اساتید پیشنهادی:

چه زبانی یاد بگیرم ؟ انتخاب زبان سوم و یا دوم

پرستو غفاری
پرستو غفاری
یک‌شنبه, 5 دی 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 6038

چه زبانی یاد بگیرم ؟ انتخاب زبان سوم و یا دوم

انتخاب زبان سوم شاید خیلی راحت نباشد. زبان دوم اکثر ما انگلیسی است. اما زبان سوم چی؟ امیدوار بودید که نقشه و راهنما به همراه داشتید تا شما را به سمت بهترین زبان راهنمایی می کرد؟ تنها کاری که باید بکنید این است که علاقه تان را دنبال کنید. انتخاب و یادگیری یک زبان جدید یک روند عمیقاً شخصی است. هیچ زبانی را نمی توان به عنوان بهترین زبان برای یادگیری معرفی کرد. بهترین زبان به خود زبان آموز بستگی دارد. انتخاب شما تأثیر منحصربفردی بر روی زندگی اجتماعی، وضعیت عصبی و موقعیت های حرفه ای، اینکه چطور جهان اطراف خود را تجربه کنید و همچنین روی شخصیتتان خواهد گذاشت .شما به راحتی می توانید ببیتید تاثیر یادگیری زبان در زندگی شخصی و موقعیت اجتماعی زبان آموزانی که به آموختن زبان دوم روی آورده اند ، چگونه بوده است. و باعث چه پیشرفت هایی در آن ها شده است .

همه چیزهای مهم را شنیدید. می دانید که یادگیری زبان چه مزایایی برای مغز و کیف پولتان دارد و چه قدر زندگی را جالب تر می کند و احتمالاً انگیزه هایی نسبتاً قوی برای خود دارید و حتما راه های حفظ انگیزه در مسیر یادگیری زبان را می دانید . ممکن است بهترین دوستتان از یک سفر خارج از کشور تابستانی برگشته و شما به صحبت کردن او با دوستان فرانسوی زبانش یا انجام فعالیت های انسان دوستانه با استفاده از زبان بومی که در پرو یادگرفته یا کنار زدن رقبای دیگر برای گرفتن شغل فروش بازار خارجی به کمک مهارت های ژاپنی اش حسودی می کنید.

آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین


ممکن است بالاخره از تقویت مهارت های زبان خود در زبان دوم یا سوم رضایت کسب کرده باشید و حالا می خواهید قدم دیگری در مسیر چند زبانه شدن بردارید. شاید امروز از خواب بیدار شدید و گفتید: "می خواهم یک زبان تازه یاد بگیرم." هر چه که هست شما حالا می دانید که می خواهید زبان بیاموزید.  و می دانید می توانید به راحتی بقیه آدم ها این کار را انجام دهید. و همین تصمیم شما را به سمت یکی از مهم ترین و هیجان انگیزترین لحظه ها در زندگی چند زبانه تان سوق می دهد: چه زبانی باید یاد بگیرم؟ئبرای تصمیم گیری در مورد اینکه چه زبانی باید بیاموزید، قدم اول نگاهی به عبارت متناقض "بهترین زبان" بیندازید.


یادگیری چه انتخاب زبان سومی برای من مناسب است؟

از آنجایی که در دربی زبان شناسی هیچ برنده مطلقی وجود ندارد، پس چطور متوجه می شوید که کدام زبان خارجی برای شما بهترین است؟ بررسی فهرست 7000 زبان در دنیا کار سختی است اما محدود کردن خودتان به کوتاه ترین و شسته و رفته ترین فهرست ها کار عاقلانه تری به نظر می رسد. چرا از خودتان نمی پرسید؟

زبان چیزی بیشتر از یک خط اضافی در رزومه شماست. در زندگی شخصی شما دخالت می کند، زندگی درونی تان را تازه تر می کند و در نهایت می تواند بر تصمیم های بزرگ زندگی تان مؤثر باشد. تصمیم هایی مثل اینکه کجا زندگی کنید، چطوربا تاثیر زبان روی موقعیت شغلی ، زندگی اجتماعی خود را توسعه دهید ، به چه کسی علاقمند شوید و خود را در معرض چه دیدگاه هایی قرار دهید. این سؤالات را از خود بپرسید تا فکر کردن در مورد اینکه چه زبانی باید بیاموزید را آغاز کنید.

