اساتید پیشنهادی:

آزمون HAAD چیست؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 4 اردیبهشت 2023

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 11 دقیقه

تعداد بازدید : 773

آزمون haad

برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشورهای عربی را دارند و می‌خواهند در سطح بین‌المللی آموزش و فعالیت کنند، آزمون های بین‌المللی زیادی وجود دارد که صلاحیت آن‌ها را برای قرار گرفتن در شغل مورد نظر خود ارزیابی می‌کند. اگر در حوزه درمان و بهداشت مشغول به کار بودید و قصد مهاجرت دارید، به احتمال زیاد نام آزمون پرومتریک را شنیده‌اید. آزمون پرومتریک ابوظبی یا (HAAD ) یا Health Authority of Abu-Dhabi آزمونی است که می‌توانید در آن شرکت کرده و در صورت قبولی در کشور ابوظبی و کشورهای حوزه خلیج فارس برای مشاغل درمانی و پزشکی فعالیت کنید. این آزمون به صورت تخصصی و برای معادل سازی و ارزیابی تحصیلی کارکنان حوزه سلامت و بهداشت طراحی و اجرا می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل درباره آزمون HAAD صحبت کنیم پس با ما همراه شوید.

آزمون haad را بشناسید

آزمون پرومتریک ابوظبی یکی از مدارک بسیار مهمی است که افراد متقاضی برای مهاجرت به ابوظبی و کشورهای عربی برای مشغول شدن در حوزه درمان و بهداشت به آن احتیاج دارند. پزشکان، پرستاران دندانپزشکان و... برای مهاجرت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باید در این آزمون شرکت کرده و سپس امکان پیدا کردن شغل مورد نظر، در کشورهایی مانند امارات، قطر، عمان، عربستان و... برای آن‌ها فراهم می‌شود. این آزمون بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال پیشرفت کاری خود هستند و قصد دارند تا با مهاجرت گام مهمی در تحول زندگی کاری خود بردارند.

جهت مطالعه بیشتر در مورد " مقالات آموزش زبان، جدیدترین منابع یادگیری زبان" روی عنوان کلیک کنید.

رشته‌های مورد ارزیابی آزمون HAAD

اگر چه افراد بسیار زیادی آزمون پرومتریک را به عنوان یکی از مسیرهای مهاجرت پرستاران به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌دانند، اما متخصصان دیگر رشته‌ها مانند دندانپزشکان، حوزه‌های پزشکی و داروسازی نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. پرستاران و پزشکان در ۱۶ دسته مختلف در امتحان پرومتریک ابوظبی مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گیرند. افراد متقاضی می‌توانند در رشته‌های پرطرفدار زیر شرکت کنند:

·         پزشکی عمومی

·         دندان پزشکی

·         داروسازی

·         پرستاری

·         فیزیوتراپی

·         مامایی

·         متخصص بیهوشی

·         علوم آزمایشگاه

·         متخصص زنان

·         متخصص اطفال

·         متخصص قلب و عروق

·         متخصص داخلی

·         جراح پلاستیک

·         طب اورژانس

·         بهداشت دهان و دندان

·         دستیار دندان پزشک

·         گوش و حلق و بینی

·         دستیار داروخانه

ساختار آزمون Haad

ساختار آزمون HAAD به ترتیب، بر اساس رشته مورد نظر، تعداد سؤالات و مدت زمان آزمون به شرح زیر است:

·         پزشک عمومی:      150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         دندانپزشک عمومی: 150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         داروسازی:            150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         پرستار عمومی:      150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         مامایی:   150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         تکنولوژیست آزمایشگاه:        150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         تکنیسین آزمایشگاه:            150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         تکنولوژیست رادیولوژی:        150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         تکنیسین رادیولوژی:            150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         فیزیوتراپیست:       150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         پیراپزشکی پایه:     150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         امداد گر، پیراپزشکی مراقبت‌های ویژه:  150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         دستیار دندانپزشک: 150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         متخصص بهداشت دندان:      150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         تکنیسین آزمایشگاه دندانپزشکی:         150 سوال چند گزینه‌ای/ 3 ساعت

·         متخصص تغذیه:    160 سوال چندگزینه‌ای / 3 ساعت

شرایط شرکت در آزمون Haad

شرایط شرکت در این آزمون برای کشورهای مختلف ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. اما علاوه بر این تفاوت، شرکت در این آزمون احتیاج به داشتن یکسری شرایط کلی دارد. به طور مثال شما باید مدرک لیسانس در اختیار داشته باشید، حداقل دو سال سابقه کاری داشته باشید و رزرو ثبت نام در آزمون از طریق پاسپورت معتبر را به همراه داشته باشید. علاوه بر این نکات گفته شده، قوانین مختلفی است که هنگام حضور در محل آزمون و پروسه انجام آزمون باید آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه بیشتر درباره این نکات صحبت خواهیم کرد.

حضور در محل آزمون

در روز آزمون شما باید حداقل ۳۰ دقیقه قبل از شروع آزمون در محل برگزاری حضور داشته باشید تا زمان کافی برای انجام دادن فرایندهای قبل از شروع آزمون را در اختیار داشته باشید. اگر دیر به محل برسید به احتمال بسیار زیاد امکان شرکت در آزمون برای شما وجود نخواهد داشت و همچنین هزینه دریافت شده نیز به شما عودت داده نمی‌شود.

پروسه قبل از آزمون

اولین نکته‌ای که باید در پروسه قبل از آزمون به آن توجه کنید این است که تمام وسایل شخصی شما در حین حضور در محل آزمون از شما گرفته شده و در فایل ویژه‌ای نگهداری می‌شوند. در مرحله آخر قبل از اینکه به محل برگزاری آزمون وارد شوید به وسیله دستگاه ردیاب فلز اسکن می‌شوید.

در حین آزمون

حتماً توجه داشته باشید که امتحان شما به صورت تصویری و صوتی به طور کامل کنترل می‌شود. در نتیجه نباید وسایل ممنوعه‌ای مانند لوازم برقی، کیف پول، ساعت، غذا، تلفن همراه، دارو، نوشیدنی دفترچه و... همراه خود داشته باشید. اگر شرایط پزشکی خاصی دارید و مجبور به مصرف داروی خاصی هستید قبل از شرکت در آزمون HAAD حتماً مجوزهای لازم را دریافت کنید.

محل برگزار آزمون Haad

آزمون HAAD در کشورها و شهرهای مختلفی در سراسر دنیا برگزار می‌شود و افراد متقاضی می‌توانند برای شرکت در این آزمون بسته به محل زندگی خود نزدیک‌ترین مکان را انتخاب کنند. علاوه بر این، تاریخ برگزاری آزمون در محل‌های تعیین شده یکسان نیست و متقاضیان می‌توانند در روزهای مختلف در آزمون پرومتریک ابوظبی وابسته به رشته خود شرکت کنند. به عنوان مثال در دو روز و تاریخ متفاوت ممکن است آزمون دستیار دندانپزشکی یا مامایی برگزار شود‌. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که متأسفانه این آزمون در کشور ایران برگزار نمی‌شوند. بنابراین کسانی که قصد شرکت در آن را دارند باید به یکی از کشورهای همسایه سفر کنند. از جمله کشورهای آسیایی که فاصله اندکی با ایران دارند و برای شرکت در این آزمون می‌توانید به آن‌ها سفر کنید می‌توان به ارمنستان، گرجستان، ترکیه، عمان، قطر، چین، سنگاپور و فیلیپین اشاره کرد.

ثبت نام در آزمون Haad

روند ثبت نام در آزمون HAAD به صورت آنلاین انجام می‌شود. افراد متقاضی می‌تواند تاریخ و زمان ثبت نام در آزمون را انتخاب کرده و نزدیک‌ترین محل مورد نظر برای شرکت در آزمون را انتخاب کنند. بنابراین حتماً در هنگام ثبت نام باید به انتخاب نوع امتحان و کشور مورد نظر خود توجه کافی را داشته باشید. ثبت نام و شرکت در آزمون پرومتریک ابوظبی چند مرحله دارد‌. از آنجایی که ثبت نام آن به صورت آنلاین است؛ در نتیجه می‌توانید در هر مکانی ثبت نام خود را انجام دهید. همچنین متقاضیان این آزمون می‌توانند به صورت آنلاین برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برای شرکت در آزمون را انجام دهند و از زمان و تاریخ دقیق شرکت در آزمون اطلاع پیدا کنند. برای ثبت نام، شما باید اصل شناسنامه که توسط دولت ارائه شده و حاوی عکس و اطلاعات است را ارائه دهید. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که نامی که با آن در آزمون پرومتریک ابوظبی ثبت نام می‌کنید باید حتماً با هویت اصلی شما مطابقت داشته باشد.اگر ناچارید تا خارج از کشور خود در این آزمون شرکت کنید باید گذرنامه معتبر را نیز ارائه دهید.

مدارک شناسایی مورد نیاز شامل ارائه مشخصات هویت افراد به زبان انگلیسی، داشتن امضا و داشتن عکس است. مدارک شناسایی شما باید در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند. به این معنی که هر گونه پارگی، خراش و خم شدگی روی آن‌ها وجود نداشته باشد. به این دلیل که ممکن است از ورود شما به محل برگزاری آزمون جلوگیری شود. پس از پایان مراحل ثبت نام، شناسه‌ای به شما داده می‌شود که نشانگر ثبت نام شما در این آزمون است. اگر پس از ثبت نام در آزمون تصمیم گرفتید زمان و تاریخ آن را تغییر دهید باید حداقل دو هفته قبل از برگزاری آزمون این کار را انجام دهید. نتایج این آزمون به صورت رایانه‌ای موردبررسی قرار می‌گیرد. بنابراین داوطلبانی که در آن شرکت کرده‌اند می‌توانند نتایج خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند. رتبه بندی افراد متقاضی با توجه به نحوه پاسخگویی آن‌ها به سؤالات تعیین خواهد شد.

هزینه شرکت در آزمون Haad

هزینه شرکت در آزمون پرومتریک ابوظبی با توجه به هر کشور و رشته متفاوت خواهد بود. به طور مثال هزینه برگزاری آزمون در کشور عمان برای پزشکان ۱۹۵ دلار و برای تکنسین‌ها و تکنولوژیست‌ها ۱۷۵ دلار است. در کشور قطر این مبلغ ۹۰ دلار است.

شانس قبولی در آزمون HAAD

اگر قصد دارید تا با شرکت در آزمون پرومتریک ابوظبی به کشورهای حوزه خلیج فارس مهاجرت کنید، باید ابتدا بتوانید در این امتحان نمره قبولی مورد نظر را کسب کنید. این نمره قبولی برای مهاجرت پرستاران، پزشکان و دیگر کادر درمان و بهداشت به کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال حداقل نمره قبولی در کشور عمان ۷۰ درصد، برای تکنسین‌های پرستاری در کشور عربستان ۴۵ درصد و برای متخصصان پرستاری ۵۰ درصد و برای قبول شدن در کشور قطر شما باید ۵۰ درصد از نمره آزمون را کسب کنید. از طرفی دیگر اگر می‌خواهید به کشور امارات مهاجرت کنید باید ۶۰ درصد از نمره آزمون را کسب کنید.

منابع آزمون Haad

همانطور که گفته شد، از آن جایی که این آزمون رشته‌های بهداشتی و درمانی مختلفی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد؛ در نتیجه با توجه به تنوع رشته‌ها و سرفصل‌های مربوط به آن، تعیین کردن منابع مورد نیاز برای شرکت در آزمون نسبتاً دشوار خواهد بود. اما شما می‌توانید منابع اصلی که قبلاً آن‌ها را مطالعه کردید را برای آزمون خود بخوانید.

جهت مطالعه بیشتر:

·         آزمون kenntnisse چیست؟

·         آزمون MCAT چیست؟

آمادگی برای آزمون Haad در تیکا

اساتید آمادگی آزمون Haad در آموزشگاه زبان تیکا این فرصت را برای شما فراهم می‌کنند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و برای آزمون Haad به آمادگی بالایی برسید. آموزشگاه آنلاین زبان تیکا این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا استاد خود را از بین اساتید متعدد انتخاب کنید. بنابراین چنانچه در حوزه درمان و بهداشت مشغول به فعالیت هستید و می‌خواهید پیشرفته شغلی دریافت کنید می‌توانید به راحتی در این آزمون ثبت نام کرده و هر آنچه را که در این مقاله گفته شد برای شرکت و موفقیت در آن به کار گیرید.

آمادگی برای آزمون Haad در تیکا


آزمون HAAD چیست؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

الهام طالبی

چه جالب بود

8 اردیبهشت 2023