اساتید پیشنهادی:

اسپانیایی برای کودکان: از کجا شروع کنیم و منابع آنلاین

پرستو غفاری
پرستو غفاری
چهارشنبه, 29 تیر 2021

دسته بندی : منابع آموزش زبان

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 833

اسپانیایی برای کودکان: از کجا شروع کنیم و منابع آنلاین

اسپانیایی برای کودکان: از کجا شروع کنیم و منابع آنلاین

 

 

     خب، قصد دارید تا به کودکان خود (یا شاید شخص دیگری) کمک کنید تا اسپانیایی بیاموزیند؟ انتخاب خوبی است.

زبان اسپانیایی جای مخصوصی در قلب من دارد. اسپانیایی اولین زبان خارجی است که توانستم به آن مسلط شوم و در واقع اولین قدم بود تا مرا به یک ایرلندی چندزبانه تبدیل کند.

تنها من نیستم. اسپانیایی یکی از محبوب‌ترین زبانها برای انگلیسی زبانان است. این یکی از دلایل بسیاری است که به تبع آن اسپانیایی راهی معرکه است تا کودکان خود را با یادگیری زبانی دیگر آشنا کنید.

دیگر چه دلیلی برای انتخاب زبان اسپانیایی وجود دارد؟ یکی از آنها املای آوایی آن است. یعنی به محض اینکه صدای حروف را آموختید، می‌توانید هر کلمه‌ای را تلفظ کنید. بنابراین خواندن کلمات برای کودکان در حین یادگیری بسیار ساده خواهد بود. همچنین اسپانیایی یکی از زبان‌های پرکاربرد است. در نتیجه منابع بسیاری در دسترس شما خواهند بود.

در این مقاله، من برخی از بهترین منابع را برای شما گردآورده‌ام تا به کودکان خود کمک کنید که اسپانیایی را بیاموزند.

اسپانیایی برای کودکان: موسیقی

آهنگ‌های اسپانیایی یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی این زبان به کودک شما هستند. بچه‌ها فارغ از سنشان (حتی نوزادان) می‌توانند موسیقی گوش کنند. همچنین ثابت شده که نوزادان حتی قبل از متولد شدن درک زبان را آغاز می‌کنند.

کجا می‌توانید این موسیقی اسپانیایی را پیدا کنید؟

موسیقی اسپانیایی برای کودکان: Pandora

از میان لالایی‌های اسپانیایی آنلاین انتخاب بهتری از Pandora وجود ندارد!

به سادگی "cancion de cuna" (لالایی به اسپانیایی) را در بخش جستجوی Pandora تایپ کنید و ایستگاهی روی صفحه‌تان ظاهر خواهد شد که شامل ده‌ها آهنگ اسپانیایی مناسب کودکان است. برای گوش کردن به تمام فهرست آهنگ‌ها می‌بایست یک حساب کاربری رایگان در Pandora ایجاد نمایید.

موسیقی اسپانیایی برای کودکان: AprenderEspanol.org Canciones Inflantiles

این وب‌سایت شامل 40 آهنگ اسپانیایی به همراه ویدئو و متن ترانه می‌شود تا به راحتی بتوانید دنبال کنید. برخی کودکان کوچکتر از آن هستند که متن ترانه‌ها را بفهمند اما ویدئوها برای تمام کودکان با تمامی سنین بامزه و جالب هستند.

موسیقی اسپانیایی برای کودکان: Rockalingua

من نحوه ارائه آهنگ‌ها در Rockalingua را بسیار دوست دارم. هر آهنگ به همراه نقاشی و متن ترانه ارائه می‌شود.

بیشتر آهنگ‌ها به رایگان در اختیار کاربران قرار دارند. بخش ‌های مختلف دیگری نیز از جمله ویدئو، بازی و فرهنگ لغات تصویری نیز وجود دارند اما برای دسترسی به آنها لازم است که یک حساب کاربری ایجاد نمایید.

اسپانیایی برای کودکان: کارتون

تماشا کردن تلویزیون اگر به شکل درستی انجام شود، یکی از بهترین راهها برای یادگیری زبان است. برای بزرگسالان این رویکرد درست می‌تواند به معنی یادداشت برداشتن و تماشاکردن یک صحنه بارها و بارها باشد.

کارتون کودکان اما متفاوت است. برخلاف برنامه‌های تلویزیونی مناسب بزرگسالان، برنامه‌های کودک برای کسانی طراحی شده که تسلط کامل به زبان ندارند. کلمات مورد استفاده در این برنامه‌ها ساده و قابل فهم است. حتی اگر همه کلمات را نمی‌دانید، باز هم می‌توانید داستان را دنبال کنید.

اگر شما هم همزمان با فرزندتان قصد یادگیری اسپانیایی را دارید، تماشا کردن کارتون روشی مفید برای تقویت مهارت شنیداری و همزمان سرگرم شدن هر دوی شماست.

کدامیک از کارتون‌های اسپانیایی مناسب هستند؟

کارتون اسپانیایی برای کودکان: Fisher Price Videos Para Bebes

Fisher Price Videos Para Bebe مناسب کودکان نوپای اسپانیایی زبان و بچه‌های پیش‌دبستانی است. این ویدئوها فارغ از اینکه کودک شما چندسالش است، برای تمرین مهارت شنیداری معرکه‌اند.

هر ویدئو داستانی کوتاه و بامزه روایت می‌کند و چند کلمه تازه را هم معرفی می‌نماید. کلمه‌های جدید برای کودکان بزرگتر روی صفحه نوشته می‌شود. ویدئوها اعتیادآور هم هستند. قبل از اینکه بفهمم دارم از کار و زندگی می‌افتم، سه قسمت را پشت هم تماشا کردم.

کارتون اسپانیایی برای کودکان: Dore the explorer

اگر شما مادر یا پدر هستید، نیازی به معرفی من نخواهید داشت. این برنامه در سراسر دنیا از تلویزیون پخش می‌شود. هدف آن آموزش یک زبان خارجی به کودکان با روشی سرگرم کننده است. بیشتر نسخه‌های خارجی آن به هدف آموزش زبان انگلیسی ساخته شده‌اند اما برخی از آنها –مثل نسخه انگلیسی و گالیکی- اسپانیایی را نیز آموزش می‌دهد.

بیشتر برنامه به زبان انگلیسی است اما در طول هر قسمت، شخصیت‌ها کلمات و عبارات اسپانیایی را هم می‌آموزند. این برنامه برای بچه‌های سن پیش‌دبستانی که تازه یادگیری اسپانیایی را شروع کرده‌اند نیز بسیار گزینه خوبی است.

اگر ساکن ایالات متحده آمریکا هستید، می‌توانید برای تماشای ویدئوهای بیشتر و بازی‌های ویدئویی به Nickelodeon Jr. سر بزنید.

کارتون اسپانیایی برای کودکان: Los Simson

هوس کردید که کارتون The simpsons را به اسپانیایی هم تماشا کنید؟ Los Simpsons شامل فصل‌های ابتدایی می‌شود.

همانطور که می‌دانید، این کارتون برای کودکان کم‌سن‌تر زیادی سنگین است.اما بچه‌های بزرگتر و نوجوانان قطعاً از آن لذت خواهند برد.

حالا می‌توانید تکیه کلام‌های معروف بارت مثل "eat my shorts" ، "Don’t have a cow" و "Ay,caramba" را به اسپانیایی بگویید. صبر کنید. این آخری اصلاً به اسپانیایی است. چه کسی می‌گوید سیمپسون‌ها آموزنده نیستند؟

اسپانیایی برای کودکان: بازی‌ها

بازی‌ها به دلیل تعاملی بودن گزینه مناسبی هستند. دریافت بازخورد فوری به کودکان کمک می‌کند تا سریعتر پیشرفت کرده و اعتماد به نفس پیدا کنند.

به این گزینه‌ها نگاهی بیندازید:

بازی‌های اسپانیایی: Juegos Arcoiris

اگر فرزند شما به بازی‌های کوتاه و اعتیادآور علاقمند است، پس Juegos یک وب‌سایت معرکه است. انواع مختلف بازی‌های پازل، داستان‌های کوتاه و فعالیت‌های مربوط به رنگ‌آمیزی در این وب‌سایت، کودک شما را ساعت‌ها سرگرم خواهد کرد.

Juegos Arcoiris برای آموزش اسپانیایی طراحی نشده اما در حین بازی کردن بازی‌های مختلف قطعاً کلمات و عبارات زیادی را خواهید آموخت. بازی‌های رنگ‌آمیزی نام‌های اسپانیایی اشیاء را نمایش می‌دهند و دستورالعمل تمام بازی‌های پازل به زبان اسپانیایی است. همه داستان‌های کوتاه نیز اسپانیایی هستند.

بازی‌های اسپانیایی: Spanish-Games.net

Spanish-Games.net شامل ویدئوهای آموزشی و بازی‌های مختلفی برای آموزان کلمات مهم اسپانیایی به کودکان می‌شود. می‌توانید به سادگی موضوع مورد نظر خود را برای مطالعه انتخاب کنید و بررسی کنید که ایا می‌خواهید ویدئوی آموزشی ، بازی و یا آزمون داشته باشید.

بهترین نکته این وب‌سایت این است که شما می‌توانید بین اسپانیایی اروپایی و اسپانیایی آمریکای لاتین انتخاب کنید. در نتیجه فرزند شما لهجه‌ای که برایش مفیدتر است را خواهد اموخت.

بازی‌های اسپانیایی: Online Free Spanish

من مشخصاً از Online Free Spanish به دلیل تمرکزش بر مهارت‌های شنیداری لذت می‌برم. تقریباً تمام بازی‌ها شامل یک کلیپ صوتی هم می‌شوند که باعث می‌شود که کودکان در حین بازی گوش کردن به کلمات را هم تمرین نمایند.

علاوه بر بازی چیزهای بیشتری نیز اینجا پیدا خواهید کرد. از اسامی اسباب‌بازی‌ها گرفته تا صفات و متضادشان. بخش کتاب‌های کوتاه دارای دسته‌بندی از داستان‌های کوتاه مختلف است که هر کدام با یک متن دوزبانه ارائه می‌شوند.

اسپانیایی برای کودکان: کتاب‌ها

بازی‌های ویدئویی، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مخصوص کودک این روزها هرجایی پیدا می‌شوند. اما حداقل برای من هیچ راهی بهتر از کتاب خوانی برای درگیری در یک دنیا ماجرا نیست. برای آشنایی با کتاب‌های مناسب کودکان به فهرست زیر نگاهی بیندازید:

متن‌های اسپانیایی برای کودکان: Read Conmigo

Read Conmigo کتابخانه‌ای گسترده از کتاب‌های کودک است. برای دراختیار داشتن تمام مجموعه لازم است که عضو شوید اما بدون عضویت هم می‌توانید یک داستان نمونه را بخوانید.

برای دیدن قالب‌های قابل دانلود کردن کتاب‌ها بر روی گزینه Descargar کلیک کنید.

متن‌های اسپانیایی برای کودکان: International Children’s Digital Library کتابخانه دیجیتال بین‌المللی کودکان

کتابخانه دیجیتال بین‌المللی کودکان (ICDL) یک بانک اطلاعاتی رایگان شامل صدها مجموعه از کتاب‌های کودکان است.

بیش از 150 تا از این کتاب‌ها به زبان اسپانیایی هستند که شامل داستان‌های انگلیسی کلاسیک ترجمه شده مثل Humpty Dumpty و Puss in Bots و همچنین مجموعه‌ای از داستان‌های اصیل اسپانیایی نیز می‌شوند.

 

اسپانیایی برای کودکان: از کجا شروع کنیم و منابع آنلاین

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات