اساتید پیشنهادی:

الفبای زبان فرانسه چگونه خوانده و نوشته میشوند؟ آشنایی با زبان فرانسوی

زینب ناصری
زینب ناصری
پنج‌شنبه, 21 مرداد 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 3 دقیقه

تعداد بازدید : 18050

الفبای زبان فرانسه چگونه خوانده و نوشته میشوند؟ آشنایی با زبان فرانسوی

زبان زیبای فرانسوی احتمالا اولین زبانی است که بعد از یاد گرفتن زبان انگلیسی به فکر یاد گرفتن آن می افتید، گرچه ممکن است از جمله طرفداران پر و پا قرص کشور فرانسه و زبان فرانسوی باشید و حتی قبل از انگلیسی یاد گرفتن آن را شروع کنید! در هر صورت در این مقاله از سری مقالات آموزش زبان های خارجی تیکا میتوانید با الفبای زبان فرانسوی آشنا شوید. اگر تا انتهای مقاله به خواندن ادامه دهید، یاد میگیرید چطور لغات فرانسوی را درست تلفظ کنید و چند کلمه رایج فرانسوی هم یاد میگیرید، پس با آموزشگاه زبان آنلاین خودتان همراه باشید تا با نحوه نوشتن و خواندن الفبای زبان فرانسه آشنا شوید.
 

الفبای زبان فرانسوی: ساده و شیک

الفبای زبان فرانسه از همان ۲۶ حروف بزرگ و کوچک الفبای لاتین که در بسیاری از زبان های زنده دنیا کاربرد دارند تشکیل شده است، که باعث میشود ظاهر کلمات فرانسوی برای شما ساده و قابل فهم باشند. فرانسوی ها برای تلفظ صحیح به برخی حروف نشانه های صداگذاری لاتین یا همان accent هم اضافه میکنند، آشناترین مثال برای این نشانه برای فارسی زبان ها، احتمالا نشانه روی آخرین حرف کلمه Café است.
حالا بیایید نگاهی به جدول الفبای زبان فرانسه بیندازیم:

حروف الفبای زبان فرانسه



ستون آخر این جدول، حروف الفبای فرانسوی را در حالتی که با حروف دیگر ترکیب شده باشند یا صداگذاری شده باشند نشان میدهد. این مدل از حروف را احتمالا در متن های انگلیسی ندیده اید، اما اگر برای یادگرفتن تلفظ
کلمات انگلیسی از کتاب ها و دیکشنری انگلیسی که کلمات را آوانگاری میکنند استفاده کرده باشید، با این ظاهر آشنا هستید. 
مثلا  æ را در نظر بگیرید. این صدای ترکیبی را در بسیاری از کلمات انگلیسی مانند ‌brand یا hat یا trap میشنوید و برای یک فارسی زبان یادگیری این صدا دشوار نیست. 
نکته جالب دیگر درمورد الفبای زبان فرانسوی این است که به ندرت از از حروف W و K استفاده میشود، مگر در کلمات دخیلی که از زبان های دیگر وارد زبان فرانسوی شده اند یا لغات محلی فرانسوی که خاص برخی لهجه های این زبان زیبا هستند.

آموزش آنلاین زبان فرانسه با بهترین اساتید زبان فرانسوی

 

چطور حروف فرانسوی را بخوانیم؟

قوائد تلفظ زبان فرانسه را با خواندن و تکرار کلمات فرانسوی یاد میگیرید. ستون سوم جدول بالا نحوه تلفظ الفبای زبان فرانسوی را مثل یک استاد زبان به شما آموزش میدهد.
همانطور که میبینید تلفظ این حروف بسیار ساده و به ما نزدیک است.
حرف r معمولا به صورت غ تلفظ میشود. برای همین بعضی افراد وقتی میخواهند ادای فرانسوی صحبت کردن را در بیاورند همه ی صداهای ر را به غ تغییر میدهند! یادگیری زبان فرانسوی در منزل معمولا بعد از رسیدن به سطح متوسط ممکن است. برای سطوح مبتدی شرکت در کلاس ها توصیه میشود. اگر دوست دارید دانستی های سرگرم کننده بیشتری درمورد زبان فرانسوی یاد بگیرید، سری به پیج اینستاگرام تیکا در فضای مجازی بزنید. اما اگر میخواهید اصولی این زبان زیبا را یاد بگیرید، از ثبت نام در کلاس آنلاین زبان فرانسه در آکادمی تیکا غافل نشوید.
چندبار به این فایل گوش کنید و تکرار کنید.

اساتید زبان تیکا

چند عبارت پر کاربرد برای تمرین قوائد تلفظ زبان فرانسه 

حالا که الفبا را آموختید به عنوان جایزه چند عبارت فرانسوی را برای شما آماده کرده ایم.

Bonjour
سلام رسمی
Salut!
سلام (صمیمانه)
Merci
ممنون
Pardonnez-moi
متاسفم (ببخشید).
S'il vous plaît
لطفا
Santé!
به سلامتی!
Au revoir
خدا نگه دار

حالا که الفبای زبان فرانسوی را یاد گرفته اید و این چند عبارت پرکاربرد را هم میدانید، میتوانید مکالمه زبان فرانسوی را در آموزشگاه زبان تیکا ادامه دهید.
امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

شما علاقه مندان به یادگیری زبان فرانسه می توانید در آموزش آنلاین زبان تیکا به صورت مجازی و از راه دور زبان فرانسوی یاد بگیرید. کلاس های زبان شما به صورت ویدئوچت و خصوصی با استاد زبان شما برگزار می شوند .برای اطلاع بیشتر از آموزش آنلاین زبان فرانسه در تیکا می توانید به پروفایل اساتید زبان فرانسه ، آقای پویا استادپور ، خانم صفورا فرهمندی ، خانم نگین ناصرالساداتی ، خانم نوشین نقی نژاد مراجعه کنید و با دیدن ویدئوهای معرفی اساتید بهترین انتخاب را داشته باشید. هر سوالی درباره مراحل رزرو و برگزاری کلاس دارید پشتیبانی تیکا در خدمت شماست.

 

 

آموزش آنلاین زبان فرانسه
الفبای زبان فرانسه چگونه خوانده و نوشته میشوند؟ آشنایی با زبان فرانسوی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات