اساتید پیشنهادی:

7 توصیه برای شروع تدریس آنلاین زبان انگلیسی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
یک‌شنبه, 21 آذر 2020

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 10451

تدریس آنلاین انگلیسی: 7 توصیه برای شروع

 آیا شما یک انگلیس زبان یا یک کارشناس زبان با سطح بسیار خوب دانش زبانی هستید؟ اگر چنین است، تقاضای بسیاری برای مهارت های شما وجود دارد. دانش آموزان در سراسر دنیا به دنبال مدرسین خصوصی باسوادی هستند که بتوانند به آنها کمک کنند تا مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. آنها تمایل دارند با اعتماد به نفس و واضح ارتباط برقرار کنند. برای بسیاری افراد پیشرفت در زبان انگلیسی موقعیت های بسیاری برای دریافت حقوق بیشتر و یا مهاجرت به کشوری دیگر برای کار یا تحصیل را فراهم می کند.در اینجا باید ذکر کرد که نکات زیادی در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی برای تحصیل در خارج وجود دارد همچنین تدریس آنلاین زبان انگلیسی می تواند یک شغل نیمه وقت یا تمام وقت معرکه باشد. شما می توانید از خانه به کودکان یا بزرگسالان درس بدهید و یا اگر به سفر علاقمندید، می توانید به خارج از کشور سفر کنید و با استفاده از اینترنت از هر جا که دوست دارید کار خود را انجام دهید. قادر خواهید بود ساعات کاری و میزان درآمد ساعتی خود را انتخاب کنید و بهتر از همه موقعیت برقراری ارتباط با افراد معرکه ای در سراسر دنیا برای شما ایجاد می شود.

بر اساس نتایج منتشر شده توسط وب سایت running remote ، تدریس آنلاین در میان 11 شغل از راه دور پرطرفدار است. مدرسین آنلاین به طور متوسط بین 20 هزار تا 50 هزار دلار با استفاده از بوردهای مایکروسافت به عنوان ابزار موردعلاقه شان درآمد کسب می کنند.شروع تدریس آنلاین انگلیسی از آنچه فکر می کنید، ساده تر است. اینجا 7 توصیه را مطرح می کنیم که به شما برای شروع کمک می کنند.

7 توصیه برای شروع تدریس آنلاین زبان انگلیسی

با این 7 نکته راه و روش های تدریس آنلاین را به راحتی بیاموزید و در آموزش های خود استفاده کنید .

توصیه 1: متوجه میزان تقاضا باشید

آیا می دانید که 75/1 میلیارد انگلیسی زبان در تمام دنیا وجود دارند؟ انگلیسی یکی از مفیدترین زبان ها برای یادگیری در جهان مدرن است. زبان رسمی تجارت جهانی انگلیسی است. مسافران در هر کشور برای برقراری ارتباط از انگلیسی استفاده می کنند. کتاب های زبان انگلیسی ، فیلم ها و موسیقی به این زبان در دنیا بسیار پرطرفدار است. با این حال، اکثریت مردمی که در جهان از انگلیسی استفاده می کنند، انگلیسی زبان نیستند. به این معنی که آنها انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی در مقطعی از زندگیشان آموخته اند. بسیاری از کودکان نکات ابتدایی را در مدرسه می آموزند. بزرگسالان جوان گاهی در دوران تحصیل در دانشگاه در کلاس های انگلیسی ثبت نام می کنند. خارج از سیستم رسمی آموزشی، مدارس محلی زبان به افراد بزرگسالی که قصد پیشرفت سطح زبان خود را دارند، کمک می کنند.
 

آموزش زبان آنلاین انگلیسی
 

آموزشگاه زبان حضوری اشکالاتی دارند ، کیفیت و روش های آموزشی در هر کشور بسیار متفاوت است و دانش آموزان عموماً احساس می کنند که در گروه های بزرگ قادر به دستیابی به اهدافشان نیستند. در بسیاری موقغیت ها پیدا کردن انگلیسی زبانان بومی یا کارشناسان واقعی زبان برای تدریس در کلاس کار دشواری است.  به دلیل این عدم امکانات، افراد به دنبال راه های کاربردی برای یادگیری زبان جدید و پیدا کردن منابع غنی آنلاین هستند. دانش آموزان به زبان انگلیسی ویدئو تماشا می کنند و وبلاگ می خوانند. آنها از اپلیکیشن های مختلف برای یادگیری لغات جدید و تمرین دستور زبان استفاده می کنند. برای مثال، می توانند در اینترنت جستجو کنند: جملات شرطی یا حروف تعریف در انگلیسی و منابع بسیاری را پیدا کنند. بسیاری از زبان آموزان از برنامه های تبادل زبان برای تمرین مکالمه زبان انگلیسی و تلفظ استفاده می کنند.
اینترنت موقعیت های متفاوتی را ارائه می دهد تا زبان آموزان بتوانند به کمک کارشناسان امر تمرین کنند. آموزش انگلیسی آنلاین کارآمدترین راه برای یادگیری مهارت هایی است که افراد به آن نیاز دارند. دانش آموزان یک رویکرد شخصی سازی شده دریافت می کنند و می توانند به شکل واقعی با یک کارشناس، برقراری مکالمه را تمرین کنند. به کمک بسترهای آموزشی مثل سایت تیکا، پیدا کردن مدرسین کارشناس قابل اعتماد از همیشه کار ساده تری است. آموزش آنلاین به شما امکان این را می دهد تا دانش خود را با زبان آموزان در سراسر دنیا به اشتراک بگذارید و بدون ترک خانه بتوانید درآمد داشته باشید.

توصیه 2: در یک بخش بخصوص متخصص باشید

موقعیت های شغلی تدریس تازه هر روز اعلام می شوند. با این حال تعداد زیادی از مدرسین خوب در حال حاضر خدمات خود را ارائه می دهند. اگر شما در زمینه تدریس آنلاین تازه کارید، چطور می توانید تخصص خود را در معرض نمایش قرار دهید؟
بسیاری از مدرسین مدرک TEFL (تدریس انگلیسی به عنوان زبان دوم) را دارند. برای کسب مدرک، یک مدرس باید دوره آموزشی را طی کند. دوره های آموزشی TEFL روش هایی برای برنامه ریزی و تدریس دروس را مورد بررسی قرار می دهند. این دوره ها مدرسین را برای آموزش مفاهیم پیچیده زبان به دانش آموزان خارجی آماده می کنند. این اطلاعات هم در کلاس های آنلاین و هم در کلاس های حضوری قابل استفاده خواهند بود.
 

آموزش آنلاین زبان تیکا


تعداد زیادی دوره های TEFL به صورت حضوری و یا برنامه های آنلاین در دسترس هستند. یک دوره استاندارد شامل حداقل 100 ساعت کار کلاسی و تمرین حساب شده آموزش به دانش آموزان واقعی است. دوره های TEFL برای آموزش مهارت های تدریس زبان انگلیسی به مدرسین تازه وارد طراحی شده اند. اگر شما تا به حال هیچ تجربه ای از تدریس به زبان آموزان خارجی نداشته اید، یک دوره آموزشی ارزش سرمایه گذاری را دارد.
در عین اینکه یک مدرک TEFL برای تدریس زبان انگلیسی در بسیاری از مدارس حضوری مورد نیاز است، داشتن آن برای تدریس در کلاس های آنلاین اجباری نیست. شما باید زبان را به طور کامل بدانید و مهارت های لازم برای آموزش نکات ریز و مهم را به دانش آموزان داشته باشید. با این همه، آنها برای تخصص شما هزینه می کنند! اگر شما سبب پیشرفتی که آنها به دنبالش هستند نشوید، احتمالاً با یک مدرس دیگر کار خواهند کرد.

 

مقاله پیشنهادی : چرا باید بخواهیم به صورت آنلاین زبان یاد بگیریم؟

 

توصیه 3: سرعت آموزش آنلاین خود را تعیین کنید

موقع تدریس آنلاین انگلیسی، شما از طریق تماس تصویری با دانش آموزان خود در ارتباط خواهید بود. و این یعنی که شما می توانید موقعیت های شغلی خود را از هر جا در جهان داشته باشید. با یک ارتباط اینترنتی قابل اعتماد، شما می توانید از خانه یا از هر کشوری بر روی کره زمین در هنگام سفر کلاس های خود را برگزار کنید. تدریس آنلاین انگلیسی می تواند بلیطی برای یک ماجراجویی درست و حسابی باشد. اگرچه شما برای کارکردن از هرجا آزادید، لازم است که در هر جلسه تجربه کارآمدی را برای دانش آموزان خود فراهم کنید. از آنجایی که آموزش آنلاین انگلیسی تماماً متمرکز بر برقراری ارتباط است، مطمئن شوید که تکنولوژی ابزاری برای عدم تمرکز نیست.
با یک ارتباط اینترنتی سریع و قابل اتکا شروع کنید. اگر در یک موقعیت مکانی تازه هستید، چند بار با دوستان و یا خانواده تماس بگیرید تا مطمئن شوید که صدا و تصویرتان به خوبی قابل دریافت است. سایت آموزش زبان تیکا مشخصاً برای مدرسین و زبان آموزانی که از کلاس های خصوصی استفاده می کنند، طراحی شده است. این بستر راهی ساده برای ارتباط مستقیم با دانش آموزان است.

