اساتید پیشنهادی:

آزمون CAE چیست؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 5 اردیبهشت 2023

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 1404

آزمون CAE

آزمون ​CAE یا Cambridge C1 Advanced یک آزمون بین‌المللی برای ارزیابی سطح زبانی افرادی طراحی‌شده است که دارای مدرک زبان پیشرفته یا C1 هستند. این آزمون توسط بخش آزمون و ارزیابی دانشگاه کمبریج طراحی‌شده است و یکی از چندین آزمون بین‌المللی است که توسط این دانشگاه برگزار می‌شود. آزمون CAE مخفف عبارت انگلیسی Certificate in Advanced English است. مدرک این آزمون قابل‌ارائه به دانشگاه‌ها، کارفرما و اداره مهاجرت کشورهای مختلف است.

انواع آزمون CAE کدم‌اند؟

این آزمون تنها یک نوع دارد و برای سنجش زبان افرادی است که مدرک C1 انگلیسی دارند. این آزمون هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت حضوری برگزارشده و بخش مکالمه به شکل حضوری برگزار می‌شود. آزمون CAE برای سنجش میزان توانایی فرد برای استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت‌های اجتماعی و روزمره طراحی شده است.

جهت مطالعه بیشتر در مورد " مقالات آموزش زبان، جدیدترین منابع یادگیری زبان" روی عنوان کلیک کنید.

رشته‌های مختلف آزمون CAE چیست؟

همه افراد با هر رشته تحصیلی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. این آزمون چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را موردسنجش قرار می‌دهد و سطح آن در حد استفاده در جامعه، محل کار و زندگی روزمره است.

زمان برگزاری آزمون CAE در سال ۲۰۲۳

طبق اعلام سایت دانشگاه کمبریج آزمون CAE یا C1 Advanced طبق زمان‌بندی زیر در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود:

شنبه ۷ ژانویه

پنجشنبه ۱۱ می

شنبه ۹ سپتامبر

شنبه ۴ فوریه

شنبه ۲۰ می

شنبه ۲۱ اکتبر

چهارشنبه ۲۲ فوریه

شنبه ۳ ژوئن

شنبه ۴ نوامبر

شنبه ۱۱ مارس

چهارشنبه ۷ ژوئن

شنبه ۱۸ نوامبر

شنبه ۱۸ مارس

شنبه ۱۷ ژوئن

چهارشنبه ۲۹ نوامبر

شنبه ۲۲ آوریل

شنبه ۸ جولای

شنبه ۹ دسامبر

شنبه ۶ می

جمعه ۲۸ جولای

شنبه ۱۶ دسامبر

مراکز برگزاری آزمون CAE

آزمون CAE در حال حاضر در ۱۱۷ کشور جهان برگزار می‌شود اما مرکز برگزاری در ایران ندارد. در حال حاضر هیچ مرکزی در ایران ارتباط رسمی با دانشگاه کمبریج برای برگزاری این آزمون ندارد و شرکت‌کنندگان در این آزمون باید مراکز خارج از ایران را انتخاب کنند. برای شرکت در این آزمون باید به یکی از کشورهای همسایه ایران ازجمله ترکیه، قطر، امارات، عمان، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و گرجستان بروید.

شرایط شرکت در آزمون CAE

همه افراد با هر سن و سالی می‌توانند در آزمون CAE شرکت کنند اما افراد زیر ۱۸ سال برای شرکت در این آزمون باید رضایت‌نامه از والدین خود داشته باشند. آزمون C1 Advanced دانشگاه کمبریج تنها برای افرادی طراحی شده است که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست و برای ارائه به دانشگاه‌ها و مؤسسات بین‌المللی از اعتبار بالایی برخوردار است. شرایط نمره دهی این آزمون به شرح زیر است:

درجه‌بندی نتایج آزمون

نمره تراز یا امتیاز شرکت‌کننده

A

۲۰۰ تا ۲۱۰

B

۱۹۹ تا ۱۹۳

C

۱۸۰ تا ۱۹۲

CEFR B2

۱۷۹ تا ۱۶۰

نتایج آزمون CAE انقضا نداشته و می‌توانید آن را به مؤسسات و دانشگاه‌های مختلف ارائه دهید. همچنین می‌توانید نتایج جدید آزمون را جایگزین نتایج قبلی کنید.

نحوه ثبت‌نام و شرکت در آزمون CAE

برای ثبت‌نام در آزمون CAE باید به سایت cambridgeenglish.org مراجعه کنید. بعد از ثبت‌نام باید یک مرکز که به محل زندگی شما نزدیک است را انتخاب کنید و در تاریخ معین‌شده در آزمون حضور شرکت کنید. طبق قوانین این آزمون، باید سروقت در آزمون حضور پیدا کنید در غیر این صورت درب حوزه امتحانی بسته خواهد شد.

هزینه آزمون CAE

هزینه آزمون CAE هرساله در سایت آزمون‌های دانشگاه کمبریج اعلام می‌شود. این هزینه‌ها برای انواع آزمون کاغذی یا کامپیوتری و در همه مراکز یکسان است. هزینه این آزمون برای سال ۲۰۲۳، ۱۶۵ تا ۱۹۵ دلار آمریکا یا ۱۵۰ تا ۱۷۵ یورو اعلام شده است.

شانس قبولی در آزمون CAE

شانس قبولی در آزمون CAE یا C1 Advanced برای افرادی بیشتر است که مهارت‌های چهارگانه را به‌خوبی فراگرفته باشند. شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون CAE و مطالعه نمونه سؤالات قبل نیز برای قبولی مؤثر است. اختصاص زمان کافی برای آمادگی آزمون، آشنایی با نحوه برگزاری آزمون و شرکت در آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده نیز احتمال موفقیت شما را بالا می‌برد.

بخش‌های مختلف آزمون CAE

آزمون CAE دارای چهار بخش است و چهار مهارت اصلی زبان را موردسنجش قرار می‌دهد. این بخش‌ها شامل موارد زیر است:

1-     بخش استفاده از زبان انگلیسی و خواندن (Reading and Use of English)

بخش ریدینگ شامل 8 بخش و 56 سؤال است. مدت‌زمان پاسخگویی 90 دقیقه است. متقاضی باید متون را به‌خوبی خوانده و درک کند و به سؤالاتی که از متن آمده است پاسخ دهد.

2-     بخش نوشتاری (Writing)

بخش رایتینگ یا نوشتاری دو قسمت دارد. قسمت اول اجباری و قسمت دوم اختیاری است. در بخش اول شما باید در پاسخ به یک نامه رسمی، غیررسمی یا یک مقاله یک متن را به‌صورت انشا بنویسید. توانایی برقراری ارتباط با مخاطب، محتوا و سازمان‌دهی اطلاعات موجود در متن، در این بخش ارزیابی می‌شود. در قسمت دوم نیز شما باید یک متن را به‌دلخواه انتخاب کنید که می‌تواند شامل نوشتن یک مقاله، گزارش پروپوزال و ... باشد.

3-     بخش شنیداری (Listening)

بخش شنیدن شامل 30 سؤال است و 40 دقیقه زمان دارد. این بخش شامل گوش دادن به یک سخنرانی کوتاه، یک مونولوگ طولانی، یک مصاحبه یا یک مکالمه کوتاه است. شما باید به‌خوبی به فایل صوتی گوش‌داده و به سؤالات پاسخ دهید. توانایی درک مطلب، انتقال اطلاعات شنیده‌شده، درک موضوع و احساسات فرد گوینده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

4-     بخش گفتاری (Speaking)

بخش گفتاری یا مکالمه آزمون CAE به‌صورت حضوری برگزار می‌شود. این بخش دو ممتحن و دو دانشجو دارد و مدت‌زمان آن 15 دقیقه است. هر شرکت‌کننده باید به سه شکل صحبت کند: مونولوگ، با شرکت‌کننده دیگر و با ممتحن. دو نفر ممتحن نیز نقش ارزیاب، سنجش واکنش و مدیریت مکالمه را به عهده دارند.

منابع موردنیاز برای آمادگی آزمون CAE

برای شرکت در آزمون CAE می‌توانید منابع این آزمون را مطالعه کنید تا به آمادگی بالایی برسید. برخی از این منابع و نمونه سؤالات در سایت‌های معتبر و به‌صورت آنلاین در دسترس هستند:

·         Org: یکی از مهم‌ترین منابع آنلاین آزمون CAE که امکان دسترسی به سؤالات به همراه پاسخ‌های تشریحی را فراهم کرده است.

·         Flo-joe.co.uk: این سایت به‌طور اختصاصی تنها به آزمون CAE پرداخته و نمونه سؤالات زیادی را به همراه پاسخ‌ها و کتاب‌های رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

·         co.uk: این سایت نیز با داشتن نمونه سؤالات و پاسخ‌های تشریحی منبع خوبی برای آمادگی آزمون CAE است.

برخی از کتاب‌ها و منابع چاپی این آزمون نیز شامل موارد زیر است:

·         Exam Essentials Practice Tests: Cambridge English: Advanced (CAE) With Key

·         The Cambridge CAE Course Student's Book (Cambridge Books for Cambridge Exams)

·         Grammar and Vocabulary for Advanced Book with Answers

·         Cambridge English Complete CAE

تمامی این کتاب‌ها توسط دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده است و مختص آمادگی برای این آزمون است.

نمونه سؤالات آزمون‌های برگزارشده CAE

نمونه سؤالات آزمون‌های برگزارشده CAE از طریق سایت‌های معتبر اینترنتی، سایت‌های آموزشگاهی و کلاس‌های آمادگی این آزمون در دسترس شما قرار دارد. برخی از این نمونه سؤالات علاوه بر اینکه رایگان هستند پاسخ تشریحی نیز دارند و می‌توانند برای آمادگی آزمون مؤثر واقع شوند. Global-exam.com و Cambridgeenglish-bern.ch دو سایتی هستند که به‌طور اختصاصی نمونه سؤالات آزمون‌های قبلی را ارائه می‌کنند.

شرایط مهاجرت با آزمون CAE

شرکت در آزمون CAE و دریافت نمره بالا از آن می‌تواند شرایط شما را برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان آسان کند. این آزمون اعتبار بین‌المللی بالایی داشته و افرادی که نمره خوبی بگیرند امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز دارند.

پذیرش با آزمون CAE در دانشگاه‌های کشورهای دیگر

آزمون CAE یا C1Advanced در دانشگاه‌های معتبر جهان پذیرفته می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان مدرک زبان برای پذیرش ارائه کرد. این مدرک در 6000 موسسه و شرکت و 20 هزار دانشگاه از 140 کشور دنیا اعتبار دارد.

با آزمون CAE به کدام کشورها می‌توان مهاجرت کرد؟

بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان مدرک آزمون CAE را به رسمیت می‌شناسند. این دانشگاه‌ها در کشورهای استرالیا، کانادا، آلمان، هنگ کنگ، هلند، آمریکا و انگلستان قرار دارند.

آزمون‌های مشابه آزمون CAE برای پذیرش در رشته‌های مختلف

یکی از آزمون‌های مشابه آزمون CAE آزمون آیلتس است که هر دو اعتبار بین‌المللی زیادی دارند. یکی از مزایای آیلتس نسب به CAE برگزار شدن آن در ایران است. نمره CAE معادل نمره 6 تا 8 آزمون آیلتس است. آزمون CAE اعتبار همیشگی داشته و هزینه آن نسبت به آیلتس کمتر است.

جهت مطالعه بیشتر:

·         آزمون kenntnisse چیست؟

·         آزمون MCAT چیست؟

 

کلاس‌های آزمون CAE در ایران

کلاس‌های آزمون CAE یا Cambridge C1 Advanced در ایران و در مؤسسات و آموزشگاه‌های معتبر برگزار می‌شود. این کلاس‌ها با تمرکز بر روی آشنایی با لهجه‌های مختلف، استفاده از برنامه‌ها و آپ های یادگیری لغت و گرامر، برگزاری کلاس‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی، آموزش مدیریت زمان در آزمون و کنترل استرس و تمرکز بر روی یادگیری لغات بیشتر شما را برای شرکت در این آزمون آماده می‌کنند.

تجربه‌های افراد از آزمون CAE

تجربه‌های افراد از آزمون CAE نشان می‌دهد شرکت در کلاس‌های آمادگی این آزمون نقش مهمی در موفقیت دارد. صحبت کردن مدام به زبان انگلیسی و ضبط صدا می‌تواند برای بخش شنیدن و مکالمه آمادگی شما را بالا ببرد. همچنین بهتر است یک هفته قبل از شروع آزمون تمام مطالب و یادداشت‌های خود را مرور کنید.

اساتید آمادگی آزمون CAE تیکا

اساتید آمادگی آزمون CAE آموزشگاه زبان تیکا این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا برای شرکت در آزمون به بالاترین حد آمادگی برسید. رزومه و سوابق تمامی اساتید در سایت آموزشگاه تیکا وجود دارد. برای انتخاب استاد موردنظر خود می‌توانید در جلسات آزمایشی شرکت کرده و کلاس و استاد موردنظر خود را انتخاب کنید.

کلاس‌های آمادگی آزمون CAE در تیکا

کلاس‌های آمادگی آزمون CAE در تیکا به‌صورت آنلاین و خصوصی برگزار می‌شود. ما در آموزشگاه تیکا با استفاده از منابع آزمون و اساتید باتجربه خود نقاط ضعف و قوت شما را شناسایی کرده و مهارت‌های چهارگانه شما را به بالاترین حد ممکن می‌رسانیم. برگزاری کلاس‌های تیکا به‌صورت آنلاین این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که از تمامی شهرهای ایران امکان حضور در این کلاس‌ها را داشته باشید.

 

آزمون CAE چیست؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

الهام طالبی

استاد برای پی تی ای هم دارید؟

8 اردیبهشت 2023