اساتید پیشنهادی:

شرایط زبان برای مهاجرت به سوئد

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 15 تیر 2022

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1733

مهاجرت به سوئد

امروزه کشور سوئد یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان برای مهاجران محسوب می‌شود. این کشور به دلیل ترکیب بافت قدیمی و معماری مدرن توانسته به عنوان یکی از زیباترین پایتخت‌های جهان به شمار رود. یکی از شرایط مهاجرت به کشور سوئد زبان است. چه بسا افراد زیادی هستند که موقعیت رفتن به این کشور را دارند، اما به دلیل نداشتن تسلط کافی به زبان سوئدی، نمی‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. آموزش رایگان زبان برای مهاجرت دور از ذهن نیست. ما در این مقاله درباره شرایط زبان برای مهاجرت به سوئد توضیحات لازم را ذکر می‌کنیم. خوانندگان می‌توانند با مطالعه این مطالب اطلاعات لازم را کسب کنند.

شرایط عمومی زبان سوئدی برای مهاجران

مردم سوئد به زبان سوئدی صحبت می‌کنند. بنابراین دانستن زبان سوئدی برای مهاجران امری ضروری است. البته در برخی مواقع مهاجران می‌توانند با مدرک زبان انگلیسی نیز در این کشور اقامت کنند. با توجه به انواع مهاجرت، نوع ویزا و مدرک زبان نیز متفاوت است. اما به طور کلی لازم است که افراد قبل از مهاجرت زبان سوئدی را به خوبی یاد بگیرند.  بعد از اینکه مهاجران دوره‌های آموزشی زبان سوئدی را به اتمام برسانند می‌توانند مدرک بین‌المللی دریافت کنند.

جهت مطالعه بیشتر: immigration for skilled workers 

دلیل یادگیری زبان سوئدی

لازم است که مهاجران به زبان سوئدی تسلط کافی داشته باشند. از آنجایی که بیشتر مردم سوئد به زبان کشور خود صحبت می‌کنند بنابراین یادگیری زبان سوئدی برای مهاجران لازم و ضروری است. تنها از طریق مهاجرت تحصیلی می‌توان تنها به یادگیری زبان انگلیسی اکتفا کرد. البته در برخی از داشگاه‌های سوئد، افراد علاوه بر زبان انگلیسی، زبان سوئدی را نیز باید بدانند. این تنها یک طرف موضوع است. مهاجران در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که باید با مردم آن در ارتباط باشند. بنابراین بدون یادگیری زبان سوئدی مهاجرت به این کشور امری غیر ممکن است.

یادگیری زبان سوئدی بعد از مهاجرت

برای مهاجرانی که در کشور خود زبان سوئدی را یاد نگرفته‌اند یک راه‌حل عالی وجود دارد. اینکه افراد بعد از اقامت در کشور سوئد بر اساس قوانین خاصی به یادگیری زبان سوئدی بپردازند. کسانی هستند که بنا به شرایطی نمی‌توانند در کشور خود زبان سوئدی را یاد بگیرند. بنابراین این افراد می‌توانند بعد از اقامت در کشور سوئد شروع به یاد گرفتن این زبان کنند. افراد تنها با پرداخت ۵۰۰۰ کرون می‌توانند در کلاس‌های آموزشی زبان سوئدی شرکت کنند.

مهاجران باید طی مدت زمان مشخصی زبان سوئدی را بیاموزند. بعد از اتمام دوره‌های آموزشی از مهاجران آزمونی گرفته می‌شود. افراد باید بتوانند در این آزمون مدرک C۱ را دریافت کنند. البته در برخی مواقع دوره‌های یک‌ساله نیز برگزار می‌شود. دوره‌های یک‌ساله با هزینه‌ای نزدیک به ۹۹ هزار کرون به زبان آموزان کمک می‌کند تا زبان سوئدی را یاد بگیرند.

مزیت‌های یادگیری زبان سوئدی در کشور سوئد

همانطور که قبلا ذکر شد شاید برخی از مهاجران بعد از اقامت در کشور سوئد بتوانند شروع به یادگیری این زبان کنند. البته این روش می‌تواند مزیت‌هایی نیز در پی داشته باشد. زمانی که افراد در کشور سوئد شروع به یادگیری زبان سوئدی کنند بنا به دلایلی زودتر این زبان را می‌آموزند. زیرا در محیطی هستند که همه مردم به زبان سوئدی تکلم می‌کنند. زمانی که افراد درون جامعه‌ای باشند که زبان مردمش زبان سوئدی است قطعا زودتر می‌توانند این زبان را بیاموزند.

مهاجرانی که در کشور سوئد شروع به یادگیری زبان سوئدی می‌کنند از هر طرف با زبان سوئدی در ارتباط هستند. برای مثال آن‌ها اگر بخواهند روزنامه بخوانند یا تلویزیون و اخبار ببینند و حتی برای کارهای روزمره و خرید خود مجبورند با زبان سوئدی در ارتباط باشند. همین باعث تسریع در یادگیری آن‌ها می‌شود.

آیا یادگیری زبان سوئدی سخت است؟

برای کسانی که با زبان‌هایی مانند نوروژی، دانمارکی، انگلیسی یا هلندی آشنایی دارند، یادگیری سوئدی نیز می‌تواند آسان باشد. زیرا از لحاظ ساختار واژه و گاه از لحاظ دستورهای گرامری این زبان‌ها به یکدیگر نزدیک هستند. یادگیری زبان سوئدی کار دشواری نیست و با تمرین هر روزه و دقت و تکرار در آن می‌توان به راحتی این زبان را آموخت.