 

اساتید آموزش زبان آنلاین تیکا


یک مکان آرام برای تدریس پیدا کنید. مطمئن شوید که سر و صدای اضافی در اطراف شما وجود ندارد که منجر به پرت شدن حواس خود یا دانش آموزانتان شود. آنها لایق دریافت توجه کامل شما هستند و لازم است که صدای شما را به صورت واضح بشنوند. پس یک کافی شاپ شلوغ جای ایده آلی برای تدریس نیست. و اگر شما از خانه تدریس را انجام می دهید، حیوانات خانگی خود را بیرون از اتاق قرار دهید. از یک هدفون دارای میکروفون استفاده کنید. دانش آموزان شما می خواهند که تک تک کلمات شما را بشنوند و شما نیز باید صدای آنها را به خوبی داشته باشید تا بتوانید اشتباهات را تصحیح کنید.
از یک پس زمینه مناسب استفاده کنید. اگر شما به بزرگسالان تدریس می کنید، یک پس زمینه خلوت و بی رنگ ایده آل است. اگر به آموزش زبان کودکان مشغول هستید، می توانید از تصاویر رنگی، اسباب بازی و ابزار بصری در طی جلسات استفاده کنید. در کل آموزش زبان به کمک بازی کمک زیادی در یادگیری هر چه بیش تر زبان آموزان می کند .این نکات جلسات آموزشی را لذت بخش می کنند و موقعیت هایی برای تعامل با دانش آموزان را ایجاد می نمایند.

مطمئن شوید که در جای خود راحت هستید. مکان تدریس آنلاین شما، دفتر کارتان است. فرقی نمی کند که در خانه تدریس می کنید یا در یک کشور خارجی. مطمئن شوید که ابزار لازم را در جایی نزدیک خود فراهم آوردید. جملات الهام بخش یا عکسهای خانوادگی تان را در معرض دید خود قرار دهید. اگر راحت و آرام باشید، با اعتماد به نفس بیشتری ارتباط برقرار می کنید. دانش آموزان شما این مسئله را درخواهند یافت و آنها نیز احساس آرامش بیشتری می کنند و قدرت یادگیری بهتری خواهند داشت.

توصیه 4: زبان آموزان  خود را پیدا کنید

زبان آموزان به دنبال یک مدرس کارشناس مثل شما هستند. شما برای تدریس زبان انگلیسی آماده اید. تنها مشکل در این مورد این است که  دانش آموزان بالقوه شما در سراسر جهان پراکنده اند و شما توسط سر و صداهای اینترنتی از هم جدا افتاده اید. پس چطور شما و زبان آموزان بالقوه تان یکدیگر را پیدا کنید؟

راحتترین راه برای برقراری ارتباط با دانش آموزان جدید ثبت نام کردن در یک سامانه آموزش آنلاین مثل تیکا است. سامانه های آموزش آنلاین برای گرد هم آوردن مدرسین و زبان آموزان در یک جا طراحی شده اند. آنها برای دانش آموزانی که به دنبال یادگیری زبان های مختلف هستند تبلیغ می کنند و آنها را با مدرسینی که توانایی کمک به آنها برای رسیدن به اهدفشان را دارند، آشنا می کنند.

هنگام ثبت نام در یک سامانه آموزش آنلاین، اطلاعات اولیه ای در مورد خود شامل تحصیلات، گواهی نامه ها، تجربه حرفه ای و کلاس هایی که تا کنون برگزار کردید را ارائه می کنید. سامانه این اطلاعات را برای جلب اعتماد زبان آموزان راستی سنجی می کند.

تمام سامانه های آموزشی آنلاین به طریقی هزینه دریافت می کنند. اما به کارهایی رسیدگی می کنند که بدون حضور آنها برای مدرسین بسیار زمان بر خواهد بود. کارهایی مثل تبلیغات و اطمینان حاصل کردن از این موضوع که مدرسین سر موعد حقوق خود را دریافت کنند.

آموزش تدربس آنلاین

توصیه 5: کاری کنید که حساب کاربری تان بدرخشد

البته که مدرس مهمترین بخش تجربه یادگیری یک دانش آموز است. بنابراین سامانه های آموزشی آنلاین درخشش شما به عنوان مدرس را هنگام معرفی تان به دانش آموزان بالقوه برعهده می گیرند.

سامانه آموزشی آنلاین به شما کمک می کند تا صفحه حساب کاربری خود را بسازید تا آنچه که دانستنش برای دانش آموزان مهم است را با آنها به اشتراک بگذارید. حساب کاربری شما موقعیتی است برایتان تا بدرخشید. شما قادر خواهید بود تا آنچه که باعث منحصربفرد شدن جلسات کلاس شما می شود و دانش آموزان را برای برداشتن کلاس با شما هیجان زده می کند را به اشتراک بگذارید.

باید یک ویدئو معرفی خود برای دانش آموزان بسازید. در این ویدئو در مورد دروس خود صحبت کنید و دانش آموزان را به مطالعه با خود دعوت کنید. دانش آموزان به تماشای ویدئوهای مدرسین علاقمندند چرا که می توانند قبل از برگزاری کلاس لهجه مدرس را بشنوند و با شخصیت او تا حدودی آشنا شوند.

توضیحی کوتاه در مورد موضوعات خاصی که آموزش خواهید داد مثل ارتباط تجاری یا آمادگی برای آزمون های زبان را ارائه کنید. دانش آموزان همچنین دوست دارند که در مورد علایق شما بخوانند از این طریق متوجه می شوند که شما در طی تمرین مکالمه در مورد موضوعات مورد نظر آنها بحث خواهید کرد یا نه.

بعد از این که حساب کاربری خود را درست کردید، هزینه ساعتی کلاس های خود را تعیین کنید و برنامه کاری خود را ساماندهی کنید. سایت تیکا به هر مدرس اختیار این را می دهد که برای هر جلسه هر قدر که لیاقت دارد دریافت کند و هر برنامه زمانی دلخواهی را طرح ریزی کند. به یاد داشته باشید که اگر به دنبال دانش آموزان جدید هستید، بهتر است ساعات بیشتری در دسترس باشید.

توصیه 6: زبان آموزان شما، مراجعین شما هستند

هنگامی که به صورت آنلاین تدریس می کنید، شما فردی حرفه ای هستید که سرویسی را ارائه می دهد که متقاضیان زیادی دارد. دانش آموزان شما احتمالاً برای پیشرفت سطح زبانشان دلایل واقعی و فوری دارند. ممکن است لازم باشد تا برای گرفتن ترفیع شغلی در امتحانی قبول شوند و یا برای تحصیل به یک کشور خارجی سفر کنند. آنها توقع دارند تا نتایجی واقعی و اثربخش دریافت کنند. این نتایج ممکن است زندگی آنها را متحول کند. درست است که برخی از دانش آموزان در مورد مدت زمان دستیابی به اهدافشان توقعاتی غیرواقعی دارند. کارشناسان تخمین می زنند که برای رسیدن به سطح بعدی در چارچوب CEFR به 100 تا 200 ساعت زمان برای مطالعه نیاز است. بخشی از کار شما تشویق کردن و الهام بخش بودن برای دانش آموزانتان است تا تعهد، صبر و مطالعه مداوم را در پیش بگیرند تا به اهداف بلند مدت خود دست یابند.

این یک خبر خوب برای تجارت آموزشی شماست. وقتی که شما به زبان آموزان خود کمک می کنید تا پیشرفت معنی دار خود را ببینند، احتمال اینکه برای مدت زمان طولانی با شما به مطالعه ادامه دهند، بیشتر خواهد بود. دانش آموزان خود را متعهد به یک برنامه و پیشرفت منظم نگه دارید تا مدام به اهداف خود نزدیکتر شوند.

برنامه ریزی کنید. در مورد اهداف و بخش هایی که هر کدام از زبان آموزان باید در آن پیشرفت کنند بیاموزید و برای آنها برنامه ای طراحی کنید که به اهداف خود دست یابند. برنامه را در اختیار دانش آموزان خود قرار دهید و از آنها بخواهید نظر دهند. هنگامی که احساس مالکیت کنند به برنامه تعهد بیشتری خواهند داشت. دروس مختص هر دانش آموز به او و مدرس اجازه می دهد تا در یک تجربه یادگیری که جالب و کارآمد است با هم همکاری کنند.  

تدریس آنلاین زبان
 

برنامه را به اشتراک بگذارید. قدم هایی که هر دانش آموز باید در یک برنامه هفتگی بردارد را مشخص کنید. قدم ها باید مشخص باشند و سبب شوند که زبان آموزان امکان برقراری ارتباط زیادی داشته باشند. برای حمایت از زبان آموزان خود در هر جلسه ابزاری را آماده کنید که آنها را مشغول کنند. هر دانش آموز برنامه تمرین، موضوعات بحث و فعالیت های متناسب با علایق، سبک یادگیری و سطح زبان مخصوص به خود را دارد. بعضی از دانش آموزان به درگیر شدن به مباحث دستور زبان و توضیح نکات علاقمندند در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند که مقالات خبری را بخوانند در موردش بحث کنند یا ویدئوهای محبوب آنلاین را تماشا کنند. هر کدام از این فعالیت ها دانش آموزان را به طریقی مشغول می کنند و این وظیفه شماست که تناسب آنها را به شکلی حفظ کنید تا آنها مشتاق باقی بمانند و در مسیر رسیدن به اهدافشان پیشرفت کنند.

پیشرفت زبان آموزان را با همدیگر دنبال کنید. چه از یک برنامه تحصیلی مقرر استفاده کنید و چه یک برنامه سفارشی برای دانش آموز خود طراحی کنید، باید در طی جلسات آموزشی به آنها یادآوری کنید که اخیراً چه مباحثی را بررسی کردید و چه برنامه ای برای جلسه بعدی دارید. برای آنها روشن کنید که توقع دارید چه قدم هایی را بردارند و چه درس هایی را به زودی فرا خواهند گرفت. از برگزاری امتحان برای کشف بخش هایی که نیاز به تمرین و پیشرفت دارند و همینطور برای موضوعاتی که باید بررسی شوند استفاده کنید.

به دانش آموزان خود کمک کنید که روتین یادگیری خود را پیدا کنند. تداوم به افراد کمک می کند که بهتر بیاموزند. بسیاری از دانش آموزان برای دریافت توصیه بر برنامه درسی شان و موفقیت در کسب عادات مطالعه خود به شما نیاز دارند.

حداقل یک بار در هفته، دانش آموزان خود را برای برداشتن کلاس ها به صورت منظم تشویق کنید. به آنها یادآوری کنید که اگر بیشتر مطالعه کنند، سریعتر پیشرفت خواهند کرد. اگر دانش آموزی هیچ برنامه زمانی مشخصی برای مطالعه ندارد، با او در تماس باشید و بپرسید که چه زمانی قصد برداشتن کلاس بعدی را دارند. دانش آموزان گاهی فراموشکارند و از یک یادآوری و تشویق به ادامه دادن قدردانی می کنند.

دانش آموزان خود را برای آنچه به خوبی انجام می دهند، تشویق کنید. یادگیری یک زبان روندی طولانی است و حتی متعهدترین زبان آموزان نیز گاهی اوقات بی انگیزه می شوند. یک "آفرین" ساده سبب می شود که انگیزه زبان آموزان شما حفظ شود.

وقتی که دانش آموزان خوشحالند و احساس می کنند که در حال پیشرفت هستند، برای ادامه دادن کلاس با شما هیجان زده خواهند بود. به عنوان یک مدرس حرفه ای برای توجه و کار دانش آموزان خود تلاش خواهید کرد. لازم است که انگیزه آنها را با یک راهنمایی ارزشمند و فعالیت هایی که به آنها در راستای دستیابی به اهدافشان کمک می کند، هماهنگ کنید.

توصیه 7: لذت ببرید

تدریس آنلاین انگلیسی یکی از رضایت بخش ترین راهها برای ارتباط با مردم در سراسر جهان است. یک موقعیت منحصربفرد برای استفاده از تخصص شما و کمک به دیگران در راستای رسیدن به اهدافشان است. شما می توانید فرهنگ و علایق خود را با دانش آموزانتان به اشتراک بگذارید. و قادر خواهید بود در مورد علایق و فرهنگ آنها نیز چیزهایی یاد بگیرید.

راحت باشید و از روند تدریس و یادگیری آنلاین انگلیسی لذت ببرید. لبخند بزنید. به دانش آموزان خود علاقمند باشید. پیشرفت هایشان را تشویق کنید و به اینکه به آنها کمک می کنید، مفتخر باشید. وقتی که خوشحالید و لذت می برید، زبان آموزان تان هم به این احساسات واکنش نشان می دهند. آنها نیز از جلسات درس لذت می برند و به شکل کارآمدتری زبان را می آموزند. بدون شک تدریس آنلاین چیزی است که ارزش امتحان کردن را دارد.

شما زبان آموزان می توانید در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا به صورت مجازی و از راه دور به یادگیری زبان دلخواه خود بپردازید. کافیست در صفحه اساتید زبان ، استاد زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و در روز و ساعت مورد نیاز خود در کلاس آنلاین شرکت کنید.


منبع: Preply

 

 

اساتید آموزش زبان آنلاین تیکا

7 توصیه برای شروع تدریس آنلاین زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات