اساتید پیشنهادی:

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟ | راه حل کاربردی برای یادگیری ساده زبان آلمانی

نیکی مهدی
نیکی مهدی
پنج‌شنبه, 29 مهر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 4129

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟ | راه حل کاربردی برای یادگیری ساده زبان آلمانی

بسیاری از زبان آموزان به دلایل مختلف علاقه به یادگیری زبان آلمانی دارند و اولین دغدغه آن ها یادگیری زبان آلمانی است . بسیار شنیده ایم که زبان آلمانی و گرامر آلمانی دشوار است . اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟ در ادامه این مقاله تلاش می کنیم به این سوال پاسخ دهیم.

یک راهنمایی صادقانه در حالیکه نمی توان زبان آلمانی را در لیست ساده ترین زبان ها برای یادگیری قرار داد اما با این حال زبان آلمانی جزو ۱۰ زبان سخت دنیا برای یادگیری نیز قرار نمی گیرد. اگر به دنبال یک جواب کوتاه برای این سوال هستید که بفهمید زبان آلمانی به اندازه‌ای که شنیده اید سخت است یا خیر ، باید بگویم که جواب هم بله است و هم خیر. در این مقاله ما تعدادی از اصلی ترین و مهم ترین دلایلی را که باعث شده مردم یادگیری زبان آلمانی را چالش‌برانگیز بدانند و همچنین حقایقی را که می‌توانند طرز فکر شما را عوض کنند را اشاره می کنیم . در ادامه، این متن را بخوانید تا بدانید.
 

چرا یادگیری زبان آلمانی ممکن است آن قدرها هم که فکر می کنید سخت نباشد؟

 مشکلات و راه حل های این سوال که در ذهن شما آمده را با هم بررسی میکنیم.

آیا زبان آلمانی سخت تر از انگلیسی است؟

یادگیری یک زبان جدید می‌تواند چالش برانگیز باشد  مخصوصا زمانی که میخواهیم آن زبان را سریعاً و به صورت فشرده قبل ، بعد و یا در حین انجام کار دیگری در طول روز یاد بگیریم. یادگیری زبان آلمانی با این همه ضمایر مختلف ،‌ کلمات خاص و همچنین تلفظ های سخت و ناخوشایند برای حفظ کردن ، مطمئنا به اندازه تعطیلات در کنار ساحل خوشایند نیست. اما اگر از قبل به زبان انگلیسی صحبت می کنید ممکن است این چنین باشد ؛ اولاً حداقل حدود ۴۰ درصد از لغات زبان آلمانی و زبان انگلیسی با معانی یکسان از لحاظ ظاهری نیز به همدیگر شباهت دارند ، این رقم حدود نصف تعداد کلماتی است که تا الان باید یاد بگیرید، فرق زبان آلمانی و انگلیسی بیشتر در نکات املایی، تلفظی و جنسیت هاست. دومآ زبان آلمانی و انگلیسی از یک خانواده زبانی هستند و تقریباً ۸۰ درصد از عبارت های رایج در زبان انگلیسی ریشه آلمانی نیز دارند. به طور مثال:

I have(من دارم) به زبان انگلیسی

Ich habe(من دارم)به زبان آلمانی

و یا ?What is that(آن چیست؟) به زبان انگلیسی ?Was ist das(آن چیست؟)به زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی به زبان ساده


لغات آلمانی برای به خاطر سپردن بسیار طولانی هستند

اين موضوع هم اشتباه است ، خب شاید بهتر باشد یادگیری آلمانی را با کلمه: (Aufmerksamkeitsdefizithyperaktivitätsstörung) که طولانی ترین لغت در زبان آلمانی شروع نکنید! روش یادگیری و تسلط بر کلمات طولانی در زبان آلمانی، تشخیص دادن و یادگیری جز به جز کلماتی است که آن کلمه طولانی تر را تشکیل داده است. ما در زبان انگلیسی معمولا از فاصله بین دو قسمت از یک کلمه استفاده می کنیم تا آن کلمه را ایجاد کنیم اما در زبان آلمانی معمولاً همه قسمتهای یک کلمه را در کنار هم می نویسیم. برای مثال:

Bus driver(راننده ی اتوبوس)به زبان انگلیسی Busfahrer(راننده اتوبوس)به زبان آلمانی

همچنین این به آن معناست که امکان ترکیب دو لغت و تبدیل آن به یک لغت در زبان آلمانی امکان پذیر است. بروید و امتحان کنید...!

 

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول میکشد؟ تلفظ ها!

اینکه گفته می شود تلفظ لغات آلمانی بسیار سخت است نیز موضوع درستی به نظر نمی آید .در حقیقت زبان آلمانی یکی از معدود زبان‌هایی است که تلفظ لغات در آن منطقی به نظر می رسند . تلفظ هر حرف یا ترکیب حروف در زبان آلمانی معمولا همیشه یک شکل به نظر می‌رسند و مهم نیست که در کجای کلمه قرار گرفته باشند. برخلافِ زبان انگلیسی که حروف به طور مداوم صدایشان را تغییر می دهند مثلا به کلمات brass,vase,case توجه کنید. بنابراین هنگامی که از این الگو پیروی کنید خواهید فهمید که تلفظ یک کلمه به زبان آلمانی راحت تر از چیزی است که فکرش را می کردید!



 

آموزش زبان آنلاین تیکا

گرامر و قواعد زبان آلمانی بسیار پیچیده است

هیچ راهی برای سرپوش گذاشتن به سخت بودن گرامر آلمانی نداریم! قواعد زبان آلمانی پیچیده است و یادگیری آن می تواند گاهی اوقات زبان آموز را کلافه کند اما یادتان باشد مسلط شدن به قواعد زبان آلمانی زمان میبرد! بیشتر زبان آموزان با گرامر زبان آلمانی مشکل دارند و با آن در دست و پنجه نرم می کنند!
( اگر راستش را بخواهید این قواعد حتی برای خود آلمانی ها هم گاهی سخت و دشوار هستند). اما وقتی با کاربردی بودن این قواعد زبان آلمانی آشنا شوید متوجه خواهید شد که چرا وقت گذاشتن برای یادگیری آن ارزشمند است. برای مثال قواعد دستوری به ما درتعیین دقیق اینکه چه کسی فاعل و یا مفعول یک جمله است کمک می کنند و در نهایت اثر خود را در نحوه ارتباط با دیگران می گذارد. کار روابط ما را واضح تر و کارآمد تر می کند. اگر بخواهیم از جنبه مثبت به گرامر آلمانی نگاه کنیم فهمیدن گرامر زبان انگلیسی می‌تواند برای فهمیدن گرامر زبان آلمانی خیلی سودمند و مفید باشد. و به یاد داشته باشید که بسیاری از عبارات انگلیسی و آلمانی دارای ریشه یکسان هستند بنابراین چیدمان کلمات در یک جمله آشنا به نظر می‌رسند. بنابراین اگر همیشه نمی توانید بسیاری از نکات گرامر و دستور زبان را به خوبی یاد بگیرید نگران نشوید ، آلمانی زبانان می توانند حرف شما را متوجه شوند و از ابتدا هم هدف اصلی همین بوده است، این طور نیست؟

 آموزش زبان آلمانی به صورت آنلاین



پس آیا زبان آلمانی واقعاً برای یادگیری سخت است؟؟

با این همه قوانین صریح و روشن، یادگیری زبان آلمانی آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست و از آنجایی که زبان انگلیسی و آلمانی از یک خانواده سرچشمه می گیرند، ممکن است از چیزهایی که با کم ترین تلاش یاد می گیرید متعجب شوید! اما مهم تر از همه این موارد یادگیری زبان آلمانی قطعاً بسیار کارآمد و مفید نیز می باشد. با حدود ۱۳۰ میلیون نفر آلمانی زبان، زبان آلمانی ،یازدهمین زبان پرمخاطب دنیا به حساب می آید. پس برای چه منتظر هستی؟
اگر تاثیری در نظر شما در مورد یادگیری زبان آلمانی گذاشته ایم با ما در میان بذارید .

همین الان می توانید در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا به صورت مجازی واز راه دور به یادگیری زبان آلمانی بپردازید . کافیست در صفحه اساتید زبان ، استاد آلمانی مورد نظر خود را انتخاب کنید و به صورت ویدئوچت و خصوصی در روز و ساعت موردنظرتان کلاس آلمانی داشته باشید. 

منابع: busuu

 

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟ | راه حل کاربردی برای یادگیری ساده زبان آلمانی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

نیکی مهدی

تولید محتوا

سلام به همه دوستان و زبان آموزان عزیز،نیکی مهدی هستم،۱۹ سالمه و به موسیقی،ورزش، هنر و زبان علاقه مندم. رشته ی دانشگاهیم مترجمی زبان آلمانیه و تمام سعیم اینه که این زبان رو به ساده ترین روش به دیگران آموزش بدم.

نظرات