چه زبان های دیگری به جز زبان مادری ام باید یاد بگیرم ؟

این نکته تأثیری بزرگ بر تجربه یادگیری شما خواهد داشت و یکی از دلایلی است که نشان می دهد هیچ بهترین زبانی برای هیچ کس وجود ندارد. اگر یک انگلیسی زبانید و برای اولین بار در حال یادگیری زبانی دیگر هستید، بهتر است با فکر کردن به این سؤال شروع کنید: چه زبانی از نظر صدا، ساختار و لغت به انگلیسی شبیه ترین است؟ اگر هم اکنون انگلیسی و اسپانیایی را می دانید، پس یک زبان ژرمنی یا رومنس می تواند برای شما ساده ترین گزینه باشد.

 

از طرفی دیگر یک زبان مشابه می تواند سبب شود که آن را با اسپانیایی اشتباه کنید یا اینکه تلاش تان برای یادگیری پرتغالی در نهایت تبدیل به ملغمه ای بی ربط از زبان ادبی اسپانیایی شود. وضعیت زبان شناسی کنونی خود و اینکه چقدر در بقیه زبان هایی که تا به حال یادگرفته اید، قوی  هستید را در نظر بگیرید. اگر اسپانیایی یکی از زبان های بومی شماست-یا اینکه سالهاست آن را روان صحبت می کنید- پس یادگیری زبانی مشابه مثل پرتغالی می تواند بسیار ساده باشد و سبب هیچ گونه تداخل زبانی نشود. اما اگر در اسپانیایی به سطح متوسطه رسیده اید یا هنوز در آن به اعتماد به نفس کافی نرسیده اید، در نتیجه یادگیری پرتغالی می تواند باعث شود که در تفکیک آن از اسپانیایی دچار مشکل شوید.

چه دسترسی به منابعی مثل وب سایت ها، کلاس ها و افراد بومی دارم؟

ممکن است انتخاب های مرسوم سبب بی انگیزه شدنتان شود، اما علایقتان به فرهنگ و رسوم مردم شما را به سمت زبان های مهجوری مثل آیمارا یا سامی سوق دهد. در مورد یادگیری زبان های کم کاربرد چیزهای زیادی می توان گفت اما در زمینه در دسترس بودن منابع می توان این نکات را در نظر گرفت:
- آیا این منابع به صورت آنلاین در دسترس هستند؟
- آیا صفحه ویکیپدیا به این زبان وجود دارد؟
- آیا می توانید یک تابستان یا یک سال را به خارج از کشور سفر کنید و به افراد بومی دسترسی داشته باشید و اگر چنین است آیا مایل به این کار هستید؟

آموزش زبان آنلاین با بهترین متد آموزشی


سبک یادگیری من چگونه است ؟

سبک یادگیری هر کس می تواند در سخت یا آسان بودن آن زبان تاثیر بگذارد گاهی افراد به دنبال آسان ترین زبان برای یادگیری هستند و با شناخت آن ها مهارت زبانی خود را در چند زبان مختلف به راحتی تقویت می کنند . اگر گوش موسیقی خوبی دارید یا به راحتی می توانید لهجه های مختلف را تقلید کنید یادگیری زبان های تونال (وابسته به صوت) یا درک پیچیدگی های صوتی زبان لهستانی برای شما ساده تر خواهد بود. اگر الگوها یا قواعد بخش مورد علاقه تان نیستند، دستور زبان ساده تر کرول یا زبان هایی مثل مالای یا مندرین با تنها چند دسته بندی دستوری راهی است که در آن کمترین مقاومت برای پیشرفت وجود دارد.

