنویسند.رمان ها همچنین می توانند به شما آموزش بدهند که چگونه احساسات خود را به انگلیسی ابراز کنید و چگونه افکار خود را بیان کنید و حتی چگونه یک داستان به انگلیسی بگویید. در این گونه کتاب های داستان انگلیسی است که می توانید مکالمه های طبیعی انگلیسی بین دو انگلیسی زبان را بخوانید و با آن ها آشنا شوید.


یادگیری لغات انگلیسی

حتی اگر بتوانید به راحتی انگلیسی صحبت کنید باز هم مطالب جدید برای یادگیری وجود دارند.یک رمان خوب بسیار ساده و قابل درک است اما با این حال در دل خود لغات جدید انگلیسی را دارد که می توانید آن ها را یاد بگیرید. خواندن کتاب ها به شما این امکان را می دهند که لغات جدید انگلیسی را در متن یاد بگیرید و این یعنی می توانید ببینید که چگونه لغات و عبارات در گفتگوهای روزانه انگلیسی زبانان به هم متصل می شوند. با خواندن رمان های جدید انگلیسی وآمریکایی با انواع و اقسام لغات جدید و بعضا عجیب و غریب آشنا می شوید. اگر با پیدا کردن معنای این لغات عجیب انگلیسی به مشکل خوردید ما در مقاله 5 اپلیکیشن دیکشنری urban dictionary  را به شما معرفی کردیم که می تواند به شما بسیار کمک کند.

یادگیری لغات انگلیسی با استفاده از داستان های کوتاه



استفاده درست و دقیق از زبان انگلیسی

نویسندگان بزرگ و معروف استادان زبان انگلیسی هستند و نوشته های آن ها از بهترین فرم برخوردار هستند.  برای پیشرفت گرامر انگلیسی و حتی رایتینگ انگلیسی  خود هیچ استادی بهتر از یک کتاب خوب نمی توانید پیدا کنید. و هر چه بیشتر و پیوسته تر کتاب های داستان انگلیسی بخوانید ، بهتر زبان انگلیسی را درک خواهید کرد.


تعامل با زبان انگلیسی

شما هنگام خواندن یک رمان خارجی به زبان اصلی در واقع در حال تعامل با زبان انگلیسی هستید. بسیاری از کتاب ها چندین لایه معنایی دارند و به روش های گوناگون قابل درک هستند. وقتی که شما نظرات و حتی نقدی به یک داستان داشته باشید درواقع یک رابطه شخصی با زبان برقرار کرده اید. 

 

پاداش یادگیری زبان انگلیسی

خوادن یک مقاله شاید به نظر دشوار برسد اما می توانیم بگوییم که یکی از با ارزش ترین راه ها برای پیشرفت زبان انگلیسی شماست و در نهایت تسلط به زبان انگلیسی پاداش این تلاش ها است. وقتی که یک کتاب داستان انگلیسی می خوانید درواقع در حال استفاده از زبان انگلیسی برای رسیدن به یک هدف هستید .به عبارت دیگر شما یک کتاب را می خوانید و معنی لغات آن را پیدا می کنید تا نهایتا بتوانید از آن داستان لذت ببرید . و هنگامی که از انگلیسی به عنوان ابزاری مفید در این راه استفاده کنید در واقع در حال نزدیک شدن به تسلط به زبان انگلیسی هستید.

یادگیری انگلیسی با خواندن کتاب های داستان انگلیسی


 

چگونه با خواندن کتاب های ساده انگلیسی،زبان خود را تقویت کنیم؟

چندین و چند راه وجود دارند که شما زبان آموزان می توانید با خواندن کتاب های انگلیسی مهارت های زبان خود را تقویت کنید. با این حال بسیا مهم است که کتاب ها و متدی که بهترین نتیجه را برای شما به همراه دارند انتخاب کنید. یادتان باشد که کتاب ها و رمان هایی را انتخاب کنید که متناسب با سطح زبان انگلیسی و علایق شخصی شما باشند. خواندن کتاب باید سرگرم کننده و جذاب باشد . اگر کتابی را که می خوانید برای شما خسته کننده و یا دشوار است ، یک کتاب دیگر را به جای آن بخوانید ! این 8 نکته به شما کمک می کنند تا یادگیری زبان با خواندن کتاب ها را شروع کنید.