دوره‌های رایگان زبان سوئدی

مهاجرت به سوئد از طریق دوره‌های یادگیری زبان سوئدی یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور است. افرادی که هدف آن‌ها مهاجرت به سوئد بوده و قصد یادگیری زبان سوئدی را دارند از این دوره‌ها بهره می‌برند. خصوصا این دوره‌ها برای کسانی طراحی شده که علاقه به خصوصی به دانشگاه‌های سوئدی دارند. این دوره در ۲ ترم طراحی شده که در شرح زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • دوره‌ای برای مبتدیان تا سطوح پیشرفته
  • دوره‌ای نیز برای سطح یک تا هشتم طراحی شده که در ۲ ترم برگزار می‌شود.

مهاجران زیادی هستند که برای یادگیری زبان سوئدی در دانشگاه گوتنبرگ سوئد به تحصیل ادامه می‌دهند. این دوره‌های یادگیری زبان سوئدی به صورت بین‌المللی و رایگان برگزار می‌شوند.

یادگیری زبان سوئدی قبل از مهاجرت

با اینکه توضیح داده شد که برخی از مهاجران ترجیح می‌دهند زبان سوئدی را در کشور سوئد بیاموزند، اما بهترین راه ممکن یادگیری زبان سوئدی قبل از مهاجرت است. برای یاد گرفتن زبان سوئدی راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از کتاب‌های خود آموز یا روش‌های آنلاین است. حتی افراد می‌توانند به آموزشگاه‌های یادگیری زبان سوئدی مراجعه کرده و در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

پیشنهاد ما به مهاجران این است که قبل از خارج شدن از کشور خود تا حدودی زبان سوئدی را یاد بگیرند. زیرا تجربه ثابت کرده که اگر افراد بدون هیچگونه دانش زبان سوئدی به کشور سوئد مهاجرت کنند، بعد از مدت زمان کوتاهی دچار زدگی و دلسردی می‌شوند. هنگامی که مهاجران قبل از سفر خود به زبان سوئدی آشنایی داشته باشند با اعتماد به نفس و رضایت بیشتری می‌توانند از اقامت خود لذت ببرند.

کالج‌ها و دوره‌های آموزش زبان سوئدی

موسسه‌ها و کالج‌هایی که در سوئد دوره‌های زبان سوئدی را آموزش می‌دهند به شرح زیر هستند.

  • Folkuniversitet یکی از دانشگاه‌های محلی سوئد است.
  • Medborgarskolan یکی از مدرسه‌های دولتی سوئد است.

از دیگر موسسه‌های آموزش زبان سوئدی که در تابستان‌ها برگزار می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Riksföreningen Sverigekontakt این انجمن سلطنتی در سوئد دوره‌های خود را در فصل تابستان شروع می‌کند.
  • موسسه‌های سوئد اکسپرس، گوتنبرگ، استکهلم، مالمو، لند، گوتلند و ایسلند نیز کلاس‌های خود را در تابستان آغاز می‌کنند.
  • دوره تابستانی اوپسالا نیز به صورت بین‌المللی برای کلیه افراد در سطح جهان کلاس‌های خود را برگزار می‌کند.

سطوح زبان سوئدی

همانطور که می‌دانیم هر زبانی دارای سطوح مختلفی هستند که از مبتدی شروع شده و تا پیشرفته ادامه دارند. زبان سوئدی نیز از این امر مستثنا نیست و سطوح آن شامل موارد زیر است.

زبان آموزان ابتدا در دوره مبتدی وارد سطح A می‌شوند. سپس هنگامی که مهارت کافی را کسب کردند وارد مرحله متوسطه یعنی سطح B می‌شوند. در نهایت افراد می‌توانند به سطح پیشرفته یعنی مقطع C برسند. کسانی که بتوانند به آخرین سطح زبان سوئدی برسند به راحتی می‌توانند در هر گفتگویی شرکت کرده و متن‌های بلند و پیچیده را مطالعه کنند.

جهت مطالعه بیشتر: شرایط زبان برای مهاجرت به آمریکا

یادگیری زبان سوئدی در تیکا

از آنجایی که شرایط زبان یکی از مهم‌ترین شرایط لازم برای مهاجرت به کشور سوئد است، بنابراین بهتر است که افراد هر چه زودتر اقدام به یادگیری این زبان کنند. البته امروزه با وجود برنامه‌های آنلاین و کتاب‌های خودآموز، یادگیری هر زبانی ممکن است. تنها کافی است که افراد با توجه به هدفی که از مهاجرت خود دارند شور و انگیزه لازم را داشته باشند. هدف ما از در اختیار گذاشتن این مقاله برای خوانندگان، توضیح لازم در خصوص شرایط زبان سوئدی بود. امیدواریم که خوانندگان با مطالعه این مطالب اطلاعات لازم را کسب کرده باشند.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

 

شرایط زبان برای مهاجرت به سوئد

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

taregh

تشکر فراوان از تیم تیکا بابت این سری مقالات

18 تیر 2022

user-image

taregh

تشکر فراوان از تیم تیکا بابت این سری مقالات

18 تیر 2022

user-image

مریم صدیقی

حداقل درآمد چقدر باید باشه ؟

18 تیر 2022

user-image

پارسا مهری

تشکر بابت مقاله کامل و کاربردی

16 تیر 2022

user-image

عارفه سالاریه

مرسی بابت مطلب مفیدتون، شرایط زبان مهاجرت به کشورهایی مثل ژاپن رو هم دارید؟

16 تیر 2022