کدام بخش های جهان برای من جذاب است؟

جدا کردن زبان ها از مردمی که به آنها صحبت می کنند و مکانهایی که در آن زندگی می کنند غیر ممکن است. اگر برنامه ی حرفه ای تان به عنوان یک سفیر یا کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه است، زبان های عربی و فارسی برایتان مناسبند. اگر تاریخ غربی آفریقا، غذای ویتانمی، یا زیبایی هیمالیا برایتان هیجان انگیز است، بگذارید این علایق جغرافیایی شما را به سمت یادگیری هاوسا، تبتی، یا ویتنامی سوق دهد.

یادگیری زبان مناسب ما


برای کار کردن به چه زمینه های شغلی علاقمندم ؟

یادگیری زبان برای "پیدا کردن شغل" نتیجه ای ندارد. چرا که ابتدا باید از خودتان بپرسید: "چه شغلی می خواهید داشته باشید؟"

دانشگاه ها و مدارس زبان در آمریکای شمالی علاقمندند که ثابت کنند، زبان های مندرین و اسپانیایی بیشترین زبان هایی هستند که توسط کارفرماها مورد تقاضا هستند. اما این مسئله می تواند لزوماً صحیح نباشد اگر کارفرمای ایده آل شما یک NGO، یک شرکت رسانه ای یا بازاریابی است. در زمینه کاری خود نشریاتی را بخوانید و ببینید کدام شغل ها در حال رشد هستند. تولیدات چینی، پنل های خورشیدی کاستاریکایی، مشاوره برای شرکت های قزاقی و یا نفت آنگولایی. و بر اساس میزان درآمد آنها زبان خود را انتخاب کنید.

چرا می خواهم زبان یاد بگیرم ؟

این مهمترین سؤال است. برای فهمیدن اینکه کدام زبان را باید بیاموزید، با تأملی بر انگیزه های خود برای یادگیری زبان شروع کنید.

آیا می خواهید زبان بیاموزید تا با مردم آشنا شوید، دایره دوستانتان را گسترده تر کنید، خود را با یادگیری یک سیستم نوشتاری جدید به چالش بکشید و مهارت نوشتاری خود را تقویت کنید . به عقاید هنرمندان و روشنفکران به زبان خودشان دسترسی داشته باشید یا اینکه چون یک فرد خاص را ملاقات کرده اید یا عاشق غذای خاصی شده اید یا تنها به این دلیل که از صدای یک زبان خاص فقط خوشتان آمده است؟

این دلایل برای یادگیری زبان نه خوب و نه بد هستند. اگر علاقه خود را دنبال کنید، یادگیری می تواند آسان، و لذت بخش باشد و از هر قدم در این مسیر بیشترین استفاده را ببرید. اینها تنها سؤالاتی کلی بودند که با آنها شروع کردید. با کمی تفکر بیشتر به جایی خواهید رسید که در مورد آنچه که از تجربه یادگیری زبان می خواهید به نتیجه می رسید و وقت آن است که گزینه های خود را بررسی کنید.


با افراد بیشتری در ارتباط باشید: بزرگترین زبان های دنیا را بیاموزید

پرکاربردترین زبان ها در دنیا توسط میلیون ها نفر صحبت می شوند و یادگیری یکی از آنها به شما این امکان را می دهد تا شبکه اجتماعی اطراف خود را گسترده تر کنید. اینها از نظر مجموع افرادی که با استفاده از آن صحبت می کنند، تعدادی از بزرگترین زبان های دنیا هستند :

یادگیری زبان کاربردی


زبان مندرین

داشتن مجموع 900 میلیون متکلم تنها یکی از دلایل یادگیری چینی مندرین است. زبان رسمی چینی به لحاظ جغرافیایی به اندازه دیگر زبان های بزرگ دنیا گسترده نیست اما در حال رشد است و به نظر نمی رسد که این روند رشد به این زودی ها متوقف شود. شروع یادگیری الفبای زبان چینی از اولین قدم های مسیر آموزش این زبان در جلوی شماست .