1 . یک کتاب پیدا کنید کنید که واقعا برای شما جذاب باشد

میلیون ها کتاب برای خواندن وجود دارد اما وقتی که شما می خواهید شروع به خوادن کتاب انگلیسی (ریدینگ)کنید مساله مهم این است که کتابی را انتخاب کنید که واقعا آن را دوست دارید .سایت whichbook می تواند به شما کتاب هایی برای خوادن با توجه به سلیقه شما پیشنهاد بدهد. همچنین سایت دیگری که می تواند به شما کمک کند bookbrowse  است که در آن چند صفحه از هر کتاب را برای نمونه قرار داده و شما می توناید با خواندن آن تصمیم بگیرید که آیا آن کتاب متناسب با علاقه شما است یا خیر و در نهایت بهترین انتخاب کتاب انگلیسی را داشته باشید.

آموزش زیان تیکا


2 . سطح کتاب انگلیسی متناسب با سطح شما باشد 

باید کتابی را پیدا کنید که نه خیلی سخت باشد و نه خیلی هم آسان.  بعد از انتخاب کتاب به کمک سایت هایی که بالا اشاره شد حال 2-3 صفحه ابتدایی آن را بخوانید . اگر در هر صفحه بیشتر از 10 لغت جدید برای شما وجود دارد پس احتمالا بهتر است که یک کتاب ساده تر انتخاب کنید.  یادتان باشد که خواندن کتاب انگلیسی نباید به تمرین پیدا کردن لغات در دیکشنری تبدیل شود چرا که بعد از مدت کوتاهی شما را خسته خواهد کرد.  اگر که با خواندن چند صفحه ابتدایی کتاب معنی کلی آن را متوجه شدید و همچنین در هر صفحه 5-6 تا نهایتا 10 کلمه انگلیسی جدید برا شما دارد پس احتمال بسیار زیاد شما کتاب انگلیسی متناسبی با سطح زبان خود پیدا کرده اید.

خواندن کتاب های داستان انگلیسی سطح بندی شده



3 . فیلم برگرفته از رمان ها و داستان ها را ببینید

اگر خواندن یک رمان معروف برای شما تا حدودی ترسناک به نظر می رسد پس اول فیلم مربوط به آن را ببینید. فیلم های بسیاری برگرفته از کتاب های معروف جهان تاکنون ساخته شده است. اینکار به شما در درک موضوع داستان کتابی که می خواهید بخوانید کمک بسیاری می کند . به غیر از آن  تماشای فیلم وسریال هم می تواند به انگلیسی شما کمک کند!


4 . کتاب های دوزبانه را امتحان کنید 

در کتاب داستان های انگلیسی دو زبانه متن اصلی انگلیسی کتاب در یک صفحه آمده و ترجمه فارسی آن در صفحه دیگر قرار گرفته است. و هنگامی که متن انگلیسی آن را متوجه نمی شوید می توانید به ترجمه فارسی آن مراجعه کنید. طبیعتا اینگونه کتاب ها کم هستند و ممکن است به سختی بتوان آن ها را پیدا کرد پس انتخاب های شما هم محدود می شوند. و کار راحت تر این است که کتاب مورد نظر خود را هم به زبان اصلی و انگلیسی خود بخرید و در کنار آن کتاب ترجمه شده به فارسی همان کتاب را تهیه کنید .


5 . زبان انگلیسی مود استفاده در کتاب را بررسی کنید

همیشه به نحوه استفاده لغات انگلیسی و ساختار جمله هایی که نویسنده استفاده کرده است دقت کنید. در رمان ها از زبان انگلیسی رسمی و غیر رسمی  استفاده می شود و عموما در آن ها می توان تعداد زیادی اصطلاحات روزمره زبان انگلیسی را پیدا کرد. در هنگام خواندن یک کتاب همیشه یک دفتچه یادداشت در کنار خود داشته باشید و لغات جدیدی که با آن ها رو برو می شوید را در آن بنویسید و وقتی که می خواهید مکالمه انگلیسی داشته باشید سعی کنید از آن لغات و عباراتی که در کتابی که اخیرا خوانده اید با آن مواجه شده اید و نوشته اید استفاده کنید. یادتان باشد که اگر درحال خواندن یک رمان انگلیسی قدیمی هستید ممکن است با لغاتی مواجه شوید که دیگر کمتر استفاده می شوند و قدیمی شده اند.

" مقاله پیشنهادی : روش های خود آموز زبان انگلیسی "

6 . لغات جدید انگلیسی را در متن یاد بگیرید

در کتاب های انگلیسی با لغاتی موجه می شوید که معنای آن ها را نمی دانید . قبل از اینکه در دیکشنری به دنبال معنای آن ها بگردید سعی کنید بتوانید با توجه به متن داستان معنای آن را حدس بزنید . در بیشتر موارد قادر خواهید بود بدون رجوع به دیکشنری معنی لغت انگلیسی مورد نظرتان را پیدا کنید . اما برای مطمئن شدن از معنی آن ، وقتی لغت جدید را نوشتید می توانید معنای آن را هم در دیکشنری ها پیدا کنید . 


7 . درباره چیزی که خوانده اید فکر کنید

بعد از اتمام کتاب چند دقیقه ای را به فکر کردن درباره چیزی که خوانده اید بگذارید .  آیا با لغت جدید خاصی که توجه شما را جلب کرده باشد مواجه شده اید ؟ آیا این لغات را در دفتر خود نوشته اید؟ اگر از این کتاب خوشتان آمده آیا حاضرید که کتاب دیگری از این نویسنده بخوانید یا حتی درباره نویسنده در ویکی پدیا چند دقیقه ای مطالعه کنید؟ پایان خواندن یک کتاب به معنی اتمام کار شما با آن کتاب نیست ، همیشه مطالب و روش های جدیدی در ادامه وجود دارند.

خواندن کتاب های داستان کوتاه انگلیسی سطح بندی شده



8 . کتاب داستان انگلیسی بعدی خود را انتخاب کنید!

بعد اتمام خواندن یک رمان انگلیسی حال باید کتاب بعدی را که می خواهید بخوانید انتخاب کنید! اگر اعتماد به نفستان بالا رفته است کتابی را انتخاب کنید که سطح بالاتری دارد . انتخاب کتاب از میان سایر کتاب های نویسنده و یا کتابی در همین ژانر که خوانده اید ،تصمیم گیری را برای شما ساده تر می کند. نویسندگان اغلب از کلمات و عبارات مشابه در کتاب های مختلف خود استفاده می کنند که همین مورد می تواند به یادگیری لغات انگلیسی از طریق تکرار کردن کمک کند.

 

چند نکته مهم درباره یادگیری زبان انگلیسی با انتخاب کتاب مناسب برای خواندن

در پایان به عنوان جمع بندی به چند نکته اضافه بر مواردی که پیش تر صحبت شد اشاره می کنیم.
1 . کتابی را انتخاب کنید که علاقه به خواندن آن دارید . از خود بپرسید آیا حاضرید ترجمه همین کتاب را بخوانید؟
2 . کتابی را انتخاب کنید که زبان انگلیسی به کار رفته در آن ها مناسب شما باشد. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم سعی کنید کتاب های داستان انگلیسی جدیدتر را انتخاب کنید. به طور مثال مجموعه کتاب های هری پاتر کتاب هایی مناسب هستند و انگلیسی به کاررفته در آن ها مدرن است و در مکالمه های  روزانه استفاده می شود.
3 . کتابی را انتخاب کنید که می توانید آن را به پایان برسانید. حسی که بعد از به پایان رساندن یک کتاب خواهید داشت فوق العاده است. و به همین دلیل هم گفتیم که کتابی مناسب با سطح انگلیسی خود انتخاب کنید تا راحت تر بتوانید آن را به پایان برسانید.
4 . در کنار خود یک دیکشنری انگلیسی و همچنین یک دفترچه یادداشت برای لغات جدید انگلیسی که آشنا می شوید داشته باشید.
5 . با علاقه و لذت کتاب داستان را بخوانید و تمرکز خود را روی کلمه هایی که نمی دانید بگذارید. و اگر بخشی از کتاب و داستان را متوجه نمی شوید دلسرد نشوید.
6 . گاهی برای ارتباط برقرار کردن با یک کتاب باید چند صفحه آن را بخوانید و توصیه می شود حداقل 25% از کتاب را قبل از اینکه تصمیم بگیرید آن را ادامه ندهید بخوانید ،شاید نظرتان عوض شد !

 

با هم در این مقاله با نکته هایی درباره تقویت زبان انگلیسی به وسیله خواندن کتاب های داستان و رمان انگلیسی آشنا شدیم. آیا شما این روش یادگیری زبان را توصیه می کنید؟ اخیرا چه کتاب های داستانی به زبان انگلیسی خوانده اید که شما را مجذوب خود کرده اند ؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید. 

در اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی تیکا بخشی با عنوان داستان های کوتاه انگلیسی وجود دارد که زبان آموزان می توانند از فایل صوتی و همچنین متن این داستان در جهت یادگیری انگلیسی استفاده کنند. همچنین در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت آنلاین کلاس زبان داشته باشید! کافیست زبان و استاد زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و با تعیین روز وساعت مورد نظر خود به صورت آنلاین بوسیله ویدئوچت کلاس زبان داشته باشید. برای دریافت یک جلسه آزمایشی رایگان کلاس آنلاین به پشتیبانی تیکا پیام دهید.

 

منبع: onlineteachersuk

 

 

استاد آنلاین زبان و تدریس خصوصی آنلاین
چگونه مهارت ریدینگ انگلیسی را با خواندن کتاب های داستان انگلیسی بالا ببریم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات