اساتید پیشنهادی:

بهترین مقصد مهاجرت کجاست؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 27 اسفند 2022

دسته بندی : immigration

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 684

مقصد مهاجرت

امروز بسیاری از افراد قصد انجام مهاجرت دارند‌. افراد می‌توانند از روش‌های مختلفی برای مهاجرت اقدام کنند و قبل از این اقدام بهتر است که نسبت به کشور و قاره ای که قصد سفر به آن را دارند آگاهی کامل پیدا کنند. سوال هر مهاجری در قدم اول این است که بهترین مقصد مهاجرت کجاست؟ جواب این سوال به هدف مهاجرت شما بستگی دارد. برای مثال کشورهایی که بازار کار زیادی دارند و افراد می‌توانند در این کشورها مشغول به کار شوند، مهاجر پذیرتر می‌باشند.

برای نمونه، کشور آمریکا که در قاره آمریکا واقع شده است، مهاجر پذیرترین کشور به حساب می‌آید و بخش اعظمی از اقتصاد این کشور وابسته به مهاجران است. زیرا آمریکا به خوبی از مهاجران درآمد کسب می‌کند و افراد می‌دانند که با مهاجرت به آمریکا امکان اشتغال زایی و کسب درآمد بالا را خواهند داشت. همین موضوع نیز باعث می‌شود که اکثر تحصیل‌کرده‌ها به فکر مهاجرت به کشوری مانند آمریکا باشند.

به کجا مهاجرت کنم؟

مسئله‌ای که ذهن همه ی ما را به خود مشغول می‌‌کند این است که برای مهاجرت کدام قاره را انتخاب کنیم؟ بهترین مقصد مهاجرت کجاست؟‌ مهاجرت نوعی سفر بلند مدت و یا همیشگی به شمار می‌‌آید که افراد با توجه به موقعیت شغلی، تحصیلی و زندگی خود ممکن است که اقدام به انجام آن داشته باشندجهان دارای قاره های مختلف می باشد که هر یک از این قاره ها کشور های متعددی را شامل می‌شوند. قاره های جهان عبارتند از: آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، جنوبگان و اقیانوسیه. هر کدام از این قاره ها شامل کشورهای مختلفی هستند که مهم‌ترین و بهترین کشورهای هر قاره سالیانه مهاجران مختلفی را می‌پذیرند.

ملاک مهم برای اینکه یک کشور مهاجر خیز باشد، تعداد جمعیت آن کشور، منابع آن کشور و وضعیت اقتصادی آن کشور است.  از آنجایی که بعد از مهاجرت یک زندگی طولانی مدت و دائمی برای خود رقم می‌زنید، باید کشوری را انتخاب کنید که یک زندگی مناسب و آرامش بخش در آن داشته باشید. انتخاب یک کشور مناسب برای مقصد مهاجرت باعث می‌شود تا آینده ی خود را به خوبی تضمین کنید و با مشکل خاصی در زندگی آینده رو‌به‌رو نشوید. اما انتخاب یک کشور نامناسب هم ممکن است باعث ایجاد مشکلات مختلفی در آینده برای شما شود.

بهترین قاره برای مهاجرت

مهم ترین سوالی که قبل از انجام مهاجرت ذهن همه ی ما را ممکن است که به خود مشغول کند، این است که برای مهاجرت کدام قاره را انتخاب کنیم؟

بهترین قاره ها برای مهاجرت، کشورهای سرمایه دار و غنی را در بر می‌گیرند. در نتیجه می‌توان گفت که قاره های اروپا و آمریکا بهترین قاره ها برای مهاجرت محسوب می‌شوند و شما می‌توانید در کشورهای مختلف مانند: آمریکا، انگلستان، آلمان و... زندگی مناسبی برای خود بعد از مهاجرت رقم بزنید. علاوه بر این که به میزان وضعیت اقتصادی و برخورد یک کشور با مهاجرین باید دقت داشته باشید، میزان امنیت کشور مقصد هم جزو ملاک های مهمی است که قبل از مهاجرت باید آن را بررسی کنید.

امن ترین مقصد مهاجرت

بسیاری از افراد که قصد انجام مهاجرت دارند به میزان امنیت کشور مقصد اهمیت زیادی می دهند. زیرا دوست دارند که بعد از انجام مهاجرت یک زندگی آرام و بدون تنش را تجربه کنند.

به همین منظور کشورهای قاره ی اروپا گزینه ی خوبی برای مهاجرین به شمار می‌آیند. زیرا امنیت نسبتاً مناسبی را دارند. برای مثال کشورهایی مانند اتریش، دانمارک، فنلاند و ... از جمله کشورهایی هستند که نرخ جرم و جنایت در آن ها بسیار پایین می‌باشد و امنیت بالایی دارند‌‌.

روش های انتخاب بهترین مقصد مهاجرت

وقتی این سوال ذهن ما را مشغول می‌کند که؛ بهترین مقصد مهاجرت برای من کجاست؟ باید با انواع روش های مهاجرت نیز آشنا شویم تا بتوانیم بر اساس زندگی و شرایطی که داریم، مناسب ترین روش و سپس بهترین مقصد مهاجرت را انتخاب کنیم. این روش ها عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

در ادامه برای مثال به بررسی مقصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی را تعریف می کنیم. می‌پردازیم:

مناسب ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

مناسب ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

بسیاری از افرادی که به فکر مهاجرت هستند، دوست دارند که این مهاجرت از روش مهاجرت تحصیلی انجام شود؛ تا بتوانند در کشور مقصد و در یک دانشگاه معتبر به ادامه تحصیل بپردازند.

 مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین روش های مهاجرت برای ایرانیان محسوب می‌شود و اکثر ایرانیان نیز با همین روش مهاجرت می‌کنند. قبل از انجام مهاجرت تحصیلی باید به بررسی کشورهای مختلف از لحاظ آموزشی بپردازید تا مناسب ترین کشور را انتخاب کنید. کشور آمریکا در صدر کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی قرار دارد و جزو محبوب ترین مقصد های تحصیلی برای جهانیان به حساب می‌آید. ایالات متحده آمریکا با بیش از ۵۵۰۰ دانشگاه و کالج مستقر در کشور همواره میزبان مهاجران مختلف از کشور های مختلف در سراسر جهان می‌باشد.

اگر جزو افرادی هستید که علاقه دارید در کشور دیگری به ادامه ی تحصیل بپردازد، کشورهایی مانند سوئیس و فنلاند می‌توانند انتخاب مناسبی برای ادامه ی تحصیل باشند. زیرا از سیستم آموزشی مناسبی برخوردار هستند.

مهاجرت به کشور های مختلف

همان‌طور که گفته شد هر قاره در جهان شامل کشورهای مختلف می‌باشد و افراد می‌توانند برای مهاجرت هر یک از این کشورها را طبق نیاز خود انتخاب کنند.

پس وقتی به دنبال جواب این سوال هستیم که برای مهاجرت کدام قاره را انتخاب کنیم؟ باید با کشورهای مختلف و شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف نیز به خوبی آشنا شویم.

باید بدانید که شرایط مهاجرت به هر کشور، بر اساس قوانینی که دارد متفاوت می باشد. اما موضوع مشترکی که برای تمامی کشورها در جهان وجود دارد، این است که افراد می توانند با گرفتن یک ویزای مهاجرتی به کشور مورد نظر مهاجرت کنند و برای مادام العمر در آن کشور زندگی داشته باشند.

فردی که قصد مهاجرت دارد باید با توجه به شغل، مدرک تحصیلی و میزان سرمایه ای که دارد کشورهای مختلف را بررسی کند تا ببیند کدام کشور تناسب بیشتری با شرایطش خواهد داشت.

 اما به طور کلی باید مهاجرت به قاره و کشوری را انتخاب کنید که جزو کشورهای مهاجر خیز به شمار بیاید و شرایط خوبی برای مهاجران خود فراهم کند. تا بدین ترتیب زندگی آسوده‌ای بعد از مهاجرت داشته باشید.

بررسی هزینه های مهاجرت

بعد از اینکه به پاسخ پرسش: برای مهاجرت  کدام قاره را انتخاب کنیم؟ دست یافتید، باید به بررسی هزینه های مهاجرت بپردازید و این مسئله هم جزو دغدغه‌ های مهم به شمار می‌آید.

بعد از بررسی هزینه های مهاجرت به این نتیجه می رسید که آیا از پس هزینه ها بر می آیید یا خیر؟

به طور کل هزینه ی مهاجرت، به کشورمقصد هم بستگی خواهد داشت. اما مهمترین هزینه هایی که تمام مهاجرت ها را در بر می‌گیرند عبارتند از:

  1. هزینه ی رزرو بلیط هواپیما
  2. هزینه های مربوط به اقامت در کشور مقصد
  3. هزینه ی مربوط به ترجمه رسمی مدارک
  4. هزینه ی دریافت ویزا
  5. شهریه مرکز آموزشی برای مهاجرت تحصیلی هزینه ی مشاوره در آژانس های مهاجرتی

سخن پایانی

اکنون که به خوبی دانستیم برای مهاجرت کدام قاره را انتخاب کنیم؟ می‌توانیم آگاهانه تر و دقیق تر در این مسیر گام برداریم و یک قاره و کشور مناسب را برای مهاجرت انتخاب کنیم.

پس قبل از هر چیز تمام جوانب را بسنجید و کشور و قاره ی‌ مورد نظر خود را طبق اصول، سلایق و شرایط خود انتخاب کنید. بدین ترتیب یک زندگی راحت و سرشار از آرامش را بعد از مهاجرت تجربه خواهید کرد و به موفقیت های زیادی نیز دست پیدا می‌کنید.

در مرکز آموزش رایگان آکادمی آنلاین تیکا می توانید مطالب موردنیاز برای یادگیری زبان را مطالعه کنید.



بهترین مقصد مهاجرت کجاست؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

عالی ممنون

17 فروردین 2023

user-image

زهرا اخوان

چه اطلاعات مفیدی بود ممنونم ?جواب خیلی از سوال هامو میگیرم با مطالب خوبتون?

10 فروردین 2023

user-image

الهام طالبی

جالب بود، من فکر میکنم هدف ماست که بهترین مقصد مهاجرت رو تعیین میکنه.

9 فروردین 2023