اساتید پیشنهادی:

چه زبانی یاد بگیرم؟ آزمون های خودشناسی و زبان های پولساز در ایران

پرستو غفاری
پرستو غفاری
پنج‌شنبه, 21 بهمن 2020

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 2733

کدام زبان خارجی را یادبگیرم ؟ |8 آزمون برتر آنلاین برای انتخاب زبان مناسب

 

یادگیری زبان جدید کار سختی است که اگر قصد دارید که یک چند زبانه باشید، باید با کار یکنواخت روزمره و تکرار آن کنار بیایید. بیایید فرض کنیم که شما از سطح کنونی خود راضی هستید و می خواهید نگاهی به دیگر زبان ها بیندازید. یا اینکه شاید تازه اول را هستید و سوال شما چه زبانی یاد بگیرم است.

چند زبان در دنیا وجود دارد؟ بهترین زبان چیست؟

 نزدیک به 7000 زبان آماده و منتظرند که شما یادگیریشان را شروع کنید و برای یادگیریشان تنها باید به صفحات کتاب های آموزش دستور زبان و فرهنگ لغت زبان در سراسر جهان سر بزنید. پس چطور می توانید تصمیم بگیرید؟ باید فرانسوی یاد بگیرید یا اسپانیایی؟ تامازایت یا سواحیلی؟ آبخازی یا سسوتو؟ و چرا؟

بهترین راه پاسخ دادن به سئوال چه زبانی یاد بگیرم

قطعا بهترین راه تصمیم گیری در این مورد رزرو جلسات آزمایشی با اساتید تیکا است! به این ترتیب شما میتوانید یک ایده خیلی دقیق درمورد شرایط و امتیازات زبان - برای مثال - آلمانی به دست بیاورید. این اساتید میتوانند زبان های پولساز در ایران را به شما معرفی کنند.

اما اگر امروز نمیتوانید بنا به دلایلی مثل سقوط یک شهاب سنگ روی زمین در کلاس های تیکا شرکت کنید، راه های دیگری هم برای شما سراغ داریم... 

شرکت در یک تست اینترنتی میتواند به شما کمک کند معمای چه زبانی یاد بگیرم؟ را حل کنید. البته در صورتی که شهاب سنگ همه اینترنت دنیا را قطع نکرده باشد!

چرا تست های آنلاین مفیدند؟

مردم لزوماً در آزمون های آنلاینی شرکت نمی کنند که به آنها بگوید باید در زندگی چه کار کنند آزمون ها کاملاً دقیق نیستند. معمولاً آنها تنها یک راه سرگرم کننده برای شروع مسیر گرفتن تصمیم های مهم و بررسی گزینه ها هستند. اما در این مسیر محدود می توانند مفید واقع شوند. در واقع یک توپ کریستال ماورایی وجود ندارد که از غیب به شما خبر بدهد کدام زبان ها را قرار است یادبگیرید. اما چرا از بهترین امکانی که در اختیار داریم استفاده نکنیم؟

در این پست، 8 منبع جالب را برای تصمیم در مورد اینکه چه زبانی برای شما بهترین انتخاب خواهد بود در یک شکل نامحدود معرفی می کنیم. درست است. حالا وقت آزمون های زبان است !


 

آموزش زبانت رو همین حالا شروع کن

 آزمون های زبان اینترنتی لزوماً اتلاف وقت نیستند

می دانم به چه فکر می کنید. آیا یک آزمون BuzzFeed می تواند چیز جدیدی در مورد یادگیری زبان به من بگوید؟ این سؤال دو جواب دارد. یک، همه آزمون های BuzzFeed نیستند و دو، البته که می توانند! آزمون ها فارغ از اینکه چقدر مسخره باشند، می توانند توجه شما را به عواملی جلب کنند که ممکن است هیچ وقت آنها را در نظر نگیرید. مردم به دلایل مختلفی یادگیری زبان جدید را شروع می کنند. بودن در معرض جوانب مختلف این سؤال قبل از شروع به یادگیری عالی است. البته که من قصد ندارم که به شما بگویم که آینده آموزشی زبان خود را به دست وهم و خیال یک الگوریتم آنلاین بسپارید. مهم است که چیزهای بسیاری را در نظر بگیرید که آزمون های آنلاین قادر به فراهم آوردن آنها نیستند.

اما آزمون ها یک راه جالب هستند برای اینکه ببینید چطور غذاها و مقاصد توریستی مورد علاقه تان و همچنین عادات و شخصیت شما، راه ماجراجویانه یادگیری زبان بعدی را به شما نشان می دهند و برخی از ما متعصبین زبان، سرمان برای چالش درد می کند. ما زبان ها را دوست داریم نه به این خاطر که درهای تازه برای تجارت یا سفر به روی ما باز می کنند، بلکه به این دلیل که به خودی خود بسیار شگفت انگیز هستند.

آزمون آنلاین زبان



 

آزمون TakeLessons

همه ما می دانیم که شروع کردن یادگیری یک زبان تازه تعهد بزرگی است. سایت TakeLessons دارای آزمونی تقریباً عملگراست. چرا که مستقیماً از شما سؤال های عملی را می پرسد مثل اینکه "چه قدر زمان حاضرید صرف کنید؟"؛ شما همچنین باید به این فکر کنید که موقع شروع یادگیری یک زبان جدید چه چیز بیشترین اهمیت را برایتان دارد. یادگیری لغات جدید یا دستور زبان ؟! نهایتاً پیامی در مورد زبان مقصد خود دریافت خواهید کرد. در حالیکه بسیاری از آزمون ها تنها پیام "تبریک" را در پایان مسیر به نمایش می گذارند، یک آزمون در TakeLessons به شما در مورد زبان و کسانی که به آن زبان صحبت می کنند توصیه هایی را ارائه می دهد.
 

آزمون  BuzzFeed

سایت BuzzFeed مدتهاست که در بازی آزمون آنلاین حضور دارد . به عقیده ما این یکی زیباترین انواع آزمون ها می باشد. جالب است که این آزمون کاملاً در مورد غذا، کتابها و فیلم هاست. این آزمون قرار نیست که به شما اطلاعات زیادی در مورد روند یادگیری زبان شما بدهد اما عکس هایش می توانند شما را بسیار گرسنه کنند و گاهی اوقات این تنها چیزی است که نیاز داریم. اگر بین ایتالیایی و یونانی تردید دارید، یک عکس هوس انگیز از باقلوا می تواند ضربه ی نهایی را وارد کند.

آزمون انلاین buzzfedd


آزمون های دقیق زبان در FluentU

خب می دانیم که سایت FluentU مشخصاً یک آزمون نیست. اما خب در آن آزمون هایی پیدا می شود و آنها ممکن است بتوانند به صورت غیرمستقیم به شما کمک کنند تا بفهمید چه زبانی را می خواهید یاد بگیرید و یادش بگیرید. FluentU از ویدئوهای دنیای واقعی مثل موزیک ویدئوها، تریلر فیلم ها، اخبار و گفتگوهای الهام بخش استفاده می کند و آنها را تبدیل به دروس شخصی زبان می کند. اما فرق FluentU با دیگر برنامه های آموزشی زبان این است که راه بسیارخوبی برای کشف دقیق روند یادگیری و برنامه ریزی یک زبان  به شکلی بدون ریسک است.

اگر می خواهید که از تلاش برای جواب دادن چه زبانی یاد بگیرم حسابی لذت ببرید، از دو هفته برنامه آزمایشی رایگان استفاده کنید. شما میتوانید از محتوای آموزشی 9 زبان مختلف استفاده کنید. تریلر فیلم های روسی را ببینید، با آخرین موزیک ویدئوهای اسپانیایی هم خوانی کنید، دستور غذای ایتالیایی را دنبال کنید و یادگیری هر کدام از این زبان ها را با استفاده از متن ها و زیرنویس های تعاملی پیش ببرید و همچنین آزمون ها را آغاز کنید. بهترین زبان ، زبانی است که زودتر دل شما را به دست بیاورد.

ویژگی های برتر

تمام ویدئوها از همان محتوای تولید شده اند که افراد بومی تماشا می کنند. بنابراین شما امکان این را میابید که نگاهی اجمالی به زبان و فرهنگ متناظر آن با استفاده از متن ها و ترجمه های ما بیندازید. همچنین شما تمام راهنمایی لازم در مورد سطوح مختلف یادگیری زبان را دریافت خواهید کرد. دیگر اینکه با FluentU شما می توانید همواره نظر خود را در مورد یادگیری زبان تغییر دهید. مجبور نیستید تنها یک زبان را انتخاب کنید.

یک حساب کاربری امکان استفاده از همه محتوای ویدئویی سایت را می دهد. پیشرفت شما در هر زبان به صورت جداگانه ثبت خواهد شد. البته مجبور نیستید که از آزمون های این فهرست برای استفاده از قسمت آزمایشی رایگان از وب سایت چشم پوشی کنید. ببینید کدام آزمون به نظرتان جذاب می رسد، نتایج خود را یادداشت کنید و آنها را در FluentU جستجو کنید تا ببینید که با آنها موافقید یا نه!


 

آموزش زبان رو از همین حالا شروع کن

آزمون PlayBuzz

به جای پرسیدن "فرانسوی، اسپانیایی یا ایتالیایی؟" در قسمت توضیحات، تعدادی از زبان های کم کاربردتر را اینجا می بینید. Welsh؟ تبتی؟ بلغاری؟

آزمون PlayBuzz با تصاویر معرکه ای از غذا، نوشیدنی ها و کتاب ها شروع می شود و بعد کمی خلاقانه تر می شود. بعد با تعدادی سؤال دقیق مواجه خواهید شد که از شما می پرسد چرا می خواهید زبان یاد بگیرید و چه قدر برای بخش های مختلف زبان های گوناگون آماده اید؟ تا به حال به یادگیری زبان های آهنگین فکر کرده اید؟
 

آزمون Euro Talk

آزمون Euro Talk یکی از رمزی ترین زبان ها در این فهرست است. درست مثل BuzzFeed تعدادی سؤال بامزه خواهید دید که مستقیماً به یادگیری زبان مربوط نمی شوند. سخت است که از اسم Euro Talk حدس بزنید اما این یکی شامل زبان های مهجوری می شود. این یکی از ویژگی های عالی این آزمون است که گزینه هایی را به شما ارائه می کند که به طور معمول توسط رادارهایتان دریافت نمی شد.

آزمون  BrainFall

آزمون BrainFall به نظر شبیه به گزینه های قبل می رسد. اما این یکی کمی بیشتر شما را درگیر می کند. هیچ اطلاعات زبان شناسی در آن وجود ندارد اما صبر کنید! آزمون برینفال برای پاسخ دادن به سئوال چه زبانی یاد بگیرم الگوریتم خاص خودش را دارد. در نهایت، پیامی دریافت می کنید که کاملاً مرتبط با پاسخ هایی است که ارائه دادید.

این یکی از معدود آزمون های انتخاب بهترین زبان است که بخش فیلم دارد. فیلم بخش مهمی از زبان و فرهنگ است و یادگیری زبان از طریق فیلم ها بسیار موثر می باشد.

آزمون شخصیتی brain fall



آزمون Babbel

اگر یکی از علاقمندان یادگیری زبانید، احتمالاً تا به حال در مورد سایت Babbel و ویدئوها و مصاحبه ها با زبان آموزان آن شنیده اید. نگاهی به  آزمون های 8 سؤالی Babbel بیندازید تا بفهمید که کدام زبان مناسب علایق شماست. ترکیبی از سؤالات مختلف در مورد دستور زبان و فرهنگ،در این آزمون وجود دارد. بعد از این آزمون دچار این حس نمی شوید که چرا این زبان باید گزینه بعدی شما باشد زیرا از آنجایی که این یکی وب سایتی است که برای آموزش زبان طراحی شده است، شما می دانید که این آزمون توسط بهترین متخصصین این صنعت طرح شده اند. این متخصصان در پاسخ به سئوال چه زبانی یاد بگیرم ؟ کارکشته شده اند!

آزمون  GoToQuiz

این یکی احتمالاً طولانی ترین است. با این حال طراحی خوب آن باعث میشود خسته نشوید. یک نکته تازه این است که این آزمون ایده "مشابه یا متفاوت با انگلیسی" را مطرح میکند. واضح است که هیچ زبانی شبیه دیگری نیست و بهترین زبان برای هر کس فرق دارد. اما فارغ از این مطلب سوالی که باید از خود بپرسید این است: آیا زبان هایی را ترجیح می دهید که بخش های مشابه زیادی با زبان انگلیسی داشته باشند یا زبان هایی که سبب شوند تا دیدتان نسبت به دنیا کاملاً تازه شود؟ در نهایت، فهرستی دریافت می کنید که در آن زبان ها به ترتیب از مناسب ترین تا نامناسب ترین ها برای شما مرتب شده اند.
 

حرف آخر

تصمیم گیری در مورد اینکه چه زبانی را باید شروع کنید قرار نیست مقوله مهمی باشد. اگر حوصله تان از یک زبان سر رفت، یا اینکه دیگر جواب خوبی از آن نمی گرفتید، نباید از کنار گذاشتن آن خجالت زده شوید و البته آسان ترین و لذت بخش ترین زبان برای یادگیری آن است که برای شما جالب باشد. بنابراین هر تعداد زبان که دوست دارید را امتحان کنید. احتمالاً بهترین را پیدا خواهید کرد.

شما می توانید برای یادگیری زبان انگلیسی از اپلیکیشن آموزش زبان تیکا استفاده کنید و درس ها و تمرینات متنوعی که در آن ارائه شده به تقویت زبان خود بپردازید . همچنین برای تقویت مکالمه انگلیسی و پیشرفت زبان خود می توانید روی اساتید باتجربه زبان تیکا حساب کنید و به صورت آنلاین به صورت خصوصی از طریق پلتفرم آنلاین آموزش زبان تیکا به یادگیری زبان موردنظرخودتان بپردازید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

آموزش زبان آنلاین تیکا

 

 
چه زبانی یاد بگیرم؟ آزمون های خودشناسی و زبان های پولساز در ایران

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات