اساتید پیشنهادی:

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ 12 روش موثر شروع یادگیری زبان

معین
معین
شنبه, 16 مرداد 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 7768

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ 12 روش موثر شروع یادگیری زبان

بسیاری از افراد تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی می گیرند اما در همان ابتدا سوال اصلی که ذهن آن ها را درگیر خود می کند این است که یادگیری زبان را از کجا شروع کنم؟ یا چرا نمیتونم زبان یاد بگیرم؟ با وجود اینترنت هیچوقت مانند امروزه امکانات و منابع یادگیری زبان تا این حد در دسترس نبوده است. اما اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید ساده ترین روش برای یادگیری چیست؟ واز کجا یادگیری انگلیسی را شروع کنیم؟


12 نکته مهم برای یادگیری سریع و آسان زبان انگلیسی

در این مقاله به روش هایی اشاره می کنیم و نکاتی را بررسی می کنیم که می تواند به پیشرفت سریع تر زبان انگلیسی شما کمک کنند و به شما خواهیم گفت که چرا این روش ها توصیه می شوند و همچنین بعضی از منابعی که می توانند به زبان انگلیسی شما کمک کنند را معرفی خواهیم کرد. البته شما نمیتوانید به یک تاب برای شروع زبان انگلیسی اکتفا کنید، پس با ما همراه باشید!

1 . هر چه زودتر صحبت کردن انگلیسی را شروع کنید

اگر تصمیم جدی به یادگیری سریع زبان انگلیسی دارید می توان گفت تنها راه مکالمه مداوم با انگلیسی زبانان است. هر چه سریع تر این مانع ذهنی که در مقابل پیشرفت و استفاده شما از مهارت های زبانتان را می گیرد از میان بردارید ،قادر خواهید بود با اعتماد به نفس بیشتری انگلیسی صحبت کنید. 
طبق تحقیقاتی که در سال 2016 در دانشگاه میشیگان انجام شد ،زبان آموزانی که از وبکم و ویدئوچت برای یادگیری زبان استفاده می کنند سریع تر از زبان آموزانی که از متدهای سنتی یادگیری زبان استفاده می کنند زبان یاد  می گیرند. دانشمندان در این تحقیق دو گروه اززبان آموزانی که اخیرا یادگیری یک زبان را شروع کرده اند تحت نظر گرفتند:
-    گروه A که از تمرینات مربوط به گرامر و لغات انگلیسی استفاده می کردند(روش سنتی)
-    گروه B که از طریق تکنولوژی به یادگیری مکالمه زبان می پرداختند
بعد از 12 هفته به نتایج جالبی رسیدند که گروه A نتوانستند پیشرفت قابل ملاحظه ای در زبان داشته باشند اما گروه B به طور قابل ملاحظه ای توانستند زبان خود را پیشرفت دهند. این گروه با لغات متنوع تری آشنا شدند و عملکرد بهتری در آزمون های لیستنینگ داشتند و همچنین قادر بود بسیار بهتر از گرامر استفاده کنند و با اعتماد به نفس بالاتری صحبت کنند.
به طور کلی حتی اگر برای چندین هفته در حال یادگیری لغات انگلیسی و انجام تمرینات مربوط به گرامر هستید اما مکالمه انگلیسی را اهمیت نمی دهید این ریسک وجود دارد که نتوانید تمام این مهارت ها را کنار هم قرار دهید و استفاده کنید. حتما این جمله را بارها از افراد مختلف شنیده اید که " من می تونم بفهمم دیگران به انگلیسی چی می گن اما نمی تونم خوب انگلیسی حرف بزنم"
خوشبختانه این مشکل کاملا حل شده است. در آموزش زبان تیکا می توانید از میان اساتید زبانِ زبان های انگلیسی ،زبان فرانسه،زبان آلمانی،زبان کره ای،زبان ایتالیایی،زبان روسی،زبان چینی،زبان ترکی استانبولی و سایر زبان ها ،استاد مورد نظر خود را انتخاب کنید و به صورت آنلاین و به وسیله ویدئوچت به یادگیری زبان و تقویت مکالمه خود بپردازید . همچنین با رزرو کلاس آزمایشی رایگان می توانید با استاد زبان و متدآموزشی او آشنا شوید و با خیالی آسوده به یادگیری زبان بپردازید. تجربه ما نشان میدهد آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد در منزل کاملا ممکن است!

شروع اسپیکینگ انگلیسی به صورت آنلاین



2 . خواندن انگلیسی را شروع کنید

هیچگاه دسترسی به منابع ریدینگ زبان انگلیسی از زمان حال راحت تر نبوده است. ممکن است که هنوز برای خواندن آثار شکسپیر آماده نباشید اما موارد زیر را حتما در نظر بگیرید و بخوانید:
-    خبرهای مربوط به سلبریتی ها را در سایت هایی نظیر Buzzfeed  بخوانید
-    کتابی را که ترجمه فارسی آن را با علاقه می خوانید را برای ریدینگ انگلیسی انتخاب کنید 
-    هنگام سرچ در گوگل تا جای ممکن از نتایج انگلیسی استفاده کنید
-    چهره های اجتماعی آمریکایی ،بریتانیایی،استرالیایی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
 کتاب برای شروع زبان انگلیسی نیز ایده خوبی است به خصوص کتاب های داستان. اگر هنگام خواندن باید وقت زیادی را صرف پیدا کردن معنی لغات انگلیسی کنید پس این لیست که شامل 1000 لغت انگلیسی لازم برای ریدینگ است را فرا بگیرید . شاید بتوان گفت حدود 50% متون انگلیسی را این لغات تشکیل می دهند.

" مقاله پیشنهادی: چگونه مهارت ریدینگ خود را تقویت کنیم؟ " 

3 .در قبال خواندن و یادگیری زبان مسئولیت پذیر باشید

اگرمی خواهید هر چه سریع تر زبان انگلیسی یاد بگیرید ،تمرین روزانه انگلیسی باید عادت شما بشود .اما اینکه به خودتان قول بدهید که زمان بیشتری برای یادگری مهارت های زبان انگلیسی می گذارید کافی نیست بلکه باید تضمین کنید که در هر شرایطی تمرین زبان را ادامه می دهید. اگر شما قدرت اراده بالایی دارید به راحتی حتی با یک تنظیم زنگ یادآوری گوشی خود در زمان مشخص خواندن زبان را روزانه ادامه می دهید. 
طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده اگر شما به کسی قول انجام کار و یا دستاوردی را داده باشید احتمال رسیدن به هدفتان تا 95% افزایش پیدا می کند. فرضا اگر بنا باشد که به شخصی گزارش پیشرفت زبان خود را بدهید شانس رسیدن به اهداف یادگیری که تعیین کرده بودید تا 95% افزایش پیدا می کند. 
شما می توانید از طریق اپلیکیشن های مختلف پارتنر یادگیری زبان برای خود پیدا کنید و یا اینکه به راحتی یک استاد زبان را برای خود انتخاب کنید .اگر تصمیم به پیدا کردن یک استاد زبان آنلاین دارید در تیکا می توانید بهترین استاد را متناسب با اهداف خود پیدا کنید . در صفحه اساتید تیکا فیلم های معرفی اساتید مختلف را ببینید تا هر چه بهتر بتوانید استاد زبان مورد نظر خود را پیدا کنید.

4 . اهداف واضحی برای یادگیری زبان خود تعیین کنید

هدف بسیاری از زبان آموزان "تسلط به زبان انگلیسی" است. اما وقتی شروع به یادگیری انگلیسی می کنید آیا این هدف به شما کمک می کند؟ احتمالا خیر.
وقتی هدف را "تسلط به زبان انگلیسی" تعریف کنید اینگونه به نظر می رسد که نقطه پایانی برای یادگیری زبان وجود دارد ،نقطه پایانی که قابل دسترسی نیست! در واقع هر کسی که به هر زبانی صحبت می کند همچنان در حال یادگیری آن زبان است. طبق تحقیقات اکثر افراد تا میانسالی هر روز یک لغت جدید را در زبان مادری خود یاد می گیرند.
اما بهتر است اهدافی تعیین کنید که به زندگی شخصی شما مرتبط باشند. اهداف یادگیری زبان باید مشخص ،قابل سنجش و اندازه گیری،قابل دسترسی،مرتبط با شما،دارای زمان بندی و هوشمندانه باشند.به مثال های زیر توجه کنید:
-    من می خواهم تا 6 ماه آینده با شریک کاری خود که در کشور آمریکا است به انگلیسی صحبت کنم و بدون نیاز به دیکشنری بتوانم سریعا به او ایمیل بزنم.
-    من می خواهم بتوانم طی 3 ماه با یک انگلیسی زبان درباره موضوعات روزمره مثل آب وهوا،توریست و مناظر گردشگری،ورزش و ... گفتگوهای کوتاهی داشته باشم.
-    من می خواهم طی 9 ماه یادگیری آنلاین زبان انگلیسی در آزمون تافل 100 بگیرم تا بتوانم برای پذیرش دانشگاه کلمبیا اقدام کنم.

انگیزه و هدف از یادگیری زبان



5 . اهداف شخصی خود را در ذهنت داشته باش

باید این نکته را یادآموری کنیم که یادگیری زبان انگلیسی در کوتاه ترین زمان ممکن نیازمند توجه و صرف انرژی زیادی از طرف شماست. و برای اینکه به یادگیری زبان ادامه دهید باید اهداف دلگرم کننده ای برای خود داشته باشید.
وقتی که زبان آموز اهداف خود را بشناسد و آن ها را دقیقا تعریف کرده باشد می تواند مطمئن شود که با هر قدمی که در مسیر یادگیری زبان برمی دارد یک قدم به هدف خود نزدیک تر می شود. 
با تعیین اهداف شخصی شما از دلسردی رایجی که بین زبان آموزان دیده می شود دور می مانید .دلسری که ناشی از خوادن و یادگرفتن مطالبی است که به هیچ وجه یا حداقل در آینده نزدیک به کار شما نمی آیند . مثلا اگر کار شما مرتبط با حیوانات نیست دلیلی ندارد که اسم همه حیوانات داخل یک باغ وحش را حفظ کنید !

" مقاله پیشنهادی: بهترین روش های حفظ انگیزه در یادگیری زبان "

6 . از فلش کارت ها برای یادگیری لغات انگلیسی استفاده کنید

یک نکته بسیار مهم: در صورتی که وقت زیادی بر روی یادگیری لغات بدون توجه به متن و موارد استفاده آن ها بگذارید ،فلش کارت ها می توانند به شما در این مورد آسیب بزنند. 
اما وقتی از ترکیب فلش کارت ها و تمرینات اسپیکینگ استفاده کنید ،روشی ساده  و سریع برای یادگیری لغات جدید انگلیسی هستند. اپلیکیشن های کاربردی بسیار زیادی برای حفظ کردن لغات وجود دارند که از جمله آن ها می توان به Tinycards ، Memrise ،Word Power Lite ، Quizlet اشاره کرد. 
یک خبر خوب اینکه یک محقق در دانشگاه Western Ontario بررسی واعلام کرده که برای متوجه شدن 75% مکالمه های روزمره انگلیسی زبانان شما به یادگیری حدود 800 کلمه پر کاربرد نیاز دارید . و یادگیری این تعداد لغات با استفاده از فلش کارت ها بسیار ساده تر هم می شود!


 

آموزش زیان آنلاین تیکا

7 . جملات انگلیسی را به صورت کامل یاد بگیرید

استفاده از فلش کارت ها مفید است اما تحقیقات نشان داده که یادگرفتن یک جمله کامل مفیدتر هم می باشد. بعضی از علاقه مندان به زبان به این تکنیک sentence mining می گویند و با سرچ کردن همین عبارت می توانید بیشتر درباره این متد آموزشی زبان بدانید.
بدون شک یادگیری لغات در جملات بسیارمی تواند به شما کمک کند و نحوه تغییر معنی کلمات انگلیسی را در جملات مختلف بهتر نشان می دهد. اگر نمی دانید که باید با چه جملاتی شروع کنید بد نیست نگاهی به این لیست جملات انگلیسی پرکاربرد بیاندازید و همراه با هر جمله فایل صوتی آن نیز در اختیار شما قرار دارد .

8 . همراه آهنگ های انگلیسی بخوانید

موسیقی زبانی جهانی و همچنین ابزاری قدرتمند برای یادگیری یک زبان خارجی است. گوش کردن به آهنگ های انگلیسی به همراه نگاه کردن به متن آهنگ به شما برای درک بهتر تلفظ لغات انگلیسی ،یادگیری کلمه و ساختار جمله ها کمک می کند.  یک تحقیق نشان داده که گوش دادن به آهنگ های یک زبان می تواند به درک راحتتر گرامر آن زبان نیز کمک کند .
هیچگونه مشکلی نیز از نظر دستیابی به آهنگ های انگلیسی به صورت رایگان در اینترنت وجود ندارد. کافیست سری به یوتیوب بزنید تا با منبعی بی انتها از آهنگ های انگلیسی به همراه متن آهنگ ها دسترسی داشته باشید و به راحتی هنگام گوش دادن به یک آهنگ می توانید متن آن را هم بخوانید . اگر احساس بدی به شما نمی دهد می توانید با آهنگ ها ساده شروع کنید مثلا در سایت شورای فرهنگی بریتانیا بخشی برای آهنگ ها انگلیسی مخصوص کودکان وجود دارد که برای شروع می توانید از آن ها استفاده کنید.

آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان



9 . فیلم و سریال های انگلیسی زبان ببینید

تماشای فیلم و سریال ها یکی از ساده ترین روش ها برای تقویت زبان انگلیسی است. اما چه سریالی برای تقویت زبان انگلیسی ببینیم. طبق یک مطالعه در سال 2012 (درست است که کمی قدیمی به نظر می رسد اما بعضی سریال ها هیچ وقت قدیمی نمی شوند )، 5 سریال محبوب برای زبان آموزان، Friends (که حدود 26% زبان آموزان آن را تماشا می کنند)،How I Met Your Mother  ،CSI ،House ، The Big Bang Theory هستند. 
البته که هر چه بیشتر درگیر یک فیلم یا سریال شوید بیشتر می توانید انگلیسی یاد بگیرید . قبلا در مقاله چگونه با فیلم و سریال زبان انگلیسی یاد بگیریم به صورت کامل درباره این روش توضیح داده ایم که پیشنهاد می کنم حتما آن را مطالعه کنید.

10 . به نحوه فارسی صحبت کردن افرادی که انگلیسی زبان مادریشان بوده دقت کنید

ممکن است کمتر بتوان یک شخص که انگلیسی زبان مادری اوست را پیدا کرد که حالا می خواهد فارسی حرف بزند . اما اگر به فارسی حرف زدن اینگونه افراد توجه کنید متوجه می شوید یک چیزی درست نیست و یک مشکلی در نحوه فارسی حرف زدن آن ها وجود دارد. هنگام صحبت کردن آن ها به اشتباهاتی که در جمله سازی و قواعد دستور زبان دارند توجه کنید. این اشکالات احتمالا سرنخ هایی از این باشند که گرامر انگلیسی چقدر با زبان فارسی تفاوت دارد .

11 . تنظیمات زبان گوشی همراه و شبکه های اجتماعی خود را روی زبان انگلیسی بگذارید

چرا نمیتونم زبان یاد بگیرم ؟ چون در زندگی روزمره به آن نیاز ندارید! گرچه ممکن است اصول زبان انگلیسی را بدانید. آیا می خواهید پیشرفت کنید ؟ اگر پاسخ شما مثبت است تا جایی که می توانید باید خود را در محیط انگلیسی قرار دهید. اکثر خود ما در روز ساعت ها به گوشی موبایل خود زل می زنیم و و حتی بی هدف صفحات مختلف رو مرور می کنیم. تغییر تنظیمات گوشی خود به زبان انگلیسی یک راه ساده و تا حدودی دم دستی برای این است که هر چه بیشتر در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرید.
تغییر تنظیمات گوشی همراهتان به انگلیسی لغاتی را به شما آموزش می دهند که بسیار به زندگی مدرن روزمره مرتبط هستند و دیگر نیاز نیست به دنبال آن ها در دیکشنری ها بگردید .

شبکه اجتماعی برای یادگیری زبان انگلیسی



12 . یک اجتماع از انگلیسی زبانان پیدا کنید

یادگیری زبان خارجی یک مهارت اجتماعی است. وقتی که به دنبال رسیدن به سطوح بالای زبان انگلیسی هستید ، اینکه بتوانید دیدگاه ها و موفقیت ها و یا حتی شکست های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید به شما انگیزه مضاعفی برای ادامه می دهد.می توانید از روش های زیر استفاده کنید تا از خانه با سایر زبان آموزان ارتباط برقرار کنید:
-    از فروم انگلیسی ردیت استفاده کنید
-    از گروه های فیسبوکی که برای زبان آموزان است استفاده کنید
-    از گروه های تلگرامی که انگلیسی زبان ها راه انداخته اند استفاده کنید

جمع بندی

تمام این 12 نکته ای که اشاره شد نیازمند تعهد و مداومت شما زبان آموزان را دارند اما اگر همه این روش ها را به کار بگیرید ، زبان انگلیسی را به راحتی و با سرعت بالا یاد خواهید گرفت. یادتان باشد که اگر کسی را میبینید که در کاری مهارت دارد او هم در ابتدا اوضاع جالبی نداشته و و طی زمان و با تمرین به اینجا رسیده است. 
شما یادگیری زبان را از کجا شروع کرده اید ؟ چه روش هایی برای شما جواب داده است ؟ آن ها را در بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید .
در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت مجازی و از راه دور با بهترین اساتید زبان از طریق ویدئوچت کلاس داشته باشید. برای انتخاب بهتر از میان اساتید تیکا به رزومه و ویدئو معرفی اساتید توجه کنید و از امکان کلاس آزمایشی رایگان استفاده کنید . 

 

منبع :Preply

 

 

استاد خصوصی آنلاین زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ 12 روش موثر شروع یادگیری زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات

user-image

پریسا

برای بچه 5 ساله استاد متخصص دارید؟ معرفی کنید ممنونم

9 دی 2022

user-image

پارسا مهری

من با دوستم میخوایم باهم کلاس رزرو کنیم، چطور میتونم ثبت نام کنم؟

3 دی 2022

user-image

زهرا اخوان

کلاس گروهی برای سطح مبتدی هم مجدد برگزار میکنید؟

3 دی 2022

user-image

الهام طالبی

کاش دسته بندی داشت ک میتونستیم موضوعات مشابه رو انتخاب کنیم بخونیم.

3 دی 2022