زبان اسپانیایی

با داشتن نیم میلیارد متکلم در سراسر جهان، اسپانیایی یک غول در نوع خودش محسوب می شود. نکته دیگر این است که با یادگیری الفبای زبان اسپانیایی و تقویت مهارت مکالمه خود به نسبت مندرین با داشتن تنها نصف متکلمین اسپانیایی شما می توانید با قسمت های بیشتری از جهان در تماس باشید. چرا که این زبان به عنوان یکی از بزرگترین زبان ها در 20 و چند کشور دنیا شناخته شده است.

زبان عربی

با داشتن 300 میلیون متکلم، عربی 4 یا 5 امین زبان بزرگ دنیا به حساب می آید. بسیاری از عربی زبانان به زبان عربی استاندارد مدرن صحبت می کنند و گویش  و لهجه های محلی  بسیاری نیز در سراسر جهان وجود دارند. درست مثل اسپانیایی از نظر جغرافیایی به مندرین ارجح است چرا که عربی در 28 کشور دنیا صحبت می شود.


انتخاب زبان سوم : زبانی فرابگیرید که به هنر و فرهنگ معروف است

اگر عشق حقیقی تان هنر است، بهتر است زبانی را با بدنه قوی محصولات فرهنگی و هنری انتخاب کنید. چه این محصولات در زمینه نوشتن باشند چه اجرای صحنه، موسیقی یا شکلی دیگر تجلی فرهنگی . اینجا به زبان هایی اشاره می کنیم که دارای سنت های جاافتاده ای هستند که می توانید دستان، چشم ها و گوش هایتان را در اختیارش دهید.

زبان ژاپنی

اگر با زیرنویس انیمه تماشا می کنید، یادگیری ژاپنی با استفاده از تماشا کردن انیمه قدم کوچکی رو به جلوست.در کل تماشای انیمه و انیمیشن های جذاب برای یادگیری زبان لذتی فرا تر از صرفا مطالعه کتاب به شما می دهد. همچنین فیلم های ژاپنی می توانند خوراک زیادی برای تجربه یادگیری زبان روی مبل را برای شما فراهم کنند.

زبان ایتالیایی

صحبت از فیلم شد. سینمای ایتالیا به خودی خود دلیلی کافی برای ثبت نام در کلاس های ایتالیایی است. راحت بنشینید، جرعه ای نوشیدنی  بنوشید و بگذارید یک فیلم برنده اسکار ایتالیایی شما را سریعاً به سرزمین یادگیری زبان بکشاند.

زبان امهری

امهری زبان اصلی اتیوپی است. کشوری با فرهنگ و سننی متمایز در قاره آفریقا. و البته یادگیری این زبان بدون یادگیری در مورد فرهنگ امهری غیرممکن خواهد بود. بگذارید غذای اتیوپیایی شما را به سمت یادگیری اولین کلمات در مورد آشپزی و غذا خوردن سوق دهد.

زبان پرتغالی

زبانی که موسیقی بوسانوا و رقص سامبا را برای جهان به ارمغان آورد، انتخابی معرکه برای زبان آموزانی است که گوش موسیقی خوبی دارند و یا ریتم را درک می کنند. اگر یادگیری زبان با موسیقی و رقص برایتان جالب است، موسیقی برزیلی را روشن کنید و یادگیری زبان با آهنگ و موسیقی را از به زیبایی درک کنید .


سریع و راحت شروع کنید: زبانی را آغاز کنید که برای انگلیسی زبانان ساده است

تعیین ساده ترین زبان ها برای یادگیری دشوار است چرا که به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها زبان مادری شماست. به لحاظ عصب شناسی، زبان اول شما در مغز شما به صورت کلی نقش اصلی را ایفا می کند اما بسیاری از زبان ها هستند که سخت ترین زبان ها برای فراگرفتن توسط زبان آموزان انگلیسی است و فهرستی از آنها را در مقاله سخت ترین زبان ها برای یادگیری برای شما فراهم کردیم.

برترین زبان ها برای یادگیری


در این حین، زبان های دیگری که آنها را خوب صحبت می کنید، می توانند سبب گیج شدن و دیگر مشکلات مبهم چند زبانه شدن شوند. اما اگر شما دارید این پست را به زبان مادری خود می خوانید، تعدادی زبان به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید با آنها شروع کنید.

زبان هلندی

هلندی مثل انگلیسی از لغات ژرمنی مشتق شده  و همین سبب می شود که در شجره نامه خانوادگی زبان های ژرمنی نزدیک ترین زبان به انگلیسی باشد. تنها چند قاعده ابتدایی تلفظ و املا را بیاموزید و خواهید دید که به عنوان یک انگلیسی زبان صدها لغت را می دانید.

زبان فرانسوی

تأثیر فرانسوی بر انگلیسی چیزی بیشتر از لغاتی است که از آن وام گرفته. نرمن های فرانسوی زبان برای 400 سال بر انگلستان حکومت می کردند و اثر خود را بر زبان گذاشته اند. امروزه انگلیسی و فرانسوی فارغ از تفاوت های صوتی شان، 45% لغات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند این لغات شامل لغاتی که در طول تاریخ از فرانسوی وام گرفته شده یا کلمات تکنیکی که هر دو زبان از لاتین گرفته اند، می شوند. الفبای زبان فرانسه به همین جهت شباهت فراوان به انگلیسی دارد .

زبان اسپانیایی

نه به اندازه هلندی و یا فرانسوی اما انگلیسی زبانان تعداد زیادی از لغات اسپانیایی که ریشه لاتین دارند را در همان ابتدا تشخیص خواهند داد. بعلاوه، اسپانیایی بسیار ساختارمند با آوا و دستور زبانی ساده که استفاده از آن در کلاس زبان اصلاً ترسناک به نظر نمی رسد. تنها کافیست تفاوت های بنیادین اسپانیایی و انگلیسی را دریابید و بعد دیگر آماده اید.


درآمد کسب کنید: زبانی یاد بگیرید که بتواند سبب شود تا شغلی پیدا کنید

یکی از مزایای بسیار دانستن چندین زبان این است که روی محتوای کیف پولتان مؤثر خواهد بود: کسانی که به بیش از یک زبان صحبت می کنند، انتظار می رود که نه تنها درآمد بیشتری داشته باشند که امکان انتخاب حرفه ها و موقعیت های شغلی بیشتری نیز برایشان فراهم باشد.

بعضی ها با استفاده از مهارت های زبانی خود درآمد دارند، در حالی که بقیه برای امکان ارتقا شغلی از آنها استفاده می کنند و البته شغل های دیگری نیز مشخصاً برای افرادی مناسبند که زبان می دانند.

چه مهارت های زبانی شما به خودی خود یک حرفه محسوب می شود یا ابزاری برای ارتقاء شغلی، اینجا به زبانهایی اشاره می کنیم که دانستنشان موقعیت های پردرآمدی را برای شما فراهم می آورند.

زبان مندرین

نزدیک به نیم میلیون چینی زبان ادعا می کنند که یادگرفتن زبان چینی مندرین یک سرمایه گذاری تجاری هوشمندانه است. کمتر صنعتی در جهان پیدا می شود که در پی استخدام نیروی کاری نباشد که با دانستن زبان چینی امکان حضور خود را در بازار چین افزایش ندهد.

زبان کانتونی

یک زبان چینی دیگر، و این یکی آوای بیشتری به نسبت مندرین دارد و در مراکز مالی ثروتمندی مثل گوانگدونگ و هنگ کنگ صحبت می شود. نکته دیگر اینکه این یک گویش خاص چینی است که در محله های چینی در سراسر جهان صحبت می شود و کانتونی را زبانی مهم برای تجارت جهانی می سازد.

زبان کره ای

کره جنوبی یکی از قطب های اقتصاد آسیاست که شامل مشاغل بسیاری در زمینه تکنولوژی، ارتباطات از راه دور و تولید می شود. همچنین یکی از بزرگترین کارفرمایان مدرسین انگلیسی خارجی است. چه قصد انتقال شرکت خود را داشته باشید و چه تصمیم به سفر به خاج از کشور، یادگرفتن کره ای می تواند نقطه مثبتی در رزومه شما باشد و احتمال استخدام در زمینه کاری خود را بالا ببرید. همچنین تجربه فرهنگی تان نیز در هنگام اقامت در آن کشور غنی تر خواهد شد.برای یادگیری الفبای کره ای می توانید به مقاله های ما رجوع کنید .

با یادگیری زبان کسب درآمد کنید


زبان آلمانی

الفبای آلمانی یکی از الفبا های زبان هایی است که با پیشرفت در آن بسیار اهمیت دارد زیرا موتور اقتصادی اتحادیه اروپا به آلمانی صحبت می کند و مردم در سراسر اروپا به امید استخدام این زبان را یاد می گیرند. در جاهای دیگر ممکن است مسئله مبهم باشد اما آلمانی یک سرمایه گذاری خوب برای هر کسی است که در قاره اروپا در پی کار است.


فراتر از خواست جهانی عمل کنید: زبان های آینده را یاد بگیرید

بهترین زبان های تجاری آنهایی هستند که بر آینده دنیای در حال رشد و تغییر ما سرمایه گذاری می کنند. گروه هایی مثل صندوق بین المللی پول و گلدمن ساکس مدام زبان هایی که بیشتر از بقیه در حال رشد و توسعه هستند و به احتمال زیاد تبدیل به رهبران جهانی در تجارت و بازرگانی در زندگی آینده می شوند را پیش بینی می کنند. اینها تعدادی از این زبانها هستند.

زبان هندی

اگرچه گویش های محلی آن در هند، هندی و در پاکستان، اردو نامیده می شود، بسیاری از زبان شناسان از هندوستانی به عنوان زبانی با تنوع ملیتی چندگانه یاد می کنند.

فارغ از جزئیات، یادگیری هر گونه از این زبان برای داشتن مکالمات و فهماندن منظور خود به بخش بزرگی از شبه قاره هند کافی است.  می توانید با نیم میلیارد انسان در یکی از رو به رشدترین بخش های اقتصادی دنیا ارتباط برقرار کنید.

زبان پرتغالی

با 200 متکلم تنها در برزیل، پرتغالی یک زبان جهانی در نوع خود محسوب می شود. در سراسر دنیا، کشور های لوسفون (پرتغالی زبان) و مناطقی مثل آنگولا و ماکائو در زمینه هایی مثل نفت و گاز و سرویس های مالی غنی هستند و این موضوع، پرتغالی را به یکی از پویاترین زبان ها برای کسب پول بدل می کند.

زبان عربی

علاوه بر اینکه عربی یکی از مهمترین زبان ها در تجارت و سیاست است، این زبان یکی از رو به رشدترین زبان ها در دنیای اینترنت نیز می باشد. و می تواند در آینده یکی از زبان های اصلی این دنیا محسوب شود.

در دنیا سفر کنید: زبانی را یاد بگیرید که در دور دست ها و به صورت گسترده در خیلی از مکانها صحبت می شود اگر تنتان برای سفر می خارد و همیشه پاسپورت به دست هستید، یادگیری زبان یکی از بهترین راه ها برای ورود به مکان های تازه است. بهترین زبان ها برای مسافرین، آنهایی هستند که در چندین کشور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند ، مساحت جغرافیایی بزرگتری را پوشش می دهند و همچنین سبب می شوند که با اجتماعات محلی ارتباط نزدیکتری داشته باشید.

زبان اسپانیایی

از جنوبی ترین قسمت های آمریکا گرفته تا تیرا دل فوگو می توانید عبارات مربوط به سفر اسپانیایی را برای کشف نیمکره جنوبی مورد استفاده قرار دهید.

آموزش زبان آنلاین با تیکا

زبان سواحیلی

درحالیکه بسیاری از شهرنشینان تحصیل کرده در شرق آفریقا انگلیسی صحبت می کنند، زبان محلی سواحلی راهی عالی برای مسافرینی است که در مورد فرهنگ مردمان کنجکاوند و می خواهند در مورد آنها بیشتر بدانند.

زبان فرانسوی

در حالیکه محدوده استفاده از آن محدود به اروپاست، فرانسوی یکی از مفیدترین زبان های سفر در خارج از این قاره است . زبان رسمی بسیاری از کشورها در سراسر شمال و مرکز آفریقا هنوز فرانسوی است و در جهان زبانی محبوب شناخته می شود. استفاده از عبارات مربوط به سفر فرانسوی می تواند کار شما را در اروپای شرقی، آسیای جنوبی و سواحل اقیانوس اطلس در ایالات متحده راه بیندازد.

 

زبان روسی

در حالیکه دانستن انگلیسی می تواند کار شما را در بیشتر قسمت های غربی اروپا راه بیندازد، در قسمت های در شرق آلمان، روسی گسترده ترین پوشش جغرافیایی را دارد. از بالکان تا سیبری شما با روسی زبانان و اسلاوی زبانانی مواجه خواهید شد که انگیزه یادگیری این زبان را برایتان فراهم می آورند.


از میراث زبانی مان محافظت کنید

وقتی بیشتر ما به یادگیری یک زبان فکر می کنیم، خودمان را به انتخاب های مرسوم محدود می کنیم. اما از لحاظی برای زبان آموزان مشتاق مهمتر خواهد بود تا نگاهی به زبان های گمنام در جهان بیندازند. در میان 7000 زبان، انتظار می رود که حدود نیمی از آنها تا سال 2050 از بین بروند چرا که نسل جوانتر متکلمین ترجیح می دهند که زبان های بزرگتر و به لحاظ اقتصادی قابل اتکاتری را بیاموزند. پیدا کردن منابع آموزش زبان های در خطر منسوخ شدن می تواند یک چالش باشد اما غیرممکن نیست. اینجا تعدادی از این زبان ها را ذکر خواهیم کرد. انتخاب زبان سوم شاید آن قدر ها هم آسان نباشد!

زبان داکوتا

یکی از بزرگترین زبان های زنده آمریکایی، داکوتا و زبان مرتبط با آن لاکوتا در بالای غرب میانه در ایالات متحده و قسمت هایی از کانادا صحبت می شود. تلاش ها در راستای احیای این زبان پرجنب و جوش و در جریان است. و شما می توانید این زبان را در چندین دانشگاه در مینه سوتا مطالعه کنید.

زبان Khoi-San

نام جمعی گروه معروف زبان های "کلیک" در جنوب آفریقاست. زبان های Khoi-San که توسط گروههایی مثل سَن نامبیا صحبت می شوند، تحت فشار توسعه و شهرسازی در حال نابودی هستند و نه تنها زبان که فرهنگ اطلاعات مربوط به این افراد نیز که به زبانی منحصر بفرد صحبت می کنند در شرف از بین رفتنند.

زبان Basque

زبانی مهجور که در شمال اسپانیا صحبت می شود، به دلیل ارتباط و ویژگی های مشترک کمش با دیگر زبان ها دارای زبان شناسان اندکی است. و اگر زبان آموزان بیشتری شروع به یادگیری آن نکنند، زمان بسیاری طول خواهد کشید تا پاسخ خود را در مورد جستجوی میراث فرهنگی جهان بیابیم. زبان Basque هم اکنون آسیب پذیر شناخته می شود و از رنسانس زبان Basque لذت می برد اما میان زبان های جهانی چون اسپانیایی و فرانسوی گیر کرده و درنتیجه بدون حضور زبان آموزان باانگیزه آینده درخشانی در انتظار ندارد.

آموزش زبان آنلاین تیکا با برترین اساتیدی که از سرتاسر ایران جذب کرده است و به شما در زمان دلخواهتان و در زبانی که مدنظرتان است این امکان را می دهد تا برترین اساتید را خود انتخاب کنید . همچنین یک جلسه آزمایشی رایگان می توانید از تیکا هدیه بگیرید و مسیر یادگیری زبان را با لذت شروع کنید .سامانه آموزش آنلاین تیکا با ارائه اپلیکیشن آموزش زبان ، یادگیری را در کنار کلاس های انلاین خود برای شما راحت تر می کند .

 

 

آموزش زبان آنلاین تیکا با اساتید برتر
چه زبانی یاد بگیرم ؟ انتخاب زبان سوم و یا دوم

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات