اساتید پیشنهادی:

مهاجرت به ایتالیا بدون مدرک زبان

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 20 دی 2022

دسته بندی : Students-immigration

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 887

ایتالیا بدون مدرک زبان

کشور ایتالیا با فرهنگ و تاریخ غنی خود همواره مقصد بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت بوده است. یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور، مهاجرت تحصیلی بدون ارائه مدرک زبان است. نکته قابل توجه این است که برای تحصیل بدون در اختیار داشتن مدرک زبان باید یک دانش اولیه یا پیشرفته از زبان کشور مقصد یا زبان انگلیسی داشته باشید.  بهتر است قبل از هر کاری به دنبال  آموزش رایگان زبان برای مهاجرت امکان پذیر است. در این مقاله به شرایط لازم برای مهاجرت به ایتالیا بدون مدرک زبان می‌پردازیم. افرادی که زبان کشور مقصد یا زبان انگلیسی را به صورت مقدماتی آموخته‌اند باید با شرکت در دوره‌های زبان مهارت‌های خود را تقویت کنند.

مراحل تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

معمولا برای اینکه بدون مدرک زبان بتوانید به مهاجرت تحصیل در یک کشور بپردازید، می‌بایست دانش ابتدایی یا پیشرفته‌ای از زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد داشته باشید. آن دسته از افرادی که تنها مقدماتی از زبان کشور مقصد یا زبان انگلیسی را فرا گرفته‌اند، موظف هستند در دوره‌های اموزش زبان شرکت کرده و مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند.

پذیرش این افراد در برخی از دانشگاه‌ها به صورت مشروط صورت می‌گیرد؛ یعنی پذیرش فرد زمانی نهایی می‌شود که به سطح مطلوبی در دوره‌های زبان رسیده باشد. اشخاصی که دوره تحصیلی قبلی خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشند و مدرک انگلیسی‌زبان داشته باشند، نیازی نیست مدرک زبان ارائه کنند.

مراحل تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا برای این افراد به صورت زیر است:

انتخاب رشته مورد علاقه و انتخاب دانشگاه: برای این منظور باید درباره دانشگاه‌های کشور ایتالیا تحقیق کنید و سپس با جست و جو در سایت دانشگاه، مواردی که نیاز به ارائه مدرک زبان ندارند پیدا کنید و بهترین را برگزینید.

شرکت در آزمون آنلاین یا مصاحبه: ممکن است پس از پذیرفته شدن از سوی یک دانشگاه، لازم باشد تا در یک آزمون یا مصاحبه تصویری شرکت کنید. نکته مهم و اساسی در خصوص مصاحبه‌ها این است که شما باید انگیزه خود را برای تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان به خوبی بیان نمایید. 

درخواست ویزای تحصیلی: پس از پذیرش اولیه در دانشگاه مورد نظر و قبولی در مصاحبه، ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان را دریافت خواهید نمود.

شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

 دوره‌های تحصیلی پیش از دبستان در کشور ایتالیا کاملا اختیاری است و کودکان ۳ تا ۶ سال می‌توانند به مدت ۳ سال به تحصیل در این دوره بپردازند. دوره تحصیلی ابتدایی در کشور ایتالیا اجباری است و دانش‌آموزان از ۶ سالگی تا یازده سالگی در این دوره تحصیل می‌کنند و دانش‌آموزان خارجی نیاز به ارائه مدرک زبان ندارند. پس از دوره ابتدایی دانش‌آموزان به مدت سه سال در دوره متوسط اول به تحصیل می‌پردازند و اگر تمام دروس خود را پاس کنند و نمره قبولی را کسب نمایند وارد متوسط دوم خواهند. تنها آن دسته از دانش‌آموزانی که شهروند کشور ایتالیا هستند می‌توانند به صورت رایگان به تحصیل بپردازند و در غیر اینصورت دانش‌آموزان خارجی باید هزینه تحصیل خود را پرداخت نمایند.

میزان شهریه برخی از مهم‌ترین مدارس کشور ایتالیا به شرح زیر است:

 

نام مدرسه

میزان شهریه (سالانه)

مونرا

6798 یورو

رم

7025 یورو

وارسه

8000 یورو

دلددا

8050 یورو

مودنا

8980 یورو

آکورن

9040 یورو

کستلی

9750 یورو

اندرسن

7800 – 11400 یورو

هسته­ای

12500 یورو

تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی بدون مدرک زبان

افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا را دارند ولی نمی‌خواهند مدرک زبان ارائه نمایند، باید مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی و ریزنمرات خود را به وزارت علوم کشور ایتالیا ارسال نمایند. 

یک روش دیگر برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا این است که هر سال سفارت ایتالیا در ایران کلاس‌های زبان ایتالیایی برگزار می‌کند. اگر پس از پایان ترم دوم متقاضی نمره بالای ۹۰ کسب نماید، می‌تواند ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان را کسب نماید. در دوره ۴ ساله مقطع کارشناسی دانشجو اجازه دارد به مدت ۱۰ ساعت در هفته کار کند.

تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی‌ارشد بدون مدرک زبان

برای تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه‌های ایتالیا، متقاضی باید تمامی مدارک مقاطع قبلی خود از جمله دیپلم، کارشناسی و مدرک دال بر تسلط به زبان ایتالیایی یا انگلیسی را ارائه نماید. اگر متقاضی مدرک لیسانس خود را از دانشگاه‌های ایتالیا یا دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان دیگر دریافت کرده باشد، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و می‌تواند برای تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد در ایتالیا پذیرش بگیرد. در غیر این‌صورت فرد باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل ۶.۵ ارائه کند.

تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری بدون مدرک زبان

لازمه اخذ پذیرش در مقطع دکتری ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۷، ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی از جمله دیپلم، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، داشتن مقالات ISI و همچنین داشتن سوپروایزر است. به این ترتیب اخذ پذیرش در مقطع دکتری از طریق مصاحبه با سوپروایزر امکان‌پذیر است.

فهرست دانشگاه‌های ایتالیا بدون مدرک زبان

  1. دانشگاه verona
  2. دانشگاه padua
  3. دانشگاه sapienza
  4. دانشگاه pisa
  5. دانشگاه john cabot
  6. دانشگاه florence
  7. دانشگاه trento
  8. دانشگاه milan
  9. دانشگاه naples federico
  10. دانشگاه bologn

تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان

یکی از دغدغه­های اصلی اکثر دانشجویان امکان تحصیل رایگان در ایتالیا است. برای ادامه تحصیل رایگان در مقاطع تحصیلی مختلف در کشور ایتالیا باید حداقل یکی از مهارت­های زیر را در خود تقویت نمایید:

  • افزایش و تقویت مهارت در زمینه رشته تحصیلی
  • داشتن سابقه کاری در زمینه رشته تخصصی خود
  • داشتن مدرک زبان با نمره بالا
  • کسب مدارک فنی و حرفه­ای در حوزه­های مختلف

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

  • ارائه پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • سارائه فرم تکمیل­شده درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه توصیه­نامه از طرف اساتید مقاطع قبلی
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی به همراه ترجمه آن­ها
  • ارائه انگیزه­نامه
  • ارائه مدرک بیمه
  • ارائه مدرک مبنی بر اثبات تمکن مالی
  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی ترجمه شده

جهت مطالعه بیشتر: شرایط زبان برای مهاجرت به ایتالیا

یادگیری زبان برای مهاجرت با تیکا

همان­طور که ملاحظه نمودید، اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بدون ارائه مدرک زبان تحت شرایطی امکان­پذیر است. شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در ایتالیا شرایط و ضوابط مختلفی دارد. هر چه به سمت مقاطع تحصیلی بالاتر پیش می­رویم قوانین سخت­تر خواهند شد؛ بنابراین شاید بهتر باشد فرزندان خود را از دوران کودکی برای ادامه تحصیل به ایتالیا ببرید. تحصیل در همه مدارس این کشور رایگان نیست؛ بنابراین در انتخاب مدرسه نیز دقت لازم را داشته باشید.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/italian

مهاجرت به ایتالیا بدون مدرک زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

زهرا اخوان

چقدر جالب نمیدونستم عالیه

22 دی 2022

user-image

الهام طالبی

چقد سایتتون خوبه واقعا

22 دی 2022