اساتید پیشنهادی:

استاد برتر ماه مهر: محمد مظفری زاده

زینب ناصری
زینب ناصری
جمعه, 16 دی 2021

دسته بندی : teacher

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 2228

استاد آموزش زبان انگلیسی برتر ماه مهر

در این سری از مقالات تیکا به سراغ تجربه اساتید زبان برتر تیکا میرویم تا از تجربیات آن ها استفاده کنیم.

مصاحبه سامانه آموزش زبان تیکا با استاد برتر زبان انگلیسی آقای محمد مظفری زاده

تیکا: استاد مظفری زاده  ممنون که دعوت ما را پذیرفتید.  لطفاً در ابتدا خودتان را معرفی کنید و روش تدریس خودتون در زبان انگلیسی به صورت آنلاین رو توضیح بدهید تا آموزان بتونند استفاده کنند.

استاد مظفری زاده:  با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مجموعه تیکا بنده محمد مظفری‌زاده هستم استاد زبان انگلیسی.  من لیسانس فلسفه دارم اما از بچگی با زبان نگلیسی پیوند داشتم و به علت علاقه به تدریس زبان انگلیسی به کار تدریس روی آوردم.

به علت شیوع بیماری کرونا من در پلتفرم های آنلاین برای تدریس ثبت نام کردم من از مجموعه تیکا و به خصوص این پشتیبانی رضایت بالایی دارند و آموزش زبان تیکا را به همکاران خود معرفی کرده‌ام.

در مورد روش تدریس خودم باید بگم من سعی می کنم علایق و سلیقه خاص هر زبان آموز را هنگام طرح برنامه درسی در نظر بگیرم.

در جلسه آزمایشی من معمولاً با زبان آموز صحبت می کنم تا بتونم شخصیت هر فرد را به خوبی بشناسم. دسته‌ای از زبان آموزان هستند که میان سال محسوب می شوند و برای مثال بالای ۴۰ و ۵۰ سال سن دارند این زبان آموزان معمولاً قصد دارند مکالمه زبان انگلیسی را یاد بگیرند تا برای مهاجرت به خارج از کشور دچار مشکل نشوند

 

روش تدریس برای آیلتس

در جلسه آزمایشی من معمولاً با زبان آموز صحبت می کنم تا بتونم شخصیت هر فرد را به خوبی بشناسم. دسته‌ای از زبان آموزان هستند که میان سال محسوب می شوند و برای مثال بالای ۴۰ و ۵۰ سال سن دارند این زبان آموزان معمولاً قصد دارند مکالمه زبان انگلیسی را یاد بگیرند تا برای مهاجرت به خارج از کشور دچار مشکل نشوند

دسته‌ای دیگر از زبان آموزان هستند که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. این زبان آموزان ممکن است به آموزش تخصصی تری برای زبان انگلیسی نیاز داشته باشند زیرا باید برای آزمون آیلتس آماده شوند. برای آموزش به این دسته از زبان آموزان علاوه بر کتاب های آموزش زبان از ویدیوهای یوتیوب استفاده می کنم.

تیکا:  ممنون از شما استاد مظفری‌زاده. شما بخشی از سوال بعدی من را هم پاسخ داد. سوال من این بود که شما در تدریس آنلاین با چه مزایا و چالش هایی مواجه شدید؟

استاد مظفری‌زاده:  آموزش آنلاین از نظر من مزایای بسیاری دارد. از جمله مهمترین موارد می‌توان به از بین رفتن مسائل و مشکلات محیطی به خصوص برای زبان آموزان کم سن و سال تر اشاره کرد. برای مثال وقتی یک زبان آموز کودک یا نوجوان مجبور است مسافت زیادی را برای آمدن به کلاس طی کند و یا در شرایط آب و هوایی سختی مثل هوای بسیار گرم و هوای بسیار سرد در کلاس حضور پیدا کند ممکن است روی بازدهی او تاثیر بگذارد. من این موارد را همیشه به پدر و مادرها یادآوری می کنم.

همچنین به نظر من تدریس در کلاس آنلاین باعث میشود زبان آموزان به استفاده کردن از سایت های مختلف دیکشنری های آنلاین و سایر ابزارهای تقویت‌زبان عادت بکند و در آینده از پس نیازهای خود بهتر بربیایند. مزایای آموزش زبان آنلاین خیلی بیشتر از این چند مورد هستند.

تیکا: شما چه توصیه ای برای سایر اساتید زبان که قصد تدریس آنلاین دارند و برای سایر زبان آموزان دارید ؟

من به عنوان یک استاد همواره تلاش می کنم از تجربیات سایر اساتید هم استفاده بکنم. برای مثال من گاهی اوقات با اساتید ایرانی و خارجی کلاس آزمایشی رزرو می کنم و در مورد روش های تدریس نظر آنها را می‌پرسم و از آنها می پرسم اگر به جای من باشند در یک کلاس موقعیت های مختلف را چگونه مدیریت می کنند.

به نظر من زبان آموزان و اساتید بهتر است از بابت آنلاین شدن تدریس نگرانی نداشته باشند زیرا تدریس کرد نهایت تفاوت زیادی با تدریس حضوری نخواهدداشت. در پایان دوست دارم از تیم مدیریت و تیم پشتیبانی تیکا مجدداً تشکر کنم.

امیدواریم این مقاله از سری مقالات تجربیات کاربران سامانه آموزش زبان تیکا برای شما مفید بوده باشد.

اساتید آموزشگاه آنلاین تیکا

استاد برتر ماه مهر: محمد مظفری زاده

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات