اساتید پیشنهادی:

چگونه در مکالمه زبان انگلیسی حرفه ای شویم؟ | روش های تسلط بر مکالمه انگلیسی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
جمعه, 29 بهمن 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 3329

چگونه در مکالمه زبان انگلیسی حرفه ای شویم؟ | روش های تسلط بر مکالمه انگلیسی

"حالت چطوره؟"، در زندگی روزمره چه در سوپرمارکت، چه در دفتر کار، یا مسافرت بارها این جمله را از انگلیسی زبان ها شنیده اید. این یک سؤال ساده است و شما می توانید در جواب توضیح دهید که در باشگاه ورزشی بوده اید و بنابراین حالتان خیلی خوب است یا اینکه کمی سرماخورده اید و چندان سر حال نیستید. این گونه پاسخ ها می تواند با ایجاد فضایی جالب برای یک گفتگوی کوتاه زبان انگلیسی، از سختی ماجرا بکاهد. اما آیا این سؤال به معنی واقعی کلمه پرسیده می شود؟ آیا نمیتوانید در جواب "حالت چطوره؟" یک جواب کوتاه بدهید. تسلط بر مکالمه انگلیسی به معنای تشخیص این موقعیت هاست.

این مکالمه ساده تفاوت های فرهنگی و اهمیت آشنایی با اصطلاحات زبان انگلیسی را روشن می سازد. با این روش شما می توانید از گیرکردن میان صحبت جلوگیری کنید و یاد بگیرید که چگونه با آرامش و آسودگی مکالمه کوتاهی را به انگلیسی برقرار کنید. کشورهای انگلیسی زبان در زندگی روزمره بیش از هر کشور دیگری برای معاشرت کوتاه روزانه ارزش قائلند. توضیح خواهیم داد که در مکالمات انگلیسی باید به چه چیز توجه کنید و به شما کمک می کنیم تا بر معاشرت کوتاه انگلیسی مسلط شوید و همچنین نگاهی به اصطلاحات مفید می اندازیم.
 

تفاوت های فرهنگی Small Talk یا مکالمه کوتاه
 

اگر مکالمه ای را با یک انگلیسی زبان بومی شروع کنید، خیلی زود متوجه خواهید شد که معاشرت کوتاه به زبان انگلیسی با آن چه که احتمالاً به آن عادت داشتید، فرق می کند. معاشرت کوتاه با یک احوالپرسی اولیه آغاز می شود که باید بسیار مؤدبانه باشد. برای پاسخ چیزی بیش از "خوبم، ممنون" یا "خوبم، حال شما چه طوره؟" انتظار نمی رود. در فرهنگ های دیگر، این سؤالات اضافی ممکن است استاندارد به نظر نرسند و با یک جواب صادقانه، پاسخ داده شوند. میزان رسمی بودن موقعیتی که در آن معاشرت کوتاه انجام می شود، معمولاً چندان اهمیتی ندارد. خطاب کردن طرف مقابلتان به شکلی غیر رسمی کاملاً استاندارد است، اهمیتی ندارد که دارید با صندوقدار سوپرمارکت حرف می زنید یا رئیس تازه خود را برای اولین بار در دفتر کار می بینید. با این حال، به این معنی نیست که باید طوری مکالمه را برقرار کنید انگار که سالهاست با هم دوستید. مهم است که همیشه دوستانه و مؤدب باشید و از همه موضوعات بحث برانگیز دوری کنید. رعایت ادب برای یک انگلیسی زبان ممکن است با دیگر راه های برقراری ارتباط در بقیه فرهنگ ها بسیار متفاوت باشد. شما یک هدف مشخص را در ذهن خود تعیین می کنید، پس وقتی که می توانید سریع به نکته اصلی اشاره کنید، چراحاشیه بروید؟ با این حال اگر بدون برقراری معاشرت کوتاه یکراست به سراغ اصل مطلب بروید، مخاطب انگلیسی زبان شما آن را خوش نمی دارد.
 

گفت و گو در زبان انگلیسی



 

خود را برای معاشرتی کوتاه به زبان انگلیسی آماده کنید
 

برقراری معاشرت کوتاه در کشورهای انگلیسی زبان معمولاً در هیچ مکالمه ای از قلم انداخته نمی شود. در این مورد، آیا لازم است که همیشه به موضوعی برای برقراری معاشرت کوتاه فکر کنید؟ حتی اگر دارید از صندوقدار یک سوپرمارکت تقاضای یک کیسه می کنید؟ البته که از شما انتظار نمی رود تا در هر موقعیتی صحبتی کوتاه در مورد آب و هوا داشته باشید. بگذارید توضیح دهیم که چگونه می توانید معاشرت کوتاه را در موقعیت های معمول مدیریت کنید.
 

مکالمه هنگام عبور کردن 

وقتی که وارد یک مغازه می شوید، در قسمت صندوق سوپرمارکت ایستاده اید، یا در هنگام عبور کردن همکار خود را می بینید، معاشرت کوتاه محدود به یک احوال پرسی مختصر می شود:

سلام تام، حالت چطوره؟                “Hi Tom, how are you?“
خوبم. ممنون. حال تو چطوره؟        “I’m fine, thanks. How are you?“
خوب. عالی. ممنون                    “Good.” / “Great, thank you.”

اگر طرف مقابلتان را کمی بیشتر می شناسید، (مثلاً همکارتان) بهتر است که اسم کوچک فرد را نیز در احوالپرسی ذکر کنید.

یادگیری زبان با اساتید حرفه ای تیکا

مکالمه کوتاه در آسانسور

گاهی اوقات در موقعیت هایی قرار میگیرید که یک احوالپرسی ساده برای معاشرت کافی نیست. به عنوان مثال اگر آسانسور کمی دیر بیاید، نباید بگذارید که سکوت آزاردهنده شود. در کشورهای انگلیسی زبان، ساکت باقی ماندن غیردوستانه تلقی می شود. بنابراین شما می توانید چند سؤال دوستانه بپرسید. سؤالاتی مثل:
 

هوا عالیه. نه؟                         “The weather is lovely, isn't it?”
آخر هفته خوبی داشتی؟              “Did you have a great weekend?”
روزت چطوره؟                       “How is your day going?”
 


مکالمه مناسب جلسه کاری

مکالمه زبان انگلیسی در یک جلسه کاری، جزئیات بیشتری دارد. چرا که زمان بیشتری را با همکاران خود سپری می کنید. اگر همکار خود را برای اولین بار ملاقات می کنید، در بیشتر کشورها، مرسوم است که با دست دادن و معرفی خود صحبت را آغاز کنید. سپس چند سؤال کلی می تواند یخ فضا را بشکند. سؤالاتی مثل:
 

پروازت چطور بود؟                 " How was your flight? "
هتل خوب بود؟                       "Is your hotel alright?"
اولین باره که در برلین هستید؟     "Is this your first time in Berlin?"


مکالمه زبان در جلسات کاری




معاشرت در مهمانی یا مراسم

تا به حال به یک مهمانی یا مراسم کاری دعوت شده اید؟ در جهان انگلیسی زبانان، این یک موقعیت معرکه برای برقراری ارتباط و آشنایی با افراد تازه برای ارتقا موقعیت شغلی است. چه در بوفه باشید چه سر میز، کاملاً طبیعی جلوه می کند اگر به یک غریبه نزدیک شوید، خود را معرفی کنید و یک معاشرت کوتاه داشته باشید و بعد از آن به سراغ مکالمه با دیگران بروید. ممکن است به نظر مصنوعی و ناخوانده برسد اما برای انگلیسی زبانان کاملاً برعکس آن صادق است: اجتماعی و مؤدبانه!

اولین قدم ، دشوارترین مرحله است. پیدا کردن راهی برای شروع مکالمه. بهترین کار این است که یک سؤال با پایان باز بپرسید که به شما کمک کند تا از پاسخ های کوتاه "بله" یا "خیر" جلوگیری کنید و از آنجایی که شما در یک مراسم هستید، چیزهای مشترکی برای شکستن یخ طرفین وجود دارند:
 

کیت رو از کجا می شناسی؟                              “How do you know Kate?“
در مورد سخنرانی پیتر چی فکر می کنی؟              “What did you think of Peter’s presentation?”
این چیزکیک رو امتحان کردی؟ خوشمزه است، نه؟   “Have you tried the cheesecake? It's delicious, isn't it?”

بعد از چند سؤال می توانید معاشرت را با گفتن "از ملاقاتت خوش وقت شدم کارن!" خداحافظی کنید و به دنبال مکالمه ای جدید با یک نفر دیگر بگردید.
 

مکالمه کوتاه تلفنی 

تنها به این دلیل که طرف مقابل روبه رویتان نایستاده به این معنی نیست که شما نمی توانید یک معاشرت کوتاه داشته باشید. در طول یک مکالمه تلفنی، شما باید به صورت خلاصه خود را معرفی کنید و فراموش نکنید که بپرسید: "حالت چطوره؟" و در نهایت قبل از شروع صحبت در مورد اصل مطلب چند جمله رد و بدل کنید. یک مکالمه تلفنی می تواند چیزی شبیه این باشد:

سلام. تام رابرتز هستم. Hello. Tom Roberts speaking.
سلام تام. متیو واکسکز هستم. حالت چطوره؟ Hi Tom, this is Mateo Vasquez calling. How are you? 
سلام متیو. خوبم؛ ممنون! دارم از هوای عالی برایتون لذت می برم. تو چطوری؟  Hi Mateo, I'm good, thank you! I am enjoying the lovely weather here in Brighton. How are you? 

عالیه. من هم خوبم. بهت زنگ زدم تا ببینم آیا می تونیم در مورد ایمیلی که برات فرستادم صحبت کنیم... That’s great! I’m doing well, too. I am just calling to ask if we could talk about the email I sent you...
ممنونم تام. صحبت کردن با تو باعث افتخارم بود. Thank you Tom, it’s been a pleasure talking to you! 

 

از تله ها دوری کنید

همانقدر که معاشرت کوتاه انگلیسی ممکن است به نظر ساده برسد، موضوعاتی هستند که خط قرمز روابط محسوب می شوند. آنها شامل مذهب، سیاست و مسائل شخصی می شوند. با همه این ها قصد شما از ارتباط ایجاد یک فضای مثبت و دوری از موقعیت های خجالت آور و نامطبوع است. بنابراین بهتر است که با مخاطب بریتانیایی خود در مورد Brexit (خارج شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا) صحبت نکنید. این یکی از نکاتی است که می تواند باعث ایجاد یک بحث داغ شود و بهتر است که از مکالمه کنار گذاشته شود. انگلیسی ها عموماً در مورد معاشرت کوتاه مثبت فکر می کنند و برای مکالمات راحت و مؤدبانه ارزش قائلند. با این حال، موضوعی که هیچ گاه باعث مسئله نمی شود، صحبت از آب و هواست. اگر بیرون، هوا ابری و بارانی است، در نتیجه بریتانیایی ها دوست دارند که در موردش کمی غر بزنند. اگر هوا آفتابی و باشکوه است نیز علاقمندند در باره اش صحبت کنند. صحبت کردن از آب و هوا ممکن است به نظر کلیشه برسد اما اگر در مورد آغاز یک معاشرت کوتاه دچار مشکل شدید، این گزینه می تواند همواره به شما کمک کند. صحبت کردن در مورد موضوعات بی خطر و شاد برای معاشرت در کشورهای انگلیسی زبان همیشه امن است. علاوه بر آب و هوا، موضوعاتی مثل ورزش، تعطیلات و فعالیت های اوقات فراغت نیز گزینه های امنی به حساب می آیند. در این صورت با حرف های خود کسی را آزار نمی دهید و اگر دوستانه رفتار کنید و به حرف های طرف مقابلتان علاقه نشان دهید، مطمئناً در هر موقعیتی به معاشرت کوتاه تسلط خواهید داشت.
 

برای شروع مکالمه انگلیسی دست بکار شوید
 

حالا که همه چیز را در مورد برقراری معاشرت کوتاه به زبان انگلیسی می دانید، وقت آن است که عملاً از دانش خود استفاده کنید تا برای اولین مکالمه انگلیسی خود آماده شوید. احتمالات مختلفی وجود دارد. اگر ترجیح می دهید که با یک معلم آموزش ببینید و معاشرت کوتاه انگلیسی را در کلاس تمرین کنید، پس یک دوره مکالمه برای شما مناسب است. موقعیت های مختلف در یک گروه تمرین می شوند، بنابراین نه تنها از اشتباهات خود، که از اشتباهات زبان آموزان دیگر نیز درس میگیرید. آیا بازخورد منظم شخص خودتان را ترجیح می دهید و دوست دارید که درس ها مشخصاً برای شما طراحی شده باشند؟ پس کلاس خصوصی برای شما بهترین گزینه است. اگر قصد دارید که یک مکالمه تلفنی به زبان انگلیسی داشته باشید، می توانید از یک برگه تقلب استفاده کنید و جمله ها را از روی آن بخوانید. طرف مقابلتان در مکالمه متوجه آن نخواهد شد و شما را از اضطراب و فراموشی لحظه ای حفظ می کند.

مکالمه زبان انگلیسی با متن های کوتاه



 

اصطلاحات و عبارات برای معاشرت کوتاه انگلیسی
 

حالا که برای شروع قدم بعدی آمادگی برای مکالمه کوتاه انگلیسی آماده اید، می توانید از گزینه های زیر برای تسلط بر آن استفاده نمایید.
 

آغاز کننده مکالمه:

Hi Tom, how are you doing?  سلام تام. حالت چطوره؟                                                               

Fine, thanks! How are you? خوبم. ممنون! حال تو چطوره؟                                                                 

Hi, I don't think we have met. I’m Kate. سلام. فکر نمیکنم ما قبلاً همدیگر رو ملاقات کرده باشیم. من کیت هستم  

Nice to meet you. خوشوقتم                                                                                          

Nice to see you again  . باز هم از ملاقاتتون خوشوقتم

I’m sorry, I didn't catch your name. متأسفم. اسمتون رو متوجه نشدم                                        .

I'd like you to meet John. می خوام که جان رو ملاقات کنم                                                       

Let me introduce you to John . بگذار تو رو به جان معرفی کنم
 

مکالمه در سفر:

How was your flight/trip? پرواز/سفرتون چطور بود؟                                                                   

Is your hotel alright? هتلتون خوبه؟                                                                              

Is this your first time in Berlin ? اولین باره که به برلین می آیی؟                                                          

How do you like Berlin? نظرت در مورد برلین چیه؟                                                                           

Did you find us ok? نظرت در مورد ما/اینجا چیه؟         
 

یادگیری زبان را از همین حالا شروع کنید


                                                                     

مکالمه در فعالیت های اوقات فراغت:

What do you think about last night's basketball game? نظرت در مورد مسابقه بسکتبال دیشب چی بود؟       

Have you seen this movie? I thought it was amazing! این فیلم رو دیدی؟ به نظر من که عالی بود.                 

Do you like playing tennis? تنیس بازی کردن رو دوست داری؟                                                                

I hear you are a passionate tennis player? شنیدم که به تنیس بازی کردن خیلی علاقه داری.                          

Have you seen the match between A and B? مسابقه دو تیم رو دیدی؟            
                                    

مکالمات در تعطیلات:

Do you have any holidays coming up? تعطیلات در پیش داری؟                                                        

I’ve heard you were in Barcelona last week. How did you like the food there? شنیده ام که هفته پیش بارسلونا بودی، نظرت در مورد غذای اونجا چی بود؟

I heard wildlife is fascinating in South Africa. Did you get a chance to see any animals during your trip? شنیدم که حیات وحش آفریقای جنوبی معرکه است. در طول سفرت حیوونی رو دیدی؟                   

Did you try surfing/diving? شیرجه زدن یا موج سواری رو امتحان کردی؟     
            

مکالمه زبان انگلیسی در تعطیلات


            
 

تمام کردن مکالمه:

It was very nice to meet you. از ملاقات با شما بسیار خوشحالم                                                                  

It was great talking to you! صبحت با شما بسیار مطبوع بود                                                                    

It was nice seeing you again. از ملاقات دوباره شما خوشحالم                                                                 

You, too!  شما هم همینطور                                                                                                      

Sorry, I’ve got to go. I have a meeting/appointment at 3pm. ببخشید. من باید برم. ساعت 3 یک جلسه/قرار ملاقات دارم.

Take care.مراقب خودت باش                                                                                                  

Have a good day! روز خوبی داشته باشی!                                                                                     

Good luck with your new job! توی شغل جدیدت موفق باشی                                                          

I’ll call you later! بعداً بهت زنگ می زنم                                                                                 

Yes, see you! بله، میبینمت.  


     
                                                                              

مکالمه در هنگام صحبت با تلفن

Hi, this is Kate speaking. سلام من کیت هستم                                                                                  

One moment please, I’ll see if John is available. یک لحظه صبر کنید لطفاً. می روم ببینم جان در دسترس هست.

I’m afraid he is in a meeting at the moment. متأسفانه در حال حاضر جلسه است.                                    

When can I reach him? کی می تونم باهاش صحبت کنم؟                                                                        

I'm just calling to...  تماس گرفتم تا ....                                                                                        

May I interrupt you for a second? ممکنه یک لحظه صحبتت رو قطع کنم؟                                                

Sorry, I didn't get that. Could you repeat that please? متأسفم. متوجه نشدم. ممکنه تکرار کنی؟               

Thank you John, it's been a pleasure talking to you. ممنونم جان. از صحبت کردن باهات خوشوقت شدم.        

Thanks for your help Kate. I will see you tomorrow/speak to you soon. ممنون از کمکت کیت! فردا می بینمت/ خیلی زود باهات صحبت می کنم

Have a nice day, goodbye! روز خوبی داشته باشی. خدانگهدار!       

 

ما در این مقاله انواع مکالمات مهم را با یکدیگر بررسی کردیم و نکات مهم را به شما نشان دادیم حال بحث مهم این است برای داشتن مکالمه ای هر چه بهتر چه کار های دیگری می توان انجام داد؟ حضور در کلاس و یادگیری یکی از بهترین راه ها برای بهبود مکالمه شما می باشد ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا ،از مبتدی تا پیشرفته ،توسط بهترین اساتید شما را آموزش خواهیم داد تا در همه ابعاد زبان موفق باشید.                                                  

 

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
چگونه در مکالمه زبان انگلیسی حرفه ای شویم؟ | روش های تسلط بر مکالمه انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات